Ruokavinkki: Flora->Sulatejuusto

Koin ahaa-elämyksen kun ostin kokeen vuoksi kevyttä sulatejuusto-levitettä leivän päälle floran sijasta, perkules, sehän on niin hyvän makuista että tulee syötyä koko leipäpaketti, ja toisekseen sehän on hyvää tavaraa!

Ravintosisältö tuossa purnukassa per 100g oli suurinpiirtein:
Proteiinia 19g
Hiilaria 0g
Rasvaa 9g

Eli huomattavasti mukavampi leivän päälle kuin flora tai vastaava, ja moni varmasti tykkää, tuota voi laittaa oikein reilusti. :)

En muista mitä merkkiä oli kun heitin jo tyhjän purkin roskiin, mutta onhan noita Olympiaa ja muuta (olympiaa ei taida olla kevyt-versiona, aika tuhtia kamaa rasvan puolesta se original, jotain 20g/100g), tuo oli sellainen sini-valkoinen pakkaus joka tapauksessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by turre101
Koin ahaa-elämyksen kun ostin kokeen vuoksi kevyttä sulatejuusto-levitettä leivän päälle floran sijasta, perkules, sehän on niin hyvän makuista että tulee syötyä koko leipäpaketti, ja toisekseen sehän on hyvää tavaraa!

Ravintosisältö tuossa purnukassa per 100g oli suurinpiirtein:
Proteiinia 19g
Hiilaria 0g
Rasvaa 9g

Eli huomattavasti mukavampi leivän päälle kuin flora tai vastaava, ja moni varmasti tykkää, tuota voi laittaa oikein reilusti. :)

En muista mitä merkkiä oli kun heitin jo tyhjän purkin roskiin, mutta onhan noita Olympiaa ja muuta (olympiaa ei taida olla kevyt-versiona, aika tuhtia kamaa rasvan puolesta se original, jotain 20g/100g), tuo oli sellainen sini-valkoinen pakkaus joka tapauksessa.
Taisi olla juuri olympia jonka heitit roskiin:D
Olymipiassa on 9% rasvaa ja on valko sininen purkki.

Takaisin aiheeseen eli kyllähän sulatejuusto on hyvää niin maultaan kuin ravintoarvoiltaankin.Erityisesti sulatajuusto korostui ollessani ketogeenisella-dieetillä eli laitoin sulatejuustoa esim kanan päälle,jauhelihan sekaan,purkista kinkun kanssa...

Originally posted by turre101

Täällä toinen kevytsulatejuuston innokas kannattaja! Mä en oikein koskaan oo "sopeutunut" syömään leipää pelkällä leikkeleellä/vihanneksilla, vaan prefeeraan sipaista siihen myös tuota kevytsulatejuustoa pinnalle.

9%:sta versiota löytyy sekä Olympia että Ingmann (myös eri makuvaihtoehtoja!). Sitten vielä kevyempi versio on 2% Hovi-kevytlevite sekä Kavlin 3% kevytsulatejuusto.

Eihän tuossakaan paljoa rasvaa ole mutta löytyisiköhän vielä kevyempää levitettä leivän päälle? Syön ruisleipäni veden kanssa mutta joku levite vois olla ihan kiva. Jos vaikka ehrmannia levittäisi? :kippis1:

edit: edellisessä postissa tulikin jo muutama. Sitten vaan katsomaan kuinka perkeleesti ne maksaa :david:

Originally posted by astro
[B
edit: edellisessä postissa tulikin jo muutama. Sitten vaan katsomaan kuinka perkeleesti ne maksaa :david: [/B]

En kyllä yhtään muista, mitä nuo Kavlin ja Hovin levitteet maksaa mut ongelmana niissä on mielestäni enempi se, että niitä ei saa kuin sellaisissa pienissä rasioissa kun esim. Ingmannia ja Olympiaa saa isommissa pakkauksissa (oiskohan 400 tai 500 gr).

Re: Re: Ruokavinkki: Flora->Sulatejuusto

Originally posted by Pauln
Taisi olla juuri olympia jonka heitit roskiin:D
Olymipiassa on 9% rasvaa ja on valko sininen purkki.

Ei ollut, oli Ingmannin sulatejuustoa, nyt muistin. Olympiassa on kelta-sini-valkonen pakkaus ja tuossa normaalissa Olympiassa näyttää olevan 20% rasvaa, on parhaillaan jääkaapissa. En tiedä sitten jos Olympiaakin on kevytversiona, mutta Ingmannia ainakin. :)

!

Pirkalla on myös kevyt sulatejuusto, jossa muistaakseni rasvaa myös 9%. Taitaapi olla hieman halvempi, kuin Olympia. Itse olen maistanu tuota pirkkaa ja hyvää oli!

Originally posted by astro
Eihän tuossakaan paljoa rasvaa ole mutta löytyisiköhän vielä kevyempää levitettä leivän päälle? Syön ruisleipäni veden kanssa mutta joku levite vois olla ihan kiva. Jos vaikka ehrmannia levittäisi?

Hmm... minkä takia syöt veden kanssa? Siis jos tykkäät tuosta, mutta muuten... Kai syöt sitten rypsiöljynä tms. rasvaa kuitenkin?

Söin kanssa ennen ilman mitään levitettä, vihannesta ja kenties juustoa päälle mutta otin floran ja muut ihan tarkotuksella mukaan ja ihan normaalisti leivän päälle vaan, nimittäin tuo ei mitään pahinta mahdollista rasvaa todellakaan ole, vaikka onkin osaksi kovetettua, ja ei tuota rasvaa levitteiden kanssakaan tule yli 35% päivän energiansaannista niin hyvin on varaa. Ja kun muutenkin tulee syötyä aina ennemmin liian vähän kuin liikaa niin parempi näin. Vielä koskaan en oo syöny vahingossa "liikaa", ennemmin aina unohtaa syödä säännöllisesti.

Tuossa työpöydän kulmalla nököttää Ingmanin 400 g savukalkkunasulatejuusto. Sitä on tänäänkin tullut lätkäistyä muutaman reissumiesleivän väliin, ja voe tokkiisa, ku o hyvvee :D Rasvaa 9 g/100g, protskua 18 g/100g. Hintaa en ihan muista, olisko ollut jotain 2,5 euron luokkaa.

EDIT: :offtopic: Turre, onko joku ihan oikeasti sanonut sulle tuon jutskan, mikä sun sigussa on? :lol2:

Turre,

Hiilareita syödessäni vältän rasvaa. Siksi syön pelkkää leipää ja huuhtelen vedellä alas (ja sitten tietenkin ehrmannia perään). Toisaalta tuota levitettä ei tulisi laitettua niin paljoa että aterian rasvapitoisuus nuosisi kovin korkeaksi. Onhan sen vähän kuivaa syödä pelkkää leipää veden kanssa, siksi joku levite voisi olla paikallaan.

Ite oon reilu puol vuotta vetäny Ingmanin sulatejuustoa leivän päällä ja kyl se leivästä paremman makusen tekee ku joku flora..

NorrOst kevytsulatejuusto (4% rasvaa) on aika hyvää (K-Kaupasta).
Saatavilla eri makuja, itse pidän maustamattomasta.

Ravintosisältö/100g
Energiaa 500kJ (12kcal)
Proteiinia 18g
Hiilihydraattia 3g (josta laktoosia 2,5g)
Rasvaa 4g (josta tyydyttyneitä rasvahappoja 2,8g)
Ravintokuitua 0g
Natriumia 1,0g
Kalsiumia 450mg
Suolapitoisuus 1,0%

Suosittelen.

Muistan jostain lukeneeni että vähärasvaisuuden tai laadun näkee siitä kun ottaa sulatejuuston jääkaapista. Sen pitäisi olla pehmeää ja helposti levitettävissä.

