Pätee näköjään sullekin...:Dvision sanoi:Mitä vi....ua? Kuka tässä on kokonaisuuksista puhunut, nyt ollaan vasta terveydenhuolto vs valtio asetelmassa, sitten on vielä käymättä läpi kaikki johdannaiset mihin tämä vaikuttaa, ja niistä selviämis ohjeetkin pitää saada tänne kirjoitettua. Ei tää niin helppoa oo...
Viittasiin siis kokonaisuuksien hahmottamisella pelkästään Gyniksen kommenttiin, jossa mun ymmärtääkseni oli ymmärretty muutaman akateemisen arjalaisen(oletin, että tällä siis viitattiin myös minuun) netissä käytetyt puheenvuorot hieman väärin...
Meidän keskustelut nyt on just sitä pientä nippelivänkäystä, eikä mitään ratkaisumallien esittämistä, niin kun Gynis oli käsittänyt. Itse asiassa juuri sen takia, että tähän juttuun liittyy niin monta ulottuvuutta, oon pyrkiny ottaan mahdollisimman vähän henkilökohtaisesti kantaa, miten tää tulis ratkaista. Monellahan täällä tuntuu myös olevan selvät ratkaisut, että valtiolta vaan lisää rahaa. Sitä kuulemma riittää. Näissä puheenvuoroissa tuskin tajutaan kovin laajasti vaikutuksia yleisesti koko sopimusjärjestelmään, paineita seuraavalle palkkakierrokselle, kaikkien poliittisien seikkojen huomioon ottamista, laskusuhdanteita tai ylipäätään sitä mitä ongelmia sillä kuoppakorotuksella lopulta sitten ratkaistaisiinkaan. Sitä, että hoitajille tulee parempi mieli "petettyjen" vaalilupausten jälkeen vai sitä että muuten ei saada riittävästi päteviä hoitajia tulevaisuudessa. Ynnä muuta.