Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
En nyt tiedä komediasta mutta pistää joskus huvittamaan kun tullaan salille ja alkulämmittelynä veivataan kuntopyörää tyyliin varttitunti ja kädet ja yläkroppa lepäilee siinä stongaa vasten ja sen jälkeen mennään pumppaamaan maksimihauista ja penkkiä edelleen kädet kylmänä..? :lol2:

Jep jep, kyllä ne lämmittelyt ja venyttelyt kannattaa aina kohdistaa treenipäivän mukaan. Tässä yks frendi kenen kaa oon treenaillut sanoi ettei koskaan aikaisemmin ole lämmitellyt ja venytellyt ja salilla se on käynyt 2-3-vuotta. Tossa kun ruvettiin treenaamaan kovempaa, niin hyvin äkkiä se rupesi tulemaan mun kanssa salille aikaisemmin venyttelemään ja lämmittelemään, kun sano ettei paikat oikeen kestäkkään tuollaista :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Eix jäbäl ollu PALAA nostaa sitä stongaa pois siit rinnalt ku piti kiekkoi alkaa latelee veGe? No mut ihan ymmärrettäväähän toi on, jokanen kuvittelee joskus liikoja ittestään ja siin vaihees ku joku 5 pennin horo lähteny imuu reenailee niin se näyttämisen halu kasvaa ku paine alapääs miesten lenkkisaunassa

Ei oikein tiedä pitäisikö irvistää vai nauraa tällaiselle postille.

Kaveri oli ollut kaverinsa kanssa tänään (?) salilla ja he olivat tehneet kyykkyä. No tää mun kaveri kyllä osaa sen, kun olen sille sen opettanut, mutta tää hänen kaverinsa ei oikeen onnistunut. Syvyyttä ei tullut kuulemman oikeen yhtään. Kaverini oli sitten muistanu mun joskus puhuneen, että jalkojen alle voi laittaa pienet levyt, jos se ei muuten onnistu. Ilmeisesti vaan se jalan kohta oli päässyt unohtumaan ja hän oli laittanutkin kantapäitten sijaan päkiöiden alle pikkulevyt.

törmäsin tossa mielenkiintoseen treenaajaan.
aina sarjojen jälkee asetti laitteeseen isoimmat romut vaikka ei edes moisia käyttäny, siis koko pakka. pec deckissäki tais ukon jäljiltä olla tappi 130kg kohdassa :D

törmäsin tossa mielenkiintoseen treenaajaan.
aina sarjojen jälkee asetti laitteeseen isoimmat romut vaikka ei edes moisia käyttäny, siis koko pakka. pec deckissäki tais ukon jäljiltä olla tappi 130kg kohdassa :D

Tuossa on kyllä herkkä itsetunto kaverilla. Kukaan ei saa edes jälkikäteen nähdä kuinka vähän sitä oikeasti nosteli, vaan pakko on pistää painot tappiin.

Huhhuh tammikuusta asti lukenut pikkuhiljaa tätä ketjua, ja nyt sivulla 400 :D Täytyy sanoa että parasta komediaa on ollut legendaarinen monelta salilta kenkää saanut penkkikeisari Tero ja "Oulun raivohullu voimanostaja" , muuten onkin 90%:ssa posteista lähinnä riidelty lippiksen/salihanskojen/gasp kuteiden käytöstä.

Mutta, tässä itse aiheuttamaani komediaa : kyykyssä otin lämmittelypainot harteille, ja olin äärimmäisen väsynyt. Jotenkin vasenta silmäkulmaa alkoi kutittaa, ja hellitin vasemman käden tangosta, ja raaputtelin silmäkulmaa -> painot lähti kääntymään hartioiden päältä niin, että mulla oli tanko lopuksi vain oikealla olkapäällä ja levy naaman edessä. Sain just napattua vasemmalla kädellä tangon kiinni niskan takaa ja vedettyä oikeaan asentoon harteille ennenkuin putosivat.

Normipainot olis varmaan pitänytkin heittää lattialle, ettei olis käynyt mitään, onneks sekoilin ihan ekoilla lämmittelypainolla joten ei paljoa kiloja ollut tangossa. (eipä mulla niitä muutenkaan paljoa ole) Olipa kyllä superääliömäinen :david: olo. Ehkä ei enää noin väsyneenä salille.

Mutta on tästä ketjusta ollut hyötyä : uskalsi tännekin rekisteröityä kun monta kuukautta ensin lueskeli näitä :D

Viime viikolla tarjoili melko iso, aivan liikaa solkussa käynyt punttimasa salikomediaa. Latas penkkiin 140kg ja teki 5 toistoa jotka kaikki jäivät rinnasta noin 20-30 sentin päähän. Ei siinä vielä mitään, mutta sama sankari meni sitten kehuskelemaan kaverilleen, joka oli toisaalla, että menee kuin ilmaa 10x140kg sarjat, vaikka totuus oli tuo 5 toistoa :D

Aiheutin luultavasti komediaa muille salillaoleville, pidättelemällä miehekkäästi itkua ja oksennusta kyykkysarjojen jälkeen :evil:

Leirikoululaisten suusta kuultua
- Se on varmaan rikki, ku ei se liiku mihinkään... (Lukot kelkassa päällä)
- Miten tätä saa löysennettyä? (Tyttö halusi jalkaprässin kelkkaa kevyemmäks)
- Aijaijaijai, nyt sattuu! (Poika lämmitteli harjanvarella ja huitas ihteää vehkeille)
- Täähän on ku synnyttäis! Aaaa, lapsivedet tuli! (Sisäreisiä)
- Haittaako jos pierasen? Oho, tuli jo... (Vatsalihakset)
- Mul on vähän huonot vatsalihakset, ku zumbassa harjotellaa vaa syviä vatsalihaksia. (Tyttö ei pärjänny pojille vatsoissa)
- Mä en oo vielä alottanu punttitreeniä, mut mun sisko on kauhee bodari.
- Miten tästä otetaan kiinni? (Vinotanko)

Kaiken huipentumana poijjat päätti alkaa vääntää penkkiä. En ois ikinä uskonu, että jolleki tulee ongelmaks, miten levyjä laitetaan tankoon. Lopulta ne kysy multa apua. Jäädyin ihan totaalisesti, ku tajusin, ettei ne todellakaa keksiny miten niitä siihen pitää laittaa :)

Lähdin kerran kaverin kanssa salille opettamaan kyykkäämistä. Kaveri nosti sitkeesti selällä, vaikka koitin ohjeistaa parhaani mukaan. Lopulta keksin hyödyntää mielikuvaharjoittelua. Selitin että nostoliikeessä keskikroppa ja pakarat toimii samaan tapaan, kuin pannessa. Käskin kaverin kuvitella, että sillä on kyynärän mittainen kulli, joka nostossa työnnetään nautiskellen pohjaan asti. Kyykkääminen alkoikin heti sujua paremmin ja koimme ansaittua riemua parantuneen tekniikan johdosta. Sitten käännyin ympäri ja huomasin, että parin metrin päässä joku blondi pumppaili omaa reeniään. Mimmin ilme näytti just samalta, ku intin vahvuuslaskennassa jengin yrittäessä epätoivoisesti pidätellä repeilyä.

Tätä threadia tullut luettua jo tovin mutta olen muutenkin enemmän pakkiksen lukija kun tänne kirjoittaja, mutta asiaan. Todistin itse eilen salikomediaa kokkolan suunnalla, tosin olisiko pikemminkin tragediaa, tiedä häntä. Kaksi melko pitkähuiskeaa jantteria ja melko hoikkaa kaveria tekivät maastavetoa salilla ja itselläni oli mave päivä kans joten jouduin tyytymään tekemään maven penkkitangolla ja paikassa ilman koroketta/mattoa. Tragediaa oli näiden jantterien tyyli tehdä mavea. Molemmilla vyöt (ei haittaa) mutta selkeästi liian isot painot kehissä, lisäksi selkä oli niin notkolla kun vaan pystyy saamaan aikaseks kyseisessä liikkeessä. Ja siis ne painot olivat sellaiset että reppanat joutu oikeen rykäseen maven alkuun että saisivat painot liikkeelle. Tietenkään en uskaltanut mennä ehdottamaan vähän erilaista liikerataa.

Itse olen todistanut salikomediaa tässä jonkin aikaa eräällä paikallisella salilla, siellä siis treenailee tällänen nuori mies jonka en oo oikeestaan nähny tekevän muuta kun "rintaa, olkapäitä ja selkää" kaveri kuitenkin treenaa lähinnä egoa oikeasti. Tekee kaikki punnerrukset käsipainoilla sekä tangolla maksimissaan 15cm liikeradalla ja puolet liian isoilla painoilla voimiin nähden, tästä on kaverille ainakin yks pt maininnut jo mutta kaveri vaan sano että käy sinne minne pitääkin. En oikein usko kun kroppaa kattoo, ainoa missä näen kehitystä tapahtuneen on ojentajat ja hauis, rinta on aivan lättänä ja selkää ei lainkaan. Jokakerta meinaa naurattaa kun sen tekemistä seuraa ja kaveri kuvittelee olevansa iso ja vahva :D

Tätä threadia tullut luettua jo tovin mutta olen muutenkin enemmän pakkiksen lukija kun tänne kirjoittaja, mutta asiaan. Todistin itse eilen salikomediaa kokkolan suunnalla, tosin olisiko pikemminkin tragediaa, tiedä häntä. Kaksi melko pitkähuiskeaa jantteria ja melko hoikkaa kaveria tekivät maastavetoa salilla ja itselläni oli mave päivä kans joten jouduin tyytymään tekemään maven penkkitangolla ja paikassa ilman koroketta/mattoa. Tragediaa oli näiden jantterien tyyli tehdä mavea. Molemmilla vyöt (ei haittaa) mutta selkeästi liian isot painot kehissä, lisäksi selkä oli niin notkolla kun vaan pystyy saamaan aikaseks kyseisessä liikkeessä. Ja siis ne painot olivat sellaiset että reppanat joutu oikeen rykäseen maven alkuun että saisivat painot liikkeelle. Tietenkään en uskaltanut mennä ehdottamaan vähän erilaista liikerataa.

Jaa-a, mave on voimanostoliike, jossa monilla (myös allekirjoittaneella) on tavoitteena nostaa mahdollisimman paljon rautaa. Ei siinä tule tekniikkaa juuri kelattua. Harvoja liikkeitä, joissa fuskaaminen ei edes paranna tulosta. Mitä se fuskaaminen mavessa sitten edes onkaan...

Ite välillä ihmetellyt, miten jengi tekee mavea, ja aika usein kyykkyäkin, ihan naurettavilla painoilla suhteessa muihin liikkeisin. Ehkä olen sitten vain sellanen old school muinaisjäänne.

Kaveri jolla on hiukan paremmat salitulokset ku mulla ja ihan hirvittävä rehviminen siitä et "hehheh, joko nousee 40 penkistä, hehh, joko nousee 50 maasta hehhehh...". Oikein ylimielinen asenne mikä menee siihen et se on muka ihan kaikes parempi. Sitte ku kysyn et meneekös jo #Trainer grippereistä kiinni ni vittuuntuu ja kauheet puolustelut miks otevoimaa ei tarvii, ja sitte ku sillä lipee maves tanko ni alkaa selittely et kyllä olis pitäny olla magnesiumia ja remmit. Ei vittu et osaa vituttaa, mukava kaveri mut toi sen asenne. Saatana ei harrasta yhtään otevoimailua ja haukkuu sen syvälle helvettiin, vittu alan kohta sille vittuillakseni harrastaa PELKÄSTÄÄN otevoimalua ja rehvii. Sitte kauhee videoiden näyttö kuinka taas nousi maasta tai penkistä jne. Vittu olkapäät on penkis päätä korkeemmalla ja selkä ihan vitun mutkalla ja rehvii viä et kyllä ihan hyvät on teknikkat, toisin ku sulla... (ja ittellä on tekniikat ihan ok, selkä suoras ja olkapäät pysyy penkis toisin ku sillä...). ja kaveri on reilu vuoden vanhempi.. Ja sitte ku sen kaveri alkaa viä rehvii et "kyllä maves yläselkä saa olla pyöree" ku sanon siitä et pidä selkä suorana, senki lukenu jostaki netistä varmaan viikko sitte. Tulis saatana sitte sanoo jotaki ku ku menee #1 kiinni ja nousee rolling thunderilla 20 kiloo.

Tjarna sulla on niin samanlaiset vittuuntuneisuus jutut kun mulla! :)

Offtopic paljon Rt tottelee miestä?
Mulla palttia rallaa 75 kg.

Ööö 50kg lukitus on aika lähellä (siis painoja+ välineet niin on yhteensä hitusen yli). Mutta jos olis sormis sentti lisää pituttaa.. :D

+ sitte en sääli ku kaverilla lentää velilevyt pitkin seiniä vaan sillo alkaa sellanen rehviminen et joko on selkä kuntoutettu, olisko kannattu nostaa suoralla selällä... Vaikka tää on erittäin kusipäistä ni saan jollakin mystisellä tasolla tästä sitte joskus hyvää oloa...

Suositut

Back
Ylös Bottom