Rusketus/porkkana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rahvas
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä vuoden aika puhua rusketuksesta, ku päiväkin on pisinmillään. :hyper:

Asiaan. Olen kuullut , että rusketuksen saisi syömällä paljon porkkanoita.
Onko kokemuksia? paska puhetta? vai totta?
Paljonko on paljon, noin päivää kohti ja kuinka kauan tarttee syödä?
Tietysti tämä riippuu ihmisestä ja vaihtelee, mutta jotain osviittaa.

ja rusketuksesta ylipäätänsä, olen hyvin vaalea iholtani ja rusketun aika huonosti. Ruskettuneesta ihosta lihakset erottuvat paremmin, kuin vaaleasta, eikös tämän takia kehonrakentajat hommaakkin rusketuksen? Mutta entäs veri suonet, ne näkyy komean sinertävinä vaalean ihon läpi, mutta entäs sitten kun on ruskettunut pähkinän ruskeaksi? Lakkaako näkymästä yhtä hyvin?

Nämä ny ei ole maailman "tärkeimpiä" asioita, mutta kysyn kun kumminkin kiinnostaa (minua).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no tulihan sitä haettua sanalla porkkana ennen kun kirjoitin, mutta ei vain löytyny.
Olis varmaankin tarvinnu vääntää sanan muotoa.

Jes Jes ja loppujen lopuksi toi linkki vain oli oheis puhetta.
jos joku viisaampi viä tän lukee ni sopii vastailla noihin kysymyksiin , jos vain viitsii.

kiitos

No yks mun entinen tuttu syö joka päivä aika suuren määrän porkkanoita ja se aina kerto miten sen iho "kellastu"... Mun mielestä määräkin oli kyllä kohtuu jykevä, enkä ite söis kyllä semmosia määriä porkkanaa jonkun rusketuksen toivossa. Kädet sillä oli ainakin kellertävät, en mä tiedä oliko koko kroppa ottanu samanlailla "rusketusta" vastaan.

Mun käsityksen mukaan porkkanan betakaroteenit tjsp. mahdollisesti nopeuttaa ruskettumista/pidentää rusketuksen kestoa, mutta luulis sen edellyttävän myös sitä auringonottoa-

Mutta kuka hemmetti haluaa iholleen keltaisen värin :jahas:

En tiedä että onko enää mutta joskus 90-luvun alkupuolella oli tuolla kanarialla myynnissä porkkana aurinkoöljyä. Sitä ei voinnut käyttään heti ensimmäisinä päivinä kun nahka paloi mutta sitten kun oli jo muutaman päivän ottanut aurinkoa niin sitten sitä käyttämällä sai pirun tumman/syvän rusketuksen.

rantapantteri sanoi:
No yks mun entinen tuttu syö joka päivä aika suuren määrän porkkanoita ja se aina kerto miten sen iho "kellastu"... Mun mielestä määräkin oli kyllä kohtuu jykevä, enkä ite söis kyllä semmosia määriä porkkanaa jonkun rusketuksen toivossa. Kädet sillä oli ainakin kellertävät, en mä tiedä oliko koko kroppa ottanu samanlailla "rusketusta" vastaan.

No kuinka paljon se kohtuu jykevä on ? montako kiloo ?

lainaus japalta:

=En tiedä että onko enää mutta joskus 90-luvun alkupuolella oli tuolla kanarialla myynnissä porkkana aurinkoöljyä. Sitä ei voinnut käyttään heti ensimmäisinä päivinä kun nahka paloi mutta sitten kun oli jo muutaman päivän ottanut aurinkoa niin sitten sitä käyttämällä sai pirun tumman/syvän rusketuksen.

ettei vain olis ollu itse ruskettavaa aurinkoöljyä. Itse asias jämerää värkkiä ne itseruskettavat, kun talvellakin vaatteitten allakin saavat ihon ruskettumaan. Taitaa olla ne itseruskettavat aurinko öljyt pelkkiä "maaleja" jotka vain maalaavat ihon.

Kevyt maito sanoi:
ettei vain olis ollu itse ruskettavaa aurinkoöljyä. Itse asias jämerää värkkiä ne itseruskettavat, kun talvellakin vaatteitten allakin saavat ihon ruskettumaan. Taitaa olla ne itseruskettavat aurinko öljyt pelkkiä "maaleja" jotka vain maalaavat ihon.

Ei vaan ihan porkkanaöljyä johon oli sitten lisätty jotain suojakertoimia jne. Olen varma siitä kun yksi purkki on viellä kaapissa vajaana.

Kevyt maito sanoi:
Olis varmaankin tarvinnu vääntää sanan muotoa.

:offtopic:

Haussa ei välttämättä kannata käyttää kokonaisia sanoja, esim tässä tapauksessa voi koittaa seuraavaa hakusanaa
porkk* rusk*

Kevyt maito sanoi:
Taitaa olla ne itseruskettavat aurinko öljyt pelkkiä "maaleja" jotka vain maalaavat ihon.

Ne toimii niin, että aine aiheuttaa jonkin kemiallisen reaktion ihan pintasoluissa, jossa yhteydessä syntyy sitä ruskeaa väriä. Ja iho uusiutuu tuosta pinnasta senverran nopeaa, että tuollaisella hankittu rusketus ei kovin montaa päivää pysy. Mutta ei se nyt kuitenkaan ihan pesemällä pois lähde.

Lähimmällä salilla käy yksi kaveri joka vetää pari kertaa vuodessa kaalisoppakuurin laihdutusta varten. No hän sitten kertoi että soppaan saa makua porkkanoista ja niistä tulee myös ihoon kellertävä väri. En kysynyt että miten paljon se laittaa porkkanoita yhteen satsiin kaalisoppaa. Mutta se on nähty että värinmuutos iholla muistuttaa rusketusta.

protsku sanoi:
Mutta se on nähty että värinmuutos iholla muistuttaa rusketusta.

Mulla oli kanssa yksi koulukaveri, joka söi niin paljon porkkanoita että tuli ihan keltaiseksi. Oli vielä talviaika ja se olis varmaan ollu muuten ihan normaalin kalpea pohjoisen asukki kaamoksessa, joka aikaansai sen että ei muistuttanut yhtään rusketusta vaan oli selkeästi keltainen väriltään. Oli jotenkin outo näky. Tervetuloa vaan takaisin :)

Ilmoitettakoon, jos tää nyt ketää kiinnostaa.
Aloitin tuolloin kun pistin tän treadin pystyyn, syömään kaksi porkkanaa päiväs. Eli parikuukautta sitten. en ole punninnut niitä porkkanoita, mutta kaksi semmoista keskikokoista porkkanaa päiväs, noin. Ja ei ole tapahtunut mitään kellastumista tai ruskettumista. Tietysti se riippuu ihmisestä, kuinka paljon tarvitsee syödä, mutta mulla ei ainaskaa toi määrä ole riittänyt, annostusta on lisättävä...

Kevyt maito sanoi:
Ilmoitettakoon, jos tää nyt ketää kiinnostaa.
Aloitin tuolloin kun pistin tän treadin pystyyn, syömään kaksi porkkanaa päiväs. Eli parikuukautta sitten. en ole punninnut niitä porkkanoita, mutta kaksi semmoista keskikokoista porkkanaa päiväs, noin. Ja ei ole tapahtunut mitään kellastumista tai ruskettumista. Tietysti se riippuu ihmisestä, kuinka paljon tarvitsee syödä, mutta mulla ei ainaskaa toi määrä ole riittänyt, annostusta on lisättävä...

Helpommalla pääsi jos menisi käymään solkussa. :rolleyes:

unreal sanoi:
Helpommalla pääsi jos menisi käymään solkussa. :rolleyes:

No ei välttämättä, ku sen takia joutus ajamaan 50 kilsaa. Kyllä muutaman porkkanan järsiminen päiväs se voittas. jos vain pääsis muutamalla porkkanalla :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom