Ryhdin parantaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pumppis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olisko kellään mitään täsmäliikkeitä kunnon "ryhtijumppaan"? :) Ongelmanani on huono ryhti, eli hartiat ovat lysähtäneet eteen ja nousseet "ylös", eli ryhtini näyttää käytännössä gorillaryhdiltä. (Hartiat ylhäällä edessä ja kädet roikkuvat siinä edessä, kun niiden kuuluisi normaaliryhtisellä ihmisellä roikkua vartalon sivulla..) Lisäksi niska (ja myös pää) on työntynyt eteen. Kuvista tämän huomaa parhaiten.. :wtf: http://static.tyylitaivas.fi/img/max_48b1a75da12d5.jpg Tässä kuvassa siis EN ole minä, mutta ryhti on kovin tutun näköinen. Googletettu siis hakusanalla huono ryhti..

Tiedän, että ainakin rintalihaksia pitäisi venytellä, mutta sitten loppuvat keinot.. Jotain lihaksia tuolta selän (lavan?) alueelta kai pitäisi vahvistaa, mutta mitä? Ja millaisilla liikkeillä? Ainakaan nopean googletuksen perusteella en löytänyt kuin 'ryhtijumppaa odottaville äideille'.. :jahas:

Tuota niin... En ole mikään asiantuntija aiheesta, mutta emännän pikkusiskolla on kanssa ollut vähän samaa ongelmaa ja on siihen saanut (muistaakseni fysioterapeutilta) sellaiset ohjeet, että pitäisi roikkua esim. leuanvetotangossa säännöllisesti, jonka tarkoituksena on ilmeisesti antaa venytystä ja staattista voimaa yläselän lihaksille.

Yläselän lihaksia voi sitten vahvistaa myös erilaisilla taljavariaatioilla (ylätalja, alatalja, leuanveto...) ja souduilla. Pitää muistaa myös venytellä ne paikat hyvin.

Jos hirveästi tuo ryhti vaivaa, eikä sitä kotikonstein saa parannettua, niin kannattaa varmaan käydä näyttämässä jollekkin alan asiantuntijalle.

Enpä ole minäkään mikään asiantuntija, mutta itse huonosta ryhdistä kärsivänä sanoisin että tukilihaksien kannattaa olla hyvässä kunnossa. Eli syvät vatsalihakset, vatsalihakset ja selkälihakset treeniin :) Vaikka ihan perus hoover auttaa syviin vatsalihaksiin, ja onpa kait niitä muitakin liikkeitä. Eikä sitten kannata unohtaa sitä alaselkää kun niitä selkälihaksia treenaa :)

Näitä ryhtiketjuja lienee jo riittämiin täällä, joissa kaiken maailman yleispätevät ohjeet on jo moneen kertaan huudeltu, joten niitä selailemaan vain.

Näitä ryhtiketjuja lienee jo riittämiin täällä, joissa kaiken maailman yleispätevät ohjeet on jo moneen kertaan huudeltu, joten niitä selailemaan vain.

Staattisia pitoja vatsalihaksille, ja just voi roikkua tangosta tai mistä vaan. Paljon venyttelyjä. Mulla oli joskus monta vuotta sitten huono ryhti, ja sain siihen jonku lippulapun miten pitää tehdä kolme kertaa viikossa. Mitään havaintoa missä se on nyt, mutta muistan yhden staattisen pidon, jossa vain mennään kontalleen lattialle, vedetään vatsa sisään ja pidetään n. 20sek ja kolme kertaa sama juttu. Varmaan ois auttanu, mutta en mä ikinä tota tehny, kerran pari kokeilin.

Okei, kiitos vastauksista. Olen vähän keltanokka vielä täällä.. :david: Yritin hakea hakusanalla ryhti yms, mutta tulokseksi läjähti miljoona ketjua, joiden aihe kyllä näytti olevan jokin aivan muu. :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom