Saliharjoittelu lapsen kanssa, vinkkejä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt puolisen vuotta käynyt salilla 2-3 kertaa viikossa ja tehnyt kaksjakoisella ohjelmalla..

1. Pakara, rinta, reiden etuosa, ojentajat, hartiat(pystysoutu), vinot vatsat
2.pakara-lonkan ojennus, reiden takaosa, hauis, hartiat (vipunostot), yläselkä, alaselkä, suorat vatsat..

No, nyt on ongelmana toinen lapsi. Isompi viihtyy lapsiparkissa mutta pienempi ei. (plus kaksi koululaista, joten aamupäivisin treenailen) Ennen meni pienempi hyvin istuimessa mukana, mutta nyt 10kk ikäisenä treenit monesti pitää vetää 30minuutissa. Noin kerran viikossa voisin päästä ilman lapsia treenaamaan. Lisäksi juoksen 2 kertaa viikossa noin. 5km lenkkejä tai mäkitreeniä.. Nämäkin myöhään illalla, lasten ollessa nukkumassa ja sali on mennyt jo kiinni.

Ajattelin että pitäisikö siirtyä yksijakoiseen ja tehdä vaan perus juttuja miten ehtii? Haluisin kumminkin käydä 3x viikoss salilla ja kehittyä hitaasti ja varmasti, mutta miten saisin lyhyessä ajassa hyödyn irti? Teen liikkeet tosi lyhkäisillä palautuksilla just että ehtii.

Pienempää olen yrittänyt totuttaa hoitoon, mutta toistaiseksi tuloksetta, ehkä sitten syksyllä.. Hmm.. Mutta kaikki vinkit ja vihjeet kelpaa! Ja linkitykset oikeaan paikkaan.
Paljon olen selaillut foorumia ja jos aiheesta on keskustelua, olen pahasti mennyt ohi...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ootko miettinyt jos vaihtaisit salille jolla on pidemmät aukioloajat? Mulla nuorempi suostui jäämään hoitoon noin 1,5v ja sitä ennen treenit oli aina aamulla klo 5 tai illalla klo 23. Yksityisillä saleilla kannattaa ainakin kysäistä josko sellaista mahdollisuutta olisi olemassa vaikka eivät välttämättä mainosta sitä.

Treenien suhteen mieleen tulee sellainen jos sulla olis helpompi saada lapsi pidemmäksi aikaa hoitoon vaikka kerran viikossa niin tekisin jonkinlaisen hybridin jossa olisi yksi yksijakoinen treeni joka voisi kestää pidempään ja jonka tekisin hiukan isommilla painoilla ja pidemmillä tauoilla ja sen lisäksi kaksi kevyempää päivää esimerkiksi kiertoharjoitteluna (sen saa ainakin tehtyä nopeasti) toki tuo vaatii vähän suunnittelua mutta saattaisi osittan helpottaa jos olisi se yksi pidemmän treenin mahdollisuus.

Sali on auki 5-23. Ennen kävin aamuisin, ennen lasten heräämistä, mutta olosuhteiden muuttuessa tilanne on tämä. Eli elelen yksin mukuloiden kanssa. Tuo lenkki on hyvä tehdä kotinurkilla, mutta pidemmälle en voi lähteä:)

Toi oli kyllä hyvä idea, kaks nopeaa treeniä ja yks jossa sitten käyttäisi reippaasti painoa ja aikaa.. Täytyy yrittää kehittää joku "idea" siihen. Voisi vaikka ma ja pe käydä muksujen kanssa ja sitten yrittää keskiviikoksi saada hoitoapua tai viikonlopuksi. Juosta täytyy silloin kun tilanne sallii. Vai mitenköhän se olisi parempi? Mietin jos ma ja ke vetäisi nopeat treenit ja perjantaina kovemmat. Sit vois viikonloppuna palautella juoksemalla...? Nyt musta tuntuu että mä vaan teen tästä vaikea ;D
Haluun vaan että olisi joku ohjelma ja ajattelisin itseäni ja pitäisin siitä kiinni.

ei, en jätä heitä yksin. Minulla on kaksi isompaa lasta jotka voivat katsoa sen 32min kahta nukkuvaa pienempää. Juostessa järven ympäri, olen kotona 3 minuutissa vaikka olisin kauimmaisessa kohdassa.
Mutta niiinpä niin. Aina joku keksii jonkun mistä alkaa viilaa. Tämähän vaikuttaa heti alkuun "mammapalstan" touhulta.
Haluatko vielä tietää missä kuussa vanhempi lapsistani täyttää 18v?

ei, en jätä heitä yksin. Minulla on kaksi isompaa lasta jotka voivat katsoa sen 32min kahta nukkuvaa pienempää. Juostessa järven ympäri, olen kotona 3 minuutissa vaikka olisin kauimmaisessa kohdassa.
Mutta niiinpä niin. Aina joku keksii jonkun mistä alkaa viilaa. Tämähän vaikuttaa heti alkuun "mammapalstan" touhulta.
Haluatko vielä tietää missä kuussa vanhempi lapsistani täyttää 18v?

Viestistäsi ei saanut tuota käsitystä, kouluikäinen kun voi tarkoittaa vaikkapa kahta alle 10v lasta joita nyt tuskin kukaan täyspäinen jättäisi 10kk ikäisen kanssa 32 minuutiksi. Tuollainen käytöshän nyt olisi vain helvetin typerää, ja siinä ei kuule palstan nimi paljoa ratkaise jos asiaa kommentoi.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Emäntä tekee himassa käsipainoilla (on meillä kyllä autotallissa olympiatanko + levyjä 140 kg että sielläkin vois) G6:sta hieman sovellettuna. Meidän kersa reilu 8 kk. Kässäreillä olohuoneessa voi tehdä suunnilleen samalla kun poika konttailee ympäriinsä.

Hyvä idea tuo tutti, mutta ei lapselle kelpaa.

Täytyy varmaan hankkia kotiin jotain välineitä joita voisi hyödyntää, nyt on vain 4kg kahvakuula, voimapyörä ja "kuminauha".

Itsellä tuli myös mieleen, että ehkäpä kannattaisi miettiä kotiin kahvakuulia ja muuta pientä varustusta. Salillasi on lapsiparkki, eli vissiin useamman kympin kuussa salimaksut --> vuoden maksuilla saa jo mukavasti kahvakuulaa tai käsipainoa. Ne ovat kuitenkin käytännössä ikuisia. Kannattaa puntaroida omat tavoitteet ja miettiä, että pääseekö niihin juurikin kotiharjoittelulla.

Itse miespuolisena koitan kasvattaa mahd. paljon pihviä kesäksi, mutta kesäkuukaudet ajattelin kokeilla laittaa salijäsenyyttä tauolle ja treenata omassa pihassa / lenkkipolulla kehonpainolla ja kahvakuulilla.

Joskus pitää myös hyväksyä, että aikaa ei yksinkertaisesti ole. Mutta lapset varttuu ja ajanpuute on vain tilapäistä. Kohta toivot salin crosstrainerilla, että kumpa ne lapset kävisivät joskus kotona :)

Itse käyn iltaisin 20.00 -> salilla kun lapset ovat menneet nukkumaan.

En nyt tiedä ymmärsinkö oikein, mutta siis pääsisit 3 kertaa viikkoon salille, joista 2 kertaa olisi lyhyempiä. Ehdotukseni on 2-jakoinen jossa valitset seuraavista yhden rankan treenin sille päivälle kun on aikaa enemmän ja 2 kevyttä treeniä. Sitten vaihtelet rankkaa treeniä viikoittain.

Treeni 1a: Selkä,hauis,ojentajat,olkapäät RANKKA
Maastaveto 3x6
kulmasoutu 3x10-12
Ylätalja/Leuat 3x
Scott hauiskääntö 3x10-12
Kapea penkki/dippi 3x8-10
Pystypunnerrus 3x10
viparit sivulle/taakse 2x

Treeni 1b: Selkä,hauis,ojentajat,olkapäät KEVYT
Ylätalja 2x10
Alatalja 2x10
Leuanveto 1xmax
Scott hauiskääntö 2x10-15
Ranskalainen punnerrus 2x10-15

Trreni 2a: Jalat,rinta,epäkkäät,vatsa RANKKA
Jalkakyykky 3x6
Jalkaprässi 3x10
SJMV 4x4-6
Penkkipunnerrus 4x4-6
ristikkäistalja 2x10-12
Olankohautukset tangolla 3x10
Vatsat

Treeni 2b:Jalat,rinta, vatsa KEVYT
Jalkakyykky/prässi 2x8-10
SJMV 3x6-8
Penkkipunnerrus 2x6
vinopenkki kp 2x8-10
Vatsat jos aikaa

Kiitos vastauksista. Mä olen niin huono tekemään kotona ja motivaatio on pysynyt yllä kun on käynyt ihmisten ilmoilla.

Kiitos Utopia, voisin kokeilla tuota sinun vinkkiä ja jos muksu ei treenaamiseen lämpene laitan kortin kuivumaan ja sitä ennen käyn kahvakuula tunneilta hakemassa mallia :)
Tiedän, että noi kasvaa nopeasti ja ongelmani on loppuenlopuksi mitätön. Haluisin vain niin kovasti pitää omasta harrastuksesta kiinni ilman suurempia järjestely rumbia.
Ja tiedän kyllä että muutamassa kuukaudessa tilanne voi olla ihan toinen ja tavoitteeni on kumminkin pysyä kunnossa ja voida hyvin :)

Hitto kerkesin jo innostua, että nyt on kyse jostain uudesta treenimuodosta, jossa lapselle kiinnitetään valjaat ja käytetään kahvakuulan tavoin. Progressiotkin ois tullu nätisti lapsen painon noustessa ajan myötä.

Back
Ylös Bottom