Säilyykö sekoitettu palkkari?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Käytän tällä hetkellä palkkarina maustamattoman heran, kaakaojauhon ja maidon yhdistelmää, niin mietin että säilyykö tämä satsi treenin ajan pilaantumatta jos sen kotona jo sheikkailee?

En siis mielelläni ota messiin erikseen maitopurkkia.

Kyllä se tunnin-parin ajan säilyy, maku tosin saattaa hivenen muuttua. Jos haluat että pysyy viileänä niin kääräise palkkaripullo kylmäkallen tai jääpalapussin kanssa pyyhkeen sisään reenikassiin.

Itse sekoittelen mielummin valmiin palkkarijauheen veteen salilla, tai sitten hörppään kotona lähtiessä jo puolet ja jätän jääkaappiin odottelemaan.

Itse vaihdoin tuon Reco2:n vasta Muscle+:aan ja makuelämys on kyllä eri sfääristä, reco2:n hyväksi.

Tosin, menee tuo muscle+ myös täysin... oon varmaan luonnonoikku kun vedän pellavansiemenrouhettakin suoraan pussista lusikalla ja huitasen vedellä alas :D

Jos joku haluaa sekottaa maitoon,onko se nyt niin ihmeellistä? Itse kuulun näihin henkilöihin. Tuolla salilla missä mä käyn niin on ainakin jääkaappi ja viileäkaappi,sinne tökkäsen että ei lämpene.

E: Ei se makun mun mielestä muutu kyllä paskaakaan.

Jos joku haluaa sekottaa maitoon,onko se nyt niin ihmeellistä? Itse kuulun näihin henkilöihin. Tuolla salilla missä mä käyn niin on ainakin jääkaappi ja viileäkaappi,sinne tökkäsen että ei lämpene.

E: Ei se makun mun mielestä muutu kyllä paskaakaan.

En näe tossa mitään järkeä. Miksi ostaa kalliita nopeasti imeytyviä proteiinijauhoja ja hidastaa tahalteen niiden imeytyminen maidolla? Jos haluu jotain hyvää syödä treenin jälkeen niin miks ei sitten hakis vaikka mäkistä pirtelön tai söis suklaapatukan? Mun mielestä palautusjuoman tarkotuksena on kuitenkin auttaa lihaskasvuun ja muutenkin maksimoida kehitystä. Maitoon sekotettuna se ei toteudu parhaalla mahdollisella tavalla. Ok, ehkä hieman hifi-juttuja, mutta mielummin sitten jättäisi ostamatta sitä heraa yms ja söis vaan kotona tukevan aterian heti treenin jälkeen jos sillä imeytymisellä ei ole niin väliä.

Jos haluu jotain hyvää syödä treenin jälkeen niin miks ei sitten hakis vaikka mäkistä pirtelön tai söis suklaapatukan?

Tossa kukaan nyt ole mitään hyvää ollut syömässä. Vaan palkkaria juomassa.

Mun mielestä palautusjuoman tarkotuksena on kuitenkin auttaa lihaskasvuun ja muutenkin maksimoida kehitystä. Maitoon sekotettuna se ei toteudu parhaalla mahdollisella tavalla. Ok, ehkä hieman hifi-juttuja, mutta mielummin sitten jättäisi ostamatta sitä heraa yms ja söis vaan kotona tukevan aterian heti treenin jälkeen jos sillä imeytymisellä ei ole niin väliä.

Ja varmasti imeytyy paremmin sen mölönki kanssa ku se et kiskot 3piffii naamarii...ja ne jauhot on varmasti halvempia ku piffit.

P.S Itse siis juon kyllä ihan veden kanssa, mutta jotenki vaikeeta kuvitella, että mölön kanssa se olisiki jo sit melkeempä se ja sama vedetäänkö perus mätöt himas naamarii vai se palkkari.

No siinä oot kyllä oikeessa, että jotkut halvat perusherat tulee kyllä halvemmaksi kuin pihvit ja onhan sellanen kätevämpi ottaa mukaan jolloin sen voi nauttia kuitenkin heti... jos siis vaan ton maidon saa myös jotenkin järkevästi mukaan.

onhan sellanen kätevämpi ottaa mukaan jolloin sen voi nauttia kuitenkin heti... jos siis vaan ton maidon saa myös jotenkin järkevästi mukaan.

Nääin on.

Ja tuohon tosiaan jutun alottajallekkin vielä, että jos ei tosiaan kylmässä saa sitä litkuu pidettyä ni eiköhän se säily niinku tuolla alussa sanottiin, mutta ite en vetelis kyl kovin suosiolla taskulämmintä maito sotkuu jos kylmää vettä ois tarjolla :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hagakure: Miksi ylipäänsä sekotat palkkarin maitoon?

En kyllä tiedä. Ajattelin että maidossakin on proteiinia niin se olisi vain plussaa mutta jos se kerran sattuu hidastamaan heran imeytymistä niin vaihdetaan sitten veteen.

Kaseiiniahan noi maidon prodet on ~80%...Ja kyllähän se niinku elasto sano ni vetee kantsii lantrailla...koko ilo irti! :D

Kaseiini on ymmärtääkseni hitaasti imeytyvää proteiinia. Hera taas nopeasti imeytyvää. Säilyvyyden kannalta olisi hyvä jos jauhot laittaa vaikka sheikkeriin ennen jumpalle menoa ja sekoittaa palkkarin(vesi ) vasta heti reenin jälkeen. Jos taasen välttämättä haluaa käyttää maitoa niin olisi hyvä jos olisi joku jääkaapin tapainen jossa säilyttää seoksen.

siis mikä palkkari koostuu herasta,maidosta ja kaakao jauheesta :S ? malto on halpaa osta sitä lisäksi. kaakaota voi laittaa muutaman gramman mauiksi jos ei pysty juomaan hera+malto sekoitusta. sekoitus veteen. voi sen maitoonkin tehdä jos välttämättä haluaa. kaakaojauhetta saa latoa melko reippaasti jos sillä malton korvaa, sehän menee niin makeaksi ettei sitä juo pirukaan.

Kaseiini on ymmärtääkseni hitaasti imeytyvää proteiinia. Hera taas nopeasti imeytyvää. Säilyvyyden kannalta olisi hyvä jos jauhot laittaa vaikka sheikkeriin ennen jumpalle menoa ja sekoittaa palkkarin(vesi ) vasta heti reenin jälkeen. Jos taasen välttämättä haluaa käyttää maitoa niin olisi hyvä jos olisi joku jääkaapin tapainen jossa säilyttää seoksen.

Eikä se maidon kaseiinipitoisuus ole edes se ainoa/pahin hidastava tekijä siinä maidossa. Maito reagoi vatsahapon kanssa muodostaen sellasen kalvon sinne vatsalaukun pohjalle. Siitä ei sitten mikään imeydy kovin nopeasti läpi. Muulloin tolla maidolla ei mun mielestä ole mitään väliä, mutta palautusjuomaan en sitä laittaisi, koska palkkarin tarkotuksena on kuitenkin imeytyä mahdollisimman nopeasti.

Alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni itse olen ainakin kotona sekoitellut jo palkkarin valmiiksi.. Ennen käytin itsekin maitoa (maku on ihana :) ) mutten enää käytä.. Kyllä se silloinkin säilyi sen pari tuntia siellä kassissa ilman mitään ongelmaa.

Heh, itse sekoitan aamulla ennen töihinlähtöä palkkarin, ja kyllä se pärjäilee sen 8 tuntia treenikassissa + vielä parin tunnin salikäynnin (=10h lämpimässä), eikä ainakaan oo makua haitannut, eikä vatsa mene sekaisin mahdollisesta eltaantumisesta...

Kreatiini hajoaa melko nopeasti vedessä "hyödyttömään muotoon" jotenka sitä ei kannata kauaa mojuttaa. Itte rehaan minigrip-pussissa jauhot jos sheikkerissä on jotain muuta, muutoin kuskaan kuivana sheikkerissä ja sekotan veteen just ennen juomista.

Ei oo myöskään pelkoa siitä että se leviää sinne laukkuun. ;)

Kreatiini hajoaa melko nopeasti vedessä "hyödyttömään muotoon" jotenka sitä ei kannata kauaa mojuttaa. Itte rehaan minigrip-pussissa jauhot jos sheikkerissä on jotain muuta, muutoin kuskaan kuivana sheikkerissä ja sekotan veteen just ennen juomista.

Ei oo myöskään pelkoa siitä että se leviää sinne laukkuun. ;)

Jaahas. Itellä menny sit varmaan krean käyttö sit ihan hukkaan ku palkkarit oon sekottanu aina valmiiks kotona ja aamulla tyhjään mahaan vedettäessä tulee kreat pistettyy jo illalla sheikkerii veden ja dextron kans.

Back
Ylös Bottom