Itse olen jo pidemmän aikaa jättänyt florat sun muut pois ja tilalle laittanut sellaisia valmiiksi viipaloituja kevytsulatejuustoviipaleita yksittäismuovipakkauksissa.
On mielestäni parempaa kun se levitettävä versio vaikka taitavat olla samaa tavaraa :) . Ravintoarvot ovat samat molemmissa tuotteissa. Helppoa ja hyvää.

En edes muista milloin viimeksi olen syönyt leivän päällä jotain muuta kuin kevyttä Olympiaa. Intissä?

Kappas, sulatejuuston ystäviähän löytyy enemmän kun odotin.

Gillyanne: Joo on tosiaan tullut kuultua tuo mikä sigussa, samoin edellinen sigu ja olihan noita muitakin, jossain threadissa sillon puitiin noita hölmöimpiä uskomuksia ynnä muita ja sinne postailinkin jotain. Sad but true. :)

Astro: Toihan on ihan viisasta välttää rasvaa ja hiilareita syömästä yhtäaikaa, mulla ei riitä tuohon kanttia nyt kun ei yritä painoa tiputella, menee niin armottomaksi säätämiseksi se ruokailu, on nimittäin todella kiven takana tehdä jollain tavalla maistuvat ja helppotekoiset ateriat joissa ei ole hiilaria ja rasvaa yhtäaikaa, menee sitten niin aneemiseksi että homma luiskahtaa ojasta allikkoon. Näin siis mulla, sellanen sähläri kun olen. :rolleyes:

:offtopic: Sellainen vinkki tuli mieleen kun olen joskus täältä lueskellut, että joku pakkislainen laittoi suihkepulloon tai vastaavaan rypsäriä, ja siitä ruiskaus leivälle floran tms. sijasta - pitihän se itekin joskus ohimennen testata ja kyllä se toimii. Eri asia kuka tykkää rypsiöljyn hienostuneesta makuvivahteesta siinä leivällä...
(Etenkin kylmäpuristettu)

Olettekos testannut sellaista Ingmanin Aamuinen sulatejuustolevitettä, makuina on ainakin yrtti, kesäkurpitsa, kana-sipuli ja voinmaku.
Kaikki maut ihan jees, mutta tuo kana-sipuli ja voinmaku oli mielestäni parhaimmat :kuola:

Ravintosisältö
100 g valmistetta sisältää:
- energiaa 550 kJ (130 kcal)
- proteiinia 10 g
- hiilihydraattia 12 g
josta sokereita 5 g,
josta laktoosia <1 g
- rasvaa 4,0 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 2,5 g
- ravintokuituja 6,0 g
- natriumia 0,4 g
- kalsiumia 160 mg
(20 % päivän saantisuosituksesta)

Lisätietoja
Suolapitoisuus 1,0 %
Vähälaktoosinen Into

Eipä ole tullut paljoa sulatejuustoja leviteltyä. Pihvin päälle menee kyllä konjakkipippurituorejuustoa. Leivän päälle pari-kolme siivua edamia. Täytyypä tutustua kevytsulatejuustoihin. Ei kai niissä oo katalia trans-rasvoja?

Mulla on ollut jo pidempään käytössä hivenen tuhdimpi levite jota ruispalojen päälle tulee sotkettua:D
Kyseessä on Becelmajoneesin ja tonnikalan yhdistelmä johon lisätty hiven tilliä, sitruunapippuria ja mustaapippuria. Koko setti tehosekoittimesta läpi ja kulhosta vaan leivänpäälle!!

Rasvaahan tuossa majoneesissa on 39/100 , joka jakaantuu seuraavasti tyyd 4,5g, kertatyydytt. 9,5g ja monityydytt.25g

maku kuitenkin on ihan pirteä ja jopa helkkarin hyvä ;)
mutta näin täällä!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom