No mulla on sillälailla että isä ja äiti tykkää että mulla on hyvä harrastus. Porukat ostaa mulle kanat, jauhelihat, rahkat, raejuustot, kananmunat jne. Itse ostan lisäravinteeni, jos niitä haluan. Isä tuntuu olevan ylpeä jossakin mielessä, kun teen jotakin järkevää ja panostan siihen. Isoveli jonka kanssa en ole nykyään väleissä ennen kannusti. Isosiskoni joka valmistuu terveydenhoitajaksi ei oikein mitenkään kummemmin mun syömisiin suhtaudu (jouluna hieman katsoi kun vedin rahkaa suoraan purkista :D ), ja treenistä itse taas tiedän paljon enemmän ja hän sen tietää.
Lähimmät kaverit on joko itse punttaavia tai positiivisesti siihen suhtautuvia. Joidenkin kavereiden kanssa juttelen aktiivisesti salihommista, niiden kanssa jotka eivät kuntosalia harrasta niin yleensä olen nästä asioista heidän seurassaan hiljaa.
Tälläisten puolituttujen kommentit yleensä rasittaa eniten, moni heistä ei mua tunne ja luulee että kuvittelen itsestäni jotain mitä en ole, sekä jonkinlainen kateus heistä myös välittyy. Aivan ihmeellistä päänauontaa saa kuulla ilman syytä :( Yleensä tälläisiin provosoiviin heittoihin en jaksa vastata mitään, ihan sama mulle mitä jotkut musta kuvittelee, saa tulla sanomaan päin naamaa jos on sanomista.
Koulussa kaikki varmaan tietää että käyn puntilla, joillekkin oon tehny kuntosaliohjelman ja käyny joidenkin luokkalaisten kanssa salilla. Sukulaiset ei koskaan oo mitään negatiivista sanonu, se on sellasta positiivista kommenttia jos jotain tulee.
Mulla on aivan loistava treenikaveri, ja siitä pitäiskin olla kiitollinen, se on mun serkku ja aina yleensä kannustaa ja on jeesiny mua monissa asioissa, salin ulkopuolellakin. Luultavasti kisahaaveetkin olisin jättänyt ilman sen zemppausta
Eli kai mun ympäristö ihan hyvin suhtautuu, osittain varmaan johtuu siitä, että mun sosiaaliset suhteet on sidoksissa jotenkin yleensä salihommiin. Tosiaan yleensä sanon ihmisille että harrastan kuntoilua, en siis puhu erikseen salista, jos ei kysytä. Muutenkin oon suhteellisen hiljaa ja yritän pitää matalaa profiilia näistä salihommista tuntemattomille.