Särky kyynärpäissä treenatessa ja vähän myös treenin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Man78
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Vantaa
Mistähän mahtaa johtua varsinkin penkkipäivinä esiintyvä särky kyynärpäissä ja sellanen ärsyttävä voimattomuus? Kun lasken tangon alas, tuntuu siltä, että kyynärpää pettäisi. Ei tätä vaivaa ole ennen ollut...taustalla säännöllistä salitreeniä vuodesta 2006, paitsi vuosi 2013 meni vähillä treeneillä ja isolla tressillä. :(
Myös 2012 oli ns. laskusuhdanne, mitään kehitystä ei tullut. Nyt olen treenannut paremmin vajaan 1kk ja penkki noussut 110-->125kg. Tai no säännöllisemmin käynyt nyt jo marraskuusta lähtien. Jalkoihin tullut jo voimatasoja vähän takaisin, mutta kaukana ollaan vielä kunnosta, missä olin joskus vuonna 2010. Sillon meni penkissä 130kg, kyykky 170kg. Omapaino oli luokkaa 70kg tai vähän alle. Nyt jotain 73kg.
Myös dippi ottaa paljon kyynärpäihin, varsinkin alaspäin laskiessa. Siinäkin painojen lisäämisen estää nyt tuo vaiva. Mikähän auttaisi, onko kenties olemassa hyviä troppeja ongelman poistamiseen? Liikarasituksesta ei varmaan ole kyllä kyse, mutta kaikki tieto ja apu on tervetullutta.

En tiedä osaanko tähän ollenkaan auttaa, mutta jos teet pitkään ojentajille apuliikkeenä jotain kyynärpäitä rasittavaa liikettä, niin särky voi johtua siitäkin. Eli jos siis teet ranskalaista punnerrusta maaten tangolla esimerkiksi niin että tanko laskeutuu aina sinne nenän ja kaulan väliselle alueelle, niin kannattaa vaihtaa välillä niin että tanko laskeutuu vaikka pään taakse. Voi myös olla että sulla on joku hermopinne tai joku muu sellainen kyynärpään alueella.

jatkunu pitkäänkin? Voisko olla kyse pelkästä tulehduksesta joka buranakuurilla ja viikon levolla menisi ohi? Aikasempia vammoja kyynerpäissä? myös liian jumiset ojentajat/ kyynervarren lihakset saa itellä ainaki kyynerpäät kipuilemaan ja saanut niistä "trigger pointteja" aukeamaan tennispallon avulla suunnillee seuraavilla tavoilla Trigger Point Self-Release for Triceps | Dr. Charbel Harb | 317-449-2020. - YouTube & Tennis Ball Forearm - YouTube

Myös jotkut tietyt apuliikkeet saattaa rasittaa kyynerpään seutua sillä tavalla, että se heijastuu muihinkin liikkeisiin. Itselläni esimerkiksi ranskalainen punnerrus scott tangolla sattuu ojentajan kiinnityskohtaan kyynerpäässä niin paljon ettei sitä voi tehdä kuten taas puolestaan käsipainoilla sama liike sujuu kuin rasvattu.

Nivelien "lukitseminenkin" joka noston välissä saattaa rasittaa niveliä pahasti joten jos loppuojennuksen jättää aavistukseen vajaaksi voi sekin jeesiä. Mutta mutta, jos se sattuu älä tee sitä, "work around injuries not through them" onhan niitä penkin variaatioita muitakin joita voi käyttää niin kauan kun tuo vaivaa normipenkissä :)

Itelläni alkoi aikanaan sama, etenkin juuri ranskiksia tehdessä. Hommasin tuollaisen kyynärpään tuki/lämmittimen urheiluliikkeestä. Käytän sitä aina kun teen liikettä jossa on ollu joskus ongelmia, ja minulle ainakin auttoi varsin hyvin.

Kannattaa lämmitellä paremmin. Varmaa tulehtunu käden kalvot, kun kasvanu. Tee vetoremmeillä kaikki puristavat jonkin aikaa

Itellä on hieman samanlaista ongelmaa. Alussa tuntuu pientä "kipua" kyynärpäissä, mut muutaman lämmittelysarjan jälkeen lähtee pois. Oon miettiny mistä se johtuis ja varmaan mun
työ edesauttaa sitä kun istun paljon tietokoneella (kädet tuettuna tuolin nojiin). Tarvii kokeilla tota videolinkin ohjetta sen pallon kans ja kattoo jos auttais.

Joo, lämmittely tuntuis auttavan ja särky tuntuu oikeastaan vain eka toistoa tehdessä. Ja tiputin nyt pikkasen painoja, niin eipä ollut särkyä treenien jälkeenkään. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom