Saanko 10-15kg penkki tulosta kuukaudessa nostettua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pegez
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro, eli oon 15 vuotias poika, 61kg.

haluaisin saada nopeita tuloksia Kreatiinin avulla.
Kaverin kanssa lyötiin vetoa saanko kuukaudessa nostettua penkistä 15kg enemmän kuin tämän "vedon" alussa.
Eli kuukausi aikaa Treenata. ( Tämä on typerä veto mutta aivan sama ).

Eli löytyy Kreatiiniä ja kyles lukee 5-10g päivässä.
Mutta ihmettelen että miten monet puhuu "tankkauksesta", eli 20g päivässä viikon ajan? Miten tämä mahdollistaa nopeamman tuloksen kasvun? Kannattaako tämä minun iässä jne?
Ja myös olen huomannut monien puhuvan "Massasta" joka kertyy "tankkauksen" kyljessä, 2-5kg, eli tuleeko tämä rasvana vai lihaksena? pelkään että vyötärölle tuppaa tulemaan rasvaa.
Kertokaa minulle onko mahdollista nostaa penkki tulosta 10-15kg kuukaudessa käyttämällä VAIN kreatiiniä ja palautusjuomaa treenin jälkeen.

Jos on, kertokaa.

Kertokaa minulle onko mahdollista nostaa penkki tulosta 10-15kg kuukaudessa käyttämällä VAIN kreatiiniä ja palautusjuomaa treenin jälkeen.

On. Riippuu lähtötasosta, treenistä, ravinnosta yms yms yms.

Kreatiinista on varmaa jokunen ketju aikaisemminkin.

Mutta ihmettelen että miten monet puhuu "tankkauksesta", eli 20g päivässä viikon ajan? Miten tämä mahdollistaa nopeamman tuloksen kasvun? Kannattaako tämä minun iässä jne?

Tankkauksen ideana on, että kreatiinitasot nousevat nopeasti maksimiin. Kreatiini kerää jonkun verran nestettä elimistöön. Siitä johtuu painon nousu.
En tiedä kannattaako, tuskin tuosta mitään haittaakaan on.

jeps, elikkä onko näillä mahdollista tuo 10-15kg nostaa penkki tulosta:

Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa. Vedän noin tunnin treenejä, mms.

- Penkkiä
- Hauista
- Ojentajia
- Selkä

Treenin jälkeen otan n.10g kreatiinia sekoitettuna palautusjuomaan.
Ravinto on ihan normi, Päivittäin syön pari palasta ruisleipää jonka päällä on tonnikalaa.
Juon mehua aamulla jne.

Ja kertokaa millä tavalla treenaamalla esim penkkiä voi saavuttaa nopeammin tulosta, esim pitkiä sarjoja pienemmillä painoilla, vaiko isoilla painoilla pari kertaa niin että tekee tiukkaa?

Ihan ensimmäiseksi tässä pari olennaista topiccia luettavaksi:

Penkkitekniikkaa:
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/40462-faq-rintaan-lihaa-oikealla-tekniikalla/

Treeniohjelmia ja ruokavalioesimerkkejä:
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/32394-faq-treeniohjelmat-lihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/

Toisen linkin lopussa myös asiaa 2x6-penkkiohjelmasta, jolla monet ovat maksimitulostaan nostaneet mukavasti. Tosin jos olet ihan aloittelija, itse suosittelisin tekemään suuremmilla toistomäärillä kunnes on jo vähän tekniikkaakin mukana.

Ravintopuolesta sen verran vielä, että kannattaa kirjoittaa ihan kunnolla tänne sun päivän ruokailut niin ihmiset osaa kertoa mihin suuntaan sitä kannattaa mahdollisesti muuttaa. Tosin voisin veikata että syöt liian vähän. Ravinto-osiota kannattaa myös selailla, löydät sieltä paljon hyödyllistä tietoa siitä mitä tulisi syödä ja miten paljon.

Jos et ole aikaisemmin treenannut, niin on mahdollista, mutta epätodennäköistä. Sun pitäis keskittyä vain ja ainoastaan penkkiin apuliikkeineen. Treenata penkki kaksi kertaa viikossa ja koittaa palautua mahdollisimman nopeaan. Itse nostin yli 10kg kuukaudessa alussa penkkiä tekemällä sen vain kerran viikossa.

Jos siis on nyt pakko nostaa heti nopeaan ykköstä, niin nappase pari ekaa viikkoa 3x6 niin, että viimeinen on jo todella tiukka, koita tehdä tämä 2 kertaa viikossa. Viimeiset kaksi viikkoa teet 3x3 ja sitten koitat ykköstä.

Onhan tuo ihan mahdollista mikäli lähtötasosta ja siitä miten tekniikan saa natsaamaan kohdalleen.Itse pystyin junnuna vetämään vaikka 6 kertaa viikkoon penaa ja muuta rintahauis pumppailua, ilman että ylikuntokaan uhkasi.Ainakin tuo 10kg pitäisi onnistua, mutta 15 voi olla jo aika hankalaa.Hoida vedonlyönnit alta pois ja ota sen jälkeen käyttöön vaikka kultainen kuusikko tai muu ohjelma käyttöön KOKO kropalle ja syömiset kuntoon..

Siis kuinka aloittelija tarkalleen olit vedon alussa? Ensimmäisestä penkkitreenistä ikinä on täysin mahollista parantaa kuukaudessa 15 kiloa. Kokeilin ekaa kertaa penkkiä 14-vuotiaana ja sain 60kg, reenailin sitten mitä sattuu penkkitreenejä ilman mitään järkeä viikon verran ja nostin 72,5kg. Eli tekniikan ansiosta kaikki.

Kuten yllä on jo sanottu, tekniikka vaikuttaa alussa todella paljon. Kun saat sen kuntoon nostat aika varmasti jo 2.5-7.5kg enemmän kuin juuri nyt.
Tässä olisi yksi hyvä ja nopea video jossa näkyy: http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0
Itse suosittelisin http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html tuota sinulle.
Treeni on kolme kertaa viikossa ja kestää 1½ kuukautta. Jos tarkoitus on todellakin tasan yhdestä kuusta eikä tuota 2 viikkoa enempää saa käyttää, niin melkein mikä tahansa ohjelma toimii
2-6 sarjaa ja 3-12 toistoa, loppua päin kannattaa lyhentää sarjat alle 5 toistoonkin niin opit käsittelemään vähän isompia rautoja.

Kuten yllä on jo sanottu, tekniikka vaikuttaa alussa todella paljon. Kun saat sen kuntoon nostat aika varmasti jo 2.5-7.5kg enemmän kuin juuri nyt.
Tässä olisi yksi hyvä ja nopea video jossa näkyy: http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0
Itse suosittelisin http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html tuota sinulle.
Treeni on kolme kertaa viikossa ja kestää 1½ kuukautta. Jos tarkoitus on todellakin tasan yhdestä kuusta eikä tuota 2 viikkoa enempää saa käyttää, niin melkein mikä tahansa ohjelma toimii
2-6 sarjaa ja 3-12 toistoa, loppua päin kannattaa lyhentää sarjat alle 5 toistoonkin niin opit käsittelemään vähän isompia rautoja.

No jos ei nyt kuitenkaan sitä venäläistä penkkiohjelmaa heti ekaksi ohjelmaksi... ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljos Mikellä nousee nykyään 2x6? Itse oon tuota penkkisysteemiä hieronut nyt aika onnistuneesti pari kk ja melkein joka viikko on saanu lisätä 2,5kg. Tosin nyt on alkanu toinen olkapää oleen jotenkin jumissa ja kipuileen niin mietin et pitäsköhän alkaa tekeen vaihteeksi pidempää sarjaa, toisaalta tuntus typerältä kun tää 2x6 systeemi on toiminut tänä syksynä tosi hyvin. En sit tiedä onko toi olkapää menny penkissä,jossain muussa liikkeessä vai revähtikö siinä kun nakkelin koiralle tennispalloa ulkona.

Paljos Mikellä nousee nykyään 2x6? Itse oon tuota penkkisysteemiä hieronut nyt aika onnistuneesti pari kk ja melkein joka viikko on saanu lisätä 2,5kg. Tosin nyt on alkanu toinen olkapää oleen jotenkin jumissa ja kipuileen niin mietin et pitäsköhän alkaa tekeen vaihteeksi pidempää sarjaa, toisaalta tuntus typerältä kun tää 2x6 systeemi on toiminut tänä syksynä tosi hyvin. En sit tiedä onko toi olkapää menny penkissä,jossain muussa liikkeessä vai revähtikö siinä kun nakkelin koiralle tennispalloa ulkona.
2x6 sydeemi antaa ihan hyvin periksi parin viikon tauolle ja niin kannattaa aina välillä tehdäkin. Blogissa olen raportoinut miten menee. Vaikka toki mulla on roina- ja penkkitausta, niin silti ihan kiva kun kulkee.

http://www.pakkotoisto.com/blogs/mike/

4.10 tein 110kg:lla ja viime kerralla 132,5kg:lla 2x6.

Pitää kyllä itekkin ottaa taas tuo 2x6 kokeiluun että sais sarjapainoja vähän ylöspäin, viime keväänä toimi pystypunnerruksessa tosi hyvin... Jos tällä kertaa vuorottelis vaikka kapeeta penkkiä, käsipainopenkkiä ja pystypunnerrusta.

Ite en kyllä enää sais 10-15kg kuukaudessa lisää mihinkään punnerrusliikkeeseen mutta jos ei pahemmin ole treenitaustaa nii luulis ettei kovin vaikeaa ole ku järkevästi treenailee..

Kiitos kaikille, eli aika heikko semmone 40-45kg nousee penkistä.. aika heikko on kyllä, mutta jos tuo lähtis nousuu kuha huomisesta lähtien alkaa käymää salilla tunnin treenejä 3-4 viikossa ja päälle 10g kreatiiniä palautusjuoman sekaan.

Mitä ihan tarkkaan ottaen tuo 2x6 tarkoittaa?
Vähä kujalla näin alussa.. :/

Vaikea kysymys koska liikaa muuttuvia tekijöitä, en kuitenkaan usko että voitat vedon. Itse aloitin salihommat heinäkuussa 1992 ja nostin silloin penkistä (14v) 55kg. Kuuden kuukauden jälkeen, uudenvuoden päivänä pienessä krapulassa nousi 115kg, eli keskimäärin nousi 10kg/viikko. Painoa taisi silloin olla noin 72kg jos oikein muistan.

Vaikea kysymys koska liikaa muuttuvia tekijöitä, en kuitenkaan usko että voitat vedon. Itse aloitin salihommat heinäkuussa 1992 ja nostin silloin penkistä (14v) 55kg. Kuuden kuukauden jälkeen, uudenvuoden päivänä pienessä krapulassa nousi 115kg, eli keskimäärin nousi 10kg/viikko. Painoa taisi silloin olla noin 72kg jos oikein muistan.

...Tuota...Tarkotit varmaan 10kg/kuukausi? :D Sais olla geenit perkeleen hyvin kohdallaan jos joka viikko 10kg lisää painoa :arvi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom