Sairaudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jooonas
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
äijät on jutellu täällä joskus että mitä sairauksia pelkää, niin eikö se ole helvetin kammottavaa jos miettii esim
MS-tautia, parkinsonin tautia, tai jotain muuta vastaavaa joka pahimmillaan surkastuttaa lihakset liikuntakyvyttömiksi?

mä pelästyin helvetisti kun luin melkeen vahingossa esimerkiks ms-taudin oireet joihin kuulu elohiiret, paikkojen puutuminen, vapina, tärinä.. lihasheikkouden tunteminen, lihasjäykkyys..
löysin itestäni varmaan kaikki.. sitä tässä aina aika-ajoin onkin pelätty. Vittumaista kun meni ees koskaan lukemaan mitään sellasta.
se hyvä puoli siinä oli että sen taudin pelon takia alotin kunnon salitreenin ja varmistin että mun lihakset kehittyy =)
kasvaimessa ja syövässäkin on yleensä se mahdollisuus että ehkä saadaa hoidettua. kaikissa taudeissa ei ole..

Originally posted by jooro
mä pelästyin helvetisti kun luin melkeen vahingossa esimerkiks ms-taudin oireet joihin kuulu elohiiret, paikkojen puutuminen, vapina, tärinä.. lihasheikkouden tunteminen, lihasjäykkyys..
löysin itestäni varmaan kaikki..
Tuolle "vittu mullon varmaan AIDS ja spitaali koska niistin just nenäni ja kynnestä lohkes palanen" -ilmiölle taisi olla muuten joku oma hieno nimikin. Muistaako kukaan?

Re: Re: Sairaudet

Originally posted by Tomi
Muistaako kukaan?

Joo. "Joka kodin lääkärikirja". Ko. kirjan olkkarin pöydälle jättäminen on varmin tapa saada pikkulapsen herkkä mieli sekaisin.

onhan sille, hypokondria, tai sairaalloinen sairauden pelko. ihan kaks samaa asiaa ja perkeleen turha riesa kun alkaa joka tautia miettimään. kokemuksesta tietää, ku tuli viime kesänä ravattua neurologilla kun oli aivokasvainepäily..
liikkuu näköjään suvussa tuon sortin hulluus :D

Kyllähän se niin on että jokaisella kotilääkärillä differentiaalidiagnoosin mahdollisuus on 99 % (arvauskeskuslääkärillä 80 %)!

Nonii, meitsi on kyl niin luulosairas...eipä ois pitänyt lukea ton sairauden kuvauksia...noista muutama osuu...mm. joskus ku herään/puolivalveilla ei oikein tiedä missä asennossa käsi on...kellään muulla vastaavaa?

No mulla on joku sellainen patti perseessä, ensin ajattelin että se on vaan joku peräpukama, mutta nyt on ollu myös pakki sekaisin ja häntäluu on vähän hellänä. Ei kai tässä auta kohta muu, kuin mennä lääkäriin. Ei muilla oo sattunut olemaan samanlaisia vaivoja?

älä mieti

et ois lukenu. oon kans perkeleen taipuvainen pelkää kaikkee ku lukee. muista todellakin et ihmisellä on sellasia tuntemuksia jotka vastaa melkeen jokasen sairauden joitain vaivoja.
treenajilla on varsinki samankaltasii vaivoja.
mitä enemmän ajattelet, sitä enemmän sulle tulee "vaivoja" vaikka ei sulla mitään ole. ei oo mullakaan ja silti vaahtoon.

on todellaki toi sama mulla. sit muistan ku kerran heräsin yöllä enkä saanu liikutettuu kättä paljon ollenkaa. ei pystyny nostaa eikä mitää. olin varmaa nukkunu sen päällä.. sit se lähti taas vähitellen käyntiin. samoin mul on elohiiriä aina jossian ku mietin sitä asiaa. kädet saattaa vapista tai täristä joskus herkästi. ihan normaalia tollasta mutta heti ku menee ettii jotai ms-taudin oiretta ni sitä alkaa kelailee. mut älä sä ala =)
sit mul on vielä se et joskus tuntuu et silmät turpoo päästä ku sitä asiaa alkaa ajattelee. ite meinasin taannoin mennä jälleen kerran neurologille ton pelossa mut otin järjen käteen. ei oo ku pari kolme kuukautta ku kävin neurologilla eri syystä ja siellä tehtiin kliininen testi ja mitään ei ollu. mut välillä se on jopa häiritsevää se pelko mut se menee ohi..
sit sulle vielä lohduttavaa tietoa sen verran et kai tiedät miten harvinainen toi on? suomen 5½miljoonasta ihmisestä noin 5000 sairastaa ja kaks kertaa enemmän on naisia. eli laske prosenttimäärä, se on pieni. mut niitä ihmisiä jotka pelkää ja löytää samanlaisia vaivoja, on varmaa satoja tuhansia. kaikilla on elohiiriä sun muuta mutta ei niistä välitä.

plus se että niinkun neurologi sanoi niin "suurin ongelma on se kun ihminen huomaa itsessään jotain elohiiriä sun muuta niin menee nettiin katsomaan sillä hakusanalla ja löytää tuollaisia tauteja". ja se pitää paikkansa. unohda sen asian ajattelu. jos sun vaivat häiritsee ni sano ne mulle ni oon varma että ne on sellasia mitä on kaikilla.

nyt harmittaa kyl ku ees laitoin koko topikin. jees, mut älkääpi miettikö..

MS-tauti esimerkiksi ei taida niitä ihan yleisimpiä olla, että jos paskalla perse puutuu niin se ei välttämättä ole merkki MS-taudista :D

Nojoo, kaipa se pitää ymmärtää että toiset ovat vainoharhaisempia kuin toiset. Itse yleensä venytän lekuriin lähtöä niin pitkään kuin mahdollista, ajattelen vain jotain tyyliin "niillä on siellä oikeitakin hätätapauksia".

Ja tohon puutumis juttuun, niin kyllähän sitä toisinaan on tullut herättyä kun on luullut omaa kättään jonkun toisen kädeksi kun se on naamalle läsähtänyt kyljen käännön yhteydessä :D eli kädestä ollut kokonaan tunto veks, huonossa asennossa olen tainnut nukkua.

joo emmä sitä perseenpuutumista. sentää niin sekasin.. toi patti perseessä on jotain ihan muuta.
niinpä, samaahan mäki mietin että tyhmää tavallaan maksaa yksityisestä ja käydä terveysasemalääkärillä ku varmasti siellä käy potilaita joilla on oikeesti jotain. tavallaa tajus ettei itellään mitään oo mut mielenrauhan sai vasta sitte ku oli neurologin sana. eli ongelma se on seki että on herkempi miettimään noita..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: Sairaudet

Originally posted by Tomi
"vittu mullon varmaan AIDS ja spitaali koska niistin just nenäni ja kynnestä lohkes palanen"

Eipäs nyt johdeta ihmisiä harhaan vitsailemalla totisella asialla. Kyllä AIDS:in ensioireet ovat jyskyttävä kipu perseessä ja kuuma huohotus niskassa. :jahas:

Suositut

Back
Ylös Bottom