Sakkoja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
No mikäs siinä kesässä on? Kyllä se nopeusrajoitus voi vahingossa ylittyä koska vaan, niin kuin itsellekin kävi klassiset, eli tie jossa rajoitus muuttuu yhtäkkiä ja eipä sitä hoksannut jostain syystä. No, kissalan pojat kyllä hoksasivat.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kesällä se saattaa ylittyä muutenkin kun vahingossa. Joskus. Useasti päivässä. Ehkä.

Ihan tällein galluppina, onko kukaan nähnyt niitä kehän kameroita toiminnassa? Itse sahaan kehää harvase päivä mutta en ole KERTAAKAAN nähnyt kameran välähtävän. Ja olen varmasti nähnyt vähintään 10km/h ylinopeutta ajavia menevän niistä ilman huolen häivää. Ja muka ensimmäisten 46 käyttötunnin aikana tuli joku yli 2000 ylinopeutta. Tää on nyt joku salaliitto :D

Haha mikä munkki!
Mä ajoin poliisipärrää vastaan viime kesänä GPS:n mukaan 186 @120, eikä pysäyttäny;)

Nyt oli viikonloppuna tuuria, turusta stadii asti 150-160km/h, kehä 3:lla mittari vähän yli 90 @70 alue, ja huomasin että maija takana, jarrutin ja vaihdoin kaistaa, maija ajo ohi ja repsikkapuolen kyttä heristi nyrkkiä ja osotti sormella, mutta eivät pysäyttäneet:) Ikinä en oo ylinopeussakkoja saanut.

Mä oon aina hehkuttanu että oon immuuni sakoille, hyvä tuuri ollu. Noh eipä ole enää

tuli ajettua taajamassa 68 @ 50 alueella josta poliisit ystävällisesti vähensi 3km/h pois, ja sen takia sain vaan 85 euroo, jos ois ollu kilsaki enemmin ois tullu 115..

Nyt on sitte ylinopeussakot korkattu, toivotaa ettei tule seuraavaankaan 7 vuoteen mitään..

olin rovaniemellä koiran haku reissulla tapaninpäivänä ja ohitin 2 autoa, toinen niistä tottakai liikkuvapoliisi. 119km/h 80 alueella. Onneksi näky vielä vanhan työn tulot ja "vaan" 490e sakkoja.

Zone-sarja -42%
Ihan tällein galluppina, onko kukaan nähnyt niitä kehän kameroita toiminnassa? Itse sahaan kehää harvase päivä mutta en ole KERTAAKAAN nähnyt kameran välähtävän. Ja olen varmasti nähnyt vähintään 10km/h ylinopeutta ajavia menevän niistä ilman huolen häivää. Ja muka ensimmäisten 46 käyttötunnin aikana tuli joku yli 2000 ylinopeutta. Tää on nyt joku salaliitto :D

Mulla välähti se turuntien kupeessa oleva kamera. Ylitystä ehkä 7kmh eikä oo sakkoo kuulunu.

Mulla välähti se turuntien kupeessa oleva kamera. Ylitystä ehkä 7kmh eikä oo sakkoo kuulunu.

Noniin eli niissä on ilmeisesti tavallinen salama. Ja ite en oo KERTAAKAAN nähnyt niiden välkkyvän vaikka olen nähnyt kun joku toinen on ajanut vähintään sen kympin kovempaa.

Jep välähtihän se. Pasilan poliisiasemalle tuli kutsu noutamaan sakko tai rikesakko. Mistähän johtuu, että pitää ihan henk. koht. mennä käymään, kun noita postissakin ilmeisesti lähetellään? En ainakaan oo huomannu, että muualla oisin kameraan ajanu, kun juurikin tuossa kehä kolmosella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen ajelin 9 tietä tampereelle päin yhden bemarin perässä, suurin piirtein samaa vauhtia, mielestäni en saavuttanut. Mittari näytti ehkä 90kmh 80 alueella. Puhuin puhelimessa ja hätkähdin siihen kun tolppa välähti, löin liinat kiinni ja toista kertaa ei välähtänyt. Miten kaukaa kamera ottaa kuvan? Bemari oli välähdys hetkellä noin 10m päässä tolpasta, itse n.20 m päässä. Olisiko ollut mahdollista että välähti meikäläiselle? Tai miten kaukaa kamera yleensä ottaa kuvan?

Nyt tarvitsisin neuvoa, vertaistukea, ihan mitä tahansa...

