Säädettävät käsipainot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YJT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

YJT

Minulla on hakusessa säädettävät käsipainot; painoa saisi olla ainakin sellainen 30 kg / käsi mutta mielellään säätövara saisi ylettyä jonnekin 40 kiloon asti. Olen kiinnostunut etupäässä pikasäädettävistä käsipainoista, eli sellaisista missä ei tarvitse ruuvata lukkoja auki, ladata kiekkoja tappeihin ja ruuvata lukkoja takaisin kiinni.

Esimerkkejä tällaista painoista ovat esim. Powerblocks tulisi kyseeseen.

Tällaiset pikasäädettävät toki maksavat paljon enemmän kuin tavanomaiset (vinyylisarjoista puhumattakaan), ja tokihan ne saattavat köyhästä tuntua kalliilta. Tuollainen nopeasti ja helposti säädettävissä oleva kuitenkin tuntuisi kätevältä. Onko näistä kokemuksia, ovatko oikeasti nopeita? Mites kestävyys; kestävätkö käyttöä?

Samanlaiset hakusessa täälläkin. Ulkomailta saa varmaan edullisimmin niin jos joku on tilannut voisi kertoa kokemuksia.
Treenikin kärsii kun harvemmin jaksaa ruveta pyöritteleen päitä auki 2,5kg lisäyksen takia :D

Nopeuden puolesta hyvät on myös 50 mm päillä olevat kässäritangot ja pikalukot. Itellä Muscle Clampit ja ovat helvetin nerokkaat lukot. Super nopeat ja kestää liukumatta hammer käännöissäkin. Lock jaw collar on toinen valmistaja mikä tekee pikalukkoja.

Kokemuksia on powerblokeista ja niistä toisista, mitkä ehdit jo editoida pois viestästäsi. Powerblokit ovat jokseenkin "kovassa" käytössä, sillä ovat osana cross circuit nimistä ohjattua tuntia, mitä näkyy olevan viikottain salilla. Olen myös ite kokeillut niitä, ja vaikuttaa ihan päteviltä. Painojenlisäys/poisto on niin kätevää, kun video sen näyttää olevan. Mutta tuskin on tehty tiputtelua varten, kuten kuvista näkyy painopaikat ja tukivarret suhteellisen ohuita. Huomioi myös muovinen liukutappi, mitä käytetään painonlisäyksessä/vähennyksessä.

Ne toiset oli hiemän hankalammat ainakin painonvaihdon suhteen. Ne liukuvat tapit jäi jumiin välillä, jolloin niitä piti vähä käsitellä. Se onkin ainoa muistikuva ko. kässäreistä.

Meikällä on käsipainotanko jossa on tullut enimmillään pidettyä jotain viittäkymmentä kiloa ja aikanaan kävin läpi hirveän määrän noita lukkoarvosteluja, koska halusin mahdollisimman hyvät lukot. Tulee meinaan viikoittain tehtyä yhden käden pystäriä tuolla käsipainolla. Pitkän vertailun ja monen youtube videon katsomisen jälkeen päädyin Titan Proloc lukkoihin (Titan Proloc Collars | Titan Support) ja oon ollut ihan hemmetin tyytyväinen. Oli vain aika vaikeat ainakin aikaisemmin ostaa kun joutui oikein etsimään kauppaa, joka lähettäisi Suomeen.

Minulla on tuo Powerblock "U-90 Stage III Set" ja voin kyllä sanoa, että on ihan pirun kätevä systeemi.

41 kg per käsi saa maksimissaan painoa ja silti vie tilaa vain yhden käsipainoparin verran.
Painojen "vaihto" on myös nopeaa ja helppoa. Sokan paikkaa vaihtamalla muuttuu paino aina 4,5kg pienemmäksi/isommaksi ja tuo vaihto on todella nopea.
Jos haluaa pienempiä muutoksia, niin sitten joutuu pläräämään kahvojen sisällä olevien lisäpainojen kanssa mutta niidenkin kanssa vaihto on silti moninverroin nopeampi kuin tavallisilla painoilla. Varsinkin kun käyttöön tottuu.

Hyvää on myös se, että mitä pienempi paino on käytössä, niin sitä lyhyempi on painon kokonaispituus.
Teepä hauiskääntöä jollain 45 sentin mittaisilla normaaleilla lukollisilla käsipainoilla. Hinkkaa tangon päät reiden sivuja aikas ilkeesti...
Sama ongelma Bowflexin tekeleillä.

Sekä se, että päädyt ovat tasaiset/sileät. Esim. punnerrusliikkeissä heilautus aloitusasentoon reiden päältä on yhtä kätevää kuin kuntosalien kiinteillä käsipainoilla.
Tavallisen lukollisen käsipainon kanssa uppoaa tanko kivuliaasti reiteen.

Huonoja puolia:
- Ovat kestävän/laadukkaan tuntuiset mutta lattialle (tai mihin tahansa muuallekaan) en noita tiputtelemaan ryhtyisi (tosin en ole ikinä salillakaan tiputellut painoja, joten ei minulle varsinainen haitta)
- Pullover ei noilla oikein onnistu
- Järkyttävä hinta

Jos lompakko kestää, niin suosittelen.

Kokemuksia on powerblokeista ja niistä toisista, mitkä ehdit jo editoida pois viestästäsi... Ne toiset oli hiemän hankalammat ainakin painonvaihdon suhteen. Ne liukuvat tapit jäi jumiin välillä, jolloin niitä piti vähä käsitellä. Se onkin ainoa muistikuva ko. kässäreistä.

OK, kiitos tiedosta. Itse asiassa editoinnin teki foorumin ylläpito; ilmeisesti koska linkki vei suomalaisen nettikaupan sivuille. Powerblokit kuulostavat hyviltä, mutta ne toiset (joiden merkkiä/valmistajaa ei millään nettisivuilla tunnuta kerrottavan) ovat huomattavasti halvemmat, joten voisi ottaa vakavaan harkintaan.

Minulla on tuo Powerblock "U-90 Stage III Set" ja voin kyllä sanoa, että on ihan pirun kätevä systeemi.

Kiitoksia kattavasta analyysista, vaikuttaa ehkä jopa paremmalta kuin mitä ajattelinkaan. Noita kun saisi jostain halvalla... Myyköhän noita joku Kiinassa murto-osalla virallisesta hinnasta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom