Salien yllättäjät

Katselin salin ikkunasta kun vanhasta autosta kömpi n.65 v. isomahainen todella löllyvän näköinen papparainen isoäiti-ikäisen vaimonsa kanssa. He lähtivät köpöttelemään salia kohti ja menivät pukuhuoneisiin. Hetken päästä he olivat verkkareissa salinpuolella ja mummeli hyppäsi kuntopyörän päälle ja papparainen alkoi pyöritellä käsiä. Yritin olla kiinnittämättä huomiota heihin että he eivät kiusaantuisi, eihän kukaan todella lihava ja huonokuntoinen halua että heihin kiinnitettäisiin huomoita.Hetken päästä papparainen meni penkille jossa oli valmiina 60 kiloa. Ajattelin että nyt ei vaari tiedä mitä tekee ja rikkoo itsensä. Painot nousivat suorille käsille ja tuli viisi toistoa kevyesti. Yllätyin. Sitten vaari laittoi toiset 20 kg:n painot päihin. 1,2,3,4,5 toistoa tuli taasen kuin pelkällä tangolla. Papparainen haki taas 20 kg:n painot päihin. Nyt aloin jo hämmästymään. 1.2.3.4.5 kevyttä toistoa tuli taas. Taas lähtee vaari hakemaan 20 kg:n painot päihin, nyt tangossa on 180 kiloa. Hetken huilattua vaari tekee vielä kohtuu helpon vitosen ja siirtyy sitten hauisliikkeisiin... Siinä oli kyllä mies mistä erehdyin täysin. On varmaan ollut joskus todella vahva kaveri kun vanhoillakin päivilläkin nousisi varmaan 200 kiloa penkistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulee ihan mieleen sen yhden hullun kirjoitukset Jasper Pääkkösestä ja Ville Valosta. Hetkinen... Tai no joo, ei sittenkään mitään. :)

Ja hulluista tuli mieleen Nikkilän sairaalan punttis, jossa tuon PienenMiehen kanssa aikanaan tätä jaloa lajia aloiteltiin.

Myös siellä kävi sellainen +65v linkuttava vanha herrasmies joka heitteli kevyesti 100kg:lla sarjaa...

Tovottavasti tosiaan olisin itsekkin vastaavassa kunnossa vielä tuossa iässä.

Kesällä Töölö-Gymillä huomio kiinnittyi noin n.60-65 vuotiaaseen mieheen, naamasta jo näki että tämä kaveri on kovassa kunnossa, painoa oli varmasti lähes sata kiloa ja silti säikeillä lihakset, lähes kisakunnossa, hanskakin oli noin 50cm.
MP3 korvilla ACDC tahdissa tämä harmaa sänkipää väänsi tank-topissa sikakovaa treeniä.
Mitä nyt muutama sana vaihdettiin, niin oli täällä lomailemassa vaimonsa kanssa jenkeistä.
Loi todella friikin vaikutelman, kun tuossa iässä vielä noin massiivisessa ja kireässä kunnossa.

Yleensä ottaen noita on näkyny useempia joko tosi vanhoja tyyppejä tai sit nuoria ja tosi pieniä...ja molemmissa tapauksissa ne on sit yllätys vahvoja ja sit tulee sellanen :curs: :itku: meininki

Originally posted by Richard75
Kesällä Töölö-Gymillä huomio kiinnittyi noin n.60-65 vuotiaaseen mieheen, naamasta jo näki että tämä kaveri on kovassa kunnossa, painoa oli varmasti lähes sata kiloa ja silti säikeillä lihakset, lähes kisakunnossa, hanskakin oli noin 50cm.
MP3 korvilla ACDC tahdissa tämä harmaa sänkipää väänsi tank-topissa sikakovaa treeniä.
Mitä nyt muutama sana vaihdettiin, niin oli täällä lomailemassa vaimonsa kanssa jenkeistä.
Loi todella friikin vaikutelman, kun tuossa iässä vielä noin massiivisessa ja kireässä kunnossa.

Olisko ollu Selinin Hannu, josta oli juttua uusimmas B&K:ssa?

Originally posted by The Rock
Yleensä ottaen noita on näkyny useempia joko tosi vanhoja tyyppejä tai sit nuoria ja tosi pieniä...ja molemmissa tapauksissa ne on sit yllätys vahvoja ja sit tulee sellanen :curs: :itku: meininki

Tässä iässä ei vielä niin harmita jos vanhemmat nostaa enemmän, mutta ei perhana jos nuoremmalleen häviää niin aaargghh. :D

No, itella muistuu tarina mieleen lukioajoilta. Kaytiin kellarissa nostelemassa painoja ja yks paiva naureskeltiin sellaselle tosi laihalle hepulle, jolla oli 20 vuotta vanhat adidasverkkarit jalassa. Painoa ehka 65 kiloa, mutta silti varmaan 180 cm pitka. Hiukset oli pitkat ja osittain harmaantuneet, ja silla oli sanki. Se naytti aivan deekulta ja housuissa oli perseen kohdalla iso reika. Olo oli aika rempsea kun ite vedeltiin penkkia siina vaiheessa jo hurjalla 80 kilolla ja mutsi oli just ommellu collegekankaasta mulle ja kaverille sellaset sairaan hienot 'appelsiinit-kainalossa' salipaidat.

Jannu alko tekemaan penkkia sellasella 50 kilolla ja vahan naureskeltiin siina, kun se sarjojan valilla istu sen penkin paalla ja laittoi jalat ristiin, ja ikaankuin 'meditoi' silmat kiinni. No pikkuhiljaa se lisaili painoa, ja meidan hymy alkoi hyytymaan siina vaiheessa kun se alko lahenemaan sataa kiloa. Ja valilla taas meditoitiin silmat kiinni.. sitten meni jo sata kiloa rikki jo viimeseks sarjaks se vetais 2 x 140 kg. Siina vaiheessa oltiin aika sanattomia.

Nyt jalkeenpain olen onneks viisastunut ja ymmarran, etta kyseessa oli tietenkin maanviljelija. :kippis1:

Originally posted by Jusander
Olisko ollu Selinin Hannu, josta oli juttua uusimmas B&K:ssa?

Eipä ollu Hannu, oli näin äkkiä arvioituna vähintään kymmenen kiloa enemmän massaa, mutta tiukkuus oli samaa luokkaa kuin Hannulla B&K:n kuvissa. Ikää en kehdannut kysyä, mutta varmasti 60v oli jo mittarissa.

Heh, julkisilla treenatessani olen yllättänyt monta hentoista typyä menemällä heidän jälkeensä tekemään samoilla... :rolleyes:

Kyllähän se aina jonkun yllättää, kun mun pitää aina välistä käydä kipaseen salin naisten puolelta käsipainoja - miesten puolella ovat liian painavia mulle :itku:

Kerran sattui, että salille pelmahti äijänkäppyrä, noin 160 pitkä. Miehellä oli kihara valkoinen tukka kuin jollain beethovenilla ja punaiset vanhat painonnostotrikoot. Mies kysyi multa kohteliaasti, pääsisikö hän tekemään "yksityistä painonnosto-ohjelmaa". Olin vähän ihmeenä, eihän sellaista kysytä ja toki lupasin.
Ukko rupesi hyppelehtimään ja venymään liikkeitä, joita löytyy jostain 20-luvun voimistelukuvista. Aivan vakavalla naamalla vielä. Katottiin, että mitä toi meinaa ja onko se terve.
Äijä latasi tankoon satasen ja tempasi tyylipuhtaasti.

Minä onneton masennuin pahan kerran. No, siitä on jo vuosia ja olen toipunut.

Tuli mieleen tuosta lomailijasta jenkeistä, olisko ollut Risto Koivunen MM-6 1974 (lyhyt luokka). Ensimmäinen virallinen
suomenmestari kehonrakennuksessa. Jorma Rädyn entinen
kumppani Hi-man sport yrityksessä.
Juttelin Rädyn kanssa joskus vuosi sitten ja oli puhetta Koivusesta, sanoi että treenailisi vielä.
Koivunen asunut jo pitemmän aikaa jenkeissä. Hannu Selin mainitsi muuten haastattelussa hänet, kun puhui salinsa laitosta.
Sanoi että Koivunen oli apuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom