Sairauden aikainen painon lasku ja sen saaminen takaisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chaab
  • Aloitettu Aloitettu
Olin tässä horo-viruksessa viimeviikon. Painoa oli ~75kg ja sairauden aikana en saanut paljo mitään alas. Vettäkään en tajunnut paljon juoda. Nyt kuitenkin paino on laskenu siihen ~70kg paikkeille! :wall:
Onko tällainen normaalia ja voiko tämän 5kg saada nopeasti takaisin, vai onko tämä vain naurettavaa nesteiden häviämistä? Ja onko mahdollista että menetin lihasmassaa tuolla aikaa? :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tipahti itselläkin paino ainakin 3kiloa, kun sairastelin viikon verran. Nyt taas lähtenyt tasaiseen nousuun, kun on parantunut. Ruoka uppoaa paremmin ja nesteet alkaa kerääntymään takaisin. Itse ainakin hikoilin siihen malliin sairastellessa, että ei ihme jos nesteet katoaa taivaan tuuliin.

Itselläkin pukkasi mahatautia tuossa pari viikkoa sitten. Kuumeen ansiosta tuli hikoiltua yöt läpeensä eikä mikään (edes vesi) tuntunut pysyvän sisällä viittä minuuttia kauempaa. Olisikohan ollut kolmisen kiloa mitä tipahti ihan muutamassa päivässä. Mutta heti kun nesteet alkoivat pysyä taas sisällä ja ruokahalu palata, päästiin nopeasti takaisin entisiin lukemiin.

Ite olin juuri 3 päivää oksennustaudissa, ja paino tippui 73 kilosta noin 69 kiloon. Nyt olo jo normaalin oloinen ja ruokaa pystyy vähän jo syömään. Peilistä kun kehoa katsoo nii näyttää aika kuihtuneelta, mutta kyllähän se siitä varmaan nopeasti "kasvaa" takasin entisiin massoihin, kun nestettä rupeaa kerääntymään takaisin.

Veljeni menetti reilut 10kg sydänleikkauksen seurauksena ja kun muutaman kk päästä pääsi takasin treenaamaan, niin paino tuli kyllä nopeasti takaisin. Samoin lihasmuisti pelasi, eli tuloksetkin palasivat normaaleihin lukemiin... Eli no worries!

Itsellä norovirus vei 6kg ja siihen viikon flunssa päälle, yhteensä painoa lähti 10kg ja varmasti myös lihasta. Takas se tuli kyllä aika äkkiä tosiaan lihasmuistin takia, eli ei hätiä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom