Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Itse menen aina aamupuntille reinot jalassa. Helppo pistää jalkaan ja helppo ottaa pois jalasta salille tultaessa. En näe tässä mitään komediaa.

Eiköhän toi reinot ulkokenkonä ole jo vanha vitsi. Olevinaan muka vitsikästä kun kulkee reinot jalassa jokapaikkaan. Ei sitä vyölaukkuakaan enää kukaan käytä, vaikka se kuinkä kätevä olisikin. Lähinnä mytähäpeää tunnen kun huomaan jollakin reinot, vyölaukkun tai crocsit. Samaan kategoriaan kaikki.

ei tää oo ees komediaa, 2kk katsellut 1 tyypin treenejä.. Joka ikinen kerta 2min soutulaite/30sek kepin pyörittely,.. Penkkipunnerrus +30sarjaa 2 - 3 toistoa josta KP penkkiin sama juttu mutta nyt vedetään failureen asti joka sarja, käsipainot muljautetaan lattialle ja siirrytään vääntää hauis/ojentaja sarjoja +20minuutiksi..
sali "ohjaaja" yrittänyt sanoa tyypille että kannattaisiko muuttaa jtn mut ei ja ei sama kaava toistuu 3-4x viikko.

Crocseille löytyy kyllä ihan hyviäkin käyttökohteita, esim veneilyssä ovat hyvät. Eivät jätä jälkiä, pitävät kun tauti ja vaimentavat vielä iskujakin hyvin. Ekstrabonuksena eivät haise - hielle eikä kalalle.

Kaupunkikäytössä tosiaan ovat vähän passé.

ei tää oo ees komediaa, 2kk katsellut 1 tyypin treenejä.. Joka ikinen kerta 2min soutulaite/30sek kepin pyörittely,.. Penkkipunnerrus +30sarjaa 2 - 3 toistoa josta KP penkkiin sama juttu mutta nyt vedetään failureen asti joka sarja, käsipainot muljautetaan lattialle ja siirrytään vääntää hauis/ojentaja sarjoja +20minuutiksi..
sali "ohjaaja" yrittänyt sanoa tyypille että kannattaisiko muuttaa jtn mut ei ja ei sama kaava toistuu 3-4x viikko.

Jos se pelaa säbää niin ei tarvi jalkoja reenata?

Kunnon kyylä :D Nosta sitä rautaa niin loppuu se toisten kyyläily!

hehe.. arvasin että joku tarttuu :)
sanokaa mitä sanotte mutta jokainen ihminen tarkkailee ympäristöä jonkin verran, ja kyseisestä tyypistä on tulossa "julkkis" tolla salilla :face: on sen verran vakuuttavaa toimintaa..

hehe.. arvasin että joku tarttuu :)
sanokaa mitä sanotte mutta jokainen ihminen tarkkailee ympäristöä jonkin verran, ja kyseisestä tyypistä on tulossa "julkkis" tolla salilla :face: on sen verran vakuuttavaa toimintaa..

Ihan mielenkiinnosta: alkaako ukon etunimi R:llä ja onko ukko tietyn sortin penkkispesialisti?

Ihan mielenkiinnosta: alkaako ukon etunimi R:llä ja onko ukko tietyn sortin penkkispesialisti?

Hitto en muutes tiedä mikä on kaverin nimi joku 30-35v, mutta ei tää ainakaan kovin vakavasti otettava spesialisti ole max1 jossain alle 100koogeessä.
edit: tosin ei oo varmaan ihme ettei nouse enempää, on meinaan varmaan hermosto ihan pikkasen ylirasitettuna.

Sama homma oli keväällä kun olin itsekseni salilla aloittelemassa kovaa penkkisarjaa. Taustalla vetää Edelmanin Samuli "Eeiii mitään hätää, jos ei omat voimat riittäneet " Tuumasin että vi**u onhan, ja aloin penkkaamaan. Sarjat meni läpi.

Kaverilla jäi penkissä viime syksynä toistot tekemättä ja varmistajan piti tulla apuun kun juuri kyseinen biisi soi :D Repeiltiin siinä sitten hetki kun salilla oli ainoastaan 3 ihmistä, minä ja kaksi kaveriani :)

Vastikään salilla sattui pieni, mutta harmiton kömmähdys itselle. Aloin takakykkyä treenamaan normaalisti, otin lämmöt, tein muutamia toistoja pienilla painoilla ja venyttelin jalkoja. Siinä kun olin sitten edennyt silloisiin sarjapainoihin eli tanko + päissä 20 kg + 15kg. Kun aloin tällä rutistamaan ensimmäistä sarjaa ihmettelin kuinka oikea puoli tuntui koko ajan painuvan rutkasti alemmas. Mietin että olisko lämmittely jääny liian vähäiseksi vai missä vika. Siinä aikani tehtyä sarjoja huomasin että oikealla puolella 20kg sijasta tilalla oli 25kg kiekko ja kaikenkukkuraksi olin laittanut ylimääräisen vitosen kiekon tangon oikeaan päähän. Mikä lie aivopieru.

Siinä sitten muina miehinä koitin laitella oikeaita painoja paikalle ja kattelin sivusilmällä huomasko kukaan. Ja kyllähän sen huomas, ku vieruskaveri tokas siinä että "huomasit näköjään itekki". :)

Periaatteet on perseestä, mutta olen silti sellaista ajatusta koittanut viljellä, että ketään ei pidä ulkomuodon perusteella arvostella. Poikkeus vahvistaa säännön, kun jostain ihmeen syystä koen huvituvani tietynlaisista kanssakuntoilijoista. Nyt ei puhuta penkki-hauis -tyyppisistä treenaajista vaan hieman eri alalajista. Nämä yksilöt treenaavat monipuolisesti rintaa, hauista, ojentajia, olkapäitä ja jonkin veran selkää. Reidet saattavat olla normaalin hoikan ihmisen reidet, mutta pohkeet on kuin hennolla 15 kesäisellä. Hyvin jännä katsoa ihmistä joka treenaa tosissaa hauista ja olkapätä ja mutta mitä alemmas mennään niin sitä pienemmäksi muututaan, ja pohkeet on keskiverto säbäpelaajalla suuremmat. Ilmeisesti salillakäynnin tavoite ei voi olla muu kuin baarilihasten kasvattaminen, minkään lajin urheilija ei voi omata tuollaista lihasepätasapainoa, aivan kuin ylä ja alakroppa olisi eri ihmisestä.

Toinen hyvin jännä asia jota olen ihmetellyt, on salipukeutuminen. Jotkut treenaa narutyyppisissä hihattomissa ja shortseissa ja jotkut paksu huppari päällä, siinä samalla laitteella tekemässä vuoronperään samaa treeniä.

Yksi hyvin jännä piirre johon olen törmännyt muutamissa ihmisissä on liikkeiden tietäminen "oikeaksi". Laukoja pitää vetää tietyllä tavalla ja oikealla toistomäärällä. Minulle on naureskeltu kun teen 1RM lisäpainoilla, mutta toisaalta eräs kaveri teki piitkää sarjaa omalla painolla ja vähän voimavetoa, niin sitäkin ääneen ihmetelltiin, että tuollamenolla ei selkälihakset kasva :) Ystävällismielinen opastaminen on aina tervetullutta, mutta se pitäisi kertoa sille ihmiselle suoraan.

Tein taannoin joka maanantai kyykky-penkki-hauis treenin. Yllättäen samaan aikaa samalla salilla tapasi käydä joku kaveriporukka, ja kuukauden treenailun jälkeen alkoivat ääneen toisilleen ihmettelemään tätä "penkki-hauis" -pelleä. ;)

Sitten on nämä isomman lihaksen oikeudella käyttäytyvät ihmiset, joita ei onneksi ole paljoa. Isommilla lihaksilla saa viedä painoja ja tankoja tavallisilta ihmisiltä. Toisaalta ihmetyttää nekin, joilta menet kysymään "voiko tehdä välissä" ja vastauksena tulee joooh, mutta poistuvat silti laitteelta kokonaan.

Nämä asiat yhdessä + moni muukin on mielestäni aikamoista salikomediaa, tosin se ei häiritse eikä siihen törmää oikeasti kovinkaan usein, mutta huvittavaa se on :) Asenne kai ratkaisee, pääasia että se on kunnossa treenasi miten tahansa.

Periaatteet on perseestä, mutta olen silti sellaista ajatusta koittanut viljellä, että ketään ei pidä ulkomuodon perusteella arvostella. Poikkeus vahvistaa säännön, kun jostain ihmeen syystä koen huvituvani tietynlaisista kanssakuntoilijoista. Nyt ei puhuta penkki-hauis -tyyppisistä treenaajista vaan hieman eri alalajista. Nämä yksilöt treenaavat monipuolisesti rintaa, hauista, ojentajia, olkapäitä ja jonkin veran selkää. Reidet saattavat olla normaalin hoikan ihmisen reidet, mutta pohkeet on kuin hennolla 15 kesäisellä. Hyvin jännä katsoa ihmistä joka treenaa tosissaa hauista ja olkapätä ja mutta mitä alemmas mennään niin sitä pienemmäksi muututaan, ja pohkeet on keskiverto säbäpelaajalla suuremmat. Ilmeisesti salillakäynnin tavoite ei voi olla muu kuin baarilihasten kasvattaminen, minkään lajin urheilija ei voi omata tuollaista lihasepätasapainoa, aivan kuin ylä ja alakroppa olisi eri ihmisestä.

Ei ne pohkeet kaikilla vaan kasva samalla tavalla. Itsellä pohkee on kuin "jollain hennolla 15 kesäisellä" ainakin melkein, vaikka niitä tulee hinkattu vaikka kuinka, reisiin on kyllä tullut lihaa, mutta ei niitä kukaan näe vaatteiden alta. Joten joku sattaa pitää juuri tuollaisena kuvailemanasi tyyppinä, varsinkin kun käytössä on 2-jakoinen ylä-/alakroppa jaolla, niin jos näkevät vaan treenaamassa yläkertaa..

Ei ne pohkeet kaikilla vaan kasva samalla tavalla. Itsellä pohkee on kuin "jollain hennolla 15 kesäisellä" ainakin melkein, vaikka niitä tulee hinkattu vaikka kuinka, reisiin on kyllä tullut lihaa, mutta ei niitä kukaan näe vaatteiden alta. Joten joku sattaa pitää juuri tuollaisena kuvailemanasi tyyppinä, varsinkin kun käytössä on 2-jakoinen ylä-/alakroppa jaolla, niin jos näkevät vaan treenaamassa yläkertaa..

Totta, ihmiset on erilaisia ja joillakin jokin osa ei erotu vaikka haluaisi. Jotkut taas ei oikeasti haluakkaan niitä jalkoja teeenata, eikä siinäkään kai mitään väärää ole. Salilla on kyllä tullut käytyä joka päivä (ehkä jopa turhaan), ja ihmisiä väkisinkin seurailtua, niin siksi olen näitä itseänikin ärsyttäviä heikkoitsetuntoisen paskiaisen ajatuksia alkanut ajatella. Mutta moni ajattelee varmaan ihan samaa minusta. Välillä huomaan "paiskovan" painoja, erityisesti käsipainoja tulee tiputettua se viimeinen sentti. Tämäkin selvästi joitain ärsyttää. Tämä kaikki on sitä salikomediaa! :)

Ilmeisesti salillakäynnin tavoite ei voi olla muu kuin baarilihasten kasvattaminen, minkään lajin urheilija ei voi omata tuollaista lihasepätasapainoa, aivan kuin ylä ja alakroppa olisi eri ihmisestä.
Elän sellaisen kanssa, jonka jalat näyttää sille ettei niitä treenattaisi. Ja yläkroppa siltä että todellakin treenataan. Ne kintut (+pakarat) vain ei kasva vaikka niitä tuo treenaa ihan kunnolla (eikä ole kiinni vääränlaisesta treenistä, varmuudella). Ja voimaa on (rasvaa taas ei nimeksikään, voisi olla osasyy?). Ite väitin alkuaikoina että kyllä mä sen jaloissa kyykkään, vaan ei sinnepäinkään. Enkä ole eka joka moista on väittänyt, eikä vielä ole hänen treenipainoilla kukaan treenaava kaverinsa saanut tehtyä.

Elän sellaisen kanssa, jonka jalat näyttää sille ettei niitä treenattaisi. Ja yläkroppa siltä että todellakin treenataan. Ne kintut (+pakarat) vain ei kasva vaikka niitä tuo treenaa ihan kunnolla (eikä ole kiinni vääränlaisesta treenistä, varmuudella). Ja voimaa on (rasvaa taas ei nimeksikään, voisi olla osasyy?). Ite väitin alkuaikoina että kyllä mä sen jaloissa kyykkään, vaan ei sinnepäinkään. Enkä ole eka joka moista on väittänyt, eikä vielä ole hänen treenipainoilla kukaan treenaava kaverinsa saanut tehtyä.

No paljonko on raw kyykky?

Paha sanoa kun meidän salilta loppuu painot 200kg:n kohalla. :( Hack on ainoa jonne saa vielä lisäpainona jonkun ihmisen.. Minä vain en tykkää yhtään, pelkään että posahtaa suoni päässä kun näyttää niin ikävältä.

Muoks. Valehtelinkin vielä, painoja ei ole ees ton vertaa, taitaa olla 190kg saakka vain jos oikein ne kiekot muistan!
~80kg on taas hän itse. Mikäli sillä merkitystä?

Kaverilla taitaa olla todella massiivinen yläkroppa jos on epäsuhtainen ja salilta rauta loppuu kyykyssä! Taitaa olla treenimetodit :whip: tai ehkäpä :urjo: tai kenties jopa :kakka: -oppien mukaisia. :)

Ei ole (ois varmaan jos bulkkais). Vaatteet päällä melko pieni ihminen, talvella kukaan tietäisi että edes juurikaan treenaa. Ja mä en valehdellut, jalkojen ympärys likimain sama ku mulla, 20cm lyhyemmällä, 20kg kevyemmällä naisella.

Ei ole (ois varmaan jos bulkkais). Vaatteet päällä melko pieni ihminen, talvella kukaan tietäisi että edes juurikaan treenaa. Ja mä en valehdellut, jalkojen ympärys likimain sama ku mulla, 20cm lyhyemmällä, 20kg kevyemmällä naisella.

Pistä ukkos kävelee korkkareissa. Kyllä ne pohkeet alkaa kasvaa. Itsellä auttoi kyseinen metodi. Töissä ihmeteltiin aluksi, ja enään ei ihmettele kun asiakkaat palaverissa. Mut hei, se on ihan ookoo koska mun pohkeet ovat kuin jykevät puunrungot.

Back
Ylös Bottom