Sairaana salille

BCAA-valmisjuoma -40%
Kannattaisiko sitä käydä huomenna salilla, kun tänään on ollut hieman sellainen olo, että kurkkukipu iskee? Luultavasti huomenna on kurkku hieman kipeänä. Tuskinhan salilla käynnissä mitään haittaa olisi jos muistaisi juoda vettä ettei kurkku kuivaisi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Sehän riippuu susta aivan itsestäs, mä en kyllä menis, vitutuskäyrä sen verran korkeella kun lentsu iskee, sillon on parempi vaikka kaivaa joku keskeneränen kirja hyllystä, pelailla tai katsoa leffoja.

Käykää avannossa niin ette ole kipeinä :wall:
Itse ollut 2 vuotta ilman minkäänlaisia kuumeita, flunssia tai noroviiruksia kun olen avannossa käynyt talvet !

Kahteen kuukauteen en ole käynyt salilla koska on ollut jotenkin kipeä olo. Kuumetta ei ole ollut (ei nouse yleensä kuume edes flunssassa). Vaimo ja lapset ovat olleet vähän väliä kuumeessa ja kipeänä. Aina parantuessa alkaa vähitellen nuha, yskiminen ja heikko olo uudelleen. Meidän perhe on aiemmin sairastellut paljon keskivertoa vähemmän. Nyt kaikki on sairaana jatkuvasti. Lapset on tutkittu lääkärissä, eikä mitään löytynyt.

Kannattaako lähteä salille vähän kipeän oloisena jos kuumetta ei ole?

Vittu ku nyt 2kk ilman Animal Pakii (tai muuta vastaavaa multivitskuu) ja nyt iski flunssa. Onneks ei ainakaa vielä ole kurkku kipeä, mutta pää tuntuis olevan täynnä räkää. Pitää jättää tänää lempitreeni väliin ja kattoo jos vaikka sit sunnuntaina jo pääsis sinne salille.

Tuo Kettusen heitto oli hyvä, eli jos oireet vaan kaulan yläpuolella, eli juurikin vaikka pieni kurkkukipu. Itse olen tuota vähän noudattanut ajattelematta asiaa noin. Mä olen pitänyt rajana sitä, että jos treeni tuntuu kulkevan normaalisti, eikä olo ole voimaton ja heikko niin sitten treenaan. Jos treenin alussa tuntuu ettei tästä tule mitään niin sitten kamat kasaan ja himaan pötköttämään. Jos sitä jokaisesta kurkun karheudesta jäisi viikoksi lepäämään, ei sitä muuta ehtiskään tehdä kuin levätä.

Kyllä mä ainakin yleisessä kunnossani tunnen että onko oikeasti kipeä vai onko vaan jotian köhää tai pientä kurkkukipua.

Kahteen kuukauteen en ole käynyt salilla koska on ollut jotenkin kipeä olo. Kuumetta ei ole ollut (ei nouse yleensä kuume edes flunssassa). Vaimo ja lapset ovat olleet vähän väliä kuumeessa ja kipeänä. Aina parantuessa alkaa vähitellen nuha, yskiminen ja heikko olo uudelleen. Meidän perhe on aiemmin sairastellut paljon keskivertoa vähemmän. Nyt kaikki on sairaana jatkuvasti. Lapset on tutkittu lääkärissä, eikä mitään löytynyt.

Kannattaako lähteä salille vähän kipeän oloisena jos kuumetta ei ole?

No kipeys on niin suhteellista. Jos ei treeni suju ja väsyttää normaalia enemmän, niin varovainen olisin. Toi keskivertoa enemmän sairastelu ei kuulosta ihan normaalilta. Eihän teillä ole kämpässä hometta tai muuta paskaa? Onko vain lapset tutkittu? Kantaako jompi kumpi aikuisista lähes oireettomana jotain patogeenia? Siellä saattaa olla joku taudinaiheuttaja jossain kolossa härnäämässä. Eihän se vastustuskyky ehdi palautua missään vaiheessa, jos parantumisvaiheessa jo uutta pöpöä tungetaan takaisin.

Tuo Kettusen heitto oli hyvä, eli jos oireet vaan kaulan yläpuolella, eli juurikin vaikka pieni kurkkukipu. Itse olen tuota vähän noudattanut ajattelematta asiaa noin. Mä olen pitänyt rajana sitä, että jos treeni tuntuu kulkevan normaalisti, eikä olo ole voimaton ja heikko niin sitten treenaan. Jos treenin alussa tuntuu ettei tästä tule mitään niin sitten kamat kasaan ja himaan pötköttämään. Jos sitä jokaisesta kurkun karheudesta jäisi viikoksi lepäämään, ei sitä muuta ehtiskään tehdä kuin levätä.

Kyllä mä ainakin yleisessä kunnossani tunnen että onko oikeasti kipeä vai onko vaan jotian köhää tai pientä kurkkukipua.

Itsekin olen pari kertaa käynyt salilla yhden kyykkysarjan tekemässä, ja tuumannut saman tien kipeydestä johtuvan treenin turhuuden -> himaan. Se näyttää varmaan tosi pro:lta muiden treenaajien mielestä, kun äijä tulee salille, vetelee polvisuojat päälle ja sitten yhden kevyen sarja vedettyään lähtee pois.

Itsekin olen pari kertaa käynyt salilla yhden kyykkysarjan tekemässä, ja tuumannut saman tien kipeydestä johtuvan treenin turhuuden -> himaan. Se näyttää varmaan tosi pro:lta muiden treenaajien mielestä, kun äijä tulee salille, vetelee polvisuojat päälle ja sitten yhden kevyen sarja vedettyään lähtee pois.

Joo, vähän sitä sillä mielin on joutunu lähtee, että päätyykö salikomediaaketjuun vai minne. Mutta parempi varmaan sinnekin kuin viikoksi peiton alle. ;)

En kyllä ite viitti ees mennä kokeilemaan, vaikka edellä jo mainitsin ettei se kurkku ainakaan vielä oo kamalan karhea, mutta muuten on vähän sellainen kuumeinen olo vaikkei lämpöä ole, pikemminkin alilämpöä...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tuota "above the neck" -saantoa olen itsekin tullut noudattaneeksi. Kokeilen myos aina, ettei imusolmukkeet ole yhtaan turvonneet. Samaahan intin lekurit myos noudattavat. Kuuntelevat keuhkot ja tunnustelevat imusolmukkeet. Jos kummatkin on OK, niin takaisin palvelukseen. Vituttaahan se usein alokasta, mutta ilmeisesti ei ole mitaan laaketieteellista estetta kovallekaan sykkimiselle. :)

Treenin suhteen tunnustelen kylla itsekin usein sita, etta saanko mitaan aikaiseksi. Jos ei painot liiku mihinkaan, niin teen muutaman sarjan nopeusvoimaa ja lahden kotiin.

Vaimo ja lapset ovat olleet vähän väliä kuumeessa ja kipeänä. Aina parantuessa alkaa vähitellen nuha, yskiminen ja heikko olo uudelleen. Meidän perhe on aiemmin sairastellut paljon keskivertoa vähemmän. Nyt kaikki on sairaana jatkuvasti.

Meillä mennään melkein samoilla, paitsi että joulusta ainakin toinen muksuista on ollut koko ajan antibioottikuurilla. Itse sairastan nyt toista ja vaimo tuossa köhii itselleen ilmeisesti myös taas flunssaa. Kohtalaisesti vituttaa, kun treenit menevät aivan sekaisin tällaisen jatkuvan sairastelun takia, mutta ei kai se auta kuin lusia. :(

Nyt vituttaa pikkasen, kun en levänny ajoissa.. Mulla on jo pitempään jatkunu yskä ja toissa viikol oli kurkkukipua ja tosi heikohko olo. Kuumetta ei ollu missään vaiheessa nappasin vaan d vitamiiniä melkeinpä tuplasti enemmän ja huomasin, että paranti pikkasen oloa.. Treenasin viikon lievässä kurkkukivussa ja heikossa olossa ja rupesin huomaamaan että lihakset eivät tunnu yhtään palautuneelta ja treenin jälkeen oli lihakset tosi kipeet pitkään eikä ollu yhtään palautunu olo ja väsytti vain koko aja. Tämän jälkee alko yöunet kärsii ja heräilin pitki yötä enkä meinannu saada unta millää uudestaa. Nyt viime viikolla katos aamuseisokit kokonaan ja libido on reilusti normaalia alhasempi ja nyt on ollu joku 5 päivää ilma aamuseisokkii ja koko aja väsyny olo, mut ei oo mitää muut flunssan tai minkää oireit ku et väsyttää vaa ja yskä..

Olin pitäny reilu kuukaus sit vajaan viiko totaalilevon treeneistä, en tiiä oliko ylikunto tulossa ton lievän flunssan takii, koska en levänny.. Käyn 4 kertaa salilla viikossa ja kerra tai pari aerobista. Nyt tosiaa menos viiko totaalilepo. Tullu 4 päivää jo levättyy ja syötyy hyvi, mutta libido, aamuseisokit puuttuu ja virkeys puuttuu ja myös yöllä tulee heräiltyä monesti helposti ilman, että meinaa saada unta millään. Menen kyllä lääkäriin, jos ei tämä tauko auta tähän, mutta osaisko ketään pakkiksen kotitohtoreista kertoa, että voiko tollanen kuumeeton flunssassa treenaaminen aiheuttaa tälläset probleemat, en ole koskaan aikaisemmin menettänyt seisokkeja ja libidoa flunssan takii, ellei ole tulehdusarvot olleet jossai lähemmäks muutamaa sataa, mutta silloin on kuumettakin ollut lähemmäks 40c..

Tänää tuli käytyy salilla ja koko reenin ajan pikku oksennuksia suussa..Reenin vedin feminiinisen miehekkäästi läpi ja tunnin sain tehä lähtöä pukuhuoneessa ku laatta meenas lentää ja olo oli vitullinen, edelleen..

Tapana on yleensa sairaana treenata rajahtavyytta. Ei ole mitaan jarkea vaikka kyykata 10 toiston sarjoja kipeena. Voi tehda vaikka rajahtavia 2-3 toiston sarjoja 5 kpl lepaamalla reilusti sarjojen valissa. Tuolloin treenista on jotain hyotya. Ei ole mitaan jarkea tehda pitkia sarjoja, jossa sydan hakkaa tuhattasataa ja seurauksena on vain paska olo. Eli sairaana volyymi alas ja rajahtavyytta tilalle.

Olen vähän kahden vaiheilla pitäisikö päivän treeni passata, kun mulla on viimeiset pari viikkoa ollut outoa kipua kaulassa ja imusolmukkeet kaulalla, kainaloissa ja nivusissa ovat olleet välillä enemmän tai vähemmän kipeitä. Imusolmukkeiden oireet ovat jatkuneet etenkin kaulalla jo ainakin kuukauden, mutta ei ne oikein turvoksissakaan missään päin kehoa ole. Eilen huonosti nukutun yön päätteeksi oli vähän flunssainen olo ja käheä kurkku, mutta kuumetta tai varsinaista räkätautia ei ole missään vaiheessa ollut. Ei kai vaan ylikuntoa ole...?

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Asiasta ehkä hieman ohi, mutta mieleeni tuli omakohtainen kysymys allergiasta/allergisesta flunssasta. Eli itellä tuppaa olemaan lähes kaikki mahdolliset allergiat ja nenän tukkoisuus ja flunssa onkin lähempänä arkea kuin olotila ilman. Eli onko ko. tukkoisuuden alaisena kuntosaliharjoittelu myös vaarallisempaa ja miten allergiat yleensä vaikuttavat kehitykseen?

Nyt kun puhuttiin sydänlihaspussin tulehduksesta ja yleistulehduksista.
Mites jos sanotaan että varpaan kynsi on lähtenyt irti ja varvas on tulehtunut?
Olen muutenkin vähän väsynyt ja silloin tällöin tuntuu satunnainen pisto sydämmessä.
ei ole flunssan oireita, mutta vasen päälaki on kosketusherkkä ja aiemmin viikolla oli imusolmuke turvonnut. Verdict: menisittekö salille?

Tänää tuli käytyy salilla ja koko reenin ajan pikku oksennuksia suussa..Reenin vedin feminiinisen miehekkäästi läpi ja tunnin sain tehä lähtöä pukuhuoneessa ku laatta meenas lentää ja olo oli vitullinen, edelleen..

Kannattiko?

Nyt vituttaa pikkasen, kun en levänny ajoissa.. Mulla on jo pitempään jatkunu yskä ja toissa viikol oli kurkkukipua ja tosi heikohko olo. Kuumetta ei ollu missään vaiheessa nappasin vaan d vitamiiniä melkeinpä tuplasti enemmän ja huomasin, että paranti pikkasen oloa.. Treenasin viikon lievässä kurkkukivussa ja heikossa olossa ja rupesin huomaamaan että lihakset eivät tunnu yhtään palautuneelta ja treenin jälkeen oli lihakset tosi kipeet pitkään eikä ollu yhtään palautunu olo ja väsytti vain koko aja. Tämän jälkee alko yöunet kärsii ja heräilin pitki yötä enkä meinannu saada unta millää uudestaa. Nyt viime viikolla katos aamuseisokit kokonaan ja libido on reilusti normaalia alhasempi ja nyt on ollu joku 5 päivää ilma aamuseisokkii ja koko aja väsyny olo, mut ei oo mitää muut flunssan tai minkää oireit ku et väsyttää vaa ja yskä..

Olin pitäny reilu kuukaus sit vajaan viiko totaalilevon treeneistä, en tiiä oliko ylikunto tulossa ton lievän flunssan takii, koska en levänny.. Käyn 4 kertaa salilla viikossa ja kerra tai pari aerobista. Nyt tosiaa menos viiko totaalilepo. Tullu 4 päivää jo levättyy ja syötyy hyvi, mutta libido, aamuseisokit puuttuu ja virkeys puuttuu ja myös yöllä tulee heräiltyä monesti helposti ilman, että meinaa saada unta millään. Menen kyllä lääkäriin, jos ei tämä tauko auta tähän, mutta osaisko ketään pakkiksen kotitohtoreista kertoa, että voiko tollanen kuumeeton flunssassa treenaaminen aiheuttaa tälläset probleemat, en ole koskaan aikaisemmin menettänyt seisokkeja ja libidoa flunssan takii, ellei ole tulehdusarvot olleet jossai lähemmäks muutamaa sataa, mutta silloin on kuumettakin ollut lähemmäks 40c..
Kroppas näyttää antavan ison kasan signaaleja levolle, mutta et vaan meinaa kuunnella niitä. Vastasit itse omiin kysymyksiisi.:D Nuo ne siellä niitä oireita aiheuttaa. Vaikka esimerkiksi kurkku olis pelkästään kipee niin joku pöpö siellä jyllää. Ja kun pöpöt jyllää, niin immuunipuolustuksella on yleensä jotain parempia hommia hoidettavana kuin treenin aiheuttamat lihastulehdukset. Siinä vaiheessa pienikin pöpö voi kasvaa isommaksi vaivaksi, jos kovin paljon rasitusta lisätään.

Ja treenaaminen on terveenä kivempaa ja tuloksekkaampaa ku puolkuntosena se taas on yhtä tyhjän kanssa.

Noniin taas ollaan kipeenä. Ku Animal Pakit loppus tossa joulun alla nii onki sit kevääl tullu sairasteltua tätä flunssaa sen täysin terveen syksyn edestäkin. Edellispäivänä oli jalkatreeni, jonka jälkeen oli jo vähän sellanen viluväreinen olo, mutta tiistai aamulla olikin sit taas hyvä olo ja eilen oli hyvä selkätreeni ja taas tuli noita kylmiä väreitä sen jälkeen. No nyt onkin sitten kuumetta... Ja noina päivinä oli jo vähän sellanen flunssanen olo. Sit viel, ku treenaa 4-jakosella niin jää olkapäät ja ojentajat tältä viikolta kokonaan ilman rasitusta. Pitänee toivoo itelleen pikasta paranemista, ku tää kotona makoilu on vähän ärsyttävää

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom