Rypsärin käyttö tarvittavan päivän kalorimäärän saavuttamiseksi (david?!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rumor
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Joo moron..

Eiku tuli vaa mielee että jos on vetäny jo päivän tarpeelliset prodet / hiilarit / rasvat? mielestään nassuun ja silti kaloreita ei oo tullu ku noin 300kcal yli kulutuksen -> ja jos toivoo sen 500kcal syövänsä päiväs yli, että kasvas hyvin niiiin...

Onko sama ne 200kcal ottaa suoraa vaikka:

A) kylmäpuristetusta rypsäristä ? (vaikka on päivän mittaan ottanu tonnikalan kanssa 2x kertaa tätä sekä saanu myös makaroonista ku rypsäriä keitin veessä / jauhelihasta koska sitä käytän myös paistaessa :D

B) Mieluummin jotain muuta.. kuten lisää rahkaa/raejuustoa/näkkäriä tai jtn.

hyi että on huono thread! :D mutta olen vaa niin täynnä aina, että rypsäri on sellane hyvä kaloripohjainen vaihtoehto ja nopea upottaa alas! mielipiteitä tai jtn moro :)

Ota ihmeessä kumpaakin. ei toi 200 kaloria nyt oo juuri mitään mut vaikka 10g tota öljyy ja vähän jotain hyvää prodee. Tosta saa vaikka hyvän prode juoman, 10g öljyy ja 30g prodee.

Ingersoll sanoi:
Joo, jos on ongelmia saada riittävästi kaloreita niin pähkinöitä vaan kehiin. Siis jos niistä sattuu pitämään. Hyvänmakuisia ja kaloreita tulee tarpeeksi!

Joo, mutta ei sitten niitä pähkinöitä, jotka on suolattu ja rasvattu!!!

Heikki722 sanoi:
Joo, mutta ei sitten niitä pähkinöitä, jotka on suolattu ja rasvattu!!!
Miksikäs ei? Niis suolatuissakaan ei ole suolaa kuin about 1-1,5g/100g joka ei paljoa ole, ja rasvan lähteenä niitä itse ainakin mussutan, eli mitä enempi rasvaa sen parempi.

ehec sanoi:
Miksikäs ei? Niis suolatuissakaan ei ole suolaa kuin about 1-1,5g/100g joka ei paljoa ole, ja rasvan lähteenä niitä itse ainakin mussutan, eli mitä enempi rasvaa sen parempi.
Koska pähkinän oma rasva on hyvä laatusta mut se mitä siihen teollisuudes laitetaa on jotain saatanan norsun spermaa.:evil:

btw luetellaanko cashew pähkinät normaaleihin maapähkinöihin? menee paljo paremmin alas noi ku tavalliset pähkinät:kippis1:

Siis jos puhutaan parista sadasta kalorista niin ilman muuta ne voi ottaa rypsäristä. Halpaa ja hyvää rasvaa. Helvetin hyvä vaihtoehto.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä jossain välissä kittasin sen desin päivään, menee se joskus nykyäänkin. kevyet 900kcal pelkästä rypsäristä...

Weeboom sanoi:
Mä jossain välissä kittasin sen desin päivään, menee se joskus nykyäänkin. kevyet 900kcal pelkästä rypsäristä...

no tuo ny on jo pirusti ! :O mutta joo laitan tuon pähkinäidean korvan taakse / kylmäpuristettua rypsäriä lisää hyvin mielin.. =)

Kaveri suostitteli mulle sellasia kuin australian pähkinöitä macadamia nimellä oli ollu Englannissa. Pitäs olla todella paljon hyviä rasvoja. Sitä en sitten tiedä mitä nuo suomessa maksavat, tai mistä niitä löytää. Tarvii varmaan ottaa selvää, luulis että jossain citymarketissa tai luontaistuotekaupassa olisi?

edit: tossa olisi vielä jonkin sortin ravintoarvoja sille : http://www.nutritiondata.com/facts-B00001-01c20oN.html luotettavuudesta en sitte osaa sanoa.

Mahtaneekohan olla kovinkaan terveellistä todella runsas kasvirasvojen käyttö? Eivätkö kasvirasvat ole kuitenkin suht uusi tulokas ihmisen ruokavalioon? Tietystyi kasvirasvoja on aina vähän jostain saatu...

cashewit, hasselpähkinät ja kuoritut mantelit on mun mielestä parhaita!;)

Tuissi sanoi:
Mahtaneekohan olla kovinkaan terveellistä todella runsas kasvirasvojen käyttö? Eivätkö kasvirasvat ole kuitenkin suht uusi tulokas ihmisen ruokavalioon? Tietystyi kasvirasvoja on aina vähän jostain saatu...
No se nyt viä puuttuiskin että noistaki vois saada yliannostuksen. Helkkari toi 1 dl on jo ihan sairas määrä rypsäriä, eikä sekään oo ku kolmasosa päivän kaloreista.

HC76 sanoi:
No montas kaloria on kahdessa ruokalusikallisessa rypsiöljyä?

Onhan tota rypsäriä pikkusen helpomi ottaa kun nakertaa jotai pähkinöitä :D

Joskus tuota mittailin ja tällasen tuloksen sain:

1 rkl (7g) eli noin 62 kcal

edit. Tosiaan täällä pakkiksella on mielestäni ollut yleensä tuota 7g suurempia arvioita, mutta tuollaista lukua digitaalivaaka näytti pariinkin eri otteeseen.

Ingersoll sanoi:
Joskus tuota mittailin ja tällasen tuloksen sain:

1 rkl (7g) eli noin 62 kcal

edit. Tosiaan täällä pakkiksella on mielestäni ollut yleensä tuota 7g suurempia arvioita, mutta tuollaista lukua digitaalivaaka näytti pariinkin eri otteeseen.

Ruokamittoja

Tuon mukaan ruokalusikassa on 13,5 grammaa öljyä, eli energiaa noin 120 kcal. Ruokalusikka on siis virallisesti 15 millilitraa. Olet luultavasti mitannut jälkiruokalusikalla, joka on 10 millilitraa.

Vroomfundel sanoi:
Ruokamittoja

Tuon mukaan ruokalusikassa on 13,5 grammaa öljyä, eli energiaa noin 120 kcal. Ruokalusikka on siis virallisesti 15 millilitraa. Olet luultavasti mitannut jälkiruokalusikalla, joka on 10 millilitraa.

Juu, tämähän se oli.

Eli siis kuten sanoit ruokalusikka on virallinen mitta ja se on jotain muuta mitä yleisesti sanotaan ruokalusikaksi. Eli siis tuo mun mittaus on mitattu sellasella ruokalusikalla mitä esimerkiksi koulu/työpaikkaruokaloissa sanotaan ruokalusikaksi.

Eli siis molemmat tulokset on oikein, mutta useimmille meistä ruokalusikka tarkoittaa tuota kuvailemaani vaihtoehtoa joten mun tulos on useimmin oikein. :eek: :D

Suositut

Back
Ylös Bottom