Ruuat joista et tykkää

Kesäkeitto. Hyi vittu mitkä traumat on jääny siitä. Koulussa oli niin pahaa kesäkeittoa että opettajakin sanoi keittäjille kiitos maidosta ja heitti keitot roskiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olis kiva tietää onko muilla jokin ruoka-aine yhtä paha turnoff, kuin mulla se maksamakkara? Siis ruokia mitä ei yksinkertaisesti pysty syömään.

Mulla on tällainen ruoka-aine vähän yllätyksellisesti kananmuna. Pätee keitettyihin, paistettuihin, kokkeliin jne jne. Sekä myös esimerkiksi munariisipasteijoihin sun muihin joissa se kananmuna on raaka-aineena ja maistuu itseltään. Sen sijaan esimerkiksi jälkiruuissa menee kyllä.

Muitakin vähemmän pidettyjä ruoka-aineita on sitten paljonkin mutta myönnän olevani niiden suhteen todennäköisesti vain nirso. Esimerkkinä feta jota olen karsastanut mutta sitten kerran kauheessa nälässä söin valtavasti fetasalaattia ja se olikin aika hyvää. Sen jälkeen olen fetan suolaisuudesta silloin tällöin salaatissa oikein pitänyt. Sen sijaan edelleenkin esimerkiksi sulanut juusto ei oikein toimi. Lämpimät voileivät on ihan turnoff mutta pizzassa menee jos ei ole aivan liioitellusti. Monet merenelävät jää myös syömättä. Ja sienet valtaosin.

kieli, varsinkin se löyhkä kypsennyksen aikana pistää yökkäämään, janssoninkiusaus, nötkötti. Ja kaikki sitkeet rusto/jännepalat.. Hyihelvetti.

kieli, varsinkin se löyhkä kypsennyksen aikana pistää yökkäämään. Ja kaikki sitkeet rusto/jännepalat.. Hyihelvetti.
Kakarana sain kauheen kammon naudan kielestä, kun mut huijattiin syömään sitä ja myöhemmin paljastuikin mitä se oli. Nykyään kyllä pystyn syömään mutta aika etovia on just noi rusto/jännepalat, joten ei se kieli maistu.

Kesäkeitto on sellainen mitä vaan en pidä, on jotenkin niin latteen makuista, mutta silti pahaa. Taitaa liittyä tohon lämpimään maitoon.

Maito, silli, oliivit ja fetajuusto. Kerran pikkutyttönä erehdyin maistamaan kaupassa silliä kun luulin sitä makkaraksi :D Oli aika helvetin lähellä ettei tullut yrjö siihen paikkaan. Tuli kiire sylkeä se sillinpala lattialle ja äitiä hävetti :D

kalkkuna. sitä en pysty syömään. yks elämäni kaameimpia kokemuksia on ollu myös se, kun eteen pistettiin kokonainen sian kieli kauniisti tarjottimella ja siitä mulle sitten tarjottiin parhaat palat...maistoin ja meinas ykä lentää...myös sellaset keitetyt mustekalarullat( kai näillä joku hieno nimikin on)krapulassa syötynä sai mut ikuisiks ajoiks kammoamaan mustekalaa muodossa kuin muodossa:urjo:

Aikasemmin jo mainitut silli ja hillosipulit. Jälkimmäistä voi jollain tavalla syödäkin esim. kastikkeissa haudutettuna, mutta ei pelkiltään... Paljon varmaan muitakin pahoja löytyy, mutta nämä siis jota olen maistanut.

Hämmentävän vaikea oli keksiä mitään, kun tunnun lähes kaikesta tykkäävän...

...mutta; siskonmakkarakeitto! Siis hyi **ttu niitä sopassa uivia terskoja. Jumalauta hyi saatana, yök yök yök! Lupaan oksentavani jos joku sitä enää ikinä suuhuni lusikoi.

Miksi se muka edes on pahaa? Eihän makkara voi olla?! Ehkä mulla on jokin tukahdutettu trauma kouluruokailusta sitten, tai ehkä joskus söin sitä sairaana, sardiinit oli ennen suurta herkkuani mutta kerran sain rotaviruksen juuri sitä syötyäni ja sen jälkeen en ole pystynyt.

Joku nötkötti on tosin lähes syömäkelvotonta, mutta ei silti mitään verrattuna tuon terskakeiton aiheuttamaan oksennusrefleksiin.

Jostain syystä en tykkää normaalista maidosta. Olen sitä joskus juonut mentaaliharjoituksena ja näyttääkseni miten kova jätkä olen itselleni, mutta en pidä siitä. Muuten olen aikalailla kaikkiruokainen ja syön mitä vaan.

Onko muuten kellään sellaista "ongelmaa", että ruoka maistuu ihan hyvälle, mutta kuitenkin alkaa etomaan?Esim itsellä on maksamakkara, joskus pienenä söin melko paljon ( oli herkkua :D ) ja sit sain tietää, että se oli tehty maksasta :david: ,ei mene enään alas...Pinaattikeittoa joskus olen syönyt, ihan hyvää, mutta nykyään ei millään menis alas!(Vaikka maku ihan hyvä)
Heh, mulla sama homma maksamakkaran kans :D

Tätä ketjua lukiessa tuli aika WTF fiilis :wtf: Siis ihan tavallisia, hyviä ruokia ja jengi ei vain pysty syömään. Noh, mikäs minä olen muita tuomitsemaan, onneksi miulle on tähän mennessä uponnut kaikki. Marinoitu ja kylmänä öljyssä tarjottu munakoiso ei ehkä ole niitä lempiruokiani, mutta kyllä senkin söi.

Maksalaatikko, silli, ravut, etanat :haart: Mustekalaakin voisi syödä vaikka joka päivä :kuola:

Makaroni ja kaikki sen johdannaiset on melkoisen maustamisen takana, että saa syötyä. Mädätetyt kalat kuten silli ja hapansilakka jää kokonaan väliin.

Selleri on oikeastaan ainoa jota en syö muuta kuin aivan pakon edessä. Ennen oliivitkin olivat iso nou nou, mutta nyt pienimuotoisen siedätyshoidon ansiosta nekin menevät alas ilman isompaa taistelua tosin eivät ne vieläkään mitään herkkua ole. Mä en tajua tuota maksamakkaraa ja pinaattia.... Varsinkin maksamakkara on itselleni suurta herkkua :)

-kaikki voimakkaat juustot, emmental on jo pahaa . sinihomejuuston haju saa jo kakomaan.
-sushi, raaka liha yms kulinaristi paskat.
-herne,pinaatti,kesä,linssi keitot
-kaikki missä on anjovista.
-sienet,pl herkkusienet

Koulussa ainoat ruuat mitä ei saanut alas: maksalaatikko ja kesäkeitto. Muutenkin kaikki maitopohjaiset keitot hyi stna. :urjo: Punajuuri on kanssa yksi mikä aiheuttaa oksennusrefleksin ja porkkanalaatikosta joulupöydässä on myös jäänyt traumat, vaikka porkkana sellaisenaan ei tuota mitään ongelmia. :) Tuskin mitkään pässin kiveksetkään alas menisi, mutta jos pysytellään nyt näissä "normaaleissa" ruuissa. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom