Sakkoja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Paljonko motarilla uskaltaa päästellä ilman, että tarttee pelätä (päivä)sakkoja?

130km/h luulis ainakin vielä menevän villasella?

Viimesakot sain pari vuotta sitte, 15 vuotiaana mopon virittelystä :david:
Yhteensä maksamista tuli noin 400e mukaanlukien sakot, ajoneuvovero ja katsasusmaksut.

Paljonko motarilla uskaltaa päästellä ilman, että tarttee pelätä (päivä)sakkoja?

120 alueella voi 130-135 päästellä ihan rauhassa, että pysäytetään. Muuten poliisit pysäyttelis joka toisen auton. 140-145 alkaa oleen rajoilla kuulemma.

No itse viime vkl painatin poliiseja motarilla 120km/h rajotuksella, 150km/h vastaa...tosin kerkesin painaa vähä jarrua mutta varmaan saivat ton verran tutkalle...tosin tulivat vastaan vilkut päällä ja painattivat aika haipakkaan sinne suuntaan mistä tulin ja perään eivät tulleet...taisivat mennä muualle keikalle :D

Päiväsakkoja tulee, jos ylinopeutta on yli 20km/h. Rikesakko sitten pienemmästä ylityksestä.

No itse viime vkl painatin poliiseja motarilla 120km/h rajotuksella, 150km/h vastaa...tosin kerkesin painaa vähä jarrua mutta varmaan saivat ton verran tutkalle...tosin tulivat vastaan vilkut päällä ja painattivat aika haipakkaan sinne suuntaan mistä tulin ja perään eivät tulleet...taisivat mennä muualle keikalle :D

Haha mikä munkki!
Mä ajoin poliisipärrää vastaan viime kesänä GPS:n mukaan 186 @120, eikä pysäyttäny;)

Nyt oli viikonloppuna tuuria, turusta stadii asti 150-160km/h, kehä 3:lla mittari vähän yli 90 @70 alue, ja huomasin että maija takana, jarrutin ja vaihdoin kaistaa, maija ajo ohi ja repsikkapuolen kyttä heristi nyrkkiä ja osotti sormella, mutta eivät pysäyttäneet:) Ikinä en oo ylinopeussakkoja saanut.

Ittelle tuli viime syksynä kalliiksi, mutta silti todella hyvä tuuri. Ohituskaistalla karistelin oikealta ohitusta yrittänyttä Chrysleriä, mittarissa karvan yli 200 ja kun ohituskaista lopussa ni vaimo huudahtaa "Poliisit!" ja mut viitotaan suoraan tien sivuun. Ajattelin sitten, että ajo loppuu siihen ja oikeuteen asti joutuu menemään jne.. Kuitenkin kun astelin sakotusautoon niin 136 oli mitattu JEE :D huh, mikä helpotus. Silti lävähti tasan 666 euroa (no joke!) maksettavaa. Ajouran aikana (14 vuotta takana) oon maksanu sakkoja ja parkkisakkoja tuhansia euroja, parin vuoden välein napsahtaa tollanen isompi pläjäys. Suhtaudun asiaan kuin muihinkin autoilun normaaleihin sivukuluihin.

Ohituskaistalla karistelin oikealta ohitusta yrittänyttä Chrysleriä
Wait what? Miten on mahdollista lähteä ohittaa oikealta, jos autoa pitää ajaa oikeinta mahdollista kaistaa? Eli siis olit ohituskaistalla tukkeena ja nopeampi tyyppi lähtee oikealta ohi ja päätä estää tätä?

no ei se nyt ihan helposti lähe 30km/h ylitte. Reilu viikko sit 79@50 tutkaan... murr..

Tä?

Sulla oli 29 ylitystä...

Kokemuksen syvä rintaääni ei osaa muuta sanoa, kuin että 145@100 saa kortin hyllylle ja 101@80 tekee 10 päiväsakkoa.

Posliinit sitten kertoilleet, että 20 on päiväsakkoraja ja 30 kortinlähtöraja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Wait what? Miten on mahdollista lähteä ohittaa oikealta, jos autoa pitää ajaa oikeinta mahdollista kaistaa? Eli siis olit ohituskaistalla tukkeena ja nopeampi tyyppi lähtee oikealta ohi ja päätä estää tätä?

Ei tosiaankaan ihan noin, en ole KOSKAAN tukkeena missään :) Se oli niin, että tää Chrysler oli hännystänyt ihan kisaamistarkoituksessa ja kun en itse lähtenyt aivan täyskiihdytykseen ohituskaistalla niin yritti sitten näyttää taivaan merkit. Helvetinmoiset kiksit sain kyllä (en silti ehkä koko rahan edestä) kun Kyrsleri ei koskaan oikealta päässyt ohi vaan siirtyi mun taakse ja jäi ja jäi...

Tä?

Sulla oli 29 ylitystä...

Kokemuksen syvä rintaääni ei osaa muuta sanoa, kuin että 145@100 saa kortin hyllylle ja 101@80 tekee 10 päiväsakkoa.

Kortin lähteminen riippuu myös muusta liikenteestä, olosuhteista, paikasta, yksittäisestä poliisista jne. Ei välttämättä lähde vielä reilun kolmenkympin ylityksestä (tosin voidaan ottaa pois), muistelisin 40 km/h olevan ehdotoman rajan.

Tä?

Sulla oli 29 ylitystä...

Toinen rintaääni sanoo että 136@100 saa 20 päiväsakkoa kun ajelee hiljaisella tiellä yksin.. onneks hiljentelin ennenku napsahti tutkaan:D vitutti

Mulla on ollu 119km/h 80 alueella ja päiväsakkoja tuli. Kuulemma kilsa lisää ja olis menny kortti kuivuriin...

Tä?

Sulla oli 29 ylitystä...

Captain obvious.

No toi 29 yli nyt ei kuulunutkaan aiheeseen, mutta olishan tostakin voinut raapia kortin pois jos olisi poliisi halunnut.

Muutenkin suomessa katotaan ihan liikaa absoluuttisia ylinopeuksia. Itekki tulin puoli yhden aikaan yöllä, mutta ei täälä oo mitään lieventäviä asianhaaroja. Raskauttavia tosin kyllä aina keksitään, itsellänikin syy oli että tosta 2 metrisen tiiliaidan läpi voi teleportautua joku juoppo 2-kaistaiselle tielle. Tosin, kun eipä noilta poliiseilta mitään suhteellisuudentajua voi olettaakkaan, joku kai asiallisen poliisin joskus tavannut, mutta sillä on sitten joku lepakko parina niin pilallahan se poliisi on.

Itse olen ajanut 4-tietä joka päivä Lahteen niin kauan kun siinä on moottoritie ollut. Mittarin mukaan 142km/h vakionopeudensäätimellä joka päivä edes takaisin. Sakkoja ei ole ikinä tullut vaikka olen painellut siviilipollareista ja tunnuksellisistakin autoista ohi hiljentelemättä.

Juu, mun valitut ja ongelmattomiksi havaitut lukemat ovat 94@80, 114@100 ja 136@120. 142 ei ihan uskalla kun ei hirveesti oo heittoa mittarissa.

HITTO jos ja kun tulee se nollatoleranssi, hermot menee aivan täysin pelkästä ajatuksesta. Toivottavasti sitten kaikki kollektiivisesti halveksumme je rikomme sitä minkä ehdimme, eikös niin!!?

Ihmiset ajavat liian vähän ylinopeuksia, siksi 0-toleranssia hehkutellaan. Annetaan koneiden laulaa niin moiset aivopierut eivät pääse ilmoille.

Zone-sarja -42%
Toinen rintaääni sanoo että 136@100 saa 20 päiväsakkoa kun ajelee hiljaisella tiellä yksin.. onneks hiljentelin ennenku napsahti tutkaan:D vitutti

no helwetti, mulla on kaikki sakot ollu 1 päiväsakko per 2 kmh ylitystä...

On muuten poikkeuksetta lukenu lapuissa "normaali liikenne" vaikka edellisen ylityksen ajoin yksinäni jollain maaseututiellä ja ensimmäiseni suhteellisessa yöruuhkassa kehä I:llä...

Onko kenellekään oikeasti todettu lieventäviä asianhaaroja?

Suositut

Back
Ylös Bottom