Sakkoja...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Oikeesti, tällä asenteella mene radalle ajamaan. Tai lentokenttäajoihin, saat sitä vauhtia ja hurjastelua, mutta turvallisesti ja halvemmalla. Toki haittana se, että radalla/lentokentällä ajon jälkeen ei katuajo paljoa kiinnosta.

Nimim yli kolmea sataa tutkaan, eikä maksanut kuin 10e.

Samaa mieltä tosta radalle menosta.

Mulla tuli ratapäivä maksamaan 60€ (ratamaksu) + 138€ (rikkoutuneiden osien uusiminen) :D Ja bensat tietty :D

Mutta ei ratapäivän jälkeen tee ees mieli hurjastella liikenteessä. Päinvastoin sitä jää odottamaan, että pääsee sinne puhtaalle asfaltille taas uudestaan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ephemeral: Toivottavasti et saa ajokorttiasi ikinä takaisin, oikeasti. Juuri tuollaiset ihmiset niitä onnettomuuksia aiheuttavat.

Jos kerran tiedät olevasi yksinkertainen ja typerä ihminen, niin mitä sä tänne tulet itkemään kun kortti lähti?

Ohhoh :dance2: Kai te olette sitten jo kerennyt siihen keski-ikään ja teillä on omia mukuloita ja jälkipolven suojeluvietti on niin vahva kun tuo asenne on niin jyrkkä. En tiedä.. Ihan asiallisesti asiaan kantaa ottaen täytyy kyllä sanoa että en oikein voi ymmärtää esimerkiksi lentokenttäajojen hienoutta. Kiihdyttää suoralla niin perkeleesti ja sitten körötellä kotiin. Mutta olisihan sitäkin tietty mukava kokeilla joskus kunnolla ettiä pyörän rajoja. Miksi minä en saisi valittaa itseaiheuttamistani ongelmista foorumilla kun kerran kaikki muutkin niin tekevät? Eri aiheista vaan :rolleyes:
 
Kun jäät sakkovilpistä kiinni, eli et ole kertonut oikeita tulojasi, niin rapsu onkin jo hiukan muhkeampi.
Mikä kohta tossa on sakkovilppiä? Jos valtion virkamies katsoo atk:lta viimeisimmän vahvistetun verotuksen mukaiset tulot, niin eikö se silloin tarkoita sitä että niiden tulojen mukaan toimitaan? Itellä ei ainakaan ole hajuakaan kuinka paljon mä tänä vuonna tienaan, joten täytyisikö sitä esittää valistuneita arvauksia mahdollisessa sakotustilanteessa, vaiko mennä viimeisimpien virallisten tietojen mukaan?
 
Todennäköisesti poliisi kertoi sinulle sakotustilanteessa, että sinulla on noin kuukausi aikaa maksaa, ja viikko aikaa vastustaa. Jos et vastustanut, niin viikon jälkeen sakko vahvistetaan. Se taas tarkoittaa että olet pari kuukautta myöhässä maksamisen kanssa...Sieltä pitäisi kyllä tulla muistutus/uusi lappu jossain vaiheessa jos olet alkuperäisen hävittänyt.

Soittelin oikeusrekisterikeskukseen joskus huhtikuussa ja kyselin, että pitäisi vähän keskustella noista maksuajoista sen sakon kanssa. Ei heillä näkynyt ollenkaan järjestelmässä, vaan se täti sanoi, että on varmaan vielä syyttäjällä vahvistettavana.

Eli onko tässä mitään toivoa, että sitä sakkoa ei koskaan vahvisteta?
 
Aika monelle siitä tulee noidankehä. Jäät kiinni = lisää ajokieltoa ja isompi sakko (jokaisesta kortitta-ajosta 4 päiväsakkoa lisää). Nyt kun ajokieltosi on vielä pidempi ja töitäkin pitäisi tehdä, jatkat kortitta-ajoa, ja perkele: Satuit taas jäämään kiinni = lisää ajokieltoa ja isompi sakko, jne.

Ei muuta kuin jännittäviä ajohetkiä!

Juuri näin. Lisäksi se kiinnijäämisen riski perustuu muuhunkin kuin vain, että sattuu tutkaan ajamaan liian lujaa. Se on jo sitten toinen juttu.
 
Moottoripyöräily perustuu hurjastelemiseen ja vauhdin hurmaan ja ylinopeuteen :D Tokihan se kuitenkin vituttaa kun jää kiinni.. Etenkin kun nyt ei pääse autollakaan sit mihkään :dance2:

Oonkohan mä nyt ihan vitun kauhee vaarallinen nuori kuski ja anarkisti jos sanon ettei tässä oo oikeestaan mitään niin kauheeta. Eiks se oo aika selvä että prätkällä kuitenkin monesti ajetaan hieman kovempaa, onhan siinä varmasti muutenkin oma hieno fiiliksensä mutta tulee myös kiihdyteltyä kovempaa ja ajettua jopa ylinopeutta. Kyllähän varsinkin sporttisemmat pyörät vaan on lähinnä "urheilullista ajotapaa" silmälläpitäen tehty.

Se onkin sitten ihan toinen juttu MITEN, MISSÄ ja MILLOIN ajetaan, sakkojenkin pitäis mun mielestä muodostua paljon enemmän olosuhteiden, tilannenopeuden jne. perusteella kun vaan absoluuttisen nopeuden. Täähän on nyt ihan varmaan paska asenne mutta ei voi mitään. Ainakin toistaiseksi menty ilman sakkoja, huomautuksia tai kolareita 2,5v kortin saamisen jälkeen ja aika reilusti tullut ajettua, A-korttia en omista.
 
Ohhoh :dance2: Kai te olette sitten jo kerennyt siihen keski-ikään ja teillä on omia mukuloita ja jälkipolven suojeluvietti on niin vahva kun tuo asenne on niin jyrkkä. En tiedä.. Ihan asiallisesti asiaan kantaa ottaen täytyy kyllä sanoa että en oikein voi ymmärtää esimerkiksi lentokenttäajojen hienoutta. Kiihdyttää suoralla niin perkeleesti ja sitten körötellä kotiin. Mutta olisihan sitäkin tietty mukava kokeilla joskus kunnolla ettiä pyörän rajoja. Miksi minä en saisi valittaa itseaiheuttamistani ongelmista foorumilla kun kerran kaikki muutkin niin tekevät? Eri aiheista vaan :rolleyes:

Olen Shagrathin kanssa samaa mieltä. En tiedä johtuuko tämä asenne siitä, että ollaan keski-iässä (en tiedä Shagrathin ikää), mutta veikkaan, että Shagrathkin on käynyt keräämässä tienpäältä/vierustalta moottoripyöräilijöiden ja muiden hurjastelijoiden jäänteitä.

Minulle on sinänsä sama jos moottoripyöräilijä tai muu hurjastelija ajaa ittensä hengiltä, mutta kunhan ei aiheuta vahinkoa sivullisille (no omaiset tietty kärsii).
 
Olen Shagrathin kanssa samaa mieltä. En tiedä johtuuko tämä asenne siitä, että ollaan keski-iässä (en tiedä Shagrathin ikää), mutta veikkaan, että Shagrathkin on käynyt keräämässä tienpäältä/vierustalta moottoripyöräilijöiden ja muiden hurjastelijoiden jäänteitä.

Minulle on sinänsä sama jos moottoripyöräilijä tai muu hurjastelija ajaa ittensä hengiltä, mutta kunhan ei aiheuta vahinkoa sivullisille (no omaiset tietty kärsii).

Juurikin tässä olen samaa mieltä.
 
Zone-sarja -42%
Olen Shagrathin kanssa samaa mieltä. En tiedä johtuuko tämä asenne siitä, että ollaan keski-iässä (en tiedä Shagrathin ikää), mutta veikkaan, että Shagrathkin on käynyt keräämässä tienpäältä/vierustalta moottoripyöräilijöiden ja muiden hurjastelijoiden jäänteitä.

Minulle on sinänsä sama jos moottoripyöräilijä tai muu hurjastelija ajaa ittensä hengiltä, mutta kunhan ei aiheuta vahinkoa sivullisille (no omaiset tietty kärsii).

Sanomistahan tästäkin vaan tulee, mutta itse olen sitä mieltä että hurjastella voi myös "järkevämmin" vaikka vauhtia olisikin. Verraten vaikka motarilla kaahamista taajamassa kaahaamiseen yms liikenteenvaarantamiseen. Eli pyrkimys tietenkin siihen että siinä vaarantaisi mahdollisimman vähän muita ihmisiä. Itsensä vaarantaminen on kuitenkin periaatteessa koko homman pointti.. Se on myös fakta että itselläni ainakin "kaahatessa" keskittyminen on 100% liikenteessä, kun taas normaalisti ajaessa on monesti omissa ajatuksissaan ja tulee niitä "oho-tilanteita" kun ajautuu vaikka hieman pientareella tms.. Muuuuuutta onneksi kaikki muut ihmiset paitsi minä on täydellisen turvallisia kuljettajia olivat sitten liikkeellä autolla tai moottoripyörällä, eivätkä täten vaaranna muiden henkeä millään muotoa.
 
Sanomistahan tästäkin vaan tulee, mutta itse olen sitä mieltä että hurjastella voi myös "järkevämmin" vaikka vauhtia olisikin. Verraten vaikka motarilla kaahamista taajamassa kaahaamiseen yms liikenteenvaarantamiseen. Eli pyrkimys tietenkin siihen että siinä vaarantaisi mahdollisimman vähän muita ihmisiä. Itsensä vaarantaminen on kuitenkin periaatteessa koko homman pointti.. Se on myös fakta että itselläni ainakin "kaahatessa" keskittyminen on 100% liikenteessä, kun taas normaalisti ajaessa on monesti omissa ajatuksissaan ja tulee niitä "oho-tilanteita" kun ajautuu vaikka hieman pientareella tms.. Muuuuuutta onneksi kaikki muut ihmiset paitsi minä on täydellisen turvallisia kuljettajia olivat sitten liikkeellä autolla tai moottoripyörällä, eivätkä täten vaaranna muiden henkeä millään muotoa.

Minä, minä, minä...

Vahinkoja sattuu liikenteessä jokaiselle ja joskus tulee niitä ikäviä juttuja, että joku kuolee tai loukkaantuu. Sinun asenteella sinä suorastaan kerjäät viikatemiestä luoksesi. Oma on elämäsi, mutta liian monesti olen nähnyt, kun nuori on elänyt kuin kuolematon ja sitten on kroppaa keräilty metsän puolelta. Älä vie muita hautaan tai vahingoita liikenteessä. Valitettavasti et ole ainoa, joka käyttäytyy liikenteessä kuin reikäpää.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä, minä, minä...

Vahinkoja sattuu liikenteessä jokaiselle ja joskus tulee niitä ikäviä juttuja, että joku kuolee tai loukkaantuu. Sinun asenteella sinä suorastaan kerjäät viikatemiestä luoksesi. Oma on elämäsi, mutta liian monesti olen nähnyt, kun nuori on elänyt kuin kuolematon ja sitten on kroppaa keräilty metsän puolelta. Älä vie muita hautaan tai vahingoita liikenteessä. Valitettavasti et ole ainoa, joka käyttäytyy liikenteessä kuin reikäpää.

Tällä asenteella pidetään vaan hauskaa. Faijakin aikoinaan ajo mettään vauhilla pyöränsä kanssa eikä siinä käynyt loppu pelilssä kuinkaan, vaikka oli nainen vielä kyydissä.. Kumpikaan ei ruvennut pelkäämään ajamista millään lailla. Ihan turha sitä on ruveta miettimään että "ens kerralla varmaan lähtee henki....." Nauttii nyt tästä elämästä sen verran kun se kestää. Mutta kuten sanoin, mahdollisiman vähän sivullisia vaarantaen. Ihan turha tästä on enää jauhaa tämän enempää. Ketju muutenkin koskee sakkoja eikä sitä miten saatanasta mä olen :D
 
Kun jäät sakkovilpistä kiinni, eli et ole kertonut oikeita tulojasi, niin rapsu onkin jo hiukan muhkeampi.

Aika monelle siitä tulee noidankehä. Jäät kiinni = lisää ajokieltoa ja isompi sakko (jokaisesta kortitta-ajosta 4 päiväsakkoa lisää). Nyt kun ajokieltosi on vielä pidempi ja töitäkin pitäisi tehdä, jatkat kortitta-ajoa, ja perkele: Satuit taas jäämään kiinni = lisää ajokieltoa ja isompi sakko, jne.

Ei muuta kuin jännittäviä ajohetkiä!

Poliisi ne tulot sinne keksi, en minä. Onneksi en kerennyt oikeita tuloja sanoa tai sakko olisi ollut yli 2 tonnia... Euroopan paskin tuuri pitää kyllä olla jos nyt johonkin ratsiaan sattuu ajamaan kun pari kuukautta on kortti pois, varsinkaan useampaa kertaa putkeen. Olen ajanut kohta 6 vuoden ajan n. 15-20 tuhatta kilometriä vuodessa, eikä ole kertaakaan pysäytetty, ellen ylinopeutta ole ajanut.
 
Mikä kohta tossa on sakkovilppiä? Jos valtion virkamies katsoo atk:lta viimeisimmän vahvistetun verotuksen mukaiset tulot, niin eikö se silloin tarkoita sitä että niiden tulojen mukaan toimitaan? Itellä ei ainakaan ole hajuakaan kuinka paljon mä tänä vuonna tienaan, joten täytyisikö sitä esittää valistuneita arvauksia mahdollisessa sakotustilanteessa, vaiko mennä viimeisimpien virallisten tietojen mukaan?

Ei mene näin. Valtion virkamies katsoo koneelta viimeisen vahvistetun verotuksen tiedot ja kysyy onko tulot muuttuneet. Jos ovat, mutta sinä sanot etteivät ole niin syyllistyt sakkovilppiin. Se, että et tietäisi kuinka paljon tienaat sillä sakotushetkellä on melko epäuskottava väite. Kyllähän ihminen normaalisti tietää paljonko tulee rahaa handyyn palkkapäivänä.
 
Ei mene näin. Valtion virkamies katsoo koneelta viimeisen vahvistetun verotuksen tiedot ja kysyy onko tulot muuttuneet. Jos ovat, mutta sinä sanot etteivät ole niin syyllistyt sakkovilppiin.

No näin varmasti. Mutta tosiasia on myös että kukaan ei tule jälkikäteen tuosta märisemään jos vanhojen pienempien tulojen mukaan mennään.

Tai ei ole minulle ainakaan tullut.


Se, että et tietäisi kuinka paljon tienaat sillä sakotushetkellä on melko epäuskottava väite. Kyllähän ihminen normaalisti tietää paljonko tulee rahaa handyyn palkkapäivänä.

Säännöllistä kuukausiliksaa nauttivilla varmaan joo, mutta yrittäjillä tai henkilöillä joilla tulee bonusosuuksia tms. liksassa niin mistä pirusta sen keskimääräisen kuukausiliksan pieraisee? Siis vaikka sakotus kesäkuussa ja palkka on heilunut alkuvuoden aikana vaikka 1000€-5000€ kuussa vähän miten sattuu missäkin kuussa.

En minä ainakaan aktiivisesti ynnäile mielessäni vuoden aikana kertyneitä kokonaistuloja, jotta voisin sitten sakotushetkellä jakaa summan kuukausien määrällä.
 
Hitto kun kylmäsi tuossa joulukuussa kun kaksi kertaa välähti kamera parin viikon sisään. Ensimmäisellä kerralla oli onneksi se jouluaaton lumimyrsky kuopiosta kajaaniin ja rekkari oli jäälumen peitossa (pysäytin seuraavalle huoltsikalle tarkastamaan kun oli muutenkin sellainen aavistus ettei olisi näkynyt mitään)

Toinen kerta oli sitten tuusulan väylällä kehä ykkösen risteyksessä helsinkiin päin. ajoin ohituskaistaa että annan tilaa torpparinmäestä tulijoille ja huomasin että siinä kehien ja väylän taitteessa oli auto pysähtynyt. Aloin katsomaan että oliko siinä kolari tapahtunut ja se perkele välähti. Onneksi olin ohituskaistalla, joten rekkaria ei taaskaan näkynyt. Tajusin sen itsekkin kun hieman mietin että millä kohdalla auton keula jo oli kun se välähti.

Lisättäköön vielä eli molemmilla kerroilla sitä ylinopeutta ei paljoa yli 10 kmh ollut, auton mittari näyttää niin perseelleen että sen mukaan on hieman hankalaa ajella...
 
Parisen viikkoa sitten välähti ekan kerran mun autoilu-uran aikana. Jonossa ajelin kasitietä liikennevirran mukana. Edessä olevalla ei välähtänyt ja meikällä räpsähti. nopeutta aika tarkaan 92@80. Ei ole lappua näkynyt ainakaan vielä.
 
Poliisi ne tulot sinne keksi, en minä. Onneksi en kerennyt oikeita tuloja sanoa tai sakko olisi ollut yli 2 tonnia... Euroopan paskin tuuri pitää kyllä olla jos nyt johonkin ratsiaan sattuu ajamaan kun pari kuukautta on kortti pois, varsinkaan useampaa kertaa putkeen. Olen ajanut kohta 6 vuoden ajan n. 15-20 tuhatta kilometriä vuodessa, eikä ole kertaakaan pysäytetty, ellen ylinopeutta ole ajanut.
Ei sun välttämättä tartte edes ajaa ratsiaan. Ihan jo tossa poliisit-sarjassakin noi skannailee liikenteessä autojen rekkareita, jollon kone ilm. ilmottaa jos joku on vialla, esimerkiksi auton omistajan/haltija on ajokiellossa, katsastus erääntynyt, verot maksamatta tms.


Että tosta päätellen se riski narahtaa on loppupeleissä helvetin suuri, koska ainakin tossa sarjassa noi siis skannailee melkeen kaikki autot joiden perässä esimerkiks sattuvat ajamaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom