Sähkön hinta

Miten asut ja mikä lämmitysmuoto?

  • Omakotitalo suorasähkö

    Votes: 41 31,5%
  • Omakotitalo muu lämmitys

    Votes: 31 23,8%
  • Kerros/rivitalo suorasähkö

    Votes: 12 9,2%
  • Kerros/rivitalo muu lämmitys

    Votes: 44 33,8%
  • Joku muu...

    Votes: 2 1,5%

  • Total voters
    130
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielenkiintoista nähdä miten sähkön hinta tulee vaikuttamaan vihervasemmisto ja feministi jengin auttamishaluihin.
Meidän pitää auttaa ja kaikkein heikoimmassa asemassa olevat. Ihmisoikeudet ja sota joka koskettaa meitä kaikkia.
Se voi mieli muuttua kun tulee parin tonnin sähkölasku.
 
Akkupaketti, jolla pystyy muutakin pyörittämään kuin imuria ja kahvinkeitintä yhtäaikaa, taitaa olla jo aikalailla 10k€ investointi.

Ehtiit ensin. Tosiaan aika arvokkaita nuo akustot ja upsit. Sit akut vielä pitää huoltaa ja uusia aika ajoin.

Karkeasti voi laskea, että jos ois vaikka 40kW akusto. Ja sen 5c sähköllä lataa se maksaa sen lataus 2€. Päivällä jos sähkö 50c säästöä tulee teoreettisesti 18€ ( häviöitä tapahtuu joka välissä ja lämpöä tuottaa myös aika paljon tuollainen, varmaan lähempänä 14€ olisi oikea säästö.)


Tollanen maksaa varmaan helposti jo 20k€. Niin jos joka päivä pystyis käyttään täys lataus / täys purku, menis tuolla 18€ säästöllä 3 vuotta, että ois vasta kuolettanut hankinta hinnan.
 
Ei enää riitä tuokaan. Just oomilta työkaverilla toistakseks voimassa oleva 38c ja ei se nousu varmaan siihenkää vielä lopu. Tonnin lasku kuussa kuulemma tulossa 👍
Joo, onhan ne helvetin korkeita hintoja. Saattaahan se isossa talossa pahimpina kuukausina noihin summiin lasku nousta.
 
Joo, onhan ne helvetin korkeita hintoja. Saattaahan se isossa talossa pahimpina kuukausina noihin summiin lasku nousta.

Onhan tuo aika helvetisti jos on ennakoitu, että 1/5 suomalaisista on kusessa sähkölaskujen kanssa. Mä aineki voin nostaa käden pystyy et mistä revitää 2-3kk rahat vuoden vaihteen jälkeen sähköön ku toinen osapuoli tienaa vaan 1500/kk. Tähän mennessä mä oon maksanu sen sähkön kokonaan
 
Ehtiit ensin. Tosiaan aika arvokkaita nuo akustot ja upsit. Sit akut vielä pitää huoltaa ja uusia aika ajoin.

Karkeasti voi laskea, että jos ois vaikka 40kW akusto. Ja sen 5c sähköllä lataa se maksaa sen lataus 2€. Päivällä jos sähkö 50c säästöä tulee teoreettisesti 18€ ( häviöitä tapahtuu joka välissä ja lämpöä tuottaa myös aika paljon tuollainen, varmaan lähempänä 14€ olisi oikea säästö.)


Tollanen maksaa varmaan helposti jo 20k€. Niin jos joka päivä pystyis käyttään täys lataus / täys purku, menis tuolla 18€ säästöllä 3 vuotta, että ois vasta kuolettanut hankinta hinnan.
Yhtäkkiä ajateltuna nopeemmin tulisi maksuun kuin aurinkopaneelit. Mutta noilla numeroilla ehkä mielummin keskittyy muihin säästökohteisiin. Tiputtaa lämpöjä yms. Kiitos kaikille vastaajille. 🙂
 
Onhan tuo aika helvetisti jos on ennakoitu, että 1/5 suomalaisista on kusessa sähkölaskujen kanssa. Mä aineki voin nostaa käden pystyy et mistä revitää 2-3kk rahat vuoden vaihteen jälkeen sähköön ku toinen osapuoli tienaa vaan 1500/kk. Tähän mennessä mä oon maksanu sen sähkön kokonaan
Joo, onhan se täysin perseestä. Itse kyllä selviän vaikka säästöihin ehkä joutuukin kajoamaan. Monelle tulee paskat ajat eikä se kyllä naurata yhtään.
 
305189530_10159186807123198_2630860392740124760_n.jpg


"Eli me lainaamme sähköyhtiöille rahalla jota meillä ei ole, eli velaksi.
Sitten energiayhtiöt lähettävät meille monikertaisia sähkölaskuja jotta voivat maksaa takaisin meille lainan jonka meiltä lainasivat, meidän rahoilla, ja kaikki ovat onnellisia, vai miten se meni."
 
Mitenköhän vuokrat ja vastikkeet nousee ensivuonna, varmaan nähdään harvinaiset isot nousut. Sapuskan kallistuminen päälle+ tietysti energian.
Poistuu melko käsittämätön määrä ostovoimaa.
Eiköhän se työttömyyskin ala pikkuhiljaa nousemaan.
 
Tottahan on se, että jos ei putte olis hyökännyt Ukrainaan ei tätä kriisiä olis. Se on ihan eri asia jos vihreällä siirtymällä hinnat olis noussu 8s senttiä verrattuna nykyiseen 30 senttiin.
Vai voiko joku väittää että Saksalla olis pulaa kaasusta jos ei ryssät olis alkanu sotimaan?
Juu en ole viherpiipertäjä.
Saksalla varmaan olis asiat paremmin nytkin jos oltaisiin vähän varovaisemmin ajettu ydinvoimaa ja hiilivoimaa alas.. vihreän siirtymän nimissä. Kaasun puutteen aiheuttama shokki olisi ehkä ollut lievempi.
 
Saksalla varmaan olis asiat paremmin nytkin jos oltaisiin vähän varovaisemmin ajettu ydinvoimaa ja hiilivoimaa alas.. vihreän siirtymän nimissä. Kaasun puutteen aiheuttama shokki olisi ehkä ollut lievempi.
Joo tää on kyllä järkyttävä aivopieru Saksalta miten ne on ajaneet itsensä ryssien vaikutusvallan alle. Ei sitte kenellekään tullu mieleen, että noi voi alkaa kiristämään meitä energialla..
 
Back
Ylös Bottom