Joskus kun olin 15-16-kesäinen, pikkuserkku oli käymässä meillä kylässä. Tämä kaiffari oli aivan helvetin tyhmä ja vastenmielinen tyyppi, joten päätin lähteä treenaamaan salille sinä päivänä, että voisi olla siitä erossa edes jonkin aikaa, mutta eikös se pässi lyöttäytynytkin mukaan!
Ensinnäkin matkalla sinne sanoin, että kannattaa ottaa ihan vain kertamaksu ja kaiffari myönteli, että joo. Salille päästyämme hain kaapin avaimen kassalta ja ihmettelin, kun se oli heti jo mun kintereillä ja että eikö se käynyt kassalla ollenkaan. Kysyin, että haitko avaimen? Se näytti avainta ja nyökytteli ja jatkoi mun seuraamista pukuhuoneeseen. Katselin siinä pukkariin mennessäni, että ompas hieman hölmistyneitä ilemitä niillä kassalla... (selviää myöhemmin, miksi)
Tyypin treeni olikin sitten ikimusitettava. Moneen laitteeseen se meni aivan väärin päin, eikä sillä ollut mitään hajua mitä tehdä niissä. Esim. reidenkoukistaja-laitteessa se yritti tehdä reiden ojentajia! Kun se lopulta pääsi laitteesta ja sen ideasta jyvälle, se pisti niin paljon painoa, että ei jaksanut nostaa sitä senttiäkään. Reisipenkissäkin porukka kävi sen luona neuvomassa, että pistä vähän vähemmän painoa, niin jaksat nostaa. Kun oli saatu painot kohdalleen ja neuvoja oli jatkamassa omaa treeniään, se kävi pistämässä painopakkaan samat yli-isot painot kuin aikaisemmin ja jatkoi pinnistelyä. Hackissä se pisti älyttömästi painoa ja sarja oli semmoinen, että se vain piti niitä painoja harteilla niin kauan kuin pystyi. Välillä se kävi tokaisemassa minulle, että "tää on kovaa hommaa" ja minä vain nyökkäillin ja yritin olla, kuin en sitä edes tuntisi.
Treenin jälkeen pukkarissa se sitten kysyi, "mihin mä maksan sen kertamaksun?" Ymmärsin, miksi ne oli katsoneet meitä niin hölmistyneinä kassalla: se oli vaan kaapannut siitä avaimen ja sanonut, että "kertamaksu" ja lähtenyt suoraan mun perään. Sanoin ihmeissäni, että kassalle ja vein sen sinne maksamaan siitä treenistä. Kassalla olikin sitten jo toinen henkilö, joka ihmetteli, että ettekös te jo treenanneet?
Kyllä täytyy sanoa, että hävetti kulkea sen tyypin mukana ja vielä salilla, jossa muutenkin käyn! Kostoksi tästä "nöyryytyksestä" sitten illalla huijasin sitä vesipokassa ja pistin sen juomaan kolmisen litraa vettä, kun itse join muodon vuoksi kaksi lasillista. Yöllä oli kiva hihitellä peiton alla, kun se ramppasi vähän väliä kusella ja kiroili, kun on koko ajan kusihätä. :D