Säästöliekki ja jumittava paino

Vastaan itse itselleni. Kuinkakohan paljon merkitystä on sillä, että olen sairastellut aika paljon, on tullut jo senkin vuoksi lepopäiviä mutta en ole lepopäivinä syönyt juurikaan vähempää kuin treenipäivinä? Muutenkin ehkä liikaa koettanut kertaheitolla saada kuntoon sekä treenin että syömisen - treenin lisääntyessä kalorit ovatkin vähentynyt, ja sitten kun tulee taukoa niin kroppa kiukkuaa heti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iltapala: puuroa, vihanneksia

Sulla on kulutus 2500KCAL ja säästöliekin torjuntaan popsit 2000KCAL päivässä? Hmm...miten jos nostaisi ravinnon määrän jonnekin 3000KCAL kieppeille ainakin parin viikon ajaksi. Pari pullaa ja pizzaa tekee hyvää ruokavaliossa... ;) :kippis1: Syöntiin voi myös kiinnittää vähemmän huomiota ja ajatella Jotain Ihan Muuta, niin pää kestää paremmin.

Puuro illalla on mielenkiintoinen valinta dieetillä imho.

Puuro illalla on mielenkiintoinen valinta dieetillä imho.

Joskus, joo... saa paremmin unta. Ei tuo jokailtaista ole. Rahkaa tai mitä lie sörsseleitä usein.

No sitä tässä koetan juuri selvittää että onko mulla joku säästöliekkijuttu nyt vai ei. Enempi vaiko vähempikö pitäis syödä... molemmat on kokeiltu. Silloin kun söin ylitte tuon 2000 kalorin, en kyllä treenaillutkaan, kulutus on ollut paljon pienempi (alle 1800 kCal jopa).

Itelläni on pitemmän aikaa palanut aika pieni liekki, Pudotin 87kg:sta 64kg 1,5 kuukaudessa. Olin pumpannut koko talven staattista punttia ja syönyt kun sika ~3000 kcal per päivä.. nyt juhannuksena unohdin puntit ja teen 10km juoksulenkkejä joka päivä syön ananaspurkin tai banaanin päivässä eli noin 100kcal per päivä, kaljan ja muut alkoholit olen jättänyt... nyt on vaan se propleema ettei edes maistu vaikka voisi syödäkin jotain.. eli rasvaa ei löydy eikä oikeen lihastakin..helvetin moinen juoksukunto kyllä:) .. paino nyt 64 ja pituus 177.

Kuinka kauan menee, että pääsee pois säästöliekkitilasta?
Mulla takana pari kuukautta järkyttävän minimaalista syömistä (paino pysynyt aikalailla samoissa) ja nyt vasta normalisoin. Yritän syödä nälän mukaan ja tasapainoisemmin.

Anteeksi kun tulen tänne väliin häsläämään, mutta rupes kiinnostaa jos Freida voisi auttaa minua sähköpostitse mun syömisieni kanssa... ? Sulla vaan tuntuu olevan paljon tietoa kaikesta syömiseenkin liittyvästä. Kiitos. Ilmottele...

Osaisikohan joku auttaa?

Olen ~73,5 kiloinen mies, r% 10-15 (huono arvioida). Pitäisi kiristellä rasvoja pois tässä, mutta ei onnistu. Kalorilaskurin mukaan peruskulutus ilman liikuntaa ~2150kcal, joten olen nyt sen verran syönyt, 30% pr, 33% r, 37% hh. Hiilihydraatit pääsääntöisesti vain aamulla ja treenin jälkeen palkkarissa ja aterialla. Toki kasviksista, hedelmistä tulee muulloinkin vähän.
Treenaan neljä kertaa viikossa painonnostoa. Itselleni melko raskaasti, eli objektiivisesti katsoen pilipalipainoilla, tekniikkaa opetellen. Sen lisäksi välipäivinä muutamat vatsat ja leuat. Aerobista on lähiaikoina tullut fiiliksestä riippuen 1-3 krt viikossa, treenipäivänä tasaista, välipäivänä HIITtiä.

Tuloksena: voimat vähenemmän päin, paino NOUSUSSA!

Tässä vaiheessa voi lukea viestin ensimmäisen virkkeen uudestaan. :) Please.

Fedit: Mässypäivän pidin viimeksi viime lauantaina. Söin ~3000kcal, isoin osa rasvoista, kun ravintolassa käytiin.

Kauan olet Avernian ollut tällä dietillä?
Jos vasta ihan hetken, niin voi olla että keho vasta totuttelee vähempään safkaan. Painohan voi dietillä heitellä helposti viikosta toiseen parikin kiloa.
Jos olet ollut kauemmin, niin ... Kannattaisi ehkä sitten vetää pari viikkoa kulutuksen tasolla ellei vähän plussalla, että elimistö tottuisi jälleen normiruokailuun.
Olen itse aika samankokoinen kaveri ja aloittamassa (n. 4 rasvakilon poistavaa) diettiä tänään. Tähtäimessä 10% rasvat.

Kaivelin kalenteria. Tammikuun puolesta välistä on dieetti ollut päällä. Paino tippunut yhteensä kaksi kiloa. Yhdessä välissä oli viikko isommilla kaloreilla, ja "normiviikkojen" kalorit on laskenut 2300:sta nykyiseen pikkuhiljaa. Cheattia harvemmin kuin kerran viikossa, alkoholia olen juonut varmaan neljä ravintola-annosta kevään aikana. :D Mikähän muu vielä voisi vaikuttaa... yritän nukkua 8,5 tuntia per yö, mutta aina se ei tietenkään onnistu.

Onnea sullekin Pingu, toivottasti lähtee helpommin kuin minulla!

Lisäraporttia:
Leposyke 50, nopeasti nousemisen jälkeen 68. Ei ruokahaluongelmia. Heräilen kyllä aamuyöstä, mutta luulen sen johtuvan lähinnä siitä, että on valoisaa ja ikkunat etelään.
Eli ylikuntoa tuskin ainakaan on. Tänään oli aamupaino 700g isompi kuin eilen :hyper: Perjantain cheattiateria kummittelee? Kalorit ei menneet siltä päivältä kuitenkaan yli kuin sadalla... Kylkyl, paino heittelee dieetillä. Mulla se heittää ainoastaan ylöspäin :D Onpas mysteerikroppa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom