GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Rutikuiva iho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cirppu
  • Aloitettu Aloitettu
Itselläni on ollut koko ikäni sama ongelma, ainoa kosteusvoide, joka ei tuki8 ja koskteuttaa kunnolla on ollut Estee Lauderin DayWearPlus,hintaa valtionvelan verran purkki.

Jos ihohuokoset eivät tukkeudu helposti niin apteekista saatavat kosteusöljyt ovat hyviä.

Itse en pese naamaa kuin aamuisin ja silloinkin vain vedellä, tämä ei tosin toimi jos käyttää meikkivoidetta.Ja ihan silkoinen se pärstä on, mitä nyt murrosikä ei ihan ole takana vielä...:jahas:

Täällä myös saman ongelman kanssa kamppaillaan vuodesta toiseen. Pienestä saakka oon käynyt lääkärissä ja varmaan kaikki voidemerkit oon kokeillut mitä on vaan saatavilla. Meikäläisellä on myös atooppinen iho ja noin 3 vuotta sitten oikeen käden sormiin iski pahinta laatua oleva atooppinen ihottuma (voikohan noin sanoa...). Eli sormenpäät kuivu todella pahaan kuntoon, tuli ihan järkyttävästi pieniä haavoja kun iho repeili oikeen kunnolla. Kirjottamaan en välillä pystynyt, enkä kunnolla solmimaan kengännauhoja. Lääkäreissä oon rampannut 3 vuoden aikana aikasta riittävästi ja kalliimmatkin voiteet on tullut kokeiltua, lääkärit vaan sanoo et mitään ei voi tehdä. Kesäsin iho on paremmassa kunnossa, mutta talvi on aina pelkkää tuskien taivalta. Oon silti löytänyt voiteen mikä auttaa meikkistä ees vähäsen - Helosan. :rock: Helosan auttaa kyllä pitämään ihon pehmeänä. Sit täälläkin mainittu ceralan on todella hyvä rasva. Hyviä vinkkejä täällä onkin jo tullut, rasvansaanti on yks tärkeimmistä.

Mulla on myöskin atooppinen iho tai siis oli nuorempana, mutta manteliöljystä sain avun. Luulen, et jos jättäisin manteliöljyllä ihoni rasvaamisen suihkun/saunomisen jälkeen pois niin atopia tulisi takaisin.
Kokeilin luontaismyyjänä toimiessani helokkiöljykapseleita ja ne toimivat myöskin erittäin hyvin.
Manteliöljy on riittoisaa ja siinä on hinta-laatusuhde kohdallaan. Suosittelen :whip:

Kun ei pese ihoaan saippualla joka suihkussa niin iho pysyy parempana. Ja sitten, kun pukeutuu tarpeeksi lämpimästi ja syö rasvaista kalaa tarpeeksi usein.Ja tietenkin rasvaa kriittiset paikat. Erisan on aika hyvä kosteusvoide:)

Hommasin nyt tota Bioteekin Jättihelokki gla+e:tä, jota pitää vedellä se neljä kapselia päivässä. Kylä lähtee! :D Kun alkaa pahemmat pakkaset ja kuivempi ilma, niin lähtee rasva vaihtoon..

Kannattaa kokeilla sitä helokkiöljyä! Tutkimukset ei kyllä näytä että se oikeasti toimii, mutta itse sain siitä joskus apua. No tosin sen jälkeen iho onkin ollut muutenkin parempi vaikka en ole vuosiin helokkiöljyä enää käyttänytkään, tiedä sitten johtuiko apu lopultakaan helokkiöljystä vai siitä että stressi väheni samaan aikaan kun sain opiskelut valmiiksi...:)

Niistä rasvoista vielä, Ceralan on huippu! Mutta tosiaankin kannattaa kokeilla ensin pikkupurkilla, kaikki ei sovi kaikille. Ja OIKEIN superkuivalle iholle (esim ne aikaisemmin mainitut haavoille menevät kädet) on Locobase Repair superhyvä! Omat haavat käsissä ainakin paranevat sillä. Parina iltana Locobase Repairia kunnolla käsiin ja puuvillahanskat yöksi, kyllä auttaa. Ja pahimpiin haavoihin kannattaa laittaa paksu kasa Repairia ja laastari päälle - seuraavana aamuna on haava muisto vaan! Tsemppiä kaikille kohtalotovereille, kyllä se kesä sieltä vielä tulee!!!:thumbs:

