Sähkön hinta

Miten asut ja mikä lämmitysmuoto?

  • Omakotitalo suorasähkö

    Votes: 41 31,5%
  • Omakotitalo muu lämmitys

    Votes: 31 23,8%
  • Kerros/rivitalo suorasähkö

    Votes: 12 9,2%
  • Kerros/rivitalo muu lämmitys

    Votes: 44 33,8%
  • Joku muu...

    Votes: 2 1,5%

  • Total voters
    130
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IMG_0729.jpeg


Eipä voi valittaa.
 
Minulle tuli miinus -250 eur sähkölasku. Siirrot joutuu maksamaan kuten ennenkin, mutta nyt käytännössä pari kuukautta ilmasta noista talven jättilaskuista hyvänä.
 
Yhtiöiden välillä kun taitaa olla hyvin pienet erot pörssisähkön perusmaksuissa ja välityspalkkioissa, niin kilpailuvalttina voisi olla myös sovellus käytön seuraamiseen. Kaveri mainitsi, ettei Vattenfallilla taida olla tällaista sovellusta ja en kyllä sovelluskaupasta äkkiseltään bongannut.

Sit on toki vielä asia erikseen, miten toimiva jokin sovellus on kilpailijan vastaavaan verrattuna. Vaan hankalapa näitä on käytännössä vertailla muuten kuin yhtiöitä vaihtelemalla. Ellei sitten lunttaa muilta.
 
En minä mitään tiedä (niin en käytä edes kappalejakoja tähän), mutta tuon valossa (kun ajatuksia heräsi) en hirveästi parjaisi noita uusiutuvia energianlähteitä, jos niiden avulla tuotettaisiin sähköä noin halvalla. Ydinvoimakin näköjään halpaa siinä vaiheessa kun tuotanto pyörii ja toki tarvitaan luotettavaa tasaista sähköntuottoa, mutta jos Olkiluoto kolmosen osuus on "vain" 14 prosenttia ja uuden ydinvoimalaitosyksikön kappalehinta helposti miljardeja ja valmistumiset voivat lähennellä ikuisuusprojekteja, eivätkä tuon tiedon valossa kivihiili- ja kaasuvoimalat tuota sähköä mitenkään edullisesti, niin ihan hyvä että pykäävät tuulivoimaloita, kun vesivoimalle ei hirveästi uutta tilaa ole. Aurinkovoimalle saadaan näköjään hetkellisesti rahoitusta kivalta ulkomaalta... Harvemmin siis tarvitsee ostaa 24 tunnin joukkoon kalliimpia fossiilitunteja ulkomailta. Ja vaikken edes lajittele biojätteitä kun en ole niin "ympäristötietoinen", niin hengittäkööt hiilivoimaa mieluummin jotkut muut. Ei ole juuri tähän hetkeen tietämystä, onko fossiilinen sähköntuotanto muutenkin kovin kallista, vai painaako vaakakupissa vahvastikin "haittahinta".

Siitä voi aivan hyvillä mielin maksaakkin enempi ettei tänne rupelleja tule yhtään enempää. Eipä ole oman elämän aikana vielä tullut eteen asiaa mikä vaikuttaisi yhtä paljon omaan elämään kun nuo helvetin myllyt mitä suunnittelevat aivan koko pitäjän täyteen.
 
Huhtikuun viimeisenä päivänä loppui 4snt kiinteä soppari ja lähti pörssisähkö. Ihan ok valinta kun vaihtoehtoina oli 20snt toistaiseks tai 13snt 24kk.

1686131850733.png



Aiemmin tuli poltettua sähköä 23000kwh vuodessa. Ens viikolla energiaremontti valmis. Kaikkien laskujen mukaan pitäis jatkossa mennä 10000kwh. Ja mahdollista optimoida kulutusta talvella. Tod näk pörssillä menee ens talvikin. En usko sellaisiin hintoihin mitä viime talvena. Toki voihan sitä ryssät ydinpommia paukauttaa tai muuta mukavaa mistä markkinat sekaisin.
 
Fortumin myyjät puheli maaliskuussa tuossa lähikaupassa, kun olivat feissaamaassa, että kesällä tehdään 4c/kwh soppareita taas. Minulle saa ja jopa pitää soittaa heti, kun Fortum tämän tarjoaa sanoin :)
 
Fortumin myyjät puheli maaliskuussa tuossa lähikaupassa, kun olivat feissaamaassa, että kesällä tehdään 4c/kwh soppareita taas. Minulle saa ja jopa pitää soittaa heti, kun Fortum tämän tarjoaa sanoin :)
Villi veikkaus ettei työnantaja olis kovin mielissään jos kuulisi myyntihynttisten heittelevän tuollaisia asiakkaille. Isolla todennäköisyydellä ei lisää myyntiä akuutisti eikä kesällä, ja lopulta syksyn tullen potentiaalisella asiakkaalla paska maku suussa kun määräaikaisten hinnat ei lähelle tuota laskenutkaan. Sitten kiukkunen mummo soittaa aspaan että "työhän lupasitte minulle" 😄
 
Villi veikkaus ettei työnantaja olis kovin mielissään jos kuulisi myyntihynttisten heittelevän tuollaisia asiakkaille. Isolla todennäköisyydellä ei lisää myyntiä akuutisti eikä kesällä, ja lopulta syksyn tullen potentiaalisella asiakkaalla paska maku suussa kun määräaikaisten hinnat ei lähelle tuota laskenutkaan. Sitten kiukkunen mummo soittaa aspaan että "työhän lupasitte minulle" 😄
Totta. En siis ole heidän asiakas mutta kovasti yrittivät sellaiseksi saada. Lukitsen heti 4c/kwh sopparin 12-24kk jos joku sen tarjoaa :D
 
Back
Ylös Bottom