Ryssän aikeet

Tappoipas.

Edit: Meinaan sen valtaaikana teloitettuja, vankilassa kuolleita, leireillä kuolleita, jne. Ihmisiä.
"Miljoonia ihmisiä teloitettiin ja lähetettiin vankileireille Siperiaan, useat katosivat yksinkertaisesti jäljettömiin, eikä heidän kohtalostaan kuultu kuin vasta arkistojen avauduttua 1990-luvulla. Pelkästään maatalouden pakkokollektivisointia seuranneessa nälänhädässä kuoli noin seitsemän miljoonaa ihmistä vuosina 1930–1933. Eri arvioiden mukaan vuosien 1929–1939 kokonaisväestönmenetys oli noin 15–20 miljoonaa henkeä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Josef_Stalin

Tiedän että wikipedia on paska tietolähde, mutta katoin sieltä nyt silti. Pistä jotain lähteitä tolle lukumäärälle esiin, en purematta suostu tollasia lukuja nielemään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viktor Shashkov,
professori, Murmansk
Stalinin kauden vainovuodet


Stalinin kauden vainotoimien seurauksena teloitettujen joukkohautoja löytyy yhä eri puolilta laajaa Venäjän maata. Useita on löytynyt Karjalastakin kuten Sandormoh Karhumäen piirissä ja Krasnyi bor Petroskoin liepeillä. Viktor Shashkovin kirjoitus antaa yleiskuvan Stalinin ajan joukkovainoista, niiden historiallisista mittasuhteista.

Katsaus vainotoimien historiaan

Entisessä Neuvostoliitossa 1920-50 luvuilla suoritetuista vainotoimista muodostui traaginen, pahaenteinen ja vielä kirjoittamaton luku Venäjän ja entiseen Neuvostoliittoon kuuluneiden valtioiden historiassa. Voidaan täydellä syyllä sanoa, että mittasuhteiltaan ja uhrien määrässä Neuvostoliitossa toimeenpannut poliittiset vainot ylittävät vastaavanlaiset poliittisista syistä johtuvat vainot koko ihmiskunnan historian aikana.

Esimerkiksi 1400-luvulla, inkvisition riehuessa, kahdeksantoista vuoden aikana poltettiin roviolla noin kymmenentuhatta ihmistä. Iivana Julman hallitessa Venäjää vuosina 1565-1578 opritshninan kuusituhatta miestä tuhosi seitsemän vuoden aikana yli viisitoistatuhatta kansalaista.

Kuinka monta uhria vaativat poliittiset rankaisutoimet Neuvostoliitossa? Siihen ei pystytä vastaamaan, arviot vaihtelevat 40 ja 50 miljoonan välillä. Noin puolet tästä määrästä teloitettiin tai menehtyi sairauksiin Gulagin vankileireillä. Tarkkoja tilastotietoja tästä vuosisatamme tragediasta ei löydy puolue-, valtioelinten enempää kuin oikeuslaitoksenkaan arkistoista.

http://keskustelu.plaza.fi/ajassa/keskustelu/t1640169,75

Tuossapa jotain lukemista. Noihan luvut on vaa spekulaatiota kaikki, mutta itse Ukrainalaisena päässäni pyörii 40-50 miljoonan ihmisen numero, kun taas muut ehkä haluavat uskoa sen pienemmäksi. En täydellisestä totuudesta taas tiedä, mutta sanon mitä ajattelen.
 
Sähän voit sanoa mitä haluat, mutta kyllä koulussakin opetaan että noin luku on 20milj. Kyllä koulussakin opetetaan virheellistä tietoa silloin tällöin, mutta kyllä mun korvaan toi 40-50milj kuulostaa aika helvetin suurelta. Miksi ihmiset haluaisit uskoa noi luvut pienimmiksi?
 
Sähän voit sanoa mitä haluat, mutta kyllä koulussakin opetaan että noin luku on 20milj. Kyllä koulussakin opetetaan virheellistä tietoa silloin tällöin, mutta kyllä mun korvaan toi 40-50milj kuulostaa aika helvetin suurelta. Miksi ihmiset haluaisit uskoa noi luvut pienimmiksi?

No mietippä jos kylmän sodan aikaan jengi ois saanu kuulla Stalinin tappaneen 50 miljoonaa ihmistä... Kaikki ois IHAN paskat housuis et noiha neukut on ihan HULLUJA! Ja se pelko olis erittäin kätevä neukulle. Hrustsevhan itse aloitti tämän anti-stalin systeemin. Rupes kertoo kansalle et mitä niille oli tehty jne.. Ei kauheen kivoja tarinoita. Ja mulle se on oikeesti ihan yks haile mitä sun koulussa teille sanottiin ja että mikä se "noin"-luku on. Pointtina se että: Stalin tappo ihan ruttona lössiä.
 
Joo joo mut siis miksi nykyään haluttaisiin vähätellä tuota lukumäärää? Onhan se määrä mullekkin aika yks hailee mut kyl silti toi 50milj kuulostaa mun korvaan törkeen isolta luvulta. Miten vaan. Eipä se mun elämään kauheesti vaikuta kuoliko niitä 20milj vai 50milj.
 
Joo joo mut siis miksi nykyään haluttaisiin vähätellä tuota lukumäärää? Onhan se määrä mullekkin aika yks hailee mut kyl silti toi 50milj kuulostaa mun korvaan törkeen isolta luvulta. Miten vaan. Eipä se mun elämään kauheesti vaikuta kuoliko niitä 20milj vai 50milj.
Heh, hyvin sanottu :D
Eipä se vaikuta, mut musta nyt siis jotenki tuntuu että jos ihminen oli "paha", ni mielummin siitä sitten puhuu tosi pahana, ku että spekuloidaan siitä että kuinka monta kaveriaan se nirhas. Ja siis mulle kun on tosiaan vanhemmat ja sukulaiset aina heittäny tota 50miljoonaa ni siitä sitten ite pidän kiinni, kun ei sillä miljoonamäärällä nyt niin kova ero ole. Miljoonia kuoli. Se siitä.

Tossa hommassa eniten vituttaa se, et Stalinist tehää nyt jotain vitun kansan sankaria. Mitäköhän silläki haetaan takaa? Mä miettisin et Putin ja Medvedev haluaa nussia ihmisten mielet siihen kuntoon, et ne päättää että Venäjästä tulee kova maa jos ne antaa heille samat valtuuden ku Stalinilla oli aikoinaan. Jos näin tapahtuu, ni en usko että entinen "salainen poliisi" Putin ja hänen suojattinsa Medvedev kauheasti epäröi potkia ihmisiä päähän ja tehdä mitä näkevät parhaaksi.
 
Ja siis mulle kun on tosiaan vanhemmat ja sukulaiset aina heittäny tota 50miljoonaa ni siitä sitten ite pidän kiinni, kun ei sillä miljoonamäärällä nyt niin kova ero ole. Miljoonia kuoli. Se siitä.
Takerrun nyt tuohon vielä sen verran että on sillä miljoona määrällä silloin väliä jos ero kahden eri luvun välillä on melkein 2,5kertainen :lol2: Mutta joo. Se siitä.
 
Kyllä se kuolinmäärä menee reippaasti yli 20 miljoonan, kun jo vuosina 1929 - 1939 stalin-setä likvidoi ne 20 miljoonaa ihmistä. Tuohon kun lisää muut vuodet hänen vallassaoloajasta niin kyllähän luku menee varmastikkin yli 40 miljoonan. Stalinhan oli vallassa huikeat 30 vuotta, ja tuossa on vain kymmenen vuoden uhrit.
 
Osakseni ymmärrän että Venäjä haluaa nostaa kansalaistensa "omatuntoa" vähän korkeammalle. Mutta en kyllä tajua miksi se pitää tehdä näin PÄIN VITTUA.. Voisivat kehua Venäjän tsaareja tai jotain, mut Stalin? WTF? Miksi siitä pitää nyt taas tehdä isä aurinkoinen? Eikö se jo tullut selväks et se oli diktaattori ja vitun sairas jäbä.. vainoharhainen ja suuruudenkipeä. JA se tappoi 50 milj oman maan kansalaista.

Aiheesta sen verran vielä, että Venäjällä tehtiin vähän aikaa sitten kysely siitä, että kuka oli Venäjän vaikutusvaltaisin ja "parhain" johtaja... noin 70% vastasi.... TITTIDII! Stalin! Kuinka sairas kansa voi olla VAI johtuuko se sittenkin siitä aivopesusta.

Venäläisillehhän koko aika tuputetaan päihin että he ovat erillainen kansa, heitä ei voi johtaa yksinkertaisella demokratialla tai muulla. Paskanmarjat! Ihan yhtä läskipäitä ne on ku Ukrainalaiset ja muut salaavit, maa on vaa nii vitun järjettömän kokonen ettei yks johtaja pysty sitä käsissään nätisti pitelemään. Tai pystyis, jos siellä ei ois niin älytön korruptio ja jengi hyppis heti silmille jos näyttää "heikkoutta"... Vittu ihan sairas sterssi-erkki mesta! Hyi helvetti.

Venäjä toistaa itseään, nyt nostetaan stalin esille, kun taas 1950-1960 luvulla stalinin kuoleman jälkeen otettiin lenin samalla tavalla esille sankariksi ja nimettiin kaikenmaailman paikkoja missä hän oli käynyt, museoita, katuja ja vaikka mitä hänen nimeensä. Eihän tässä muuta eroa ole paitsi että toinen herroista sai vähän enemmän pahaa aikaan. Tai empä nyt tiedä, sillä stalinihan vain jatkoi Leninin työtä (ei sillä että lenin olisi välttämättä teloittanut miljoonia ihmisiä :D).
 
Venäjä toistaa itseään, nyt nostetaan stalin esille, kun taas 1950-1960 luvulla stalinin kuoleman jälkeen otettiin lenin samalla tavalla esille sankariksi ja nimettiin kaikenmaailman paikkoja missä hän oli käynyt, museoita, katuja ja vaikka mitä hänen nimeensä. Eihän tässä muuta eroa ole paitsi että toinen herroista sai vähän enemmän pahaa aikaan. Tai empä nyt tiedä, sillä stalinihan vain jatkoi Leninin työtä (ei sillä että lenin olisi välttämättä teloittanut miljoonia ihmisiä :D).

Leninin neuvostoliitto oli se utopistinen juttu.. siis ei Lenin muuta ku keksiny sen miten Marxin ja Engelsin filosofiaa voidaan hyödyntää vallankumoukseen jne. Lenin tosin keksi keskitysleirit ja Stalin pisti ne käytäntöön, niinkuin Hitlerkin.. Et en mä sanois et Lenin oli ihana ihminen, mut ei se nyt ihan niin skitso ollu ku Stalin, eikä pistäny sairaimia ideoitaan käytäntöön. Eikä Lenin edes halunnut että Stalinista tulisi hänen seuraaja, ja ihan puhuikin tätä vastaan. Mut Stalin veti pitemmän korren ja tapatti vastustajansa little by little, jo ennen Leninin kuolemaa, ja kun Lenin heitti lusikan nurkkaan ja kääri räpylät, ni Stalin vaan otti ja meni. Eikä hän ikinä ees ollu maan korkeimmassa virassa, mutta käytännössä oli "the boss".. Että, siitäs sitten, katuja nimeämään.. "Aurinkoisenkatu" :thumbs:
 
En ole täysin varma mutta eikö Ukrainan kansanmurha lähtenyt liikkeelle ihan Leninin käskystä? Ja jos olen lukenut oikein niin Lenin nimenomaan korosti armottomuutta ja sitä, että kaikki vastustelijat pitää tappaa mahdollisimman julkisesti.
 
Venäjän virallinen historiantulkinta on nyt, että Puola aloitti 2. maailmansodan, kun se ei suostunut natsi-Saksan "vaatimattomiin" vaatimuksiin. Venäjällä valmistellaan lakia, joka kieltää vankeustuomion uhalla sekä kansalaisia, että ulkomaalaisia (?!?) "panettelemasta" Venäjää väittämällä, että Neuvostoliitto valloitti Puolan ja Baltian maat.

Toukokuussa Moskovassa järjestettiin pullistelusotilasparaati, jonka yhteydessä Medvedev sanoi, että mihin tahansa hyökkäykseen Venäjän kansalaisia vastaan vastataan jämerästi. Mitähän sitten tapahtuu, jos Suomen venäläisvähemmistö keksii tulleensa jollain tapaa kaltoinkohdelluksi?

Eli Venäjällä näyttää tehneen paluun täysin neuvostohenkinen historian vääristely ja mustan väittäminen valkoiseksi.

Minua tämä kehitys ainakin pelottaa. Ihan kuin oltaisiin taas 30-luvulla.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/russia/5445161/Russia-accuses-Poland-of-starting-Second-World-War.html
http://www.telegraph.co.uk/comment/columnists/simonheffer/5462029/Russia-wheels-out-the-evil-weapon-of-history.html
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/russia/5299972/Dmitry-Medvedev-at-Moscow-missile-parade-Russia-will-teach-aggressors-a-lesson.html
 
Viimeksi muokattu:
Kiina pullistelee lihaksiaan, jenkit on niin pa että kohta sinne syntyy joku neofasistinen puolue ja lähi-idässä riittää rähinöitsijöitä. WW3!
 
Ei rikkaat haluu pilata sodalla maailmaa, jonka ne on onnistunu ympärilleen rakentaa. Siis omaa maailmaansa. Sodat voidaan sotia aavikoilla jne.
 
En ole täysin varma mutta eikö Ukrainan kansanmurha lähtenyt liikkeelle ihan Leninin käskystä? Ja jos olen lukenut oikein niin Lenin nimenomaan korosti armottomuutta ja sitä, että kaikki vastustelijat pitää tappaa mahdollisimman julkisesti.

Jos viittaat Holodomoriin, niin Lenin ei antanut käskyä tai homman hoiti kaupungin duunarit. Lenin kuoli melkein kymmenen vuotta ennen tuota.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Holodomor
 
Back
Ylös Bottom