Saija "Sissy" Ketola

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kateus se on mielenkiintoinen aihe...
Eihän kukaan myönnä olevansa kateellinen, mutta kyllä se ihmismieli valitettavasti sellainen on, että JOKAINEN on jostain asiasta kateellinen. Halusi sitä myöntää tai ei.

training_day sanoi:
Eihän kukaan myönnä olevansa kateellinen, mutta kyllä se ihmismieli valitettavasti sellainen on, että JOKAINEN on jostain asiasta kateellinen. Halusi sitä myöntää tai ei.

Minen myönnä. Ja uskoisin, että ihmiset jotka minut tuntevat voivat tukea sanojani, jos väitän etten ole kenellekään kateellinen mistään.

Uskon, että kateellisuus syntyy siitä, jos itse ei ole sinut itsensä kanssa, eikä ole tyytyväinen niihin pieniin tai suuriin asioihin, joita elämässään on saavuttanut. Eikä myöskään ymmärrä tai arvosta sitä, kuinka paljon töitä ihmiset joutuvat tiettyjä juttuja saavuttaakseen tekemään. Ja kateus syntyy kenties siitäkin, jos on joutunut luopumaan joistakin asioista vastentahtoisesti tai ei ole ollut rohkeutta tehdä joitakin juttuja tai valintoja toisin.

Ja olen niin pelle, että sitä huomiota riittää kyllä, vaikken mikään missi olekaan :D Ettei senkään takia tarvi olla kade kellekään.

vilma-liina sanoi:
Minen myönnä. Ja uskoisin, että ihmiset jotka minut tuntevat voivat tukea sanojani, jos väitän etten ole kenellekään kateellinen mistään.

Uskon, että kateellisuus syntyy siitä, jos itse ei ole sinut itsensä kanssa, eikä ole tyytyväinen niihin pieniin tai suuriin asioihin, joita elämässään on saavuttanut. Eikä myöskään ymmärrä tai arvosta sitä, kuinka paljon töitä ihmiset joutuvat tiettyjä juttuja saavuttaakseen tekemään. Ja kateus syntyy kenties siitäkin, jos on joutunut luopumaan joistakin asioista vastentahtoisesti tai ei ole ollut rohkeutta tehdä joitakin juttuja tai valintoja toisin.

Ja olen niin pelle, että sitä huomiota riittää kyllä, vaikken mikään missi olekaan :D Ettei senkään takia tarvi olla kade kellekään.

Et siis ole koskaan kateellinen?
Itsekään en ole mitenkään erityisen kateellinen tyyppi, mutta kyllä mä sen myönnän, että jos joku tuttu vaikka sattuu hankkimaan jotain sellaista, jota itse olen pitkään havitellut niin saatan tuntea pienen "kateellisuuden piston", mutta en mä niitä asioita jää mitenkään vatvomaan kuitenkaan :)

training_day sanoi:

Kyllä minä ainakin kadehdin, moniakin upeita naisia. Kuten vaikkapa Tuuli Matinsaloa tai Tiia Piiliä - tai vaikka Salmisen Inkkua, heillä on kroppaa (ja ulkonäköä muutenkin) mitä kadehtia :kuola: Ns. missivartaloisia en kuitenkaan kadehdi, kun eivät he minun kauneusihannettani edusta. Enkä näin ollen kadehdi myöskään heidän saamaansa huomiota, koska myöskään missejä kuolaavat miehet eivät minua kiinnosta (vaan sporttisista, muhkummista kaunottarista tykkäävät Miehet.) ;) Tuo viimeinen siis XXL:lle tiedoksi noin minun puolestani.

Feikkiedit: Eli itse kadehdin sellaista kroppaa, josta tosiaan näkee, että pirusti on töitä tehty ja vaivaa nähty - ns. missivartalon saadakseen taas ei tod. tarvitse nähdä juurikaan vaivaa, joten en oikeasti ymmärrä, mitä kadehdittavaa sellaisessa on? :confused:

Feikkiedit2: En edelleenkään yritä väittää, että a)kaikki missit olisivat ei-hyvännäköisiä b)että kukaan ei voisi pitää missejä kauniina, vaan puhun edelleen vain ja ainoastaan omasta näkökulmastani - ja omia rehellisiä mielipiteitäni. Mutta tietenkin, jos joku luulee tietävänsä paremmin, mitä minä oikeasti asioista ajattelen, niin minkäpäs minä sille sitten tietenkään mahdan... :rolleyes:

training_day sanoi:
Et siis ole koskaan kateellinen?
Itsekään en ole mitenkään erityisen kateellinen tyyppi, mutta kyllä mä sen myönnän, että jos joku tuttu vaikka sattuu hankkimaan jotain sellaista, jota itse olen pitkään havitellut niin saatan tuntea pienen "kateellisuuden piston", mutta en mä niitä asioita jää mitenkään vatvomaan kuitenkaan :)

Olen kyllä siinä mielessä samoilla linjoilla, että tietynlainen kateus on ihmiselle tyypillinen luonteen piirre. Toiset vain ovat enemmän kateellisia kuin toiset. Itse en katsoisi olevani kovin kateellinen, mutta kyllä tuollainen Training dayn mainitsema "kateuden pistos" saattaa minuunkin iskeä, jos vaikka naapuri ostaa komean uuden moottoripyörän tai salilla näen itseäni parempi kuntoisen tms. Se on sitten eri asia, miten sen antaa itseensä vaikuttaa! Kateuden vaikutus voi joskus olla positiivinenkin, esimerkiksi pistää treeniin lisää potkua...

Edit: Tuossa Gillyannen kommentissa olikin jo vähän samaa ajatusta...

Gillyanne sanoi:
koska myöskään missejä kuolaavat miehet eivät minua kiinnosta (vaan sporttisista, muhkummista kaunottarista tykkäävät Miehet.) ;)

Joo, mutta oletkos kuullut sellaisista friikeistä, joilla on vähän laajempi skaala tämän kuolaamisen suhteen? Minulla ainakin väräyttää viisaria melkein kaikki kohtuullisesta läskiperseestä lähes anorektikkoon, ja lähes "lihaksettomasta" lähes ms olympiaan asti. Viimeksi mainituilla pitää olla pienempi vehje kuin itsellä, että kiinnostaa.

Menee kyllä :offtopic:
Mutta, minä en tunnusta, että kadehtisin koskaan, ainakaan enää, jos nyt koskaan nuorempanakaan.. "Kateuden pistos", siis mikä se on? Ulkomuodosta voisin hyvinkin olla kateellinen vaikka kenelle (kun ei oo mitkään kuningas geenit), mutta miksi ihmeessä? Mitä voitan siinä, että olisin jollekin paremman näköiselle, parempi kuntoiselle kateellinen?

Eieieiei, itseensä, ja omiin saavutuksiin pitää olla tyytyväinen. Ja materian kadehdinta nyt on niin pinnallista, että voi ristus. Minua oikein vituttaa ihmiset joiden elämäntehtäväksi on muodostunut toisen ihmisen saavutusten kadehdinta. Tekisivät jotain niiden OMIEN tavoitteiden saavuttamiseksi, eikä vain iskettäs puukkoa selkään tai puhuttais paskaa selän takana, kun jollain on esim. uutta autoa pihassa (tjms).

Ja ettei ihan oltas metsässä tästä thredistä, ni minä tunnustan tollaisen missi-lookin omaksi naisihanteeksi, toisin naisessa pitää kuitenkin olla vielä naiselliset muodot tallella ettei ihan "lauta" kuitenkaan....

Goatsilla sanoi:
Joo, mutta oletkos kuullut sellaisista friikeistä, joilla on vähän laajempi skaala tämän kuolaamisen suhteen?

Se oli hienoinen kärjistys, ystävä hyvä ;) Tosin olen kyllä törmännyt tähän ikään mennessä moneenkin mieheen, joka ei juurikaan missityypistä perusta - yllättävän moni tuntuu kallistuvan enemmän "lihaisempiin" naisiin, mutta n:nnen kerran todettaakoon, että jokainen pitäköön makunsa tässä asiassa, ja siitä lienee turhaakin turhempi kiistellä. :)

EDIT: Oletko muuten itse kuullut koskaan sellaisista friikeistä, joille kaikki ei todellakaan kelpaa, eikä (melkein) mikä tahansa nainen aiheuta viisarin värähtelyä...? ;)

Kaiken tämän off-topicin jälkeen todettakoon, että mitä nyt olen noita tähän ketjuun linkitettyjä kuvia syynännyt, niin ihan nätti nainenhan tuo Saija on, ei sitä käy kieltäminen. Tämän hetken misseistä varmasti kärkitasoa noin ulkonäöltään. Muttei silti edusta minun naisihannettani. :piis:

Eikös kateuteen kuulu myös toisten saavutusten vähättely... Itselleen todistelu, miksei kannata olla kateellinen ja sen kertominen myös muille. :D

No ette te oo kateellisia misseille foorumin tytöt/naiset. Todistelu oli vain aika kovanpuoleista. :rolleyes: Naisilla tuo kateus on vaan vähän erilaista. Jos jollekkin myönnetään olevan kateellinen, häntä oikeastaan ihaillaan, eikä kadehdita.

Omaan naismakuun ei kuulu mikään tietty malli. Se kokonaisuus ratkaisee. Yleensä kyllä tiukka = parempi.

VelttoV sanoi:
No ette te oo kateellisia misseille foorumin tytöt/naiset. Todistelu oli vain aika kovanpuoleista. :rolleyes:

Pakko olla, että saa äänensä kuuluville, oli meinaan sen verran kovaa myös tämä muutamien miespuolisten argumentointi... ;)

VelttoV sanoi:
Naisilla tuo kateus on vaan vähän erilaista. Jos jollekkin myönnetään olevan kateellinen, häntä oikeastaan ihaillaan, eikä kadehdita.

Jaa? Eikö se muka miehillä sitten menekään näin...? Kun eikös kateus kuitenkin tarkoita pohjimmiltaan sitä, että halutaan jotain sellaista, mitä toisella on, mutta itsellä ei, kuten esim. paljon rahaa/hyvä työpaikka/upea vartalo/kaunis vaimo/komea mies jnejnejne? Eli toisin sanoen - jotain, mitä toisella on mutta itsellä on, ihaillaan ja pidetään tavoiteltavana -> kateus? (Semantiikka on nastaa! :))

Goatsilla, ikävää murskata kaunis fantasiasi, mutta en panisi. GA mulle mieluummin kiitos :kuola: :love:

;)

VelttoV sanoi:
Eikös kateuteen kuulu myös toisten saavutusten vähättely... Itselleen todistelu, miksei kannata olla kateellinen ja sen kertominen myös muille. :D
Ai että sä olet ihanan ärsyttävä. :love: Tosin muistaakseni tässä threadissa kukaan ei ole vähätellyt kenenkään saatuksia, eikä todistellut itselleen mitään. Nuo ovat vain lukijan omia tulkintoja muiden kirjoituksista.

En ole muuten vielä kertaakaan tässä theadissa vastannut alkuperäiseen kysymykseen, mikä se sitten mahtoikaan olla? Ai niin, että mistä mahtaa löytyä kuvia; no siellä Ilta-Lehden sivuilla taitaa vielä olla joku kooste siitä EM:stä.

Gillyanne sanoi:
Feikkiedit: Eli itse kadehdin sellaista kroppaa, josta tosiaan näkee, että pirusti on töitä tehty ja vaivaa nähty - ns. missivartalon saadakseen taas ei tod. tarvitse nähdä juurikaan vaivaa, joten en oikeasti ymmärrä, mitä kadehdittavaa sellaisessa on? :confused:
En ymmärrä miksi joku kadehtii sellaista minkä voi itsekin saavuttaa, eli esim. treenattu kroppa. Senkun treenaa niin sellaisen saa. Sen sijaan on paljon aiheellisempaa olla kateellinen asioista joille ei mitään mahda, eli juuri tuollainen ilmaiseksi annettu missikroppa. Kyllä minä ainakin olen helvetin kateellinen niille miehille, joilla on ns. 'pantava' naama. Nekun saa paarissa pildeä ihan pyytämättä. Tai perintömiljonääreille. :david:

Gillyanne sanoi:
Goatsilla, ikävää murskata kaunis fantasiasi, mutta en panisi. GA mulle mieluummin kiitos :kuola: :love:

No, murskasit yhden fantasian, mutta korvasit sen heti perään toisella melkein yhtä hyvällä :kuola: x 2

vilma-liina sanoi:
En ole muuten vielä kertaakaan tässä theadissa vastannut alkuperäiseen kysymykseen, mikä se sitten mahtoikaan olla? Ai niin, että mistä mahtaa löytyä kuvia; no siellä Ilta-Lehden sivuilla taitaa vielä olla joku kooste siitä EM:stä.

Ei olis tarvinnu, mutta kiitos kuitenkin :D

D.Yates sanoi:
En ymmärrä miksi joku kadehtii sellaista minkä voi itsekin saavuttaa, eli esim. treenattu kroppa. Senkun treenaa niin sellaisen saa.
Vastaus tulee tässä:
VelttoV sanoi:
Naisilla tuo kateus on vaan vähän erilaista. Jos jollekkin myönnetään olevan kateellinen, häntä oikeastaan ihaillaan, eikä kadehdita.

Sitäpaitsi minä olen (Smartin lanseeraamaa loistavaa ilmausta lainatakseni) laiska lötjäke, joten tulen tuskin koskaan saamaan niin upeaa kroppaa kuin esim. Tuuli Matinsalolla oli :(

/me katselee Vilmiksen vinkin takana löytyviä railokuvia *

Wooot, petosta, ihan tavallinen railo tolla muijalla ;-))

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom