GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Rutikuiva iho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cirppu
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla kans todella kuiva iho, oikeestaan aina. Rasvan lisäys ruokavaliossa auttaa huomattavasti mutta ainoa pelastus oikeestaan on ollut LIPOLAN rasva, kallis ku mikä mut tosi hyvä. Lotraan sillä myös lapset ja nekin pysyy pehmoisina. Käsiin auttaa yksi paksu kerros bebathenia ja puuvillahanskat. Öljyhoito kortsut käsiin on kans kuulemma hyvä.

Mulla on aivan karseaan atooppiseen ihottumaan taipuvaiset kädet (pahimmillaan iho on pelkkää vesirakkulaa, rohtumaa ja haavaumaa), eikä mikään apteekkitavara tai lääkärin määrämä voide ole auttanut kuin korkeintaan hetkeksi. Nyt oon kuitenkin pitkän ja hartaan etsinnän jälkeen löytänyt pelastajan, Body Shopin hampunsiemenöljyä sisältävän rasvan (Hemp Hand Protector). Jos jaksan kuorruttaa käpäläni tuolla jokaisen pesun jälkeen, ei iho hilseile edes ujosti. Pienehkö 100 millin tuubi kustantaa muistaakseni ~12 e, muttei se ole mielestäni iso hinta käyttökelpoisista käsistä.

Hamppuöljyä oon kokeillut ja kosteuttaa hyvin, mutta ei kyllä varsinaisesti paranna, jos kädet on ihan rikki...pitää testaa tota rasvaa, kiiti vinkistä. hamppuhan tunnetusti parantaa kaiken :D

Minulla on kuiva iho, kasvoihin auttaa seuraava, uskokaa, olen kokeillut kaiken apteekin voiteista oliivioljyn kautta Dioriin:

Kuoritaan aamulla iho kaksi kertaa viikossa Lorealin http://www.thisnext.com/item/31B1EAD0/0E6C616D/LOreal-Dermo-Expertise mikrokuorinta-aineella, sen jalkeen laitetaan mukana tuleva rasvaa ja paalle viela Body Shopin E-vitamiini yovoidetta. Joka yo kaytan myos tuota Body Shopin rasvaa, kaytan sita myos lahes aina paivalla. Se on parasta. Valilla sorrun ostamaan jotain muuta ja harmittaa kun AINA menee rahat hukkaan. Se on aivan ehdoton kosteuttaja.

Tuota Lorealia kannattaa kayttaa myos silloin kun on hatatilanne, bileet edessa tai jotain. Heti kuorinnan jalkeen iho punertaa, mutta ei se haittaa, rasvaa paalle vaan ja meikit naamaan ja menoksi.

Jos vierailette Englannissa, ostakaa Bootsin omaa kamaa, sen nimi on Age Delay (dermablahblahblah) ja on parempaa ja halvempaa. :rolleyes:

Mulle tuo (mekaaninen)kuorinta ei ainakaan sovi vaan iho herkistyy ja tulee herkästi sitten näppylöitä kosmetiikasta :(.
joskus ihoa on kuitenkin pakko kuoria, jolloin käytän hunajaa naamion tavoin (joissakin versioissa on pieniä rakeita jotka sulaavat kivasti kasvoille kun kevyesti hinkkaa :D) tai käytän kasvoveden tavoin molkosanilla kostutettua vanulappua tämäkin poistaa kuollutta ihosolukkoa ja kirkastaa ihoa.
Agualan L toimii myös meikin poistossa...tosin vedenkestävä mascara tarvii järeämmät aineet.

Täällä myös yksi atoopikko. Nuorempana jouduin käyttämään öisin sideharsoja jaloissa ja käsien taipeissa, jotten raapinut (unissani) ihoa vereslihalle ja sotkenut vuodevaatteita. Oli melkoisen tuskaisaa joka yö.. Muutama talvi sitten pääsin lääkärin lähetteellä valohoitoon ja sen jälkeen iho on ollut huomattavasti parempi. Lisäksi pyrin rantalomailemaan etelän auringossa 1-2/krt vuodessa mm. ihon hyvinvoinnin takia. Sisäisestä piristymisestä puhumattakaan.. :thumbs: Varsinkin syksyllä ja keväällä iho paranee silmissä, kun se saa vähän väriä pintaan lomareissuilla.

Perusvoiteena levitän aina suihkun jälkeen kasvoille ja vartalolle apteekista saatavaa rasvatonta perusvoidetta Humektania. Se on mun mielestä tosi jees! Kannattaa ainakin kokeilla, ei ole monen euron investointi. Aqualanit, Lactacydit, Ceridalit yms. ei oo sopinu mun ihotyypille, sillä ne on ollu joko liian rasvaisia (finnejä aiheuttavia) tai sitten liian vähän kosteuttavia ja iho on jäänyt hilseileväksi. Humektan on tosi kosteuttavaa perusrasvaa eikä se jätä ihoa ollenkaan rasvaiseksi. Sellainen turkoosi rasvapötkylä :rock:

Mulla kanssa iho kuivaa pahasti talvella. Sääriin tulee aina semmosia punasia, kutisevia länttejä ja naamaankin tulee noita samoja kuivia kohtia mitkä kutisee ja punoittaa. Olen myös allerginen joillekkin hajusteille, joten mitään hyväntuoksisia rasvoja ei voi käyttää.. :(

Ostan melkein kaikki rasvat dermoshopista koska niissä ei ole minua allergisoivia hajusteita ja erityisesti naaman ja vartalon extra rasva auttaa noihin punaisiin laikkuihin ja pitää ne suhteeellisen hyvin poissa :) Ja sitte ku ne on vielä sopuhintasia ni pystyn opiskelijanvaroilla niitä hankkimaan :D

Mary Kay sarjassa on hyvä kuivan talvi-ihon kosteusvoide; advanced moisture renewal treatment cream. Hyvää, mutta kallista. Käytän silti itse kyllä päivittäin, koska pakko.

Mulla on aivan karseaan atooppiseen ihottumaan taipuvaiset kädet (pahimmillaan iho on pelkkää vesirakkulaa, rohtumaa ja haavaumaa), eikä mikään apteekkitavara tai lääkärin määrämä voide ole auttanut kuin korkeintaan hetkeksi. Nyt oon kuitenkin pitkän ja hartaan etsinnän jälkeen löytänyt pelastajan, Body Shopin hampunsiemenöljyä sisältävän rasvan (Hemp Hand Protector). Jos jaksan kuorruttaa käpäläni tuolla jokaisen pesun jälkeen, ei iho hilseile edes ujosti. Pienehkö 100 millin tuubi kustantaa muistaakseni ~12 e, muttei se ole mielestäni iso hinta käyttökelpoisista käsistä.

TUO SAATTAA muuten olla sama vaiva mikä on mullakin. Atooppinen ekseema. Kävin juuri viikko sitten lääkärillä käsien takia. Keskisormi ollut ihan hirvee, hilseilee, kirvelee, kutiaa, vesikelloja, haavaumia ja ei ole parantunut millään. Sit meni niin pahaksi et kävin lääkärillä. Kokeilin sitä ennen nukkua puuvillahanskat käsissä, joka yö. Bebanthenia paksu kerros tai jotain muuta, mut ei mitään apua.
Lääkäri sanoi et kannattaa vältää sitrushedelmiä, tomaattia, omenaa, liikaa pesemistä, stressiä ja vahvoja pesuaineita. Mulla alkaa hirvee kirvely,tykytys jne heti jos käsittelenkin tomaattia,sitrushedelmiä jne. Jonkin artikkelin luettuani huomasin et jopa banaani kutittaa kitalaesta. Viikossa on tuo sormi parantunut ihan silmissä. sain lääkäristä sellasta antibioottista rasvaa jota oon laittanut, yöksi puuvillahanska käteen :D
Kivat vaan ku oon kokki ammatiltani joten noita ruoka-aineita joutuu käsittelee päivittäin.

TUO SAATTAA muuten olla sama vaiva mikä on mullakin. Atooppinen ekseema. Kävin juuri viikko sitten lääkärillä käsien takia. Keskisormi ollut ihan hirvee, hilseilee, kirvelee, kutiaa, vesikelloja, haavaumia ja ei ole parantunut millään. Sit meni niin pahaksi et kävin lääkärillä. Kokeilin sitä ennen nukkua puuvillahanskat käsissä, joka yö. Bebanthenia paksu kerros tai jotain muuta, mut ei mitään apua.
Lääkäri sanoi et kannattaa vältää sitrushedelmiä, tomaattia, omenaa, liikaa pesemistä, stressiä ja vahvoja pesuaineita. Mulla alkaa hirvee kirvely,tykytys jne heti jos käsittelenkin tomaattia,sitrushedelmiä jne. Jonkin artikkelin luettuani huomasin et jopa banaani kutittaa kitalaesta. Viikossa on tuo sormi parantunut ihan silmissä. sain lääkäristä sellasta antibioottista rasvaa jota oon laittanut, yöksi puuvillahanska käteen :D
Kivat vaan ku oon kokki ammatiltani joten noita ruoka-aineita joutuu käsittelee päivittäin.
Jep, kuulostaa todella tutulta. Se kutina meinasi tehdä hulluksi ja juurikin ruuan laittaminen oli mahdotonta ilman kumihanskoja, kun kaikki kirveli niin maan perkeleesti. Mullakaan tuohon ei auttanut kuin antibiootti- ja kortisonikuurit nappeina ja rasvoina, mutta eihän noita lääkkeitä voi eikä kannata jatkuvasti käyttää. Se aiemmin mainostamani hampunsiemenvoide on ainoa reseptivapaa töhnä, jolla saan säilytettyä kädet käyttökelpoisina. Enää ei tarvitse puuvillahanskoja yöksi ja esim. noita mainitsemiasi kasviksia voi näpelöidä ilman seuraamuksia. Toki välttelen ärjyjä pesuaineita + muita kemikaaleja, eli joudun tiskaamaan/siivoamaan hanskat kädessä, mutta oikeastaan muita varotoimenpiteitä en sitten tarvitsekaan ihon kunnossa pitämiseksi. Suosittelisin kyllä kokeilemaan tuota Hemp Hand Protectoria, jos se vaikka toimisi sullakin (Body Shopin myyjä kehui monien atoopikkojen käyttävän tuotetta tyytyväisenä, mutta saattoihan tuo olla pelkkää markkinointipuhettakin). Tuskin ko. rasvakaan kaikkia pelastaa, mutta testaamallahan se selviää.

Mulla on kans toi atooppinen ekseema tmv. ja sitrus-hedelmille olen tiettävästi allerginen, mutta olen kans huomannut, että tomaatista ja ananaksesta alkaa kutittaa ja kirvellä käsiä.
toivottavasti sulla on toi jotain ohimenevää...sillä voi muuten olla alan vaihto eessä.

Mun haave ammatteja on maskeeraaja, koirien koulutaja tai jotain muuta eläimiin littyvää... varasuunnitelmana jokin ravinto-ala, mutta eihän sellaisenakaan voi olla kun on kädet kokoajan rikki :(
Mä olen aina ollut eläin rakas, enkä ole koskaan ollut mikään luku ihminen vaan just tykännyt tehdä käsillä kaikkea...tuntukin jotenkin epäreilulta että en sitten voi tehä niitä asioita jotka ovat lähellä sydäntäni.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Aloe Vera

Rakastuin aloe veraan pari vuotta sitten Jenkeissä. Sieltä sitä saa ihanan isoissa purnukoissa melkein mistä vain. Suomesta hullun vaikea löytää! Joissain pienissä käsivoide tuubeissa joskus pieni maininta "sisältää aloe veraa". Sucks!

Mun erittäin herkälle atooppiselle iholle tekee hyvää järvessä ja meressä uinti kesällä sekä auringon valossa oleminen perusrasvauksen lisäksi. Talvella sitten aloe veraa ja apteekin rasvoja ilman minkäänlaisia hajusteita. Kaikki hajusteet ärsyttää ihoa aivan sairaasti. Pidän aika rasvaisista rasvoista, paksusta tavarasta joka kestää kuivua ikuisuuden :D Abo Basen sinisestä oon tykännyt ja Lipolanista. Bepanthenia niskaan ja kaulaan, jotka on mulla yleensä ongelmakohtia.

Muistakaa juoda paljon ja syödä tarpeeksi ja terveellisesti --> kaikki vaikuttaa ihoon, hiuksiin jne.

Kyllä ainakin sokoksella myydään 99,7% aloe vera-geeliä. Se on ihanaa, kosteuttaa mukavasti ja voi käyttää myös esim. haavoihin ja palovammoihin.

Jep, kuulostaa todella tutulta. Se kutina meinasi tehdä hulluksi ja juurikin ruuan laittaminen oli mahdotonta ilman kumihanskoja, kun kaikki kirveli niin maan perkeleesti. Mullakaan tuohon ei auttanut kuin antibiootti- ja kortisonikuurit nappeina ja rasvoina, mutta eihän noita lääkkeitä voi eikä kannata jatkuvasti käyttää. Se aiemmin mainostamani hampunsiemenvoide on ainoa reseptivapaa töhnä, jolla saan säilytettyä kädet käyttökelpoisina. Enää ei tarvitse puuvillahanskoja yöksi ja esim. noita mainitsemiasi kasviksia voi näpelöidä ilman seuraamuksia. Toki välttelen ärjyjä pesuaineita + muita kemikaaleja, eli joudun tiskaamaan/siivoamaan hanskat kädessä, mutta oikeastaan muita varotoimenpiteitä en sitten tarvitsekaan ihon kunnossa pitämiseksi. Suosittelisin kyllä kokeilemaan tuota Hemp Hand Protectoria, jos se vaikka toimisi sullakin (Body Shopin myyjä kehui monien atoopikkojen käyttävän tuotetta tyytyväisenä, mutta saattoihan tuo olla pelkkää markkinointipuhettakin). Tuskin ko. rasvakaan kaikkia pelastaa, mutta testaamallahan se selviää.

Täytyy kokeilla tuota hamppurasvaa jos tää nyt ei ota parantuakseen, ku eihän noita antibiootti/kortison rasvoja voi ainaisesti käyttää..

Alan vaihto saattaa olla kyl edessä muuntekin ku ei selkä kestä, mut katsellaan nyt päivä kerrallaan ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom