Sali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja inflames
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No mikä sen ottelemisen estää? Tuskin nyt seuraavaan Cageen on menossa vaan samantasoinen vastus D säännöillä joka fyysisellä puolella vastaa sparria mutta henkisellä puolella hermot mitataan.

No mikä sen ottelemisen estää? Tuskin nyt seuraavaan Cageen on menossa vaan samantasoinen vastus D säännöillä joka fyysisellä puolella vastaa sparria mutta henkisellä puolella hermot mitataan.
Eihän sitä mikään estäkään, siitä vaan ottelemaan. Itse en tosin tolla kokemuksella lähtisi edes d-säännöillä ottelemaan.

OT: Kuten DW jo totesikin niin matchmakingin olennainen osa on saattaaa kaksi samantasoista vastustajaa ottelemaan keskenään. Ottelemalla oppii ja monesti se myös nostaa harjoittelumotivaatiota (Ainakin hetkeksi :) )

Ilmeisesti osa jengistä elää jossain UFC-todellisuudessa, missä kehään astuu vain huippuunsa treenatut atleetit.

OT: Kuten DW jo totesikin niin matchmakingin olennainen osa on saattaaa kaksi samantasoista vastustajaa ottelemaan keskenään. Ottelemalla oppii ja monesti se myös nostaa harjoittelumotivaatiota (Ainakin hetkeksi :) )

Ilmeisesti osa jengistä elää jossain UFC-todellisuudessa, missä kehään astuu vain huippuunsa treenatut atleetit.
Jeah, mä elän UFC-todellisuudessa ja aloitin vapaaottelun seuraamisen Brock Lesnarin debyytin jälkeen. Sen jälkeen vaparia olen seuraillut lähinnä youtuben HL-pätkiä seuraillen! No juu, toivotaan että kaveri sitten ottelee mahdollisimman nopeasti ja saa sitä harjoittelumotivaatiota ( ainakin hetkeksi :) ). Mitäs täällä mitään kritiikkiä esittämäänkään? Mä painun tubeen etsimään uutta hooällää =)

Niin onhan se paskempi homma, kun ensin meni hohto karatesta sitten muay thaista ja nyt on vapaaottelukin nössöjen hommaa. Kai se on baaritiskillä esiteltävä lajikseen practical ammunta jos sillä vielä saisi jotain rispektiä.

Niin onhan se paskempi homma, kun ensin meni hohto karatesta sitten muay thaista ja nyt on vapaaottelukin nössöjen hommaa. Kai se on baaritiskillä esiteltävä lajikseen practical ammunta jos sillä vielä saisi jotain rispektiä.
Voitko vähän avata tätä ja mihin viittaat tällä? Oletko aloittanut karatella ja nyt harkitset practical ammuntaan siirtymistä? Tsemppiä =)

Älä nyt hyvä mies herneitä vedä pikku provosta :)

En vain ymmärrä mikä siinä vasta-alkaneiden keskenään ottelemisessa närästää? Siitä ei käsittääkseni ole kuin hyötyä ottelijoille.
SVOL:n D-säännöt tai Shooton C+ -säännöt sopivat erittäin hyvin täysin amatööreillekkin.

Kritiikkiä pitääkin esittää, mutta itse jäin kaipaamaan sitä pointtia miksi 4kk reenin jälkeen ei voisi otella tekniikkaotteluita? Ei itsellekkään kyllä olisi tullut mieleen lähteä ottelemaan 4kk reenin jälkeen, mutta se johtui enemmänkin tietämättömyydestä ja harhaluuloista lajin "kovaa statusta" kohtaan.

Okei, mua hieman häiritsee esimerkiksi toi yksi sälli, joka kertoo peruskurssin jälkeen haluavansa treenata vielä pari kuukautta ja sitten iskeytyä kilpailemaan. Oma mielipide on se, että peruskurssilla lähinnä tutustutaan lajiin ja siitä sitten jatketaan "oikeita" treenejä ja jos joku Paavo Piimä kuvittelee ilman suurta lahjakkuutta/atleettisuutta olevansa valmis matsiin peruskurssin ja kahden kk:n treenien jälkeen pitäisi jonkun antaa pieni reality check hänelle. Toivotaan, että siellä matsissa sitten viimeistään tulee se reality check.

Aika moni aloittaa kilpailemisen heti peruskurssin jälkeen, lajikokemusta se kilpailukokemuskin on ja hyvää sellaista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Itse en kylläkään baaritiskillä rupeisi mainostamaan mitään noista lajeista. Jos tiskillä tarvitsee rispektiä niin pitää mennä tutkiskelemaan jonnekin psykologin sohvalle itseään.

Eihän se kovinkaan tavatonta ole, että peruskurssin jälkeen jannu lähtee matsaamaan.
Eihän se toki ole, mutta ei se tee siitä yhtään sen fiksumpaa touhua. En usko, että esim. GB:ltä pistetään enää juurikaan alle puoli vuotta treenanneita kehään. Toki kilpaileminen opettaa, mutta pitää olla jonkinlaista osaamista takataskussa, että kannattaa kehään lähteä. Muuten opetus on vain se, että pitäisi treenata lisää, ja sen aloittelijan pitäisi tietää jo ilman ottelemistakin. Ekat kovat sparrit opettavat yleensä paljon tietyistä tosiasioista ja menohalut hiipuvat monelta nopeasti.

Tässähän nyt selvästi haetaan vielä tasapainoa. Aikoinaan (lähes) kaikki vapaaottelut olivat ammattilaisotteluita ja ottelijat joko kokeneita kamppailu-urheilijita tai muuten vaan "hurjia". Ottelijoita oli tosi vähän ja homma muutenkin undergroundia. sitten keksittiin amatööriottelut ja D-säännöt. tuloksena jokainen peruskurssille osallistunut ja kahdesti viikossa treenaava harrastelija halusi kehään. Ottelutapahtumissa oli sitten tyyliin 30 D-ottelua, joissa huidottiin silmät kiinni ja joiden ottelijoista 95% otti uransa aikana alle 3 matsia. Valtava työ järjestämisessä ja urheilullinen tulos heikko.

Nyt ollaan selvästi hakemassa taas vähän isompaa kynnystä kehään sillä, että suositaan lähinnä C-matseja.

Tässähän nyt selvästi haetaan vielä tasapainoa. Aikoinaan (lähes) kaikki vapaaottelut olivat ammattilaisotteluita ja ottelijat joko kokeneita kamppailu-urheilijita tai muuten vaan "hurjia". Ottelijoita oli tosi vähän ja homma muutenkin undergroundia. sitten keksittiin amatööriottelut ja D-säännöt. tuloksena jokainen peruskurssille osallistunut ja kahdesti viikossa treenaava harrastelija halusi kehään. Ottelutapahtumissa oli sitten tyyliin 30 D-ottelua, joissa huidottiin silmät kiinni ja joiden ottelijoista 95% otti uransa aikana alle 3 matsia. Valtava työ järjestämisessä ja urheilullinen tulos heikko.

Nyt ollaan selvästi hakemassa taas vähän isompaa kynnystä kehään sillä, että suositaan lähinnä C-matseja.

Jep, nuo D-säännöt ovat kovaa vauhtia jäämässä unholaan ja nykyään alottelevatkin kisaajat ottavat yleensä heti C-säännöillä. Madaltaahan nuo D-säännöt sitä kisaamaan lähtemistä, mutta on niissä ne omat haittapuolensakin. Ja koko vapaaottelussa on valitettavan yleistä tuo, että otetaan se 1-2 matsia ja se siitä sitten. Kauhea vaihtuvuus kisoissa ja aika harvalla on montaa kovin matsia tilillään.

Jep, nuo D-säännöt ovat kovaa vauhtia jäämässä unholaan ja nykyään alottelevatkin kisaajat ottavat yleensä heti C-säännöillä. Madaltaahan nuo D-säännöt sitä kisaamaan lähtemistä, mutta on niissä ne omat haittapuolensakin. Ja koko vapaaottelussa on valitettavan yleistä tuo, että otetaan se 1-2 matsia ja se siitä sitten. Kauhea vaihtuvuus kisoissa ja aika harvalla on montaa kovin matsia tilillään.

Johtuiskohan toi siitä että porukka ottaa sen 1-2 matsia kokeillakseen millasta se otteleminen on?

Kyllähän tolla sällillä on vielä paljon tekemistä että menestyy edes suomessa. Mutta kaikkea pitää kokeilla, ennen kuin voi sanoa että kiinnostaako se oikeasti. Itse en lähtisi heti peruskurssin jälkeen matsaa. Ja jotenkin omalle kohdalle D-säännöt eivät edes sopisi..koska itse ehkä enemmän voimalla päälle ja vähän toivotaan toivotaan että osuisi leukaan kuin teknisesti yrittäisin tiputella pisteitä.

Olen kanssa sarjan alusta alkaen ihmetellyt tuota miten nopeasti antavat ottelijoiden ottaa matsia.
Ainakaan omassa nyrkkeilyseurassa ei olisi tullut kysymykseenkään, että meidän seuran valmentaja olisi antanut peruskurssin jälkeen heti ottaa matsia... ehkä tietenkin vähän eriasia kun nuorien kanssa hommaillaan.

Kyllä erityisesti vapaaottelussa mun mielestä pitää olla kunnon pohjakunto ja lajiosaaminen aika hyvällä tasolla ennenkuin sinne kehään lähetään tosissaan ottelemaan. Ihan turha lähteä oikeaan matsiin harjoittelemaan, ensin peruskunto kohdallaan ja lajitekniikat kuntoon, sitten kunnon sparrivastustajia ja sen jälkeen kehään...

Suositut

Back
Ylös Bottom