Ja OIKEIN superkuivalle iholle (esim ne aikaisemmin mainitut haavoille menevät kädet) on Locobase Repair superhyvä! Omat haavat käsissä ainakin paranevat sillä. Parina iltana Locobase Repairia kunnolla käsiin ja puuvillahanskat yöksi, kyllä auttaa. Ja pahimpiin haavoihin kannattaa laittaa paksu kasa Repairia ja laastari päälle - seuraavana aamuna on haava muisto vaan! Tsemppiä kaikille kohtalotovereille, kyllä se kesä sieltä vielä tulee!!!:thumbs:

Juu, mä kans suosittelen tota Locobasea. Se ei vaan mun käsiä paranna, autta kyllä hetkittäin. Ja puuvillahanskaa käytän joka yö, avokki naureskelee et mä oon pieni miimikko. :D

No mulla on ainakin kuiva iho, käsivarret on niin kuivat, että niihin sais olla hölväämässä rasvaa kokoajan. Mutta mulla näitä iho-ongelmia on aina ollu, nuorempana todella paha atooppinen iho, aikuisiän akne... ja nämä vielä sekoitettuna keskenään olin ihotautilääkärin "unelmapotilas".

Mitä mieltä olette, kannattaako ehdottomasti marssia eka apteekkiin ja ostaa sieltä tuotteet? Hitto sitä on joskus ollut tyhmä, kun on ruvennut läträämään koko kroppaansa rasvaa. Kai sitä nyt jää "riippuvaiseksi" siitä.

Apteekki auttaa. :D Kannattaa tosiaan kokeilla vähän sitä sun tätä, se omalle iholle sopivin rasva ei ehkä ole ensimmäisen kolmen joukossa... Valikoimaa on kuitenkin niin paljon, että ei kannata luopua toivosta vaan jatkaa kokeilua kunnes ne omat tähtituotteet löytyvät.

Mä en usko tuohon riippuvuus-teoriaan... Harva kai tervettä ihoa alkaa rasvaamaan? Toki kannattaa jättää rasvat hyllylle, jos huomaa ettei tartte. Mä en esim. saunan jälkeen usein rasvaa ollenkaan, iho ei vaan kuivu.

Sitten kun on kädet oikein pahana, voi laittaa Bepanthenia niihin sierettyneimpiin kohtiin. Tummeli on kanssa hyvää, siis käsiin ja jalkoihin. Meillä laitetaan sitä niin emännän kuin koirienkin koipeliineihin aika-ajoin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Naamaan Ella bachen tomate cremeä, suihkussa jotain öljypohjaista suihkugeeliä .. Itsellä nämä toimineet.. Kokokeholle en kyllä osaa hyvää rasvaa nimetä.. Jotain todella kuivalle iholle tarkoitettua kannattaa varmaan aamuin ja illoin länträtä isolla kädellä.. :)

Mulla auttaa avantouinti. Huomaa heti, jos on taukoa avannosta (kuten nyt on ollu :curs: ). Sen lisäks kyllä rasvaan ihoa millä millonkin.

Ooh, ostin eilen apteekista ison ämpärin Aqualan Plussaa ja oon nyt pessy itteäni sillä suihkussa ja toimii kuin unelma. Aiemmin säärten iho oli niin kuiva et se käytännössä hilseili, muttei enää :thumbs:

Onko mimmeillä kokemusta helokkiöljykapseleiden vaikutuksesta kuiviin limakalvoihin? Mulla nimittäin ongelmana mm. kuivat silmät ja nenän limakalvot ihon lisäksi.

Onko täällä muita mimmeja, joilla on näin talvisaikaan inhottava ongelma, nimittäin kuiva, hilseilevä iho? Varsinaista atoopista ihoa kuivine läiskineen mulla ei ole ollut muutamaan vuoteen, mutta muuten perus, todella pintakuiva iho kuitenkin. Onko teillä jotain jippoja/hyviä rasvoja (ei niitäkään kai saisi hirveästi läträtä..), joita käytätte ihoonne? Mulla ei pelkästään naama ole kuiva (kiristää aina helevetisti kun on pessyt meikit veke), vaan koko vartalo. Ei kiva ei :(

Kannattaa aloittaa hoito sisäisesti eli hyvää kalaöljyä missä on paljon omega3:sta ja helokkiöljykapseleita. Ulkoisesti esim. vehnänalkioöljy on tosi hyvä iholle. :)

Miula on noita helokkiöljykapseleita nyt hirveä loota ja olen muutaman päivän niitä popsinut. Jos alkavat vaikuttaa, niin milloin mahdollisesti..? Hyvä vaan, jos niis on joku vaikutus limakalvoihin. Mul kuivaa kans vähän kaikki..kröhöm..

Miula on noita helokkiöljykapseleita nyt hirveä loota ja olen muutaman päivän niitä popsinut. Jos alkavat vaikuttaa, niin milloin mahdollisesti..? Hyvä vaan, jos niis on joku vaikutus limakalvoihin. Mul kuivaa kans vähän kaikki..kröhöm..

Kyllähän siinä menee ainakin muutaman viikko, että alkavat sisäisesti vaikuttamaan. Mutta ensiavuksi voi niitä kapseleeita rikkoa esim. nuppineulalla ja hieroa öljyä kuivinpiin paikkoihin. Voisin olettaa, että vaikuttavat myös limakalvoihin, mutta takuuseen en mene :)

Yksi vaikea atoopikko ilmoittautuu... Kaikkea on täälläkin kokeiltu. :D

Helokista sen verran et "rasvaisen" ruokavalion lisäks olen syöny 6 helokkiöljykapselia päivässä. Ohjeannostus oli 4. Eli se ei välttämättä sillä yhdellä helpotu. Ja sinkki saattaa auttaa (auttaa siis gla:n imeytymistä, muistaakseni). Mulla helokki auttaa myös limakalvoihin.

Rasvoja kannattaa tosiaan kokeilla. Esim mulle ei toi ceralan käy ollenkaan.. Ceridal on kaikista paras rasva mulle. Tai siis öljy. Normirasvat ei tunnu oikein hyviltä. Olen vaikea pitrosporum-allergikko ja se aiheuttaa inhottavimmat iho-oireet..:whip:

Juu mäkin olen ollu atoopikko lapsesta asti. Iho-oireet ja kuivuus on kyllä pikkusen helpottuneet iän myötä, mutta aina välillä joutuu peilin edessä toteamaan, etten oo ehkä muistanu huolehtia ihosta tarpeeks, kun naamasta roikkuu kuivia ihorepaleita ja kirvelee ja kutittaa :jahas: Mä en ole vielä edes löytäny mitään "parasta" ihovoidetta.. Pitää koittaa tota ceridalia. Tällä hetkellä oon käyttäny ihan perus Aqualan L -voidetta - kesäisin mulle riittää kevyempi perusvoide. Talvella oon käyttänyt Decubalia, joka on todella rasvaista, mutta mun iho imaisee senkin parissa minuutissa kun talvet on niin kuivia kausia.

Oisko teillä ehdottaa jotain herkälle iholle sopivaa ja kohtuuhintaista kosteusvoidetta kasvoille? Mä tykkäsin siitä Garnierin vaaleanpunaisesta kosteusvoiteesta ja yks hyvä purkki oli niveallakin, mutta parempiakin vaihtoehtoja on varmasti olemassa!

Noita helokkiöljykapseleita mulla on kaapissa, mutta en oo ottanu niitä kun uuden ruokaohjelman myötä otan muutenkin ruokaöljyä muutamalla aterialla. Pitäiskö kuitenkin tota helokkiakin ottaa kaikkien muiden rasvojen ohella?!? Sinkistä on ollut hyötyä kokemani mukaan, mutta nyt on purkki tyhjä.. pitänee käydä täydentämässä varastot :)

Mä käytän aika paljon öljyjä ruoassa enkä kyllä juurikaan syö vähärasvaista ruokaa. Kuulostaa ehkä monen mielestä hurjalle mut olen ollu ihon kans osastollakin joten treenistä ei tule yhtään mitään jos iho on paskana. Eli mä kyllä suosittelisi kokeilemaan vielä lisäksi helokkeja. Oisko niissä lisäks erilaisia rasvahappoja ku esim rypsiöljyssä? Osa tietysti samoja. En kyl tiedä.. Joku viisaampi vois kertoa.. Mut kannattanee kokeilla.

Ceridalissa parasta ehkä on se et se ei jää pahasti ihon pintaan vaan ehkäsee kosteuden pääsyä iholta, tavallaan. Vaikea selittää. Multa lähtee nahat vaikka rasvailenkin. Tosin jos käytän tavallisia rasvoja nii lähtee enemmän. Keltanen essex, locobase repair ja punanen apobase on hyviä. Mut jotkut ei käy sit ollenkaan....

By the way. Eucerinin aurinkosuojavoide lapsille (suojakerroin jotain 30) antaa kivan kiillon iholle joka saa näyttämään kuivan ja harmaan atooppisen ihonkin ihan inhimilliselle.. :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom