Ruokis & reenaamine

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja blaza
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oon täs käyny punttiksel n. 1v ja tuli mieleen kysyä ruokavalion todellisesta merkityksestä treenaamisen ohella. Eli, kun te treenaatte ja ette tankkaisi protskua/hiilareita sillä tavalla kuin nyt tankkailette pitkin päiviä, niin kuinka paljon se mielestänne olisi vaikuttanut nykyiseen tilanteeseenne lihaksien kannalta?
Eli kuinka monta prosenttia paremmaksi voisi sanoa protskua/hiilareita jne tankkaavan treenarin kehitystä lihasten kasvussa/voimassa kuin sellaista joka vetää vain ns. normaalia "sitä sun tätä" sapuskaa päivät pitkät?

Itse kuitenkin syön rajista+tunaa ja rahkahässäkkää sekä tietenkin vitamiineja.

EDIT: Niin ja onko ns. perusbodarille nuo lisäravinteet tarpeellisia tai suositeltavia? Vai ovatko ne periaatteessa enemmän pro-kehonrakentajille? Eli pärjääkö niitä ilman ihan hyvin lihasmassankasvatuksessa jne.?

Ja sellainen kysymys vielä että onko jees että mulla on sali MA-KE-PE ja sitten aerobista TI-TO-LA? Vai onko mielestänne siinä liikaa jumppaa viikolle? Pitäisikö mielestänne järkätä esim. aerobinen jotenkin erilaisesti?

Jeah, eka postaus finaalissa. GG

Kiitän ja kumarran asiallisista vastauksista in advance

Tarkoitatko tolla hiilareiden ja proteiinien jatkuvalla tankkaamisella nyt lisäravinteita?

Täysin mahdotontahan sitä on sanoa kuinka paljon huonompi olisi kehitys vähemmällä energialla, mutta selväähän on, että hyvin pitää syödä jotta lihakset kasvaa.

"Niin ja onko ns. perusbodarille nuo lisäravinteet tarpeellisia tai suositeltavia? Vai ovatko ne periaatteessa enemmän pro-kehonrakentajille? Eli pärjääkö niitä ilman ihan hyvin lihasmassankasvatuksessa jne.?"

No palautusjuomaa pidän aika välttämättömänä, tai ainakin hyvin suositeltavana. (lähes) kaiken muun voi korvata ruualla. Toiseksi tärkeimpänä saattaa olla välipalaproteiinit, jos ei jaksa jatkuvasti lapata noita raejuustoja.

Ja mitä noihin aerobisiin tulee, niin riippuu siitä oletko dietillä vai pelkästään lihasmassaa keräämässä. Jos haluat panostaa puhtaasti lihaskasvuun, niin suosittelen aerobista aika minimiin.

Jos taas olet dietillä, niin kannattaa vähän searchailla, vastaus löytyy sieltä.

Originally posted by blaza
Oon täs käyny punttiksel n. 1v ja tuli mieleen kysyä ruokavalion todellisesta merkityksestä treenaamisen ohella.

* Ruokavalio on puolet kasvusta, vaikka treenaisit kuinka, ei kasvua tapahdu ilman ravintoa, oikeanlaista ravintoa. Vaikka söisit miten, ei kasvua tapahdu ilman oikeanlaista treeniä.

Kyllä se kuinka ruuan laatuun ja _RIITTÄVÄÄN_ määrään jaksaa panostaa, näkyy suoraan lihaskasvussa. Heittäisin lonkalta että 60% "lihasta kasvattavista" kavereista syö liian vähän.

Originally posted by VahvaJussi
Ja mitä noihin aerobisiin tulee, niin riippuu siitä oletko dietillä vai pelkästään lihasmassaa keräämässä. Jos haluat panostaa puhtaasti lihaskasvuun, niin suosittelen aerobista aika minimiin.

Itse olen sitä mieltä (ja varmaan moni muukin), että kolme kertaa viikossa aerobista ei ole liikaa kunhan pitää huolta, että kalorit ovat koko ajan plussalla.

VahvaJussi,
Tarkoitatko tolla hiilareiden ja proteiinien jatkuvalla tankkaamisella nyt lisäravinteita?
Tarkoitan tankkaamisella lisäravinteita sekä rahka/tuna/raejuusto jne elintarvikkeita. Moni kaverini ei reenaamisen ohella syö kyseisiä tuotteita saati edes lisäravinteita, vaan pelkkää sitä kotiruokaa mitä aina sattuu olemaan tai mutsi tekemään.
No palautusjuomaa pidän aika välttämättömänä, tai ainakin hyvin suositeltavana.
Itse en ole käytellyt palautusjuomaa vaan pelkästään oikeanlaista ravintoa. En myöskään käytä lisäravinteita, mutta siitä en tiedä pitäisikö minun. Kun kerran mainitsit palautusjuomasta niin onko jotakin hyvää palautusjuomaa suositella minulle? Joka olisi mahd. halpa, hyvä laadultaan ja sisältää todella hyvän satsin protskua/hiilareita yms takaamaan hyvän palautumisen.
En ole dietillä ja kai tuo 3x viikossa juokseminen ihan jees on punttiksen ohella, mutta miten se pitäisi jaksottaa? Samoille päiville salin kanssa vai niille päiville jolloin on taas "salista lepoa"?

turre101,
Kiitos vastauksestasi, eli todellakin sillä on paljon merkitystä mitä syö tai että ylipäätänsä syö hyvin. :)

Sakael,
Kerroppa yksinkertaisin ja parhain keino pitää kalorit riittävästi plussalla aerobisen ohella? Tyhmä kysymys, mutta olkoon!

Lisäravinteista vielä sen verran, että mitä kannattaisi hankkia lisäravinteiksi, kun haluaa kasvattaa lihasmassaa ja parantaa suorituskykyä? Jos joku viitsisi, niin voisi suositella myös hyvää lisäravinne-settiä, jolla taata entistä parempi lihaskasvu, suorituskyky ja voima.

Kiitos vastauksista, arvostan teidän tähän threadin tuhlaamaanne aikaa.

Kerroppa yksinkertaisin ja parhain keino pitää kalorit riittävästi plussalla aerobisen ohella? Tyhmä kysymys, mutta olkoon!

No en nyt mikään ekspertti tai guru oo, ja tää saattaa mennä ihan metsään, mutta mun mielestä syöminen toimii tässä parhaiten?

No en aivan kuitenkaan meinannut tuota JSmith.. Tarkoitan, että onko jotain tiettyjä elintarvikkeita, joilla pidetään kalorit hyvässä jamassa, jos on aerobista paljon. Toisella tavalla selitettynä: mitä ruokaa mussutatte kun mielessänne pyörii: "..nyt on pidettävä kalorit riittävänä ja syötävä tätä [insert your food here], kun oli äskenkin taas niin kova aerobinen."

No en aivan kuitenkaan meinannut tuota JSmith.. Tarkoitan, että onko jotain tiettyjä elintarvikkeita, joilla pidetään kalorit hyvässä jamassa, jos on aerobista paljon. Toisella tavalla selitettynä: mitä ruokaa mussutatte kun mielessänne pyörii: "..nyt on pidettävä kalorit riittävänä ja syötävä tätä [insert your food here], kun oli äskenkin taas niin kova aerobinen."

Ihan samaa ruokaa kuin muutenkin, tosin enemmän... Eli laskee kuinka paljon kaloreita se aerobinen on polttanut ja ei muuta kuin syö sen verran enemmän. Eli jos normaalikulutus / pv on esim. 3000kCal ja aerobisella kulutetaan vaikka 500kCal, niin sitten vaan päivän ruokailuun lisätään 500kCal. Jos haluaa vaikka kasvaakin, niin sitten lisätään vaikka 300kCal vielä tuohon mikä on kulutettu yhteensä päivän mittaan.

Lisäravinteista kannattaa ensimmäisenä / ainoana ottaa palautusjuoma, käytännössä luontaistuotekaupasta tms. (Tai Pakkiksen kaupasta...) ostamaan maltoa, sekä halpaa perus-heraproteiinia. Näistä sitten sekoittaa palautusjuoman, esimerkiksi 50:50, kumpaakin 40g (1dl) tai ihan miten kukin tykkää. Siitä on oikeasti apua.

Jos rahaa on liikaa, kreatiini on myös toimiva lisäravinne. Aikalailla loput onkin hömppää. :)

Ehdottomasti aerobista aina treenin ohella sanon minä, se on sitten vain huonoa syömistä ja organisointitaidon puutetta jos ei homma luista aerobisen kanssa... Lihaskasvulle pelkkää plussaa että pidetään verenkiertoelimiä ja hapenottokykyä hyvänä, ne kun ei siellä salilla treenaamalla pysy lihaskasvun kelkassa ja sitten ollaankin pulassa.

Ja tekee ihmeitä palautumiselle esim. sellainen suht rennosti otettava kävely-tallustelu treenien jälkeen illalla!

Pistäkääs järkevä ja ostamisen arvoinen palautusjuoma-merkki ja laatu jne, että voin tilata sitten nettikaupasta sellasta. Ja kyllä sellanen parista lisäravinteesta tehty sekoituskin kai käy. Eli merkki ja tuotenimike suosituksia, kiitos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pistäkääs järkevä ja ostamisen arvoinen palautusjuoma-merkki ja laatu jne, että voin tilata sitten nettikaupasta sellasta. Ja kyllä sellanen parista lisäravinteesta tehty sekoituskin kai käy. Eli merkki ja tuotenimike suosituksia, kiitos.

Osta halvinta heraa ja halvinta maltoa mitä löydät.

joo, käytännössä nuo valmiit palautusjuomat tulevat paljon kalliimmiksi. Eli iso pötikkä maltoa, esim jr-fitnessin liikkeestä Helsingin asematunnelista saa 4kg pötikän hintaan 14e. Sitten siihen lisäksi jotain hera-proteiinia ja palautusjuoma on valmis.

No ei se Kreatiini kyllä konkurssiin vie...Fastin krea 900 gramman purkissa maksoi 31 euroa ja jos sitä ottaa 5 grammaa päivässä niin tämä kestää 180 päivää ja maksaa 0.17 euroa per päivä, että tuskin kukaan tekee konkurssia kreatiinin takia...ja kyllä se hintansa arvosta on...

Olen tässä jo tilaamassa seuraavaa, mutta mikähän olisi hyvä heraproteiiniksi?:
- Malto: Leader Sports Nutrition's Malto Energy 4 kg
- Hera: Leader Sports Nutrition's 100% Whey Protein 4,5kg ???

Molemmat ovat maustamattomia.. Eli olisiko ehdotuksia tuotteiden merkin tai jonkin muun suhteen, että mistä palautusjuoma kannattaisi väsätä? Joissa on tietenkin ravintoarvot, laatu ja hinta kohdallaan. Luetelkaa esimerkiksi teidän palautusjuomasekoituksen aineet ja kyseisten aineiden valmistajat.

Ja kun ennen en ole lisäravinteita nautiskellut niin mikähän maku olisi paras? Suklaa/mansikka/vanilja? Ja sellainen joka ei yleensä aiheuttele kellekkään allergisia oireita jostai kumman syystä, sellaisia juttuja kun olen kullut joskus.

Tuota. Yleensä en näihin "mitä lisäprodea" -juttuihin vastaile, mutta harkitsisin pitkään ja hartaasti kertalaakista 4.5 kilon proteiinipussin tilaamista, oli sitten maustettua tai ei. Desin kulutuksella treenikertaa kohti sitä juomaa "nautitaan" seuraavan n.100 treenin jälkeen. Jos maku tai koostumus ei miellyttänytkään niin jep jep.

edit: maustamatonta heraa kannattaa makustella ensin ja päättää pitääkö siitä hienoisesta "vetistä maitoa mutta ei kuitenkaan vetistä maitoa" -fiiliksestä, vai kannattaako sittenkin ottaa maustettua joita on hyviä ja sitten hyvin huonoja. Mulla ei kokemusta noista luettelemistasi.

edit2: perushera on perusheraa ravintosisältönsä puolesta, lähes sama mitä ottaa.

Ookei... no olisiko sitten lisäravinnepalvelun palautumispaketti jees kun se sisältää:
1x FAST Whey3 900g, 1x FAST Malto6 1 kg, 1x FAST Dextrose 1 kg ja 1x FAST Shaker 750ml.

Hinta: 36.50e

Tai sitten Bull's recovery 1.8kg, jossa hinta ~44e.

Ja sitten tuon kulutettuaan ostelee whey3+malto6+dextrosea lisää kun loppuu? Kun selailin noita hintoja jne eri paikoista niin on niissäkin kivasti vaihtelua.

Odotan tässä innolla että voin saattaa tämän threadin päätökseen ja päästä tilaamaan lisäravinteet.. :)

No toi palautumispaketti riittää ehkä korkeintaan kuukaudeksi, samaten bulls recovery, joten kannattaa miettiä kannattaako maksaa ~40€/kk palautusjuomista. mene go4fit.comiin ja sieltä kohta proteiinit. Sieltä saat ainakin halvalla.

No katoin go4fit:stä tällaset:
PRO POWER WHEY 1500g, suklaa-caramel 25.90e
Maltodekstriini 2500g 14.30 e

Noista sitten palautusjuoma, onko vihdoinkin ihan jees hankinta? :) Vai, jollain huonoja kokemuksia noista?

Suositut

Back
Ylös Bottom