Sähkön hinta

Miten asut ja mikä lämmitysmuoto?

• Omakotitalo suorasähkö

Votes: 41 31,5%
  • Omakotitalo muu lämmitys

Votes: 31 23,8%
  • Kerros/rivitalo suorasähkö

Votes: 12 9,2%
  • Kerros/rivitalo muu lämmitys

Votes: 44 33,8%
  • Joku muu...

Votes: 2 1,5%

• Total voters
    130
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tota Väreen 3kk voisi kyllä harkita, 10,63c. Pääsisi yli esim joulu, tammi, helmi.
Itse on olen huhtikuusta mennyt pörssillä, Omavoima. Sieltä voi kans kiinnittää lyhyempiä tai pidempiä jaksoja. Taidan kuitenkin jatkaa pörssillä. Esim nyt lokakuu keskihinta 3.2sent.
1730270480734.webp

Itse vielä meen pörssillä, odottelen Black Friday tarjouksia. Jos ei sopivaa löydy niin sitten joko pörssillä tai jatketaan kyttäilyä. Itsellä kulutus kesällä niin pientä ettei järkeä ottaa mitään yli 10c sopparia 6kk kun laskin että se 10c vs 8c erotuksella 6kk aikana makselen vaikka koko kesän laskut niin ei kiinnosta onko sähkö kesällä 3c vai sen 8c. Et joko kokonaan pörssillä tai edullisempi kiinteä.

Sama. Odottelen black friday tarjouksia. Eiköhän sieltä 7,99 joltain tule

Menneen vuoden pörssihinnat.
Omat keskiarvot vielä noiden alle, koska saan vähän painotettua halvempia tunteja.
Mennyt ei ole tae tulevasta, mutta pörssillä jatketaan.

IMG_1588.webp

Joo, mieki kilpailutin sähköt ja sain tiputettua perusmaksun hintaan 1.99€/kk ja marginaalin 0,39snt/kwh. Eli pörssillä mennään.

Näistä hintoja miettiessä pitää ottaa huomioon semmonen seikka, että jos taas tänä talvena tulee, kuten varmasti tulee niitä överi 80c hintaisia päiviä se nostaa laskua niin paljon, että vaatii 9 seuraavaa päivää että pörssi maksaa 4c/kw tunti että ollaan +-0 tilanteessa 10c kiinteän kanssa. Ja tuommossia 4c pidempiä pätkiä ei varmasti tule tammi-helmikuussa ku paukkuu -20-30 pakkaset. Muistan ku pitkät pätkät maksoi sähkö keskihinnaltaan 15-35c+siirto ja vero päälle, joka täällä päin yhteensä 8c/kwh Eli käytännössä se kompenspoituminen voi helposti ottaa ++2vk aikaa. Itse otin 10c 6kk kiinteän, sähkölämmittäjänä(n.18000kw/vuosi.) koska en jaksa enää kytätä sähkö sovellusta neuroottisesti ja mielellään käytän sähköä eniten juuri kalleimpina aikoina eli aamu 7-10 ja ilta 18-22. Vitutti sen verran rankasti maksaa viime talvena +100e yhden päivän sähköstä kun oli niitä päiviä että piikki kävi 1,1e/kwh ja tehtaatkin joutui laittaa niinä päivinä puljut kiinni ku ois takkiin tullu. Pakkastakin oli silloin täällä melkein - 40 ni voin sanoa että kyllä muuten paloi sähköä. Muutenkin vaikka pörssin Keskihinta olisi omalla kulutuksella niinki halpa kuin 7,5c/kwh joulu/tammi/helmi/maaliskuu, tulee takkiin noin 200e, eli riski on mitätön mielen rauhaan nähden, ja voi unohtaa pörssi sovellusten kyttäämiset

Viimeksi muokattu:
Juu ei oo viel näkyny oikein mitää tarjouksia. 12kk 8,8 on ns edullisin. Sit pidemmät sopparit on vaa tyylii 8,69. Se et perusmaksu jää pois vaikka koko sopimuskauden ajalta ni ei ole mitä merkitystä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom