SUPERCARB 1kg -40%

Salikengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Capsu
  • Aloitettu Aloitettu
fitnesspimu sanoi:
Mun aerobic-kengät eivät ole vanhat ja ne ovat erittäin hyvin tuetut (korkea malli). Nyt vaan tuo ajatus ilmatyynyistä rupesi minua häiritsemään! :evil: Haittaavatko ne todellakin minun kyykkyjäni :curs:

Ite oon aina käyttäny aerobickenkiä eikä oo ollut mitään ongelmaa. Tosin, ne ovat vanhat "löllykät", huomasin ettei niissä pahemmin oo rakennetta jäljellä, kun vertaa uusiin, joita pidän siis vaan aerobiceissa/vetäessä.
Siis, mun kyykkyjäni eivät aerobickengät ainakaan haittaa.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mistä ihmeestä te oot löytäny painijatossunne?! Jostain kamppailulajeihin erikoistuneesta liikkeestä, vai...?
Mä ainakaan en oo ikinä nähny tavallisessa urheiluliikkeessä mitään vastaavia. Tai sitten ne vaan piilottelee niitä jossain takahuoneessa...

yep! sanoi:
Mistä ihmeestä te oot löytäny painijatossunne?! Jostain kamppailulajeihin erikoistuneesta liikkeestä, vai...?
Mä ainakaan en oo ikinä nähny tavallisessa urheiluliikkeessä mitään vastaavia. Tai sitten ne vaan piilottelee niitä jossain takahuoneessa...

Omani löysin Rintamäeltä.

Hihii... löysinpä täältä vanhan threadin ja kyselinkin jo aikaisemmin minkälaisia kenkiä jengi käyttää salilla... mulla aerobic-kengät ovat toimineet hyvin, sopivan tukevat...

Mä huomasin kyllä eron, kun vaihdoin erittäin ilmatyynytetyt aerobickengät sellaisiin huomattavasti jykeväpohjaisempiin. Kyykätessä ne tukevat ja tasaiset pohjat ovat ehdottomasti paremmat.

Mulla on kalliovaellukseen tarkoitetut Salomonin kengät tällä hetkellä käytössä. Ovat kevyet, matalat ja ilmavat. Muuten hyvät, mutta askelkyykyssä ehkä vähän epävakaat.

Ilmatyynylliset aerobickengät pidän visusti poissa salilta jo ihan senkin vuoksi, etteivät ilmatyynyt lyttäänny raudan vaikutuksesta.

Mä ostin muuten Tampereen Prismasta pari viikkoa sitten aivan huiput kengät! Ja nämä löytyi - hih - pro-tyttö Maija Lehtosen suosituksesta. Siellä on kenkäosastolla semmoisia pinkkejä ja mustia sisäpelikengän näköisiä lenkkareita, joissa on kova pohja ja ne on tosi hyvät myös jalassa. Hinta huimat 14,90e. Eipä heilu ja heijaa enää maastavedossa ja kyykyissä, kuten aerobictossuilla! Hinta-laatusuhteeltaan aivan kympin arvoinen ostos. :5:

Pinkit lenkkarit... ah! :haart:

Eipä ole tällä tädilllä reppunsa täytteenä haisevia tossuja, jotka joku sitten varastaisi: treenaan paljain jaloin. Johtunee siitä kaikesta muusta mitä treenailen. Koskaan en ole kokenut kengättömyyttä ongelmaksi, päinvastoin sen, kun kokeilin sisäkenkiä treenissä - en vain saanut luontevaa kontaktia alustaan jalkatreeneissä.

Joskus kyllä vanhalla salilla oli sisälläkin niin pirkuleen kylmä, että vetäisin jalkaan jikatabit, sellaiset vähän painitossuja muistuttavat tasapohjaiset ninjatossut. Omani toin Japanista, mutta ainakin Saben (Turku) pitäisi tietääkseni myydä niitä sikahinnalla. Että eiköhän painitossut aja saman asian.

yep! sanoi:

What the... Siis kyllä painikenkiä on ihan tavallisissa urheilukaupoissa, ainakin mitä itte olen käynyt katselemassa. Asicset maksaa jotain 80e ja on ihan hyvät.

yep! sanoi:

Aika heikosti painikenkiä onkin, ja jos on, niin piilotellaan yleensä takahuoneessa. Ainakaan Jyväskylässä painikenkiä (siis noita Asics-BAM-mallisia) on vain Intersporteissa, ja ne on pyydettävä erikseen hakemaan takahuoneesta koska kysyntä on niin pieni ettei kannata pitää hyllyssä. Kauppakohtaisia erojakin on, esim. Oulun Intersportissa myyjä oli ihan ällistynyt kun kysyin noita kenkiä, ja sanoi ettei heillä varmasti niitä ole eikä ole tulossakaan.

Itse olen myös kallistumassa Asicsin painikenkiin tulevina salikenkinä, sen verran napakat ovat jalassa ja antavat hyvän tuntuman kyykkäillessä. Ja kamppailulajeissa niitä voisi käyttää myöskin.

Ainoa ongelma on se, että kovapohjaiset salikengät eivät tahdo soveltua aerobiseen treeniin. Onko täällä ketään kovapohjaisten kenkien käyttäjiä, jotka tekevät salitreenin lisäksi aerobista samalla kerralla, esim. puntin jälkeen juoksua juoksumatolla tai ohjattua jumppaa? Ja miten olette ratkaiseet tämän salikengät vs. aerobickengät -dilemman? Kaksia kenkiäkään ei huvittaisi tämän takia roudata mukana...

Sziget sanoi:
Ainoa ongelma on se, että kovapohjaiset salikengät eivät tahdo soveltua aerobiseen treeniin. Onko täällä ketään kovapohjaisten kenkien käyttäjiä, jotka tekevät salitreenin lisäksi aerobista samalla kerralla, esim. puntin jälkeen juoksua juoksumatolla tai ohjattua jumppaa? Ja miten olette ratkaiseet tämän salikengät vs. aerobickengät -dilemman? Kaksia kenkiäkään ei huvittaisi tämän takia roudata mukana...

Ennen roudasin kaksia kenkiä. Nykyisin en tee jalkapäivänä aerobista (tai jos teen niin jollain kuntopyörällä) ja muuten käytän yksiä kenkiä. Eli siis kengillähän ei ole niin väliä jos tekee ylävartaloa, kuten tässä threadissa on jo todettu. :D

Painitossuista vielä...

Jos tuntuu, ettei oman paikkakunnan kaupoista löydy edes myyjiltä kysymällä, kannattaa katsoa jos paikkakunnalla on jokin paini/kamppailuseura joka myy varusteita. Monet kamppailijat hankkii varusteet seuran kautta vaikka esim. hammassuojia ja nyrkkeilyhanskoja löytyy pienistäkin urheilukaupoista. :)

Moikka!
Vasta liityin sivustolle, vaikka yli vuoden käynyt lueskelemassa täältä juttuja ja vinkkejä. Hyvä sivusto ja varmasti nyt jatkossa seuraan ahkerammin. :)
Pieni ongelma itselläni salikenkien suhteen just nyt kun tänään fysioterapeutti sanoi, että mulla pitäs salillakin olla pronaatiotuelliset kengät. Juoksukengissä on tuo pronaatiotuki, mutten haluisin niitä ottaa salille kun ne jo ulkokengiksi kastettu. ;)
Kelpaako salille vastaavat juoksukengät noilla tuilla vai pitäisikö hommaa pronaatiotukipohjalliset ni sit ne vois vaan laittaa kenkään ku kenkään?

Omia sisätreenikenkiä olen vuosien varrella täydentänyt enemmän ja enemmän. Tällä hetkellä löytyy:
1. Niken lunarglidet, tasapohjaiset, perushyvät salitreenikengät jotka saa tarpeeksi tiukalle kun toi lätyskä on sellainen pitkä mutta kapea rimpula.
2. Niken Lunarlonit, muistuttaa lenkkaria ja nimenomaan hyppypomppujumppakengiksi hankin juuri lomalla.
3. Tarvittaessa käytän penikkataudin uhatessa esim stepissä puhtaasti lenkkareita: Adidas AdiZero Aegis tai Niken jotkutennytmuistamitkä.
4. Bwinin pyöräilykengät spinningiin - tottakai erikseen :) Jäykkä tarramalli, ihan paras.
+Jos joskus vielä eksyn tanssimaan on lunarglideja edeltäneet joustavat, tanssilliset kengät vielä tallessa varajumppakenkinä. Niken nekin.

(Nikea siksi että Espanjassa tulee käytyä useamman kerran vuodessa ja siellä kodin lähellä Factory Store josta uudenuutukaisia popoja saa n.50e/laaki, varsinkin poistohyllystä tai aleaikaan.)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ostin Intersportista Asicsen painikengät salikengiksi, ne on aivan täydelliset! Oli juniormalli vieläpä niin maksoi 60 euroa, ei kovin paha hinta.

Ostin Intersportista Asicsen painikengät salikengiksi, ne on aivan täydelliset! Oli juniormalli vieläpä niin maksoi 60 euroa, ei kovin paha hinta.
Mulla on myös Asics matflex lasten painitossut (jep, olen kääpiö :jahas:) Ihan parhaimmat :haart: Todella hyvä pito ja tuntuma mitä parhain, koska pohja on sopivan ohut. Suosittelen lämpimästi. Ja noita pitäis löytyä ihan aikuisillekin :D

Mä käytän noita salilla aina jos on jalkapäivä ja siihen päälle teen aerobisen kävellen tai crossarilla. Käsipäivänä voi sit juosta tai mennä johki sopivaan jumppaan ja sillon mulla on Adidaksen juoksutossut käytössä. Itse asiassa ne on aika paskat ja turhan raskaat esim. sh'bamiin, mut ajaa asian toistaiseksi.

Heip!
Sivuston jäsen ollut jo kauan, mutta kirjoittelut olleet vähäisiä ja saliaktiivisuuskin vähäistä jossain vaiheessa. Nyt aktiivisemmin n. 1-2 vuoden ajan ja tämän vuoden alusta vielä aktiivisempaa :)

Tällä hetkellä mun salikengät on Asicsin matflexit ja ne on ihan ok. Himottais kuitenkin tilata Otomixit, oliko jollain niistä kokemuksia? Miten koko? Netistä kun joutuu kokeilematta tilaamaan, onko 'ahdas vai väljä' malli? Osaatteko sanoa?

Pitkään treenasin kans noilla fivefingersseillä eli paljasjalkajuoksukengillä, mutta nyt kun treeni muuttui raskaammaksi, niin olen todennut nämä painitossut ainakin näitä edeltäjiään paremmaksi tähän lajiin.

Itellä on otomixit. Todella hyvät ja kevyet jalassa mutta silti tukevat esim. kyykätessä. Parhaat sali kengät mitä ite omistanut. Kokona mulla numeroa pienempi kuin normaalikenkä.

Ajattelin ostaa Lonsdalen nyrkkeilykengät salitossukoiksi. Jostain luin, että kannattais ottaa omaa kokoa pienemmät, onko näin? Ja millaset noi nyrkkeilykengät muuten on, onko hyvät saleiluun? Lähinnä siis kiinnostais, että onko pohjassa hyvä pito, joustoahan tuskin pohjissa on?

Suositut

Back
Ylös Bottom