Sairaana salille

BCAA-valmisjuoma -40%
Samoilla linjoilla. Ei mitään järkeä mennä kipeenä salille. Todennäköisesti tulee vaan takapakkia. Henkikin voi mennä, jos oikeen huonosti käy.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Bloo sanoi:
Njoo jos olo tuntuu kipeältä niin ei salille. Mutta itse olen ihan normaalisti käynyt jos vähän nenä on vuotanut tai räkää ampunu ulos. Kurkkukivussa menee oma raja treenille.

samoilla linjoilla olen minäkin mennyt

Kuukkeli sanoi:
Viikossa meni 3kg, painosta vajaat 2kg tuli nopeasti (n. vko) takaisin, mutta lopuissa sitten kestikin ihan yhtä kauan kuin mitä normaalistikin kestää painon nousta... Eli ittellä kk:ssa saatu painoa 300g tuon viikon kuumeen takia. :jahas: Juu ja kyllä se voimatasokin alkuun oli aika heikkoa, mutta se tuli nopeesti takaisin. Ja toisaalta vatsa on kyl litteämpi kuin kk aiemmin... :thumbs:

Jos on kovaa treenannu ja pitää viikon trauon, niin ainakin itselläni ja tutuillani se on suorastaan helpotusta kropalle ja eihän sitä tiedä vaikka huilanneena pukkais vaikkapa ennätysrautoja.

Sehän ei tarkoita sitä, että pitää olla syömättä.. Enkä nyt tarkoita mitään paskaruuan mättöä. Lihasta et varmastikkaan kadottanut 3 kiloa viikossa... :lol2:

ääh.. oon joutunut olemaan reilun viikon ajan salilta pois flunssan takia ja nyt jo on ihan läskiruipelo-olo :jahas: Moneen päivään ei ole enää ollut kuumeinen olo, mitä nyt silloin tällöin joutuu niistämään ja yskimään... uskaltaakohan tässä kohta mennä?

se on harmillista olla kipeä ja pois treeneistä, mutta ei sinne salille saa mennä treenailemaan kipeänä!
itselläni sairastumisen jälkeen salilla tuntuu siltä että voimat ovat tippuneet, mutta kyllä ne voimat palaavat takaisin :D

Tylerd sanoi:
Ettei Dracone olis mitään allergista nuhaa sulla kun kerran niin usein vaivaa?? Ja fyysinen rasitus saa röörit auki ja rään kiertään. Itellä nimittäin sama homma, ja osaan erottaa koska kyseessä on allerginen nuha ja koska ei. Ja Sukulaku varmaan oppii sen ettei "pikkunuhassakaan" kannata ihan hirveesti repiä, elimistö käy taistelua sillon sitä "pikkunuhaa" vastaan ja on sen myötä aika kuormitettu! Viimestään silloin oppii kun oikeesti elimistö heittää pakkolevon päälle, ei millään pahalla:)

Allergianuhaa (pölypunkki) mulla on ainakin ympärivuotisesti. En sitten ole ihan saletti millon se johtuu allergiasta ja millon flunssasta kun tulee aivan helvetinmoisia nuhakohtauksia. Kai se flunssan puolella on sillon kun tulee sellasia vilun tunteita ja kylmiä väreitä samalla.. Tosin mitään sen pahempaa ei tosiaan ole moneen vuoteen ollut.

Elkää poijaat pelleilkö taas terveytenne kanssa. Sairaana ei mennä salille. Piste. Eräs alle 30 v. aerobic ohjaaja lähti flunssan sairastettuaan lenkille. Ei sitten ollutkaan tauti talttunut. Sai sydänlihaspussin tulehduksen ja kuoli muistaakseni seuraavana päivänä. Ja ei siis ollut vanha ja taatusti oli kovass kunnossa mutta ei auttanut, noutaja tuli. Malttakaa sairastaa!

itselläni oli yli kaksviikkoa kestänyt flunssa,
oli se tahtojen taistoa et en mennyt salille.
nyt alotin tälläviikolla ja pienillä painoilla mennään pariviikkoa ainakin et ei sit taas tuu loukkaantumisia tai takapakkia,
ei tota oikeestaan muuten opi tota lepoa kun et kerran siinä säheltää kipeenä ja tulee kunnolla kipeeksi.
malttia vaan ja syödä täytyy tosiaan,
mut samanlailla kun treenatessakin et ei lyö ihan läskiks ruokavalioo.
ei se lihas häivy mihinkään parinviikon aikana jos oot treenaamatta,
vaik siltä voi välillä tuntua..
kyllä on taas kiva treenata ja kesäkin edessä,
hyvää treenikesää kaikille ja paranemisia jos on flunssaa..

Kynäniska80 sanoi:
Kävin äsken hieman kuumeisena salilla ja nyt on parempi olo. Kuinka fiksua toi flunssassa salilla käynti yleensä on?
Joku sano et sydän ei tykkää jos sykettä nostaa, mut siks mä pidinkin pidemmät tauot, enkä tehny mitään aerobista...
:david:

Vitun tyhmää, hyödytöntä ja vaarallista! :david:

Tänään ekaa kertaa salilla kävin 2½ viikkoon, vedin aika kevyen treenin (voimatasojen lasku piti siitä huolen ;) ) ja mietin et kannattaisko huomennaki vielä käydä salilla ku ois salipäivä taas? Vai pitäiskö vaan kattoo aluks et miten keho reagoi? Tuli vaa ihan sairaan hyvä fiilis nyt ku pääs salille vihdoin...

PREZONE Stimulant free 625 g -40%

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mulla oli viikko sellainen olo, että saattaa tauti iskea, mutta kävin normaalisti salilla, ja maanantaina oli kurkku kipeä ja selvästi sairas olo, niin päätin samantien pitää taukoa ainakin sunnuntaihin saakka, ja jo nyt on aika terve olo. Kyllä toi tauko kannattaa pitää, jos haluaa päästä taudista nopeasti eroon, ei enää paljoa huvita pitää kuukausien treenitaukoa jonkun pitkäksi venyneen flunssan takia.

rautasydän sanoi:
Elkää poijaat pelleilkö taas terveytenne kanssa. Sairaana ei mennä salille. Piste. Eräs alle 30 v. aerobic ohjaaja lähti flunssan sairastettuaan lenkille. Ei sitten ollutkaan tauti talttunut. Sai sydänlihaspussin tulehduksen ja kuoli muistaakseni seuraavana päivänä. Ja ei siis ollut vanha ja taatusti oli kovass kunnossa mutta ei auttanut, noutaja tuli. Malttakaa sairastaa!

Näitähän riittää. Mulla ois esimerkki kiekon puolelta:
Kuivalaisen Pasi oli pelannu kuumeessa ja oli saanu sydänlihastulehduksen. Oli aika lähellä hengen meno. 3kk meni ennen ku tokeni tuosta taudista. EI KANNATA REENATA KIPEENÄ!

Täys lepo vaan päälle niin sinne salille pääsee tekemään kunnon treenit varmasti aiemmin kuin että teet kipeenä monta pientä huonoa treeniä.

Tässois tällänen kysymys että... Olin tossa koko viimeviikon puolikuntoinen eikä päässy salilla käymää nos itten viime lauantaina oli pakko päästä ja vähän oli viälä nuhanpoikasta ja yskää. no siinä sitten vedin normireenit eikä mitää ongelmaa ollu ja sitten seuraavana päivänä eli sunnuntaina pelaamassa lätkää iha täyttä hikee. No sunnuntai -maanataina välisenä yönä heräsin saatananmoiseen rintakipuun joka meni ohi noin 15 in ku siinä aikani tallustelin taloo ympäri ja tää maanantai töissä oli yhtä tuskaa (kipee olo ja kolotti vähä jokapaikast) ja nyt minulle iski epäilys tosta sydänlihaksen tulehduksesta, MUTTA minulla on ollut paniikki/ahdistuneisuus oireita aiemmin johon on kuulunut kipua rinnassa ja hengen ahdistusta ja kysyin äiteeltä tästä sydänlihaksen tulehduksesta nii sano ettei täs enää seisottais jos se ois tullu siinä la-sunnuntain aikana. Että onko kellään varmaa tietoo et jos sen tulehduksen saa niin miten se etenee et meneeks tila heti huonoks ?

Tässois tällänen kysymys että... Olin tossa koko viimeviikon puolikuntoinen eikä päässy salilla käymää nos itten viime lauantaina oli pakko päästä ja vähän oli viälä nuhanpoikasta ja yskää. no siinä sitten vedin normireenit eikä mitää ongelmaa ollu ja sitten seuraavana päivänä eli sunnuntaina pelaamassa lätkää iha täyttä hikee. No sunnuntai -maanataina välisenä yönä heräsin saatananmoiseen rintakipuun joka meni ohi noin 15 in ku siinä aikani tallustelin taloo ympäri ja tää maanantai töissä oli yhtä tuskaa (kipee olo ja kolotti vähä jokapaikast) ja nyt minulle iski epäilys tosta sydänlihaksen tulehduksesta, MUTTA minulla on ollut paniikki/ahdistuneisuus oireita aiemmin johon on kuulunut kipua rinnassa ja hengen ahdistusta ja kysyin äiteeltä tästä sydänlihaksen tulehduksesta nii sano ettei täs enää seisottais jos se ois tullu siinä la-sunnuntain aikana. Että onko kellään varmaa tietoo et jos sen tulehduksen saa niin miten se etenee et meneeks tila heti huonoks ?

No, sydänlihastulehduksen oireita ovat rintakivut, hengenahdistus, rytmihäiriöt, takykardia (nopea syke) ja kova väsymys. Keho voi oireilla myös yleisellä kolotuksella (myokardiitti voi olla myös lievänä). Ei se sydänlihastulehdus välttämättä vain äkkiä tule ja tapa. Siis toki se voi olla sekä akuutti että krooninen, mutta kyllä se yleensä varoittelee edes hieman. Koskaan en leikkisi sydänperäisillä asioilla, ja eipä sydänperäinen äkkikuolema nyt niin harvinainen ole (nuoret urheilijat lähtevä aina silloin tällöin). Kun ihminen on kipeä, on elimistössä yleistulehdus päällä. Jos treenaa, se voi levitä sydämeen. Netin kautta paha sanoo yhtään mitään, mutta mielenrauhan vuoksi voisi lääkärissä käydä EKG:ssä ja ottamassa sydänlihasvaurion merkkiaineet labrassa.

pikkunuhassa saatan tehdä hieman lyhyitä sarjoja, lähinnä yläkropalle. koitan välttää hengästymistä. jos esim. kurkku on kipeä tai alempana hengitysteissä oireita(esim. yskää), en reenaa ollenkaan, kuumeesta puhumattakaan.

Kipeenä ei treenata, mut jos jotain liikuntaa on pakko harrastaa niin seksi on ihan mukavaa puuhaa.

No sehän riippuu minkälainen puikottaja on kyseessä, meneekö suoritus aerobisen puolelle :D

Ihan vakavissaan, urheilijoillahan ovat ylähengitysteiden infektiot melko yleisiä. Urheilijat (ja ainakin osa lääkäreistä) käyttää ns. above the neck -sääntöä. Eli jos oireet ovat vain kaulan yläpuolella, voi treenata lähes normaalisti. Itse en ehkä maksimeja vetäisi kuitenkaan. Mutta kevyt treeni voi itse asiassa auttaa ja mahdollinen tuleva tauti jää sille tielleen.

Voi voi, kuumehan se nous viime yönä... argh. Salille olis kova hinku mut pidetään nyt sen verran paussia ku lekuri kirjottaa työnantajallekkin sairaslomaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom