Säilyykö heradrikki lämpimässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sepsis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Sepsis

Banned
Ikä
41
Kesähommat alkaa piakkoin ja luvassa on liikkuvaa hommaa jossa syömisiä on vaikea suorittaa kellontarkkuudella. Ajattelin sitten aamuisin sekoitella valmiin heradrinkin mukaan. Tarkoitus olisi sekoittaa hera veteen ja öljyyn, niin imeytyy hiukan hitaammin. Maitoa ei varmaan kannata sinne sotkea, kun tuskin saa pidettyä kylmässä kuitenkaan.

Mutta miten on, säilyykö tuollanen satsi koko päivän n.8 tuntia ihan juomiskelpoisena lämpimässä?

Tosta oli jossain jo juttua että ne aminohapot menis pilalle todella nopeasti.Varsinkin lämpimässä ei mun mielestä kannata säilyttää.Ota pelkät jauhot messiin niin vettä saa ainakin jostain.

Kyllä tuo säilyy kun laittaa kylmään veteen ja yrittää säilyttää mahd. viileässä paikassa. Itse teen välipalajuomat aina valmiiksi aamulla ennen töihinlähtöä. Pukukaapissa se on ja ei siellä pahasti pääse lämpeämään.

Valkuaisaine on tosi herkästi pilaantuvaa tavaraa ! Jos se lämpimässä on niin en usko että säilyy, kyllä sen sitten hajusta huomaat.

Ota erikseen 0.5l pullo vettä mukaan ja sekoita noi sitten kun olet juomassa (jos ei muuten vettä ole lähettyvillä, vaikka melkein aina on..). Näin teen itse :rock:

Ants sanoi:
Valkuaisaine on tosi herkästi pilaantuvaa tavaraa ! Jos se lämpimässä on niin en usko että säilyy, kyllä sen sitten hajusta huomaat.

Eipä nuo minun juomani ainakaan mitään hajuja tai outoja makuja vielä 6-7 tunnin aikana ota. Erijuttu sitten todellakin jos on oikeasti lämpimässä paikassa, sitten en ihmettele vaikka pari tuntia riittäisi pilaamaan koko juoman.

ak8400 sanoi:
Ota erikseen 0.5l pullo vettä mukaan ja sekoita noi sitten kun olet juomassa (jos ei muuten vettä ole lähettyvillä, vaikka melkein aina on..). Näin teen itse

Niin no tuo kävi mielessä, mutta sitten sitä öljypulloakin pitää raahata aina mukana. Tosin sehän nyt ei huoneenlämmössä miksikään kai mene.

Sepsis sanoi:
Niin no tuo kävi mielessä, mutta sitten sitä öljypulloakin pitää raahata aina mukana. Tosin sehän nyt ei huoneenlämmössä miksikään kai mene.
öljyä veteen mukaan ja jauheet erikseen niin eiköhän toimi..

Sepsis sanoi:
Kesähommat alkaa piakkoin ja luvassa on liikkuvaa hommaa jossa syömisiä on vaikea suorittaa kellontarkkuudella. Ajattelin sitten aamuisin sekoitella valmiin heradrinkin mukaan. Tarkoitus olisi sekoittaa hera veteen ja öljyyn, niin imeytyy hiukan hitaammin. Maitoa ei varmaan kannata sinne sotkea, kun tuskin saa pidettyä kylmässä kuitenkaan.

Mutta miten on, säilyykö tuollanen satsi koko päivän n.8 tuntia ihan juomiskelpoisena lämpimässä?

Mulla on aina Fastin Hera 80 sekoitettuna veteen ja kaakaojauheeseen reissussa mukana. Parhaimmillaan 2 vrk vanhaa, autossa heilunutta juomaa juoskentelen. Maku on myös paluumatkalla vallan mainio, mielestäni parempi kuin heti sekoittamisen jälkeen (jauhe on hyvin liuennut). Tykkään Herasta, kun se ei puurouta juomaa niinkuin soija ja maitoproteiini tekee (puhun fastin tuotteista).

Jos siinä on valkuaiset menneet tehottomaksi säilytyksen aikana, niin onkin paskempi juttu. 1,5 litran limsapulloon sekoitan satsin jossa on 180 grammaa prodea, ja juon sen 3 - 4 erässä.

Oon ollu siinä uskossa, että ei ne protskut sieltä säilytyksessä mihinkään katoa.

Soijaa jos on seassa, niin se rupeaa haisemaan, mutta pelkkä hera + kaakaovesi on namia vielä kahden päivän jälkeenkin, lämpimänä.

Mulla alkaa kans kohta duunit, joissa olen koko ajan liikenteessä. Kun täällä on muitakin liikkuvaa työtä harrastavia, niin vaihdetaanpa kokemuksia muistakin reissusafkoista. Kertokaapa mikä jauhojen lisäksi on protskupitoista, helposti syötävää, ja ennen kaikkea säilyvää? Mulla on autossa ilmastointi, joten ajon aikana siellä on viileää, mutta kun pirssi on pari tuntia parkissa kesähelteillä, niin sisätila on kuin sauna.

Öljypullo säilynee. Tonnikalapurkit säilyy.

Kanasalaatti... ehkä muutaman tunnin..
Maito.. alle tunnin..
Maitorahka, ööö, pari tuntia..

Välillä tulee tehtyä jopa 16 tunnin päivää, niin pistää vähän miettimään. Vaikea saada kulkemaan mukana 3-4 pientä ja vähähiilihydraattista välipalaa.

Hyvä kylmälaukku tietysti olisi kova sana. Jos sinne lataa tarpeeksi jäähdykesysteemejä, pitänee viileyden ainakin 8h, luulisin. Ainut vaan siinä se, että pitää olla aina säätämässä niiden viilentämisten kanssa.

edit. Vielä tuosta "matkaprostkudrinkin" teosta. Jos sen päivän aikana miksailee, ja vetää huiviin, kantsii varata myös huuhteluvettä mukaan. Mikään ei haise niin meisselille, kuin tiskaamaton sheikkeri, joka on jonkin aikaa muhinut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos itselläni olisi tarve moisiin niin ehdottomasti tekisin niin että vesi(+öljyt) pulloon jos ei kerran paikan päältä raikasta vettä saa ja jauhot mukaan ja sheikkailisin vasta kun tarve tulee ja joisin tuoreena.

Mitä tulee noihin muihin ruokiin yms säilyvyyteen lämpimässä/kuumassa paikassa koko päivän niin kyllä se kylmälaukku on KOVA SANA ihan suoraan sanottuna. Niitä kylmälaukkuja on tosi pienen kokoisia [vetoisuus esim 6 tölkkijuomaa] todella isoihin lootiin, eli kokovalikoima ei pitäisi olla este. Niitähän on myös niistä styroksisista vanhanaikaisista malleista nykyaikaisiin paksuihin muovisiin joissa erilliset lokerikot, ja toki sellaisia käteviä paksua kangasta olevia. Etolat, K-raudat, Jyskit, Citarit ja Prismat myyvät ainakin ja valikoima ja hinnasto on laaja. Ei kova homma panostaa 5-50e tarpeelliseen tavaraan, jollaan 20e saa ihan jees kylmälaukkuja.

Mitä tulee tuohon: "Ainut vaan siinä se, että pitää olla aina säätämässä niiden viilentämisten kanssa.", niin eihän siinä mitään ihmeen säätämistä ole. Kylmäkallet pakkasesta aina aamulla laatikkoon ja se on siinä. Viileenä pysyy.

Itselläni on hyvä kylmälaukku sekä sitten sellainen pieni kankaasta valmistettu kylmäkassi johon mahtuu pienet eväät ja juomapullo, ihan kylmänä pysyy jonkun 4h, viileenä ainakin 8h. Ja maksoi jonkun 5-10e se lysti.

Pieni vaiva ja suuri hyöty... :thumbs:

Prodepatutkat olisi käteviä, mutta ei niihin opiskelijalla ole varaa. Täytynee sekoittaa öljy ja vesi aamulla, ja lisätä hera sitten vasta ennen juomista.

kannattaa kattoo se bigfellan ohje noihin patukoihin..töissä kuitenkin kuluttaa sen verran et pieni ylimääränen ei haittaa ;)

Mulla on ollut tuo myös käytössä tuo Heikki722 käyttämä systeemi tai sitten olen tehnyt sellaisia 40 gramman pusseja matkaa varten (jos monta päivää menee). Näitä olen sitten sekoitellut välipalaksi sheikkerissä. Pienellä harjoituksella sekoittelu onnistuu myös autoa ajaessa.

Ants sanoi:
Miksi se proteiini tuhoutuisi heti kun siihen kaataa vettä, kun se säilyy iät ja ajat pussukassa hyllyllä? :david:

Heikki722 sanoi:
Mulla on aina Fastin Hera 80 sekoitettuna veteen ja kaakaojauheeseen reissussa mukana. Parhaimmillaan 2 vrk vanhaa, autossa heilunutta juomaa juoskentelen.

Ei pysty käsittään... Käytän samaa jauhoa palkkarina ja jos sen virheen teen että unohdan pestä sheikkerin treenipäivänä niin seuraavana päivänä purkki haisee aivan kuolemalle. Täällä joku nimitti hajua rotan oksennukseksi ja se varmaan on aika lähellä. Nyt kävi pari kertaa putkeen niin ja haju on tarttunut juomareikään. Nyt se kansi likoaa tuolla fairyssa...

Heikki722 sanoi:
Mulla on aina Fastin Hera 80 sekoitettuna veteen ja kaakaojauheeseen reissussa mukana. Parhaimmillaan 2 vrk vanhaa, autossa heilunutta juomaa juoskentelen. Maku on myös paluumatkalla vallan mainio, mielestäni parempi kuin heti sekoittamisen jälkeen (jauhe on hyvin liuennut). Tykkään Herasta, kun se ei puurouta juomaa niinkuin soija ja maitoproteiini tekee (puhun fastin tuotteista).

Jos siinä on valkuaiset menneet tehottomaksi säilytyksen aikana, niin onkin paskempi juttu. 1,5 litran limsapulloon sekoitan satsin jossa on 180 grammaa prodea, ja juon sen 3 - 4 erässä.

Oon ollu siinä uskossa, että ei ne protskut sieltä säilytyksessä mihinkään katoa.

Soijaa jos on seassa, niin se rupeaa haisemaan, mutta pelkkä hera + kaakaovesi on namia vielä kahden päivän jälkeenkin, lämpimänä.

No nyt tuli testattua Heran käymiskynnys - oli kolme päivää autossa pullossa veteen sekoitettuna ja happanihan se. Yöt oli kylmiä, päivät lämpimiä.

Mä en ymmärrä, miten joku voi juoda edes tunnin seisonutta drinkkiä. Kuten Cockton tossa mainitsi, niin treenikassiin unohtunut pullo haisee ihan törkeen pahalle. Täytyy aina avata se korkki käden mitan päässä vesihanan alla, muuten nousee eväät kurkkuun. Kerran mulla on seisonut juoma vain tunnin ja maku/haju oli meilkein vastaava.

suortti sanoi:
Mä en ymmärrä, miten joku voi juoda edes tunnin seisonutta drinkkiä. Kuten Cockton tossa mainitsi, niin treenikassiin unohtunut pullo haisee ihan törkeen pahalle. Täytyy aina avata se korkki käden mitan päässä vesihanan alla, muuten nousee eväät kurkkuun. Kerran mulla on seisonut juoma vain tunnin ja maku/haju oli meilkein vastaava.

Käytätkö samaa heraa kun minä? Fast 80 kaakaojauheeseen ja veteen sekoitettuna. Luulisi, että 1,5 litran pullo puolillaan yli vuorokauden haisisi myös minun mittapuun mukaan, jos näin olisi. Väitän ettei haise. Tai sitten mulla on vaan keskivertoa kovempi asenne...

Back
Ylös Bottom