Salikammo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jenski
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä on aina musiikit korvissa, koska salilla soiva musa on usein niin paskaa. Ei sillä ole mitään tekemistä ylimielisyyden kanssa, nyökkään kyllä random ihmisille jos mulle nyökätään, vaikka onkin ne napit korvissa. Tarviin sen musan, että saan treenifiiliksen päälle. Muutenkin aika pitkälti keskityn tekemään vain omaa treeniä, olen omissa maailmoissani eikä se ole ylimielisyyttä vaan keskittymistä urheilusuoritukseen.

Kerran pari olen unohtanut ne napit pois, treenaa siinä sitten jotakin kovaa kyykkysarjaa kun radiosta tulee jotain saatanan Lauri Tähkää. Oikeasti silloin vituttaa, tekee mieli lähteä kotiin hakemaan se unohtunut musasoitin. Itselleni musa on salin ulkopuolellakin tärkeä henkireikä, treeni ei kulje jos on vääränlaista musiikkia taustalla. Hiljaisuus on ok, mutta jotakin iskelmää tai pehmopoppia, ei kiitti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Noniin, eli kerrataans nyt sitten asioita, jotka ovat salilla urpoa ja väärin:

Tiukat trikoot = urpoa.
Tiukat Better Bodiesin trikoot = urpoa JA ärsyttävää.
Purkan syönti = urpoa.
Vajaat kyykyt = herranjumala.
Tuntumapumppailu & laitteet = eipä urpompaa voi olla.
Jalkaprässi tai loitontaja miehen tekemänä = tuo on homo, varmasti.
Musiikin kuuntelu nappikuulokkeista = todella urpoa, eikä se edes halua auttaa muita!
Musiikin kuuntelu kuulokkeet päässä = tästä en ole erillistä mielipidettä nähnyt, mutta veikkaisin että sama kuin ylläoleva, mutta urpoa kertaa käsittämätön.
Erikoistekniikat = mikä v*tun Nyyssis tai Wilenius tuokin narukäsi kuvittelee olevansa.
Intran nauttiminen treenin aikana = söisit sinäkin oikeaa ruokaa.
Nainen salilla = fitnesspelle.
Nainen salilla meikattuna = fitnesspelle + avautuminen siitä salikomediaa -ketjuun.
Omaan treeniin keskittyminen = ylimielistä.

Saa jatkaa.

...
Saa jatkaa.

Saa jatkaa.

Isoilla painoilla treenaaminen = turhaa egoilua
Painojen laskemisesta tai muuten pientäkin ääntä aiheuttava treeni = egoilua ja huomionhakua
Vapailla painoilla treenaaminen = aina paska tekniikka, tavalla tai toiselle

Saa jatkaa tästäkin. Mutta kokonaisuutena, aina menee päin vittua tekee niin tai näin. Jos salilla olisi oikeasti sellainen meininki kuin millaisen kuvan netin kautta saa, niin jäisin sohvalle kaljaa juomaan. Eipä ihmekään näitä lukiessa, jos aloittelijoille syntyy salikammoja ja pelkoja, mitä muut ajattelevat.

Jos salilla olisi oikeasti sellainen meininki kuin millaisen kuvan netin kautta saa, niin jäisin sohvalle kaljaa juomaan. Eipä ihmekään näitä lukiessa, jos aloittelijoille syntyy salikammoja ja pelkoja, mitä muut ajattelevat.

Niinpä. Ja siksi noita listasinkin. Koska mitä ilmeisemmin se on ihan sama, onko treenannut päivän vai 30 vuotta, ja mitä siellä salilla tekeekin, ja miten tahansa pukeutuneena, jonkun mielestä se on silti 'väärin'. Joten turha tuhlata hyvää treenienergiaa sen pohtimiseen, mitä muut ajattelevat.

Zone-sarja -42%
ihme hommaa,jos katsot muita niin olet kyttääjä (kyllä katselen mm. kuntopyörää vetäessä ja tauoilla ja niin näkyy tekevän muutkin eikä kukaan osoita ilmellä ettei sais katsoa,joten käyn ihme salilla joka on noin 60 000 asukkaan kaupungin suurin ja ruuhkaisin.....jos taas oot omissa oloissa,napit korvilla olet leuhka paska joka ei auta...(oon treenaamassa,en auttamassa tarkoituksella ketään enkä sitä varten siellä,apua saa kun pyytää jos tarvii)

Jännitätkö muitakin "esiintymistilanteita" vai onko tuo jännitys pelkästään salitreeniin liittyvää?
Pieniä pelkoja on muissakin ns. esiintymistilanyrissa, vaikka enhän minä sinne salille mitään esitystä ole menossa pitämään. :D

Mutta niin... Tänään minä nyt uskaltauduin sinne salille ja tiedättekö mitä, I made it! :) siellä minä vaan kyykkäilin, vaikka eka meinas pelottaa, mutta sitten ajattelin, että: "vittu nyt mä pystyn siihen!"

Toivottavasti osaan jatkaa tällä linjalla, enkä rupea taas ujostelemaan. Mutta oikeesti, iso kiitos teille kaikille, jotka on minua täällä tsempannu ja toivottavasti tästä on vielä monelle pakkiksen lukijalle hyötyä, jos samoja ongelmia on ;)

Mutta niin... Tänään minä nyt uskaltauduin sinne salille ja tiedättekö mitä, I made it! :)
Hyvä että menit. Ja niin se on, että ei siitä kammosta pääse eroon kuin menemällä sinne ja kohta siihen jo tottuu. Mä tiedän hyvin mistä puhun, koska reilu vuosi sitten mulla oli samaa vaivaa. Monen vuoden tauon jälkeen meinasi oli ylitsepääsemättömän vaikeaa mennä salille. En olisi vieläkään päässyt sinne takaisin jos en vain olisi tehnyt päätöstä, että ensi maanantaina menen ja sillä selvä. Pari viikkoa siinä taisi mennä kun joka kerta salin rappusia ylös kävellessä oli jotenkin jännittynyt olo ja teki mieli kääntyä takaisin. Mutta siihen tottui ja nyt sinne menee ihan mielellään.

Oi miten ihana threadi!

Ihmiset, jotka minut tuntee ei tiedä eikä varmaan edes uskoisi, että minä jännitän uusia tilanteita ja ihmisiä, mutta niin se vaan on. Mun ongelma on ehkä aloituspostaajan kanssa vähän päinvastainen, eli treenasin aiemmin pikkukylän salilla, jossa lähes joka jamppa ja täti oli tuttuja, ja tavallaan siellä oli turvallisempi olo. Nyt asun vähän isommassa kaupungissa ja kynnys lähteä salille täällä oli sosiaaliselta kantilta tosi korkea. Hirveesti lössiä salilla, joka on niin iso että sinne vois melkein eksyä, ei tuttuja ja kauheesti laitteita, joita en ole koskaan aiemmin edes nähnyt...

Tänään kävin ekaa kertaa uudella salilla. Ja koska tiesin, että yksikseen sinne haahuilemaan menemällä olisin varmasti ollut ihan hukassa, päätin extremeratkaisuna buukata treffit PT:n kanssa. Eli jouduin keskittymään siihen, että yksi totaalisen vieras ihminen oikeasti kyylää vieressä ja neuvoo, joten siinä ei ehtinyt pahemmin miettiä, mitä kaikki muut salillaolijat mahdollisesti miettii. Samalla se epävarmuus omasta osaamisesta vähän helpotti, kun ammattilainen juoksutti paikasta toiseen ja totesi etten ole ihan toivoton.

Minä olen vähän sellainen, että alunperinkään en olis koskaan uskaltanu salille edes lähteä, ellen ensin olisi ottanut selvää asioista (krooninen tapa kaikilla elämänalueilla). Olen katsonut Gymlogeja ja kaikenmaailman liikepankkeja tuntikausia, lukenut pakkikselta ketjun toisensa jälkeen, hionut kotona kyykkäämistä moppi hartioilla... Ihan vaan, että tietäsin edes vähän, mitä olen tekemässä. Jos kaiken tämän ajan olisin käyttänyt oikeasti salilla treenaamiseen, olisin varmaan kaupungin biiffein biatch, mutta mulle se oli tarpeellista, jotta alunperin edes kehtasin painoihin koskea. Terveessä määrin "teoriassa treenaamisesta" on varmasti hyötyä, joten sitä voin suositella jos olo on epävarma.

