Ryhtiä korjaavia harjoituksia

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli olen ruumiinrakenteellisesti aika läjä: alaselkä on notkolla, pallea työntyy eteen ja ylävartalo nojaa taakse.
Vika on enemmänkin geeneissä, kuin itse aiheutettu. Koneella tulee kyllä istuttua paljon...

Miten saisin parannettua ryhtiä Starting Strength -treenin ohella?

Ihan vaan yksinkertaisesti pyrit istumaan ryhdikkäästi, kävelemään ryhdikkäästi jne. Eli harjoittelet tiedostamaan ryhtisi jolloin opit huomaamaan aina sen kun lösähdät, jolloin voit korjata asian. Salitreenillä ja sitä kautta kehittyvillä syvillä lihaksilla on totta kai osuutensa sopassa. SS:n liikerepertuaari vahvistaa hyvin alaselkää ja keskivartaloa muutenkin, jolloin ryhti paranee. Enemmän fysioterapiaa hanskaavat voivat sitten jatkaa tästä...

Tällaiset kysymykset kannattaisi tosiaan yleensä osoittaa fyssareille tai jollekulle edes jokseenkin pätevälle, mutta koska kuvauksesi kuulosti tutulta niin..

Mulla on auttanut maastaveto ja alatalja lihastuntumaa painottaen. Myös keppijumppa olkapäille ja veren kiertoon laittava pitkien sarjojen keskivartalotreeni on ollut tukena ryhdin ylläpitämisessä. Suosittelen myös vatsan sisällä pitämistä ja kävelyä peilin edessä :david:

Alaselkä notkolla ja maastavetoa tekemään? Ei nyt ainakaan yksin kannata lähteä riehumaan. Ota joku mukaan katsomaan ettei tule vahinkoa.

Niin, jos selkä notkolla on, niin pakaroihinhan sitä voimaa pitää saada ja siihenhän maastaveto toimii vähintäänkin hyvin. Mutta hyvä huomio sinäänsä, että ehkäpä ohjeistus tekniikan suhteen on kuiten alkuun tarpeensa.

Mulla sama ongelma, syynä lienee istumatyö. Liika vatsojen ja muiden teko saa myös helposti aikaan apinaryhdin. Mavet, hamstringit, askelkyykyt, morningsit, selkäliikkeet kategorisesti, vatsaliikkeitäkään tietenkään vähättelemättä jotta tasapainoa molemmille puolille, ja sitten tietysti ryhdin tietoinen tavoittelu ja ylläpito niin kuin tuossa aiemmin jo todettiin. Itse sain työpaikalla jonkinlaisen sotakenraalin maineen kun marssin siellä aina tietoisesti selkä suorana ja ryhdikkäänä - ja kaikilla muilla oli kunnon apinaryhti tai kaljamaha. :)

Voi. Itse olen tehnyt noin jo niin kauan kun muistan, koska minusta sellaiset pömpöttävät kaljamahat ovat iljettäviä ja kun itse olin nuorempana vähän lihavahko niin sain sillä tavalla itseni näyttämään yllättävän tasapaksulta köriläältä läskipallon sijaan. :D Nykyään huomaan kiristeleväni vatsalihaksia kun istun tietokoneella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom