SUPERCARB 1kg -40%

Salikengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Capsu
  • Aloitettu Aloitettu
Mä vasta alotellu salilla käynnin (ylipainoa on, n. 18kg:n verran) ja mulla on ollut nyt jotkut Puman tossumaiset kevyet ja pehmeet kengät..no ne ei olekaan oikein hyvät, ensinnäkin crossarilla hilluessani päkiät tulee liian helliksi ja jalkaprässissäkin jalkapohjalle tulee liikaa tuntumaa, eikä tunnu oikein tukevalta. Millaista kenkää suosittelisitte? Kovempipohjaista?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Onko kukaan kokeillu Avia-merkkisiä kenkiä? AVIA FINLAND MALLISTO tuolta löytyy montaa erilaista mallia. Ketjuhan on treenikengille, mut mä on lähinnä juoksukengiks kattellu jotain kevyitä paljasjalkatyyppisiä kenkiä. Tuollahan olis myös tollasia cross fit-kenkiä, ni miksei niillä salilleki vois mennä. Kivan värisiä noi ainaki on :)

Mä ostin sportsdirectistä Avia Maximukset vähän randomisti, kun oli niin halvat, 15 puntaa. Mutta nehän onkin tosi kivat! Lesti sopii mun jalalle jotenkin tosi hyvin, on sellainen kapeahko ja pyöreäkärkinen, ja kengät ovat todella kevyet. Maximukset kai ovat varsinaisesti crossfit-kengät, mutta mä olen kyllä ihan vaan juossut niillä.

Minäki liputan näiden nyrkkeilykenkien puolesta! Sports Directiltä tilasin Lonsdalen pitkä vartiset nyrkkeilytossut ja olen tykänny. Aiemmin käytin jotain Niken lyhyt vartisia kenkiä ja kolisi ikävästi tuohon luun molkuraan mikä on nilkassa(vähän on termit hukassa :D ). Oli kans pientä hakuammuntaa tuon koon kanssa!

Mutta oli edulliset ja hyvät. voin suositella oikke lämpimästi <3

Mä tilasin kans Avia Maximukset. Juoksukengiksi ne pääty, miksei salillakin menis. Kevyet kengät, mutta iskunvaimennus aika heikko, joten paljon asfaltilla juokseville en suosittelisi.

Mulla jotkut ihan perus tyyliin vanhat aeropic-kengät...
Hyviin juoksukenkiin olen panostanut, mutta salille en ole saanut hankittua uusia, kun en tiedä millaiset pitäisi ostaa.
Jos tekee paljon mavea, kyykkyä, rinnallevetoa ym pitäisikö satsata painonnostokenkiin?
Toisaalta taas sanotaan et jos on painonnostokengät niin aina välillä tulisi tehdä ilman kenkiä niin onko siinäkään sitten järkeä? :D

Itellä on sellaset INOV8:n Bare-XF 177 Crossfit-kengät. Ovat vähän kenkämäisemmät barefootit kuin jonkun muun käyttämät fivefinger-paljaskengät, joita ei näihin mutkavarpaisiin saanut istumaan. Ovat kuitenkin täysin lättänät pohjista ja noin 100 kertaa paremmat kuin aiemmat Glaglat (jotka muuten mun lempparit erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla), kun eivät yhtään nulju/jousta pohjista. Antavat kuitenkin vähän tukea kantapäähän, ettei ole olo ihan niin hutera kyykyissä tms. kuin sukkasissa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Jalkapäivinä käytössä jotkus ihan perus Lonsdalen painitossut (vai onks ne nyrkkeilytossut? anyway ohut, suora pohja) ja sitten muuten treenatessa jotkus perus Niket. Nyt kun ruennu tekemään enemmän aerobista salin puolella (koska syksy, sateet...) niin korkkasin siihen käyttöön Niken Pegasukset footbalancen pohjallisilla. Välillä kyllä tulee vedettyä salilla ihan sukkasillaankin esim mavea/kyykkyä, jos tullut väärät kengät mukaan tms.

Muuten käytän useamman vuoden vanhoja Reebokin aerobickenkiä, mutta kyykkään aina sukkasillaan.

Lonsdalet tuli itselläkin tilattu SportsDirectistä ja mukavan tuntoiset ovat kyllä. Kyykyt edelleen sukkasillaan ja hyvin kulkee :) Seuraavaksi pitänee panostaa painonnostokenkiin, kun sen puolen liikkeet alkaneet kiinnostamaan kovasti. Adidas niissä lienee ykkösmerkki useilla?

Tilasin juuri ebaysta Vibram fivefingersit. Vähänkö olen sitten entistä enemmän hobitti. Idea tuli siitä, että kotitreenissä paras puoli on, kun voi olla paljain jaloin.

Löysin edullisesti Inov f-lite 185:t, jotka ovat todella hyvät toiminnalliseen treeniin ja perusliikkeisiin salilla. Olympianostoihin mulla on sitten Addun naisten Powerlift-tossut, joissa on hieman vähemmän korotettu kanta kuin painonnostokengissä yleensä eivätkä ole täysin jäykät - pystyy tekemään vähän muutakin niillä.

Yleensä en ole välineurheilija, mutta noissa kengissä huomaa kyllä todella eron, kun aikaisemmin kävin salilla paljain jaloin tai huonoilla vanhoilla sisäpelikengillä.

Suositut

Back
Ylös Bottom