En tiedä, miten yleinen tällainen salipelkotila on, mutta uskoisin, että se voi vaivata ketä vaan iästä ja taustasta huolimatta. Homma pitää kuitenkin pyrkiä pitämään siedettävissä rajoissa - muistuttelin tänään viimeksi itselleni, että minä en kuitenkaan oikeasti ole niin tärkeä tyyppi, että kanssaihmiset mua jotenkin erityisesti salillakaan seurailisi. Ja vaikka siellä nyt jotain torspoilisin, niin voin aina nostaa kädet ilmaan ja huutaa "SORISORISORI, olen maalta!" Vielä en ole itseni nolaamiseen kuollut, vaikka annostukset on joskus olleet suuria ja toistuvia. :)

Tiukat trikoot = urpoa.
Purkan syönti = urpoa.
Musiikin kuuntelu nappikuulokkeista = todella urpoa, eikä se edes halua auttaa muita!
Musiikin kuuntelu kuulokkeet päässä = tästä en ole erillistä mielipidettä nähnyt, mutta veikkaisin että sama kuin ylläoleva, mutta urpoa kertaa käsittämätön.
Erikoistekniikat = mikä v*tun Nyyssis tai Wilenius tuokin narukäsi kuvittelee olevansa.
Nainen salilla meikattuna = fitnesspelle + avautuminen siitä salikomediaa -ketjuun.

Saa jatkaa.

Woooo, en oo yhtään urpo! Vähän homo(13%) kuitenkin, koska alkulämmittelyyn kuuluu aina loitonnukset.

No jos sinne salille lähtee jotain esittämään, niin siinä tapauksessa :D

No sana esiintymistilanne oli siksi lainausmerkeissä, etten keksinyt parempaakaan sanaa. Sosiaalisten tilanteiden ja itsensä nolaamisen pelko lienee se oikeampi termi.

Itsehän jännitän kaikkea. Esitelmiä, uusien ihmisten tapaamista, uusia treenejä. Potkunyrkkeilyä harrastaessani oksensin ennen treenejä, koska jännitti niin paljon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Tiukat trikoot = urpoa.
Purkan syönti = urpoa.

Saa jatkaa.

Suora käsitreeni=Ha! Vitun nyyppä, T-Nationilla sanottiin että....
Musiikin kuuntelu salilla=Urpo, miten mä nyt kerron sulle miltä musta tuntuu?
Toistojen laskeminen=Lopeta se räknääminen vitun Sademies, tuntuma tekee treenin!
Kreatiini=Narkkari, bodybuilding.comilla 50-kiloinen ja kaksi kuukautta treenannut fitnessguru kertoi että se aiheuttaa syöpää, ebolaa ja tekee raskaaksi.

Miten se liittyy esim. omaan treeniini Suomessa? Toistaiseksi jopa maailmalla on osunut kohdalle vain sellaisia saleja, joissa saa omaa musiikkia kuunnella, joten en nyt ymmärrä pointtiasi. Jos joskus reissussa tulee moinen sali vastaan, niin enköhän siitä musiikittomasta treenikerrasta selviydy, vaikken sitä nyt jo etukäteen 'harjoittele'. Tsygällä ajaessa en kuulokkeita käytä, koska ei ole turvallista. Golfkentälläkään ei se ole järkevää. Omalla salilla eivät esim. painot sillä tavalla ilmassa lentele, että kokoajan tarvisi kuulolla olla.

Ja tuohon, että kukaan ei tule kyselemään jeesiä ja/tai ota muuten kontaktia, josko kuuntelee kuulokkeista musiikkia, niin ei ole totta. Ja siis ihan kertakaikkisen käsittämätön argumentti muutenkin. Enhän mä siellä salilla minään laiteopastajana ole, vaikka toki tosiaan jeesaan kysyttäessä.

Omassa salissa on kaksi puolta, laite ja vapaapainopuoli, vapaapainopuolella tutulta kaverilta repesi prässissä etureisi polven kiinnityksestä irti kello 23 tienoilla illalla, kaveri huusi kuin hullu eikä tietenkään päässyt mihinkään edes painojen alta.

Radio pauhasi ja kone puolella kolme tyyppiä, kahdella kuulokkeet päässä, jos yksi ei olisi ollut ilman kuulokkeita, olisi loukkaantunut ollut ehkä salilla vielä aamullakin prässin alla jumissa.

Lisäksi osa kuulokkeita käyttävistä tosiaan keskittyy vain omaan napaansa ja kävelee zombina läpi treenien välttäen katsekontaktia tai moikkaamatta ketään.

Itse trenaan kovemmin kuin kukaan näistä ja osaan sanoa myös että vedän sarjan loppuun ensin jos joku haluaa kysyä jotain.

Kerran tein supesettia käsille kun yks urpo muija alkoi vetämään mun viritettyä kettinkikahvaa irti taljasta vaikka samanlaisia kahvoja ja taljoja oli salilla kuusi kappaletta tyhjänä. Tein juuri supersetin ojentaja vaihetta dipissä ja piti mennä siihen taljaan välittömästi perään tekemään hauikset vinopenkin alta keskitetysti ketjukahvan avustamana, kun urpo akka repi ketjuja pois, huusin sille hengästyneenä ja kovaa selän takaa kesken dippisarjan, älä irroita sitä mulla sarja kesken.

Pyöritteli idiootti päätään että kuuluuko jostain jotain ja repi viritykset irti. Irroitti kahvan ketjusta ja lähti meneen se kädessä.

Putkinäölla tarkoita tuollaista ja samanlaista tapahtuu usein ja nämä kuulokepäät ovat aina ne jotka ovat ihan ulkona ja omissa sfääreissään, vituttaa huutaa niille että lopeta toi urpoileminen mene viereiseen samanlaiseen laitteeseen tämä on varattu.

"HÄH,MITÄÄ TEIKS SÄÄ TÄS JOTAIN"!!!!!.

Omassa salissa on kaksi puolta, laite ja vapaapainopuoli, vapaapainopuolella tutulta kaverilta repesi prässissä etureisi polven kiinnityksestä irti kello 23 tienoilla illalla, kaveri huusi kuin hullu eikä tietenkään päässyt mihinkään edes painojen alta.

Radio pauhasi ja kone puolella kolme tyyppiä, kahdella kuulokkeet päässä, jos yksi ei olisi ollut ilman kuulokkeita, olisi loukkaantunut ollut ehkä salilla vielä aamullakin prässin alla jumissa.

Tämä oli siis niiden kuuloketyyppien vika eikä sun tuttus, joka kyykkäsi yksin ilman varmistajaa?

Lisäksi osa kuulokkeita käyttävistä tosiaan keskittyy vain omaan napaansa ja kävelee zombina läpi treenien välttäen katsekontaktia tai moikkaamatta ketään.

Ei sinne salille saatana mennä morjenstelemaan vaan treenaamaan.

P.S. En käytä kuulokkeita treenatessa, tervehdin muita treenaajia enkä välttele katsekontaktia, mutta ymmärrän jos joku toimii päinvastoin eikä se minua haittaa.

Tämä oli siis niiden kuuloketyyppien vika eikä sun tuttus, joka kyykkäsi yksin ilman varmistajaa?

P.S. En käytä kuulokkeita treenatessa, tervehdin muita treenaajia enkä välttele katsekontaktia, mutta ymmärrän jos joku toimii päinvastoin eikä se minua haittaa.

Ei se kyykännyt, se teki prässiä. Ilmeisesti tämä sali ei ole vain täynnä pelkkiä urpoja, siellä on myös prässi jossa ei ole stopparirautaa. Sen lisäksi kaikki eivät edes morjesta.

Ei se kyykännyt, se teki prässiä. Ilmeisesti tämä sali ei ole vain täynnä pelkkiä urpoja, siellä on myös prässi jossa ei ole stopparirautaa. Sen lisäksi kaikki eivät edes morjesta.

Kirjoitin edellisessä viestissä että osa kuulokkeiden käyttäjistä toimii näin, huom. eivät ota muita huomioon tai noudata salietikettiä.

On siellä toppari prässissä, sellainen tappi varmistus jonka kaksi reikää on vaan porattu niin alhaalle, että vain 120cm pygmi pääsee pois alta jos paino ei nouse. Itse olen välillä laittanut sen tapin päälle 10kg kumireunaisen levyn joka korottaa sitä ylintä reikää vielä 15cm, niin on mahdollista päästä alta pois jos ei nouse.

Eikä niissä kuulokkeissa ole se vika, suurin osa nappaa napin pois korvasta jos katsot merkitsevästi ja kysyy asiaasi. Välillä kun tulee kysyttyä onko laite varattu tai meneekö pitkään että tietää tehdä jotain muuta. Osalla vaan menee ääreisnäkö ja äly kun napit korvissa. Vievät painoja kesken kaiken laitteesta jossa olet istumassa/makaamassa, eivätkä kuule vaikka sanoisit että näpit irti, pitää nousta laitteesta juosta perään ja ottaa käsivarresta kiinni.

Osaan kyllä viittomakieltä, kun on muutama kuuro kaveri, mutta nämä eivät ymmärrä sitäkään.

Oliko jollain täällä pakkiksella peräti allekirjotuksena se mikä vapaasti suomennettuna kuuluu että elämä on liian lyhyt käytettäväksi siihen mitä muut haluaa. Se on ihan hyvin sanottu. Aina on joku jonka mielestä olet pelle, kyllä, myös missä tahansa muuallakin kuin salilla. Mutta siellä salilla kuitenki valtaosa ihmisistä arvottaa sut muutenkin sun oman asenteen perusteella, siitä on "noloilu" kaukana jos meet sinne salille sillä mielellä että haluat kehittyä ja tehdä työtä sen eteen. Ja tää ramppikuume varmaan loivenee aika jyrkästi sitten kun saat rutiiniksesi käydä siellä. Niin käy monelle ketä alussa jännittää.

Käyt vain poikaystäväsi kanssa siellä salilla alkuun ja opettelette yhdessä liikkeet. Kyllä tuo salikammo katoaa jossakin vaiheessa ja muuttuu sellaseksi, että himoitset koko ajan salille pääsyä. Turhaan mietit mitä muut ajattelevat, jokainen aloittaa jostakin tuon treenaamisen ja sinulla on siihen hyvät mahdollisuudet, koska pystyt treenaamaan poikaystäväsi kanssa, joka luultavasti pystyy opettamaan liikkeet oikein jo heti alkuun.

Kärsin itsekkin alkuun hieman salikammosta teini-ikäisenä(koska olin niin ruipelo ja heikko), mutta se katosi hetkessä pois. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka miettivät liikaa muiden mielipiteitä, tai pelkäävät nolaavansa ittensä ja tekevät asioita sitä mukaan mitä muut ajattelevat. Keskityt vain salilla käymiseen, omaan kehitykseesi ja tuskin ketään kiinnostaa sinun salilla käyntisi siellä, ellet sitten häiritse muita.

Yksi ratkaisu on myös palkata pätevä PT opettamaan oikeat liikeradat ja tekniikat, tämän jälkeen saat ainakin enemmän varmuutta siitä ettei kukaan tuijota sinua sen takia että et ole varma miten pitäisi treenata.

Älä sitten ota 20-kymppistä juuri valmistunutta, vaan mielellään sellainen ihan aikuinen jonka omasta kropasta myös näkee että lihaksia on treenattu jo pitkään.

Jos jollekin tapahtuu onnettomuus (lihasrepeämä, revähdys?), niin menetkö auttamaan vai et mene? Kuuntelee musiikkia esim toisen auttamisen sijasta. Jos siis olet lähistöllä, toisinsanoen on mahdollisuus auttaa.

Kyllähän Suomen laissa on tästäkin asiasta pykälä olemassa niin muistaisin. Kyllä mulle olisi aika paska fiilis tullut jälkikäteen, jos olisin saanut tietää myöhemmin että olisin voinut auttaa tuota hemmoa salilla, mutta en pystynyt tekemään mitään koska kuuntelin vaan musiikkia. kuulokkeilla.

No sori että meni vähän moralisoimiseksi.

Juu, en tästä lähtien mene salille kuulokkeet päässä. En tehnyt sitä ennen, hirveän usein myöskään. (mitä nyt oli tullut juoksumatolla käytettyä kuulokkeita, koska telkkarin ääntä ei saa muuten kuuluviin)

Mutta lenkkeillä voi ulkonakin raikkaassa kevätilmassa vai mitä? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom