Sairaanhoitajien vaatimukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu
No on se hienoa että irtisanoudut silloin kun ITSE haluat, etkä varsinkaan silloin kuin liitto haluaa. :rolleyes: Mikset irtisanoutunut vaikka 1½ kuukautta sitten?

Eli hoitajat eroavat mielenosoituksellisesti kaikki kerralla, joten viimekädessä potilaat jäävät hoitamatta? Tähänhän tämä tehyläisten joukkoirtisanoutuminen perustuu: painostetaan sillä, että mikäli irtisanoudutaan, ihmisiä jää hoitamatta ja mahdollisesti kuolee. Ja varmasti tehyläisistä jokaikinen tietää, että tämän toimenpiteen seurauksena saattaa kuolla ihmisiä. Tää on niin törkeästi hoidettu "työtaistelutoimenpide" tehyläisten osalta kuin olla ja voi. Ja nimenomaan epäeettinen.

EDIT: Jatkossa lakiin sais mun mielestä olla kirjattuna, että tämänkaltaiset "työtaistelutoimenpiteet" (joukkoirtisanoutuminen) on laittomia alalla (hoitajat, lekurit...) jossa siitä voi aiheutua suoranaisesti ihmishenkien menetyksiä. Jos tällainen joukkoirtisanoutuminen kuitenkin tehtäisiin, niin jokaikiselle syyte kuolemantuottamuksesta, jos joku henkilö kuolee suoraan tällaisten "työtaistelutoimenpiteiden" seurauksena.
Eli olet siis sitä mieltä, että tietyt ihmisryhmät voi pakottaa tekemään töitä vaikka he eivät sitä haluaisi? Miten tämä käytännössä toteutetaan?

Ja parille muulle nimimerkille(en nyt jaksa kaikkia quotata erikseen sori) minulla ei tosiaan tällä hetkellä ole mitään työsopimusta hoitoalalla, olen hankkinut muita töitä. En oleta, enkä ole missään sanonutkaan, että pitäisi päästä takaisin samoihin töihin mistä on lähtenyt. Jos hyvin käy, pääsee, jos ei niin se on ihan jokaisen oma riski minkä on ottanut. Ei tässä missään fantasiamaailmassa eletä, peli on kovaa ja takkiin voi tulla, mutta jos et yritä mitään et koskaan saakkaan mitään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
EDIT: Jatkossa lakiin sais mun mielestä olla kirjattuna, että tämänkaltaiset "työtaistelutoimenpiteet" (joukkoirtisanoutuminen) on laittomia alalla (hoitajat, lekurit...) jossa siitä voi aiheutua suoranaisesti ihmishenkien menetyksiä.


Eli olet siis sitä mieltä, että tietyt ihmisryhmät voi pakottaa tekemään töitä vaikka he eivät sitä haluaisi? Miten tämä käytännössä toteutetaan?..

Luetun ymmärtämisessä jotain...?
Siinähän se sanotaan eli EIVÄT KAIKKI KERRALLA. Ihan niinkuin lääkärit hoiti saman asian ennen muinoin, porrastivat työajat niin että lakkoilu tuntui, mutta ei vaarantanut ihmishenkiä. Ei se sen vaikeampaa olisi. Minun mielestä hoitajille kuuluu palkankorotus, mutta en hyväksy Tehyn toimintaa millä se asiaa yrittää ajaa. Muutenkin karannut homma aivan käsistä noiden epärealististen prosenttitavoitteiden ja suoranaisen lukujen vääristelyn myötä,
S225T mainiosti tossa jo asian muotoilikin.
 
..ja sikäli meidän murhe jos lauman harhaanjohtaminen saa aikaan potilaskuolemia, olettaen että ilman harhaanjohtamista suuri(n) osa heistä olisikin kenties miettinyt sitä irtisanoutumissitoumusta vielä toisen kerran ja ehkä olisi jäänyt sutaisematta se puumerkki siinä hurmoshengessä selkääntaputtelujen ja puolityhjien lupausten kera.

Tuli tästä mieleen. Olin pari viikkoa sitten sairaalassa ja siellä innokkaimmat hoitsut saarnasivat (isot TEHYn rintamerkit asuissaan), kuinka väärää tietoa julkisuudessa levitetään ja kuinka tärkeää on nyt luottaa VAIN TEHYn tiedotukseen, eikä uskoa muuta. Innokkaita nämä olivat nimenomaan paskanjauhannassa. Samaan aikaan toiset hoitajat tekivät töitä (näillä ei ollut kyseisiä rintamerkkejä). Tämä siis Oulun LYHKIn heräämössä ja kotiutushuoneessa. Varmaan mahtava työilmapiiri.
 
Luetun ymmärtämisessä jotain...?
Siinähän se sanotaan eli EIVÄT KAIKKI KERRALLA. Ihan niinkuin lääkärit hoiti saman asian ennen muinoin, porrastivat työajat niin että lakkoilu tuntui, mutta ei vaarantanut ihmishenkiä.
Sikäli kun minä asiasta jotain tiedän niin KAIKKI SAIRAANHOITAJAT Suomessa EIVÄT OLE IRTISANOUTUNEET. Vai olenko väärässä? Ja edelleen olen sitä mieltä, että irtisanoutuminen on jokaisen oma asia, TEHY vain toivoo kaikkien irtisanoutuvan, mutta silti jokainen ihminen itse tekee sen päätöksen.
 
Sikäli kun minä asiasta jotain tiedän niin KAIKKI SAIRAANHOITAJAT Suomessa EIVÄT OLE IRTISANOUTUNEET. Vai olenko väärässä? Ja edelleen olen sitä mieltä, että irtisanoutuminen on jokaisen oma asia, TEHY vain toivoo kaikkien irtisanoutuvan, mutta silti jokainen ihminen itse tekee sen päätöksen.

No eikai kaikki olekkaan, kun TEHY laski sen varaan, että pistetään ne osastot kuseen jossa ihmisiä voi kuolla. Ois sitä voinut irtisanoutua jostain muualtakin kuin teholta ja synnytyspuolelta.

Hyvin on tosiaan aivopesu toiminut, jos esim. lasten tehollakin työskentelevät on irtisanoneet itsensä ja ovat sitä mieltä, että se on kuntien vika jos ruumiita tulee. Tai sitten TEHY on vakuuttanut (aivopesua sekin) että kenenkään ei tartte irtisanoutua, eli homma ratkotaan sitä ennen.
 
No eikai kaikki olekkaan, kun TEHY laski sen varaan, että pistetään ne osastot kuseen jossa ihmisiä voi kuolla. Ois sitä voinut irtisanoutua jostain muualtakin kuin teholta ja synnytyspuolelta.
Olen aivan varma, että TEHYn toimistolla ei ole kukaan sanonut, että koitetaan saada väkeä pois sellaisilta osastoilta, että alkaa ihmisiä kuolla! En vaan voi uskoa, että niin julmia ihmisiä on olemassakaan... Ja ihmiset ovat irtisanoutuneet sieltä missä sattuvat olemaan töissä, en tiedä onko tilastoja missään, mistä näkis eri osastojen irtisanoutumisprosentit. Olis kyllä mielenkiintoista nähdä sellainen.
 
Vasta Tehyläiset itku kuinka huono palkka heillä on ja kuinka paljon parempi palkka on Ruotsissa. Nyt Ruotsin sairaanhoitavat itkevät kuinka huono palkka heillä on ja he ilmoittavat palkakseen suunnilleen saman summan, kuin Suomessakin on tilastojen mukaan sairaanhoitajilla, eli 2400-2500 euroa/kk. Kukas täällä nyt puhuu paskaa? Onkos siellä Ruotsissa nyt niin ihanat palkat vai mitä? Keneen sitä palkkaa nyt pitää verrata, kun kävi ilmi ettei se Ruotsi niin ihana paikka olekaan hoitsuille.
 
Muistaakseni hoitovastikeellinen lakko oli tässä ihan muutama vuosi sitten ja itseasiassa siitä ei ollut mitään hyötyä. Tais kestää 3kk vai mitä se kesti ?

Hoitovastuu/vastike tai miten se halutaan sanoa, vie pohjan koko lakolta pois. Ollaan töissä lakossa, mitä helvetin lakkoilua se sellainen on ?

IMO TEHY otti nyt tässä kuitenkin sen järeimmän aseen käytettäväksi, riskit on kovat molemmin puolin ja itse ainakin toivon, että ratkaisu saadaan neuvottelemalla ennen 19. päivää. Nyt on 'sotatantereen' tykkiarsenaali ladattu, ehkä niitä ei tarvitse laukaista ?
 
Muistaakseni hoitovastikeellinen lakko oli tässä ihan muutama vuosi sitten ja itseasiassa siitä ei ollut mitään hyötyä. Tais kestää 3kk vai mitä se kesti ?

Hoitovastuu/vastike tai miten se halutaan sanoa, vie pohjan koko lakolta pois. Ollaan töissä lakossa, mitä helvetin lakkoilua se sellainen on ?

No onhan se kyllä ihan ihme perseilyä, siinähän saattaa kaikki potilaat jäädä henkiin...











:jahas:
 
Hoitovastuu/vastike tai miten se halutaan sanoa, vie pohjan koko lakolta pois. Ollaan töissä lakossa, mitä helvetin lakkoilua se sellainen on ?

Taitaa liittyä jotenkin alaan. Siinä kuin poliisi ei vaan voi alasajaa järjestelmäänsä jos palkat eivät kiinnosta, tai vaikkapa armeija ei voi lähteä sodasta kotiin jos sotiminen ei nappaa. Luulisi jokaisen tienneen sen kun menee alalle, varsinkin jos on kunnalla töissä. Tämä velvoite on juurikin se asia millä valtio lainsäädännöllä yrittää varmistaa terveydenhuollon toimimisen. Sinällään on aivan sama onko se vaatimus 25% vai 500%, idea on se että Tehy yrittää tahallaan vaarantaa tuon potilasturvallisuuden, joka tekee tuosta palkankorotusvaateesta uhkavaatimuksen oli se kuinka suuri tahansa.

Mikä tähän sitten johti? Laskettiinko hoitajien palkkoja? Pidettiinkö samassa? Korotettiinko ennätyksellisen paljon? Eihän tuollainen kaikista suurin korotus tietenkään voi riittää, pitää saada tuplat tai tulee rumihia.
 
Niinpä ja jos vertaa, että "vastavalmistunut" lääkäri saa 2600 euroa kk meilahdessa palkkaa. Erikoistuminen vie vuosia, joka paikassa eivät lääkäritkään päivystä.

Vasta Tehyläiset itku kuinka huono palkka heillä on ja kuinka paljon parempi palkka on Ruotsissa. Nyt Ruotsin sairaanhoitavat itkevät kuinka huono palkka heillä on ja he ilmoittavat palkakseen suunnilleen saman summan, kuin Suomessakin on tilastojen mukaan sairaanhoitajilla, eli 2400-2500 euroa/kk. Kukas täällä nyt puhuu paskaa? Onkos siellä Ruotsissa nyt niin ihanat palkat vai mitä? Keneen sitä palkkaa nyt pitää verrata, kun kävi ilmi ettei se Ruotsi niin ihana paikka olekaan hoitsuille.
 
No, keskiarvo ~ 3000, joten 2600 on aika vähän. Mutta kenties ei siitä enempää.

...Aivan...Pakko...

Miten tämä nyt näin päin on. Jos hoitajien keskiarvo on 2400, niin ei jumalauta kukan hoitaja tienaa noin paljoa, mutta jos vastavalimituneiden lääkärien keskiarvo on 3000 niin eihän kukaan tienaa vain 2600... :hyvä:
 
...Aivan...Pakko...

Miten tämä nyt näin päin on. Jos hoitajien keskiarvo on 2400, niin ei jumalauta kukan hoitaja tienaa noin paljoa, mutta jos vastavalimituneiden lääkärien keskiarvo on 3000 niin eihän kukaan tienaa vain 2600... :hyvä:

no kato kun lääkärit porskuttaa ja hoitsut käy haaskalla eli hoitsujen keskiarvopalkkaa ei kukaan tienaa kun kaikki tienaa alle ja päinvastoin lääkäreillä :D
 
Back
Ylös Bottom