Eilen ajellessani moottoripyörällä, ohitin moottoritiellä pienen autoletkan. Yksi näistä autoista poistui samasta rampista kuin minä ja seurasi vähän kauempaa. Aluksi en kiinnittänyt huomiota mutta ajoin huvikseni ison ympyrän tietyllä alueella ja tämä takana-ajaja ei tosiaankaan ollut menossa mihinkään, vaan seurasi minua pelkästään, nyt jo välissä aivan perseessä kiinni. Olin menossa siskon ja hänen perheensä luokse ja jopa ajoin heidän kotinsa ohi mutta en uskaltanut pysähtyä heidän pihaansa. Tässä vaiheessa alkoi vähän arveluttamaan että mikä tai kuka tuolla hiostaa ja päätin ottaa siihen vähän välimatkaa. 600 metrin jälkeen en enää nähnyt kuskia ja pysähdyin liikennevaloihin. Yhtäkkiä tämä auto onkin jo takana ja siitä sujahtaa rinnalleni, vänkärin puolen matkustaja näyttäen "STOP POLIISI" - kylttiä. Elikkä olin ajanut tietämättäni karkuun siviilipoliisiautoa... Luullen sen olleen vain joku sekopää joka ei tykkää moottoripyörähurjastelijoista. (Näitä on sattunut ennenkin)

Vakava piittaamattomuus ja kortti samantien pois. Kysyin poliisilta että miksi he eivät koettaneet pysäyttää minua moottoritie-episodin jälkeen, tuolloinhan se ensimmäinen rike tapahtui. Tähän hän vastasi jotain hieman takellellen "tarkkaillaan tällälailla ihmisten liikennekäyttäytymistä"......

Sakot ja ajokielto siis tulivat siitä "karkumatkasta", kun huomasin että tämä auto on seurannut minua monta kilometriä, samalla kun ajan ympyrää, eikä näemmä aio luovuttaa.

Tiedän että rikoin rajoituksia moottoritiellä ja myös 10min myöhemmin taajamassa, mutta tuota jälkimmäistä ei olisi koskaan tapahtunut jos minua ei olisi hiostettu, joka samaan aikaan huvituttaa ja pistää aivan saatanan vihaiseksi. Aion mennä huomenna laitokselle sanomaan tästä ja olisi vain kiva kuulla että voiko tuolla lieventää sakkoja ja ajokieltoa.

Edit Ei sitten mitään jälkiviisastelupaskaa kiitos. Kävi itselläkin mielessä pysähtyä johonkin huoltsikan pihaan ja katsoa ketä sieltä autosta nousee. Kävi jopa mielessä jäädä liikenneympyrään ajamaan kehää ja katsoa mitä tapahtuu, nyt harmittaa kun en sitä toteuttanut. :D

Paska homma mutta sellaista sattuu. Yhdelle kaverille sattui kerran vähän vastaava tilanne, hän oli tosin liikkeellä autolla. Toinen auto alkoi roikkua aivan perseessä kiinni ja kaveri päätti ottaa hieman etäisyyttä siihen, eli otti mittariin noin 200km/h 80-alueella. Noh, auto toki jäi jälkeen mutta ilmestyi hetken päästä huoltoasemalle kun kaveri oli tankkaamassa. Mitään tutkalukemaa ei tällä siviilipoliisilla ollut esittää oikeudessa mutta sillä ei ollut merkitystä, kortti lähti ja isot sakot tuli.

Monet kerrat on varoitettu ja sakotettu ja pysäytetty mutta aina se on johtunut omasta tyhmästä päästä. Tämä on eka kerta kun olen vihainen poliisia kohtaan. Ei vaan mahdu minun päähän ettei pysäytetty sen jälkeen kun ajoin heidän ohitse lievää ylinopeutta motarilla, vaan lähetään hiillostamaan monen kilometrin ajaksi ja katsotaan josko tuo nyt repäisis kun me tässä perseessä ajetaan.

Aion mennä huomenna laitokselle sanomaan tästä ja olisi vain kiva kuulla että voiko tuolla lieventää sakkoja ja ajokieltoa.
Tuskinpa mitään lievennystä tulee, tuntuu olevan normaali käytäntö toi isomman rikkeen odottelu. Paras mitä olen kuullut, on ollut maantiellä pysäyttäminen tunti rikkeen jälkeen. Eli jamppa oli vetänyt mopolla pikkuisen haipakkaa, huomannut epäilyttävän auton ja tämän jälkeen ajanut jonon jatkona tunnin verran koska arvasi takana olevan poliisit.

Tähän asti suht huoletta ajellu prätkällä kortti-pois-heti nopeuksia, mutta näitä lukiessa alkaa pelottaa. :wtf: Pakko alkaa himmailemaan kaasukahvan vääntöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom