Rypsiöljystä finnejä??

Ikä
36
Oon tässä vetäny nyt 4-5pv kaksi kertaa enemmän rypsiöljyä (eli n. 7-8rkl päivässä) kuin normaalisti, ja siinä aikana on tullut finnejä selkään aivan helvetisti!! pari ekaa päivää niitä tuli hieman eikä se paljoa ihmetyttänyt. mutta nyt kaikki silloin tulleet finnit on paisunu isommiksi tässä parin viime päivän aikana, ja nyt ne on valtaamassa koko pirun selkää! :eek: eli johtuiskohan äkillinen finnien tulo rypsiöljystä? en ole muuta ruokavaliossani muuttanut.

kenelläkään kokemuksia?

btw ei ollut kiva treenata selkää tänään kun tuntu että puhkeis kaikki pumpin tullessa! :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No koita vähentää öljyn ryystämistä aiemmalle tasolle ja katso tapahtuuko muutosta. Sekin on kyllä mahdollista että öljynsyönnin lisäämisellä ja finnien ilmaantumisella ei ole mitään tekemistä keskenään, sattuivat vaan tapahtumaan ajallisesti samoihin aikoihin (vrt. jäätelön myynnin ja raiskausten samanaikainen lisääntyminen kesäkuukausina).

Rasvanen ruoka (suklaa yms.) saattaa aiheuttaa sitä talin lisääntymistä. Eikös toi öljy kuitenkin ole 100% rasvaa? Noista luulis pääsevän ihan pesemällä eroon.

Juu, niinku aikaisemmin sanottiin kannattaa vähentää rypsin syöminen aikaisemmalle tasolle. Tai voisit jättää rypsit vetämättä viikoksi ja katsoa miten tilanne kehittyy.

Ihan kumpi tahansa näistä voi olla syynä: rypsi tai muu syy(esim. stressi)

Aika monella nuo hyvät rasvat itseasiassa vähentävät näppyjä. Ehkä kyseessä on jonkinasteinen ihon puhdistumisprosessi jossa se tunkee aluksi kaiken paskan pois itsestään? Samahan tapahtuu ainakin roacuttanillakin. Täysin mutua siis kuitenkin. :)

Mulla iho, kynnet ja hiukset (ne loput vähät) ovat voineet paremmin sen jälkeen, kun rupesin säännöllisesti rypsäriä ja kalaöljyä nauttimaan.

Itekki mietin tota finnijuttua kesällä kun siirryin vesitunasta öljytonnikalaan, heti pukkas muutama isohko näppy naamalle. Ei kuitenkaan enää tunnu olevan mitään vaikutusta. Tosin nyt parin päivän penkkaribileiden jälkeen alko tuleen useampikin finni naamaan.:jahas:

Testosteroni?

Edit: Sitä minä vain, että JOS tuo finnien yhtäkkinen kasvu johtuu rasvan lisääntyneestä käytöstä, se voi tarkoittaa esim. testosteronin lisääntynyttä eritystä. Sehän on hyvä asia? Jos tuo nyt öljyn mättämisestä johtuu, kyllä tilanne ajan kanssa raukoittuu. Pienetkin muutoksetkin ruokavalioon voivat saada jotain tiettyjä reaktioita aikaan, mutta ne rauhoittuu kuitenkin yleensä aika nopeasti.

Mutu: Joillekin eri ruoka-aineet aiheuttavat näppyjä tai finnejä, toisille ei. Esimerkiksi minulle ei tule rasvaisesta ruoasta/suklaasta tai muusta, mutta maitorahkasta tulee!:itku:

Minä olen jotenkin yhdistänyt finnit energian määrään. Suklaassa ja vaikka perunalastuissa on runsaasti energiaa, ja ne ainakin minulla lisäävät finnien muodostumisen mahdollisuutta. Paljonkos rypsiöljyssä on..

Krice sanoi:
Minä olen jotenkin yhdistänyt finnit energian määrään. Suklaassa ja vaikka perunalastuissa on runsaasti energiaa, ja ne ainakin minulla lisäävät finnien muodostumisen mahdollisuutta. Paljonkos rypsiöljyssä on..

No kurkkaa hyvä mies kyljestä. Se on 100% rasvaa eli jotain 7kcal/g. Laske siitä.

iivili sanoi:
Alkoholissa on 7kcal/g, rasvassa 9kcal/g.

Ah, niinpäs tietenkin. Kiitos korjauksesta:thumbs:

Sama havaittu täälläkin, parina iltana kun lappaa 2rkl oliiviöljyä kitusiin niin seuraavana päivänä ilmestyy joku finnin tapainen kasvoihin. Häipyy tosin seuraavaksi päiväksi.

Jos taas otan pidemmän ajan jakson joka ilta niin ei niitä enää sitten tule, ekalla kerralla vain.

Omalta kohdaltani tällaiseen tulokseen päässyt finnien ja ruokavalion suhteessa:

Rasva+proteiini+hitaat hiilarit-> ei mitään

Nopeat hiilarit-> muutama finni

Nopeat hiilarit+rasva (esim suklaa)-> saatanasti finnejä (kestää ikuisuuden parantua ne kranaatinsirpale jäljet selästä)

Samansuuntaista ongelmaa täälläkinpäin, tosin kyseessä maapähkinät eikä rypsiöljy, mutta rasva kuin rasva. Olen nyt parin viikon ajan syönyt iltarahkan kaverina hieman maapähkinöitä, kun tuossa keskusteluja lukiessani hokasin, että hyvät rasvat puuttuvat mun iltapalasta. Ei tuo öljyn ryypiskely oikein houkuttanut, pähkinöiden napostelu kuulosti mukavammalta... Mitään muuta kummempaa muutosta en ole päivän ruokailuihin tehnyt.

Nyt on sitten pari ärhäkkää näppyä pukannut naamaan, prkl. Hyvä tietää, että kyse voi olla vain puhdistumisesta, ehkä tämä tästä ajan kanssa asettuu. Treenit ovat tosin kulkeneet törkeän hyvin viime aikoina, ehkä ne näpyt johtuvat vain kovan treenin aiheuttamista huikeista testosteroni-kuohuista:lol2:

no johan nyt :) jeeps, nyt parin päivän sisällä ne ei enää nii pahoja ole. epäilin itekki et testot olis nousussa ku heppiki seisoo puolet päivästä. mut niinhän se tekee aina. taisi vaan puhdistaa toi rasvan vetämine

joo kakkaruoasta ei sitä ole tullut, koska oon alkanu jättämää nyt kaikki ylimääräset karkit sunmuut pois ruokavaliosta ku kesä lähenee. ruoasta se on ainaki tullu koska vedin yhtä markkinoiden vahvinta finnilääke kuuria vuoden ajan tossa pari vuotta sitte ja senjälkeen on ollut hiljasta näppyrintamalla. kiitos nykylääketieteelle. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom