Saamattomuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yrmis
  • Aloitettu Aloitettu
Vittu mitä paskaa taas. Perustakaa joku kokoomusnuoret-ketju ja menkää sinne jauhamaan tuota "ne on vaan kaikki laiskoja, TALVISOTA" paskaa.

Ei tää varmaan suoraan mulle ollut, mutta vastaan silti.

Väitän, että minun ikäpolven vanhemmat ovat omassa lapsuudessaan saaneet valita vaihtoehdot kotityöt tai piiskaa kunnes ne kotityöt maistuu. Siitä sitten viisastuneena ovat jättäneet jälkimmäisen metodin pois, koska pitävät sitä kamalana tapana kasvattaa. Yllättäen tämä vaihtoeto loi pohjaa sille, että jätetään herkemmin pois epämieluisat asiat tai niitä ei hoideta kunnolla.
Itsellä toi epämukavuusalue on vahvasti painottunut tonne kotitöihin, jota useat varmasti pitää helvetin outona ja saamattomana toimintana. Lähipiiriin kuuluu myös kaveri joka käy ahkerasti töissä ja hoitaa kaikki muutkin hommat ihan ok, mutta lukion suorittaminen on osoittautunut mahdottomaksi. Eli ensin se 5v kirjoilla ja keskeytys, jonka jälkeen yritettiin parin vuoden tauon jälkeen iltalukiota ihan yhtä vahvalla menestyksellä. Omaan päähän toi homma tuntuu oudolta, mutta ymmärrän ilmiötä sen takana.

Kirjoitin ketjuun ensimmäisen viestin sillä toiveella, että täältä löytyisi vaiheen ylittäneitä, jotka voisivat kertoa omia keinojaan ongelman selätykseen. Monia ihan hyviä vinkkejä täältä olen saanutkin, niistä kiitos! Tarkoituksena ei ollut luoda virtuaalista "Ollaan kaikki yhtä saamatonta perhettä, halataan" kommuunia jossa jokaista ymmärretään. Halusin motivoida jengiä lähtemään juoksemaan sitä karannutta junaa kiinni! Otetaan itteämme niskasta kiinni, vaikka kuinka saatanan vaikeata se olisikin, ja hoidetaan asiaa kuntoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai sit kaikkia ei vaan kiinnosta olla Roberton kaltainen natsitus systeemin selkäranka. Vähällä tulee toimeen ja itse olen lähinnä onnellinen siintä, että saan välillä paistatella auringossa , käydä uimassa yms pikkujuttuja. Käyn tosin myös töissä , koska tässä räkäsysteemissä vaan tällä hetkellä tarvitaan rahaa, että pystyy mielekästä elämää elämään. Tosin kyl tuo vallankumous viel täs meiä elinaikan tapahtuu ja toivottavast koko taloussysteemi romahtaa. Mites sit kokoomuslaiset suu pannaan ko ei ookkaa enää sitä firmaa jonka puolest sykkiä häh?

Edittii tosin viel sen verran, etten tätä nyt Robertolle silleen liia henkilökohtaisesti tarkoita! Äijä kuiteki käy damissa,ni et varmaan pahin tukari kuitekaa ole:)

Minä olen ainakin Perussuomalaisten kannattaja, kokoomus nuorta ei saisi tekemälläkään, juutalaisia kaikki. Olen edelleen sitä mieltä että suurin osa työttömistä on lorviksijoita, mutta valtion pitäisi luoda työpaikkoja ihmisille, miksi maksaa noin tuhat euroa kuukaudessa työttömälle erilaisia tukia ku laittais töhin ja antais vaikka 1500e kuukaudessa. Ku väitetään että Suomessa on ollut jo 15 vuotta kauhea työvoimapula ni miksi perkele sit ei voida laittaa ihmisiä töihin?

Tai sit kaikkia ei vaan kiinnosta olla Roberton kaltainen natsitus systeemin selkäranka-..- Käyn tosin myös töissä , koska tässä räkäsysteemissä vaan tällä hetkellä tarvitaan rahaa, että pystyy mielekästä elämää elämään. Tosin kyl tuo vallankumous viel täs meiä elinaikan tapahtuu ja toivottavast koko taloussysteemi romahtaa. Mites sit kokoomuslaiset suu pannaan ko ei ookkaa enää sitä firmaa jonka puolest sykkiä häh?

