Tiedän omasta kokemuksesta että et saa enää huomenna edelliseltä päivältä sairaslomaa.
Siis jos aikoja terveydenhoitajalle/lääkärille olisi ollut.
Sairaanhoitaja/terveydenhoitaja eivät pysty kirjoittamaan sairastodistuksia takautuvasti. Lääkäri pystyy jos on todella painava syy. Flunssa ei kelpaa syyksi todellakaan.
Joskus olin samassa tilanteessa kuin ketjun aloittaja ja menin jaksamattomuuttani yksityiselle. No se lysti makso 50euroa. Eli mee mielummin sinne julkiselle ni ei tuu takkiin niin paljoa.
Joissakin "hyvissä" työpaikkoissa on jo sellainen käytäntö että saa olla 3 päivää sairaslomalla,ilman lääkärintodistuksia tms.
Riittää kun soittaa ilmoittaa työpaikalle. Perus tehdasduunareille yms. ei tuu sellasta käytäntöä koskaan.
Siis kuten jo aiemmin sanoin, lääkärille ei ole mahdollista päästä tänään tässä lähellä mihinkään. Soitin lääkäriasemalle ja he merkitsivät ylös oireet ja totesivat itse myös ettei heillä ole ollut tänään vapaita aikoja kenellekkään. Ja huomiseksi minulla on varattu eri alan lääkäri samaan taloon jokatapauksessa, joten en nyt näkisi kauheasti ongelmaa sairasloman alkamispäivän muuttamista päivää aikaisemmaksi ilman mitään erityisempiä selittelyitäkään todistuksessa.
Ja siis firma nimenomaan vaatii lääkärin todistuksen jokaiselta päivältä. Arvauskeskukseen soittaessa eivät suostuneet ottamaan päivystykseen vaan pitäisi varata aika eikä tälle päivälle saanut kun oli niin paljon ruuhkaa jo silloin. Että onkos tää nyt oma moka sit...tuskin :D