Sali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja inflames
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eiköhän ne pahimmat matsihalut vähene, kun ekoissa kunnon sparreissa saa hanskasta tai jalasta päähän kunnon tällin, että alkaa pikku-fedorit tanssii silmissä ;-))

Valmentajan tehtävä on päättää mikä on sopiva aika lähteä ottelemaan, se on valmentajan heikkoutta ja huonoutta jos päästää ottelemaan jonkun "idiootin" 2 kk jälkeen. Ulkomailla treenatessani valmentaja on sanonut mikä ois sopiva painoluokka ottelijalle ja mitä ois tehtävä että ois valmis kokeilemaan ottelemista. Toisinaan en ymmärrä noita A B C D sääntöjä ku lajihan on vapaaottelu, tietenkin ne alentaa sitä ottelemaan lähtemistä mutta sinänsä puoltaa erilaisia ottelijoita, esim painija tyyppisille ottelijoille paljon suosiollisempia. Olisikohan mahdollisesti lajin kannalta parempaa pudottaa noi kirjaimet/säännöt vaikka kahteen eri luokkaan, eli toisessa on rajoituksia ja sit toisessa on ainoastaan pakolliset säännöt. Kyynärpäitä odottelen edelleen että tulee suomalaisiin otteluihin ni loppuis se lay and pray. Tuntuu että tosta vapaaottelusta on tullu trendi ja jokainen haluaa ottelemaan mutta harva pääsee sit ottelemaan edes "oikeilla" säännöillä.

Kyllä niitä kyynärpäitä saa matossa käyttää nykyäänkin jos ottelu on 3x5min eli A-säännöt. Ellei asiaan ole tullut muutosta viimekuukausina. Toisaalta A-matseja kyllä nähdään luvattoman vähän ja IMO kyynärpää -säännön voisi lisätä jo B-luokkaan mikäli molemmille se sopisi.

Eikö kenelläkään tule mieleen vähäisellä kokemuksella kisaamista paheksuessaan, että näitä on aika paljon jotka sen peruskurssin jälkeen kisaavat? Eli se vastus toisessa kulmassa ei välttämättä ole yhtään sen kummempi, kun sanotaan että kyllä siinä menohalut vähenee kun kunnolla ottaa osumaa jne. Tämä ei tokikaan tee otteluista kovinkaan kaksista katseltavaa, melko hirveää sähellystähän tuollainen on kun muutaman kuukauden treenanneet ottavat yhteen.

Ja nyrkkeilyyn ja painiin vaparia on siinä mielessä turha verrata, että ensin mainituissa lajeissa on ne samat säännöt kaikille, eikä mitään eri tasoluokkia tms. Varsinkin kreikkalais-roomalaisessa painissa juttu tuntuu menevän niin että joko ollaan painijoita tai ei, vähän kuin mäkihypyssä, harva sitäkään _harrastaa_...

Ja nyrkkeilyyn ja painiin vaparia on siinä mielessä turha verrata, että ensin mainituissa lajeissa on ne samat säännöt kaikille, eikä mitään eri tasoluokkia tms. Varsinkin kreikkalais-roomalaisessa painissa juttu tuntuu menevän niin että joko ollaan painijoita tai ei, vähän kuin mäkihypyssä, harva sitäkään _harrastaa_...

Mä _harrastan_ painii :D offtopic mut piti nyt mainita.

Mä _harrastan_ painii :D offtopic mut piti nyt mainita.

Poikkeus vahvistaa säännön :) Mutta tokkopa sä sitten painissa kilpailetkaan? Mitään harrastelijakisoja ei käsittääkseni kr-painissa hirveästi järjestetä, ja ns. harrastelijalle saattaa tulla aika kylmää kyytiä noissa Herman Kare -kekkereissä jne.

Älä nyt hyvä mies herneitä vedä pikku provosta :)

En vain ymmärrä mikä siinä vasta-alkaneiden keskenään ottelemisessa närästää? Siitä ei käsittääkseni ole kuin hyötyä ottelijoille.
SVOL:n D-säännöt tai Shooton C+ -säännöt sopivat erittäin hyvin täysin amatööreillekkin.

Kritiikkiä pitääkin esittää, mutta itse jäin kaipaamaan sitä pointtia miksi 4kk reenin jälkeen ei voisi otella tekniikkaotteluita? Ei itsellekkään kyllä olisi tullut mieleen lähteä ottelemaan 4kk reenin jälkeen, mutta se johtui enemmänkin tietämättömyydestä ja harhaluuloista lajin "kovaa statusta" kohtaan.

Tuo on totta, että D-säännöt ovat mitä parhaimmat, jotta saa kevyen startin itse ottelemiselle, mutta mitä tulee Shooton C+ sääntöihin, niin en ihan heti laittaisi keskiverto alkeiskurssin harrastelijaa näihin matseihin.
Shooton C+ tarkoittaa kuitenkin täyskontaktiottelua, jossa ei ole edes kypärää eikä säärisuojia ja esim. polvipotkut päähän ovat myös sallittuja pystyssä, joten voi olla aika kova startti ellei ole jo jotain muuta lajitaustaa tai muuten vaan lahjakas/ kovaluontoinen kaveri.
Toisaalta taas ennen ei ollut mitään "pehmeämpiä" sääntöjä ja silloinkin ottelijoita oli, mutta ei kyllä läheskään niin paljon kuin nykyään. D tekniikkaottelut ovat loistava tapa ottaa kosketusta oikeaan otteluun, mutta shooton C+ otteluun lähtiessä pitää muistaa kuitenkin, että siellä voi jo sattua ihan oikeasti kun haetaan komeaa tyrmäystä :)

Jooh sotkin tosiaankin Shooton C ja C+ luokat. Tarkoitin aloittelijoille tietysti C-luokkaa jossa kypärä, sääri sekä polvisuojat mukana.

Anteeks ny vaan, mut mä en jaksa lukee tästä ketjusta kaikkee, mut mua on jääny vaivaamaan, et mikä niissä Immun korvissa oikein on. Kummalle ne näyttää, ni oisko kellään tietoo?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Anteeks ny vaan, mut mä en jaksa lukee tästä ketjusta kaikkee, mut mua on jääny vaivaamaan, et mikä niissä Immun korvissa oikein on. Kummalle ne näyttää, ni oisko kellään tietoo?

Ns. kukkakaalikorvat, tulee yleensä painiessa tai korvaan lyönnistä. Yleensä kovan äijän tunnusmerkki ;-)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kukkakaalikorvat

Ns. kukkakaalikorvat, tulee yleensä painiessa tai korvaan lyönnistä. Yleensä kovan äijän tunnusmerkki ;-)

Joo kiitos tiedosta, et jotain arpikudosta tavallaan? Mulle tuli ekana mieleen, et silä ois ollu maailman pahimman hörikset ja leikkaus menny pieleen, mut siinä tapauksessa se vois ehkä yrittää ennemmin piilotella niitä :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kukkakaalikorvat
Se on kyllä ihmehomma, että joillakin korvat menee aivan romuksi ja toisilla taas ei. Eilen Pikku-Kakkosessa Yli-hannukselan Marko opetti lapsille painia. Pätkässä pisti silmään, että kaksinkertaisen olympiamitalistin korvat olivat hyvinkin normaalin näköiset.

Se on kyllä ihmehomma, että joillakin korvat menee aivan romuksi ja toisilla taas ei. Eilen Pikku-Kakkosessa Yli-hannukselan Marko opetti lapsille painia. Pätkässä pisti silmään, että kaksinkertaisen olympiamitalistin korvat olivat hyvinkin normaalin näköiset.

Mut onhan se niin muutenki arpikudoksen kans, et joilleki tulee rumat/komeet arvet ja toisil ei näy missään. Mut rehellisesti sanottuna musta Pikku-Kakkosen pitäs harkita nimen vaihtoa.

Voihan toisaalta olla myös niin että osa jengistä ei vaan respektin toivossa hoida korviaan, jos niihin tulee verenpurkaumia. :D

Voihan toisaalta olla myös niin että osa jengistä ei vaan respektin toivossa hoida korviaan, jos niihin tulee verenpurkaumia. :D

Itse olen nuorempana paininut n. 1000 ottelua ja korvat ihan kunnossa. Lisäksi olen sen jälkeen treenannut 10 v. lukkopainia ja muuta kamppailua, eikä vieläkään korvat rikki. Muutamaan otteeseen olen toki saanut sellasen niitin niihin, että tuntunu että syttyi palamaan. Jollain on herkemmät tulemaan kaalille ja se rusto on sellasta kovempaa joka hajoaa helpommin ja pääsee niitä verenpurkautumia sinne korvalehteen.

Tuollaiset paksut korvat, joita näkee on ainoastaan jätetty hoitamatta asiaankuuluvalla tavalla. Kai niistä sitten sitä rispektiä saa... Karelinilla muuten on myös varsin siistit korvat.

Nyt kun katsoi tarkemmin, niin oli noilla muillakin niitä rumia korvia, ainakin sillä Suvannolla ihan kunnolla ja parilla muulla semisti. Tollasissa pahimmissa tapauksissa näyttäs varmaan paremmalta ja melkeinpä normaalimmalta, jos poistattas ne korvanlehdet ihan kokonaan.

Vähän offtopiccia, mutta täällä näyttäisi olevan paljon kavereita eri seuroista ja antti lk lienee yksi SVOL:n pääpiruista?
Oletteko kuulleet mitään huhua pukkareissa, että milloin olisi seuraavat salikisat joissa olisi D-säännöin otteluita. Pari kuukautta sitten lupasin itselleni, että nyt olen valmis ensimmäiseen d-otteluun ja menen heti kun mahdollista, mutta eipä näy kisakutsuja! Painoakin olen painoluokkaan sopivana, jottei tulisi mitään kiirettä tiputtamiseen. Joka päivä olen päivitellyt nhb finlandin ja kulmassa.fi:n foorumeita, mutta é ölè.
(Melkein vuosi lajitreeniä takana 4x viikossa. + oheistreeniä)

Vähän offtopiccia, mutta täällä näyttäisi olevan paljon kavereita eri seuroista ja antti lk lienee yksi SVOL:n pääpiruista?
Oletteko kuulleet mitään huhua pukkareissa, että milloin olisi seuraavat salikisat joissa olisi D-säännöin otteluita. Pari kuukautta sitten lupasin itselleni, että nyt olen valmis ensimmäiseen d-otteluun ja menen heti kun mahdollista, mutta eipä näy kisakutsuja! Painoakin olen painoluokkaan sopivana, jottei tulisi mitään kiirettä tiputtamiseen. Joka päivä olen päivitellyt nhb finlandin ja kulmassa.fi:n foorumeita, mutta é ölè.
(Melkein vuosi lajitreeniä takana 4x viikossa. + oheistreeniä)

SVOL:n alaisia salikisoja ei taida hirveästi enään ennen kesää ja kesän aikana olla(poislukien sm-kisat). Seuraamiltasi foorumeilta kyllä löydät infon oitis jos ja kun kisoja ilmaantuu.
Shooton puolella ehdit vielä ottelemaan 29.5 lahdessa. Shooton C-luokassa varusteina säärisuojat, polvisuojat ja kypärä + tumput ja munarit luonnollisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom