Ryhtiliike

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moe,

Mites ryhti paranee? Mulla on vähän sellainen läsähtänyt nörttiryhti, vatsa ulkona ja rinta sisällä. Yäk. Tytöt ei tykkää enkä kyllä minäkään.

Paraneeko se ihan tiedostomatta kunhan vaan retuuttaa rautoja monipuolisesti vai voisiko asiantilan korjautumista edesauttaa jonkin tietyn lihasryhmän treenaamisella? Onko vika selkälihaksissa, vatsalihaksissa vai peräti selkäruodossa?

Onko esim vaikutusta tekeekä liikkeet yleensä laitteella vai vapailla raudoilla jolloin kai ehkä luultavasti teoriassa tukilihakset vahvistuu?

Väliaikatiedotus: paino oli aamulla 83,6 kg eli puolessatoista kuukaudessa lisää on tullut 8,1 kg. Juhannuksena on varmaan se 85 kg. Ihan kaikki ei oo laardia ku harjoituspainot nousee koko ajan mukavasti.

Hyvää kevättä vaan kaikille!

Originally posted by boyracer
Moe,

Mites ryhti paranee? Mulla on vähän sellainen läsähtänyt nörttiryhti, vatsa ulkona ja rinta sisällä.

Ryhti riippuu käytännössä kolmesta asiasta: lihastasapainosta, liikkuvuudesta ja tavoista.

Eli lihastasapaino voi aiheuttaa tuon nörttiryhdin esimerkiksi, jos rintalihakset ovat huomattavasti selkäosaston lihaksia vahvemmat. Liikkuvuus voi aiheuttaa myös vastaavaa ongelmaa: Rintalihakset ovat liian kireät ja vetävät hartioita eteenpäin.
Tärkein minusta on kuitenkin tapa istua/seistä/kävellä. Jos lössähtää tuoliin kaksinkerroin aamukahdeksalta ja ottaa uuden asennon vasta seitsemältä illalla, on melkoisen varmaa, että hyvinkin treenattu padi ottaa huonomman asennon käyttöön. Kun tarkoituksella keskittyy ryhdin pitämiseen, niin oikeat lihakset saavat harjoitusta ja pitävät kropan ryhdikkäänä kohta itsekseen sen kummempia miettimättä. Sitten voikin keskittyä kuuntelemaan niitä tyttöjen "Vidu, mide kusipään näköne jätkä!";) HTH.

Mun työ on juu istumatyötä missä ei juurikaan pääse liikkumaan ja istuminen on just sitä läsähtämistä mukavaan asentoon aamulla... Pitää nyt koettaa ryhdistäytyä ja kiinnittää vähän huomiota miten rönöttää.

En tiedä voiko olla kyse lihasepätasapainosta, mulla kun ei vielä pahemmin sitä lihasta ole. Nyt ois tietty hyvä aika vaikuttaa kun treenaa.

Mä suosittelisin vapailla painoilla reenaamista. Ex-uimarina mulla oli liikkuvuus v*itun hyvä, mut ryhdistä aina joku muisti huomauttaa, ei vissii ollu hyvä. :rolleyes: .. Noop..alotin treenaamisen vapailla romuilla ja perusliikkeillä, itse asiassa ensimmäisen vuoden aikana ei mitään muuta kuin levytangoilla ja käispillä. Noilla se ryhtikin parani, kun nimenomaan ne tukilihakset vahvistu.
Mutta niinkun tuossa jo tulikin niin se painojen monipuolinen "retuuttaminen" varmasti korjaa ongelman. Alaselkään, yläselkään, takaolkapäihin ja rintaan lisää massaa niin ongelman pitäis korjaantua, vatsoja unohtamatta.

Ei myöskään sovi unohtaa venyttelyn merkitystä ryhdille. Esim. rintalihasten ollessa kasassa ryhtikin näyttää lysähtäneeltä. Ja onhan se tärkeää myös lihaskasvun kannalta! Venyttelemään siis! :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kellään muuten lisäinfoa pilates-treenistä, kuulostaisi sangen kiinnostavalta?

Tuosta oli jo apua, mutta jotka ovat käytännössä kokeilleet tai harrastavat, niin minkälaisia harjoitteet käytännössä ovat, erilaisia venytyksiä, jumppaa, tasapainoa...?

Mahtaisiko pilateksesta olla jotain hyvää peruskurssia kirjan muodossa?

Kuulostaa päällisin puolin aika läheisesti joogalta.

Mitä saavutat?
-voimakkaan ja sulavalinjaisen lihaksiston
-elastisen ja notkean vartalon
-vahvan luuston ja terveen selän
-hyvän ryhdin
-hyvän keskittymiskyvyn
-kestävyyttä ja koordinaatiokykyä
-kehon todellista hallintaa!

Aika paljonhan tuo lupaa. Voisi ehkä harkita joskus tuon kokeilemista. Kunhan nyt ensin saisi vaikka sen perusvenyttelyn tehtyä.

Jep, mua kiinnostaa vallan kamalasti moiset, venyttely on ihan ehdoton ja tekee tosi hyvää. Sitä joskus miettii että onko totta kun jotkut sanovat etteivät oo koskaan venytelleet eivätkä venyttele - jos mä oon nykyään vaikkapa 4-5 päivää venyttelemättä laisinkaan edes lyhyitä "aamuvenytyksiä" tms. niin mä oon koko ukko ihan jumissa, jos treenaa niin kipeytyy ja vaikkei treenaiskaan niin huomaa ettei taivu enää mihinkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom