- Ikä
- 38
Vittu mitä paskaa taas. Perustakaa joku kokoomusnuoret-ketju ja menkää sinne jauhamaan tuota "ne on vaan kaikki laiskoja, TALVISOTA" paskaa.
Ei tää varmaan suoraan mulle ollut, mutta vastaan silti.
Väitän, että minun ikäpolven vanhemmat ovat omassa lapsuudessaan saaneet valita vaihtoehdot kotityöt tai piiskaa kunnes ne kotityöt maistuu. Siitä sitten viisastuneena ovat jättäneet jälkimmäisen metodin pois, koska pitävät sitä kamalana tapana kasvattaa. Yllättäen tämä vaihtoeto loi pohjaa sille, että jätetään herkemmin pois epämieluisat asiat tai niitä ei hoideta kunnolla.
Itsellä toi epämukavuusalue on vahvasti painottunut tonne kotitöihin, jota useat varmasti pitää helvetin outona ja saamattomana toimintana. Lähipiiriin kuuluu myös kaveri joka käy ahkerasti töissä ja hoitaa kaikki muutkin hommat ihan ok, mutta lukion suorittaminen on osoittautunut mahdottomaksi. Eli ensin se 5v kirjoilla ja keskeytys, jonka jälkeen yritettiin parin vuoden tauon jälkeen iltalukiota ihan yhtä vahvalla menestyksellä. Omaan päähän toi homma tuntuu oudolta, mutta ymmärrän ilmiötä sen takana.
Kirjoitin ketjuun ensimmäisen viestin sillä toiveella, että täältä löytyisi vaiheen ylittäneitä, jotka voisivat kertoa omia keinojaan ongelman selätykseen. Monia ihan hyviä vinkkejä täältä olen saanutkin, niistä kiitos! Tarkoituksena ei ollut luoda virtuaalista "Ollaan kaikki yhtä saamatonta perhettä, halataan" kommuunia jossa jokaista ymmärretään. Halusin motivoida jengiä lähtemään juoksemaan sitä karannutta junaa kiinni! Otetaan itteämme niskasta kiinni, vaikka kuinka saatanan vaikeata se olisikin, ja hoidetaan asiaa kuntoon.