:lol2: hyvin sä vedät:thumbs:

mutta valtion pitäisi luoda työpaikkoja ihmisille, miksi maksaa noin tuhat euroa kuukaudessa työttömälle erilaisia tukia ku laittais töhin ja antais vaikka 1500e kuukaudessa

miksi? mikseivät nämä ihmiset työllistä itse itseään?

Lainasin ton kirjan "Tie menestykseen". Jo ekojen parinkymmenen sivun jälkeen olin aivan koukussa. Nyt sata sivua myöhemmin vielä enemmän. Oikeestaan kaikki kirjassa kerrotut asiat pyörii mielessä koko ajan. Helvetin hyvä kirja ja laittoi kyllä meikäläisen ihan tosissaan tutkiskelemaan itseään. En tosin koe, että mulla mitään pahaa saamattomuus-ongelmaa olis, mutta itsensä kehittäminen, tiedon kerääminen ja lukeminen ei voi juuri koskaan olla huono juttu.

Suosittelen kyseistä teosta kaikille!

No niin sieltä ilmoittautui yksi ihka oikean elämän saamaton, Marinaadi. Tosin olet poikkeuksellinen, koska käyt töissä. Tekstistäsi kuitenkin paistaa syvälle omaksuttu asennevamma.
Väität, että "taloussysteemi" romahtaa. Ja sinun mukaan silloin ei esim yrittäjillä ole enää mielekästä tekemistä.

Kysymys: jos kaikki yhteiskunnan ja talouden tukirakenteet romahtavat ja palaamme omavaraisuuteen, niin kumpi seuraavista saa jollain ilveellä hankittua sen leivän pöytään, kun sitä ei enää kaupoissa ole ja sossun luukkuakaan ei ole enää olemassakaan:

a) entinen "räkäsysteemissä" pärjännyt "kunnollinen" mies tai nainen, joka ottaa itseään muuttuneessa tilanteessakin niskasta kiinni, nielee tuskan ja alkaa kasvattaa takapihallaan heinää, hankkii pari lammasta ja lehmää ja viljelee perunoita
b) elämäntapa-saamaton, playstation-sukupolvilainen, jonka ei ollut koskaan koko 30 ikävuotensa aikana ollut pakko tehdä juuri mitään ja nyt pitäisi yhtäkkiä pärjätä metsästäjä/keräilijä -hengessä, tuottaa nollasta itse hengenpitimet?

Ps. olen sitä mieltä, että heikoista on pidettävä huolta ja kaikilla meillä ei ole samanlaiset lähtökohdat elämään. Toiset on kyvykkäämpiä kuin toiset. Mutta nyt ei ole kyse vähempiosaisista vaan niistä, joille Saamattomuus on ollut elämänvalinta.

Marinaadin ajattelutapa on yleinen vasuripiireissä. Ajatellaan vieläkin, että tulee jokin vallankumous jossa rikkaat pistetään lihoiksi ja heidän omaisuus jaetaan köyhille.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/K...at+nuoria+hyvästä+työasenteesta/1135266401723

Eikös pleikkarisukupolvi vaan polttele pilveä?

Aina on iso joukko porukkaa jota koulu ja työpaikoista kilpaileminen ei kiinnosta pätkääkään, eikä ikinä tule kiinnostamaan. Ennen näistä tyypeistä tuli talonmiehiä, sekatyöläisiä ym. jotka tekivät duunia ja elivät ihan semi-normaalia elämää, varmaan osalla vähän kalja maistui. Mahdollisuuksia oli vaikka edes peruskoulua ei olisi käyty.

Nykyisin nämä tyypit eivät enää töitä saa, nykyisin ei töihin vaan mennä kuten ennen mentiin. Työkkärin jatkokoulutus ei ole ratkaisu, kun iso osa jengistä ei vaan koulutusta tule ikinä hankkimaan. Nykyisin nämä tyypit sitten vaan tippuu kelkasta kun töitä ei saa, kiitos globalisaation, pätkätöiden, vuokrafirmojen ja överiksi menneen kilpailutuksen.

Tietty se "ennen oli ennen ja metsätyöt" jauhaminen on hauskaa, mutta samanlaista se jengi ennenkin oli. Ei jengi ennenkään olisi hymyssä suin mitään minimipalkan paskaduuneja vääntänyt nykyisillä työehdoilla ja käynyt sitten ohella leipäjonossa. Nykyisin vaaditaan koko ajan enemmän, entisten sukupolvien korkeakoulutetut eivät varmaan selviäisi edes amiksesta jos nyt joutuisivat koulun penkille.

e. Ei tämä nykyinen meno ole mitenkään tervettä, ei mikään ihme että masennuslääkkeillä tehdään bisnestä.

Kyllä Ranger huomaa että olet 18 vuotias, jos joku ihminen on maannut sohvalla monta vuotta ni ei se pääse mihinkään sieltä ellei joku auta, tässä tapauksessa valtio voisi vähän antaa potkua perseelle eli ohjausta parempaan suuntaan, win win situation.

Vituttaa marinaadin kaltaisten ihmisten idioottimainen asenne. Ei se ole keltään pois, jos joku haluaa menestyä kovasti itseänsä uhraamalla (ja samalla tuo niitä verorahoja valtiolle, josta kustannetaan ties mitä etuisuuksia ihmisille). Se on kyllä oikein, että on tyytyväinen elämän pienistä asioista, mutta työn vieroksuminen(aka. työttömyys) on jotain melko halveksittavaa ainakin omasta mielestä, jos se on oma valinta.

Omassa perheessä ei niin hirveästi potkittu lapsukaisia tekemään yhtä sun toista, mutta työntekoa kannustettiin oikein urakalla. Aina tuli työpäivälle ruuat ja bensarahat ja ties mitä, jos TÖIHIN oltiin menossa(jos omasta takaa niitä ei ollut). Uskoisin, että tuo on vaikuttanut omaan asenteeseen. Olen tätä useamman kertaa jaksanut mainita, mutta olen kuitenkin kohtuu ylpeä siitä, että oma perhe oli keskimääräistä köyhempi, mutta kuitenkin perheen lapset ovat tai tulevat olemaan jokainen korkeakoulutettuja (insinöörejä, tietysti :D ). Kyllä se vaan niin on, että itsestä se homma lähtee. Kukaan muu ei voi tehdä asioita puolestasi, kuin sinä itse.

edit. Oikeasti sairaat ihmiset ovat sitten aivan eri asia.

Luin muuten tuon koko tarinan pari viikkoa takaperin. Hieno esimerkki siitä kun otetaan sormi pois pyllystä ja lakataan vinkumasta vaikka olisikin saanut elämän alussa vähän vähemmän nallekarkkeja kuin naapuri.

Mistähän tuon voisi vielä lukea onko tietoa? Lehteä tuskin enää mistään löytää.

http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista+tuli+kirurgi+ja+l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4riaseman+omistaja/1135265087184

Koko artikkelin saat varmaan luettavaksi, jos kysäset hesarilta, tuossa pieni pätkä...

Ei ihan aiheeseen, mutta silti sylettäis...
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/FERRAARII/1135222285826

Tämä auto maksoi näillä varusteilla noin 300000 euroa. Siitä kaikesta verojen osuus on ollut noin 100000 euroa."

100 000 euroa veroja, mitä vittua:hyper:

Kyllä Ranger huomaa että olet 18 vuotias, jos joku ihminen on maannut sohvalla monta vuotta ni ei se pääse mihinkään sieltä ellei joku auta, tässä tapauksessa valtio voisi vähän antaa potkua perseelle eli ohjausta parempaan suuntaan, win win situation.

Niin edelleen, miksi sen pitäisi olla valtio, joka potkii perseelle. Kyllä ihan rehellisesti vois sitä kasvatusvastuuta löytyä perhepiiristä. Tai sitten kolmas sektori, joku järjestö yms...

Vanhempien vastuuta vois peräänkuuluttaa, ei valtio ole mikää täti, joka pyyhkii perseenkin, jos nätisti pyytää. Pelottavaan suuntaan ollaan menossa, kun koulun pitäisi olla kasvattajan roolissa jne...

Tuo on totta että pitäisi vanhempien ottaa vastuuta mutta näissä tapauksissa missä on oltu monta vuotta työttöminä ni veikkaan että vanhemmat ei ole kasvattanut ollenkaan, en halua nytten yleistää mutta veikkaan että moni on yh-äidin kasvattama ja tämä äiti on kova juhlimaan.

Enemmän korostaisin vaan tietoisuutta siitä faktasta, että olet tehnyt itsestäsi orjan tavoittelemalla koko ajan lisää jonninjoutavaa materiaa. Anna pilluu,sille pilluu sil o kiva kello rahaa ja kaikkeeki. Tai sit voitas vaik feidaa se limainen ajattelutapa me vs ne "mä pärjään mä työllistän itseni vitut muista":D. Mä ainakin istun täs vaa paikallaa,koht alkaa duunit. Ennen sitä ajattelin ehkä hankkia hieman rusketusta. Nyt jos maailma olis siinä jamassa, kuten sen pitäs olla,en lähtis 2h päästä duuniin vaan luultavasti tsuumalaisin vähän kevätkylvö juttuja, että kyläidyllimme saa ruokaa! Sitten voisimmekin insinööri weakin kanssa avata pienet oluet ja funtsailla, että miten siistiä onkin, kun en tee jotain turhaa paperinpyörittely paskaa jossain toimistossa, mistä saan palkaksi naurettavan vähän oravannahkoja nykyaikaisessa muodossaan,, vaan nautin tästä ainut laatuisesta elämästä hetken kerrallaan.

Saamattomuus voidaan jakaa kahtee eri kategoriaan: energian tai motivaation puutteeseen. Itse en "jaksa" siivota, mutta se johtuu täysin siitä, että pidän siivousta ajan haaskauksena. Turha huolehtia tahrasta seinällä tai vaatteista lattialla, on sitä parempaakin mietittävää. Vasta kun sotku on ylittänyt tietyn kriittisen rajan ja haittaa selvästi esim. tavaroiden löytämistä, niin pidän siivousta hyödyllisenä.

Saamattomuus joka johtuu energian puutteesta on taas asia, johon kannattaakin kiinnittää huomiota. Yleensä kognitiivisesti vaativat ja fyysisesti raskaat tehtävät vaatiivat keholta paljon resursseja. Itselle ainakin ajankohtainen ongelma, kun opiskelut ja stressi ovat imeneet kaikki resurssit miehestä. Onneksi tänään oli kuitenkin viimeinen tentti ja kohta pääsee kesälomalla rentoutumaan töiden parissa ;)

On ihan yhtä saamatonta tehdä vuodesta toiseen paskaduunia, jota vihaa, kuin olla alkoholisti sosiaalipummi. Kumpiakin motivoi sama asia - pelko. Pelätään, että jos työ lähtee alta niin maailma kaatuu. Alkoholistikin pelkää sitä mitä elämä on ilman viinaa. Salaa haaveillaan punaisesta tuvasta ja perunamaasta, mutta samalla pelottaa, kun joutuu antamaan pois suuren osan identiteetistään. Vaikka asiat on kuinka perseestä, niin silti on psykologisesti turvallisempaa olla muuttamatta mitään elämästään. Ainakin kaaos tuo jotain pysyvyyttä elämään. Uuden askeleen ottaminen elämässä on aina suuri hyppy tuntemattomaan ja vaatii rohkeutta.

Mun työkaverin miehelle oli lekuri sanonut, että jos pärjää oireiden kanssa, niin on turha ruveta mitään diagnooseja antamaan. Se diagnoosi kun saattaa vaikeuttaakin joitain asioita elämässä.

Voitko avata tätä hieman? Mitä vaikeuksia tuosta voi seurata?

Päätin vihdoin käydä lekurissa vähän puhumassa ja ylläri määräs mulle masennuslääkityksen.
Nyt 1viikko takana ilman mitään suurempia sivuvaikutuksia, tuntuu kuin nämä tehoaisivat jo vaikka 2viikon jälkeenhän näitten pitäs alkaa vaikuttaa?

Päätin vihdoin käydä lekurissa vähän puhumassa ja ylläri määräs mulle masennuslääkityksen.
Nyt 1viikko takana ilman mitään suurempia sivuvaikutuksia, tuntuu kuin nämä tehoaisivat jo vaikka 2viikon jälkeenhän näitten pitäs alkaa vaikuttaa?

Placebo ? Toisaalta ei kai se niin tarkkaa ole milloin alkavat vaikuttaa (kuten ihmiskropan kanssa monesti)...tai sitten on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom