SUPERCARB 1kg -40%

Salikengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Capsu
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin ostaa Lonsdalen nyrkkeilykengät salitossukoiksi. Jostain luin, että kannattais ottaa omaa kokoa pienemmät, onko näin? Ja millaset noi nyrkkeilykengät muuten on, onko hyvät saleiluun? Lähinnä siis kiinnostais, että onko pohjassa hyvä pito, joustoahan tuskin pohjissa on?

Mulla on noi Londsdalen nyrkkeilytossut ja sanompahan vaan, että on aivan parhaat salikengät! Verrattuna siis Asicsen sisäpelikenkiin ainakin... Itse suosittelen kenkien ostossa aina sovittamista. Mun kengät on aika kaposet ja vaikka on jalka onkin kapeahko, niin 40-41 koko on just passeli. Kenkien koko yleisesti on mulla 40.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla on käytössä 13vuotta vanhat tossut. En kyllä edes tiedä onko ne Reebookit aerobictossut vai koristossut vai mitkä...ja ihan hyvin toimii. Oma tuntemus on se paras indikaattori kengissä. Vasta oli jossain lehdessä vai tv-ohjelmassa, että monet lenkkaritestit ja määritelmät tyyliin 'juoksu kengät kestää vain 600km' - on vain mainoskikka. Mun mies juoksee maratonia samoille vanhoilla lenkkareilla, millä leikkaa ruohoja ja laittaa nekin jalkaan vain maratonpäivänä. En siis sano, että toimisi kaikilla...mutta toimii. Ostin kerran itse ns kunnon juoksukengät, jotka piti testien mukaan olla juuri minun askellukseeni sopivat. Ja sain juoksijanpolven, jota hoidettiin kortisonilla. Heitin ne pois ja juoksin taas vanhoilla, kunnes pohjat meni puhki. Juoksussa jopa sanotaan, että paljasjalkakenkä olis se paras. Miksi se ei voisi toimia salillakin...

Minulla on salikäytössä Converset :haart:, sitä ennen oli jotkut Puman vapaa-ajantossut, joissa ohut, vaimentamaton pohja.

Mäkin noista Lonsdalesta kyselisin just sitä kokopuolta, onko kokemusta..? Otanko 4 (37) vai 5 (38) kun juoksukengät menee siihen välille ja korkkarit yleensä 37...

Mun kengän koko on avokkaissa/korkokengissä 36, tennarit ja lenkkarit yleensä 36-37. Tilasin netistä Lonsdalet kokoa 4, ja ne oli aika reippaasti liian isot. Lahjoitin ne kaverille, uus tilaus kokoa 3 on jo tehty, saas nähdä sopiiko nekään. Olisin ottanu 3 1/2 mut sellasia ei ollu, toivottavasti noi kolmoset ei nyt sit oo pienet... Voin toki tulla raportoimaan miten kävi, kunhan saan tilauksen perille ;) Tällä hetkellä mulla on salikäytössä jotku Puman fitnesskengät kokoa 4 ja ne sopii just passelisti mun jalkaan. Noi kokojen vaihtelut aiheuttaa kyl päänvaivaa kun tilaa netistä, varsinkin ku mä en oo koskaan viitsinyt alkaa palauttelemaan epäonnistuneita ostoksia... Töttölle vinkkaisin, että mun kokemuksen perusteella sun ehkä kannattais valita koko 4. Toi kenkä on viel niin hyvin istuva, että tuntuu inhottavalta jos varpaiden eteen jää liikaa tyhjää tilaa :)

Mun kengän koko on avokkaissa/korkokengissä 36, tennarit ja lenkkarit yleensä 36-37. Tilasin netistä Lonsdalet kokoa 4, ja ne oli aika reippaasti liian isot. Lahjoitin ne kaverille, uus tilaus kokoa 3 on jo tehty, saas nähdä sopiiko nekään. Olisin ottanu 3 1/2 mut sellasia ei ollu, toivottavasti noi kolmoset ei nyt sit oo pienet... Voin toki tulla raportoimaan miten kävi, kunhan saan tilauksen perille ;) Tällä hetkellä mulla on salikäytössä jotku Puman fitnesskengät kokoa 4 ja ne sopii just passelisti mun jalkaan. Noi kokojen vaihtelut aiheuttaa kyl päänvaivaa kun tilaa netistä, varsinkin ku mä en oo koskaan viitsinyt alkaa palauttelemaan epäonnistuneita ostoksia... Töttölle vinkkaisin, että mun kokemuksen perusteella sun ehkä kannattais valita koko 4. Toi kenkä on viel niin hyvin istuva, että tuntuu inhottavalta jos varpaiden eteen jää liikaa tyhjää tilaa :)

Kiitti Kevätkukka, ainut että paketti tuli tänään, ja mulla kävi siis ihan samoin kun sulla.. Eli otin 5set, ne on aika reilut, meinaan tilata 4set, jollei kellään oo vaihtaa semmosiin.. ja ottaisin siis 4 1/2 jos olis.. Mut kerro ihmeessä jos ne kolmoset on pienet. Voihan hitsin hitsi, tarttisko joku noita kokoa 5 olevia?!

Töttö, mun kolmoset tuli - ja sopii jalkaan ku valetut. Niinku olis mulle tehty, oon todella tyytyväinen! :dance:

Alko vaan harmittaa miks luovuin niistä isoista, nimittäin noihan menis ihan passelisti välikausikenkinä villasukan kans ulkona. Näyttää hyvältä farkkujen kanssa tollaset nyrkkeilykengät! Kannattaa harkita ennen ku luovut niistä omistas ;)

Minä oon käyttänyt salilla Eccon receptoreita (ei vaimennusta, jäykkä ja paksu pohja), Eccon jotain tosi kevyitä ja ohuella pohjalla olevia urheilujalkineita ja nyt viimeisimpänä Nike Freet käytössä. Kaikilla on voinut kyykätä isommillakin painoilla, ainoastaan juoksulenkkarit ovat olleet sellaise,t joita en oo kokenut hyviksi sen vaimennuksen/painumisen takia.

Töttö, mun kolmoset tuli - ja sopii jalkaan ku valetut. Niinku olis mulle tehty, oon todella tyytyväinen! :dance:

Alko vaan harmittaa miks luovuin niistä isoista, nimittäin noihan menis ihan passelisti välikausikenkinä villasukan kans ulkona. Näyttää hyvältä farkkujen kanssa tollaset nyrkkeilykengät! Kannattaa harkita ennen ku luovut niistä omistas ;)

hahaa! niin munkin tuli, ja ekan treenin lopuilla jo tuntui ihan omilta, tosi nopeasti muotoutui jalkaan. Ei kyllä mä myyn ne isommat ;)

Mulla on ollut Lonsdalen nyrkkeilytossut käytössä(varmaan 6-vuotta?) ja ne on kyllä parhaat nyrkkeilytreeneissä, niinkuin salillakin! Mulla on kengänkoko n.37 ja noi tossut on kokoa uk4- just sopivat.

Boxing Boots - Boxing - SportsDirect.com

pienenä vinkkinä, tuoltaa saa todella edullisesti.

Itekin nappasin tuolta Sportsdirectistä Lonsdalet, kun oli niin maan edukasta. Oma mono on euromääreisesti 39-40, Lonsdalelta nappasin kokoa 6,5 ja on oikein buenot. Vähän riskillä tuli ostettua myös toiset, kun oli melkein ilmaset, taisivat olla kokoa pienemmät. Noh, liian minit oli, joten annoin kaverille kiertoon, mutta ei niillä hinnoilla harmittanu kamalasti.

Ovat olleet oikein oivat salipopot, jalkapäivänä lähinnä käytössä. Alkujaan tuntuivat varresta vähän turhankin jämäköiltä ja pikkasen painoivat kehräsluuta, mutta nauhoja venkslaamalla ja sisukkaalla sisäänajolla ovat asettuneet nätisti.

Onko joku käyttänyt noita FiveFingereitä? Esim näitä:
FIVEFINGERS - Treksport Pink - Kenkiä - FF_W4438
Menee nyt kyllä kielletylle foorumin osa-alueelle mutta mulla salikäytössä nyt vuoden ajan nämä: FIVEFINGERS - Bikila LS Men - Kenkiä - FF_M358
- tykkään eikä oikeastaan mitään negatiivista sanottavaa / toki kyykyissä tasapainon pito oli vaikeampaa kuin tuetulla kengällä
- yleisesti pitää varoa ettei kolhi varpaitaan rautoihin tai laitteisiin, on kuin sukkasillaan olisi

nyt mainostetaan noita reebokin joustavia, jalkaanistuvia monoja. kukaan käyny ostamassa, mikä on ensivaikutelma ja miten tuntuu salilla pelittävän? mietin kans, että passaako esim. kyykkäämiseen missä ei saa kengät heijata.

Niken kenkiä on tullut oikeastaan aina käytettyä, isosiskon vanhoja tosin niin ei ole rahaa palanut. :) Tänä kesänä oli pakko ostaa Niken uudenuutukaiset juoksukengät neonväreissä, mutta ne ovatkin ensimmäiset
treenikengät mistä olen ikinä maksanut niin annettakoon anteeksi.. Krav Magassa vedetään vielä paljain jaloin, mutta jos seuraaville tasoille halajan niin pitäisi noita painitossuja jo alkaa pohtia..

En ole muuten itse kauheasti katsellut, ovatko kengät juoksemiseen vai mihin kun laitan salilla jalkaan. Ovat kyllä ihan perustreenitossua yleensä olleet. En mavea tai kyykkyä niin paljon harrasta, mutta pitäisikö tähän kiinnittää huomiota sitten jos joskus
uskallan niitäkin tehdä tuon jalkaprässin sijaan? Mitkä kengät eivät ainakaan sovellu?

Entä jos tunnen olevani nainen?

Joo sori, väärään topicciin meni vaikka kuinka yritin ettiä :D tää tapatalkki ei oo mun juttu

Suositut

Back
Ylös Bottom