Sakkoja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt nopeesti tarvisi vastausta minkälaisen sakon saa jos kuljettaa ihmisiä pakettiauton perätilassa? Tarvitsisi tietää jos joudun kuljettamaan erästä kaveriporukkaa pakun peräkontissa... :curs:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Odysseus sanoi:
Nyt nopeesti tarvisi vastausta minkälaisen sakon saa jos kuljettaa ihmisiä pakettiauton perätilassa? Tarvitsisi tietää jos joudun kuljettamaan erästä kaveriporukkaa pakun peräkontissa... :curs:
Ite sain vain suullisen huomautuksen ja käskyn poistaa porukan perätilasta.. Tosin pienen kinaamisen jälkeen sain kuljettaa porukan matkan loppuun asti, eli noin 1km mitä oli jäljellä :)

Mä olen saanut sakkoja vain kerran elämässäni, senkin olutpullon hallussapidosta :D

nimim.
"Tosi Pahis"

:david:

Vituttaa. Noin kymmenen vuotta meni sekä minulla että emännällä ilman ainuttakaan sakkoa ylinopeudesta. Viimeisen kahden kuukauden aikana yhteensä kolmet sakot ja noin 600€. Tämä on nyt varmaan sitä ketsuppipullo-teoriaa... :jahas:

Jätin auton parkkipaikalle ja olin jo kävelemässä pois päin autolta kunnes näin parkkipaikalla lappuliisan ja muistin että pitäs varmaa jättää kiekkoki. Siinä sit menin nopee laittaa kiekon ja jatkoin tyytyväisenä matkaa. Näin vielä tässä vaiheessa että lappuliisa lähti autolla pois päin.

Viiden minuutin kuluttua tulen takaisin ja lasissa kiiltää komea 40e parkkisakko. Olin tietenki laittanu väärän ajan kiekkoon. Ajatuksissani mietin että kello on 13 päivällä joten laitan tähän 15. Kello oli siis yksi päivällä. Lappuliisa varmaa luuli että yritän vedättää sitä kun pysäköintiaika oli just 2 tuntia. :curs:

Tämän jälkeen olen tarkistanut moneen kertaan kiekon että onko oikein ennen kuin poistun paikalta. :rolleyes:

Sain vuosi sitten sakot kun ajoin 80:n alueella 131 tutkaan.. taajama loppui just ja alkoi 80:n alue, poliisi vaan mainitti että nopiaan taitaa tuo autos kiihtyä kun noin sait nostettua nopeuden taajamasta... Juu, itse asiassa taisin hidastaa just ennen kun tutkasivat... :)
Oli kyllä mukavat poliisit, asiallista toimintaa ja rupateltiin siinä pitkään.
Hassuja nuo ensireaktiot: heti kun tuli focus vastaan, arvasin että oli kyttä. Sitten näin jarruvalot peräpeilissä, ja ensimmäinen ajatukseni oli katsella jokin hiekkatie mihin lähden kouhottamaan.. :nolo: Sitten tuli mopo-polizei vastaan joka opasti minut ystävällisesti bussipysäkille :)
Ensin piti olla 6kk kortti pois, mutta tinkasin kahteen. Sakkoa huimat 168 euroa. Not bad, opiskelijastatuksesta on jotain hyötyä joskus...

Tyttöystävä sai 1300€ sakot, kun ei pysähtynyt stop-merkillä vaan liukui n. 5km/h ohi. Yhtään autoa ei tullut ainoastaan sinivuokot olivat tien toisella puolella kytiksellä. :thumbs:

Mä en tunnustais tollasta vaan veisin rosikseen

Mielenkiinnosta kysyn, että miksi juuri noin? Mihin kuvittelet pystyväsi käräjäreissulla vaikuttamaan?

vuosi sitten frendi kiisti samanlaisen homman ja sitten asiaa puitiin. Oli kuulustelua yms. päivän täytettä sitten tietenkin käräjille. Tuloksena sakot + poliiseille joku korvaus 8päivärahat vai joku todistajan palkkio?). Halvemmalla olis päässy ku olis suoraan maksanut. Tässä tilanteessa oli sana sanaa vastaan kaveri + tyttöystävä vs. kaksi poliisia.

e. tulipa wanha quote, pitää laittaa vähän taustaa mukaan

Pyörällä poliiseja 80 alueella 120 vastaan ja ajoin karkuun.Näkivät rekkarin ja soittelivat perään--> Kortti 10 pvää pois ja sakkoja n.500mk tai 100e (en muista oliko eurot jo käytössä.)
Toinen reilumpi ylitys oli motarilla 100 alueella 140-->Sakkoja sillon tuli n.120e.

1.7. Liikkuvien sakkorysä 80-alueella ja mulla lasissa 105km/h.... Sillllälailla ja volle tiensivuun. 12 päiväsakkoa, jippijaejee. Vittu! :david:

Noh, samaan rysään pysäytettiin KAIKKI paikalle tulleet moottoripyörät. Oli niitä puolen tusinaa. Siinä jonossa poikien kanssa polteltiin tupakkia ja odotettiin lapun kirjotusta... :wall:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jokunen vuosi sitten en Kielotien lääkäriaseman parkkipaikalla löytänyt kiekkoa autostani, jonka kojelaudalle päädyin kiireessä kirjoittamaan lapun, johon varsin selkeästi merkitsin saapumisajankohtani. Lapun alareunaan lisäsin vielä, että kiekko näyttää kadonneen ja pahoittelen tilannetta. Palasin ennen pysäköintiajan umpeutumista, mutta pyyhkijänsulan alla odotti pysäköintivirhemaksu, johon oli muistini mukaan rastitettu kohta pysäköintikiekon virheellisestä käytöstä.

Lähetän vielä kerran lämpimät kiitokset Vantaan kaupungin pysäköinninvalvojalle, jonka nimen olen jo valitettavasti unohtanut! Suoritin maksun armeijan päivärahoista ja tapauksesta jäi kaikinpuolin hyvä fiilis. :thumbs:

Onhan noita kolmisen kappaletta tullu. Kaks ensinmäistä tuli samassa kohtaa, mutta eka sakko joka tuli nii meni aika likeltä ettei menettäy korttii ku ajon 39 km/h ylinopeutta 50 alueella ja oli ihan tuore korttiki vielä, siis semmonen pahvi läpyskä ennenku sai sen muovisen oikeen kortin. Kyllähän siinä nuorta poikaa vähän jännitti, että viekö korttia.

Polliisi sedät soittivat vielä jollekki isommalle pampulle, että voiko ne ottaa korttia pois ku oli väliaikanen kortti, mutta eivätpä sit onneks ottaneet. 1 km/h kun olis ollu enemmän niin olis vieny. Kyllähän ne sedät vähän puhutteluu piti sit.

Tuli mielee viel täs kaverin hyvä tuuri. Oltii menossa jonnekki kaverin kyydillä ja se sit paineli about 200 km/h volvollaan ja maija vastaa, mut ei muutaku vilautellu vaa pitkiä valoja eikä kääntynyt perää.:D

Nyt on vanhemmiten ja sakkojen takiaki kaasujalka keventynyt.

- Rikesakot punaisia päin ajosta ja turvavöittä ajamisesta
- Rikesakko 80 alueella 100 km/h.
- 80 alueella 127 km/h viime kesänä. Tästä lähti kortti melkein 3 kuukaudeks ja 26 päiväsakkoa. Onneksi menivät minimitaksan mukaan a 6 euroa. Poliisit kysyivät että onko tulot nousseet vuoden 2003 jälkeen, sanoin että valmistuin viime vuonna. Onhan ne voineet vähän nousta, mutta tehän näätte viralliset tiedot itsekin. Tuumivat vain, että voisi tulla tuplasti sakkoa nykytuloilla, mutta menköön nyt näin.
Mutta kyllä kyrsi kun vähän ennen juhannusta joutui vaihtamaan auton polkupyörään! :curs: Meinasi tulla perheriitakin kun kaikki kesäsuunnitelmat meni tuon takia uusiksi..

Zone-sarja -42%
Ekat sakot tuli viikonloppuna Iisalmessa. 108 80-alueella, 10 päiväsakkoa. Ihan jees, olis voinu olla huonompiki tuuri.

No voi juma. Millähän nuoki arvotaan, mulla oli kesäkuussa 110 samoin 80-alueella ja 16 päiväsakkoa. Tuumivat vaan että hankala se on pyörällä pitää vauhtia kurissa. Sää oli tietenkin hyvä + suora tie.

Talvella sain 12 päiväsakkoa kun ajoin 23 yli 80-alueella, tuon nyt tietty ymmärtää helpommin kun oli luminen tie ja pimeää.

No voi juma. Millähän nuoki arvotaan, mulla oli kesäkuussa 110 samoin 80-alueella ja 16 päiväsakkoa. Tuumivat vaan että hankala se on pyörällä pitää vauhtia kurissa. Sää oli tietenkin hyvä + suora tie.

Talvella sain 12 päiväsakkoa kun ajoin 23 yli 80-alueella, tuon nyt tietty ymmärtää helpommin kun oli luminen tie ja pimeää.
No juu, sää ja tie oli ollut loistava viimeiset 10km, sitä ennen kaatosadetta joku vajaa 100km. Pyörällä mäkin ja ohitus just takana, yleensä ajelen aika rauhas 80-alueilla. Tie kylläkään ei ollut mikään suora, mutkan takana oli siviili-skoda.

Suositut

Back
Ylös Bottom