Ruokavalion rungon muutosta ynnä muuta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hohhoijaa,kylläpäs sitä tuntee itsensä tyhmäksi(älkää antako join daten hämätä,olen silti täys newbie)
Tuolla oli tekemäni vanhempi thread,mutten sitä viitsisi nostella.Siinä threadissa olleet ruokailut ovat jo menneen talven lumia,mutta ongelmia on edelleen.
Olen kyllä todennut sen,että paino nousee syömällä.Olen ollut suurinpiirtein bulkilla lokakuusta 2005 asti (73kg) tähän päivään (97,5kg).Painoa on siis tullut,mutta se ei juuri missään näy :down:
Nyt pitäisi alkaa tuota ulkomuotoa saada tosissaan muuttumaan,painon noustessa kohtuu maltillisesti.

Salilla aloin vasta melkein viikoittain käymään tuossa maaliskuun puolivälissä,jokseenkin silloin tein vain kädet/olkapäät/jalat,eli rinta/selkä on tässä suurinpiirtein vähän päälle kuukausi sitten tullut mukaan,syytä siihen en kehtaa kertoa:david:

Eli tähän threadiin ajattelin laittaa tulevan ruokavalion runkoni.
Jos joku tätä lueskelee ja keksii jotain mahdollista täydennystä/vinkkejä/neuvoja otan ne ilomielin vastaan.

AAMUPALA:
Nestle fitness muroja lautasellinen + maitoa
Tonnikalapurkki(vedessä)

Päivällinen(mikä lie)
Jotakin lihaa esim.2x pihvi + 5 keskikokoista perunaa
0,5l kevytmaito

VÄLIPALA1:
200g Tumma (perus)makaroni
Tonnikalapurkki(vedessä)

VÄLIPALA2:
250g milbona maitorahka
n.150g ananas

VÄLIPALA3:
200g Tumma (perus)makaroni
Tonnikalapurkki(vedessä)

VÄLIPALA4:
250g milbona maitorahka
n.150g ananas

ILTAPALA:
n.50g maustamaton hera80 + 3x tl kaakaojauhe(dumle)
0,7l kevytmaito (shakeri täyteen)
4x rkl rainbow kylmäpuristettu rypsiöljy

Tuollainen olisi suunnitelmani,kaloreita en ole jaksanut laskeskella,näkee sitten mitä tapahtuu.Eikös tuo makaroni(tumma) lueta kuitenkin puhtaaseen ruokaan vai onko se täyttä paskaa?(Siinä on ainakin hiilarit,prodet,kalorit)

Nyt kun tämä motivaatio lihasten(ei enää läskin:lol2: :thumbs: ) kasvatukseen on saatu,niin ruokavalion hiomisella pääsee varmaan pitkälle.
Pitkä posti,tuskainen kirjoittaa.Ei kuitenkaan vastauksia ilman kysymistä/vaivannäköä,jos silloinkaan.Toivon että joku jotain kohtuu järkevää sanoisi :) (saa siirtää,koska itsekin mietin laittaisiko tämän ravintopuolelle)

veikkaisin, että tuo maitorahka ja tonnikala rupee maistumaan paskalle hyvinkin äkkiä (kuukausi/pari). En tiedä luetaanko makaroni puhtaisiin ruoka-aineisiin, mutta oma ruokavalio koostuu dietillä vain ja ainoastaan makarooni+naudanliha tai kala kombosta ja tulokset näkyy (hyvässä mielessä siis). lämmin ruoka siis.. kylmänä menee raejuusto, raejuusto+tonnikala, hera jne..

ite bulkkasin kans tollasen typerän 97kg massan ekan vuoden aikana jonka jälkeen tajusin ettei siinä ole mitään vitun järkeä, kun posket pullottaa ja näyttää syöttöporsaalta. nyt alan olemaan tyytyväinen ulkonäkööni -5kg ja olen tavoitteeni saavuttanut.

Mahtavaa

Kiitos siitä,että pelastit mun threadini :lol2: :)

Tässä bulkissa hauskinta on ollut se,että ulkomuoto ei ole omasta mielestäni juuri muuttunut.Pienet jenkkikset tullut ja ehkä läskiä alaselkään.
Pitää tuo oma esimerkki ruokavalioni tuosta tulostaa ja alkaa seuraamaan sitä nyt viikon alusta,ehkä sellainen puolen kilon lisäys viikossa voisi olla parempi sen totutun 1,5kilon sijaan:down: :kuola:

Kiitos siitä,että pelastit mun threadini :lol2: :)

Tässä bulkissa hauskinta on ollut se,että ulkomuoto ei ole omasta mielestäni juuri muuttunut.Pienet jenkkikset tullut ja ehkä läskiä alaselkään.
Pitää tuo oma esimerkki ruokavalioni tuosta tulostaa ja alkaa seuraamaan sitä nyt viikon alusta,ehkä sellainen puolen kilon lisäys viikossa voisi olla parempi sen totutun 1,5kilon sijaan:down: :kuola:

en sano muuta, ku että vittu silmälääkäriin ja nopeesti, jos omistat ajokortin :lol2: jos reilu 20kg ei näy oikein missään niin :lol2:

veikkaisin, että tuo maitorahka ja tonnikala rupee maistumaan paskalle hyvinkin äkkiä (kuukausi/pari).

Omien kokemusten mukaan tonnikala ei enää maita kun sitä on pari kuukautta vetänyt, mutta maitorahka maittaa kuuden kuukaudenkin jälkeen. Pitää vain miettiä miten sitä maustaa. Kaikki hedelmä-ja marjakiisselit sopivat, samoin mehukeitot ja hedelmärahkat.

NO SOO SOO EIPÄS HEKOTELLA!

1.Omistan silmälasit
2.En omista ajokorttia,voisin tosin hölkätä!
3.Jos näkisit mut ilman paitaa,laittaisit mut maksimissaan 80kiloiseksi
4.Ainiin,reisiinhän se massa onkin tullut ;) :jahas: :worship: :kippis1:

Minä en oikein ymmärrä tätä bulkaamista, varsinkaan kun treeni ei ole ollut kovin intensiivistä. Jostain luin, että suomalaisilla nuorilla miehillä on sellaisia ruumiinkuvan hahmotuksen vaikeuksia, että läski nähdään peilistä lihaksena :) (naisilla taas päivastoin). Tosin tämän ketjun aloittaja ei tähän joukkoon kuulu, hän ei näe 20 kilon lisäystä edes lihaksena.

Ruokavalioon suosittelisin tuoreita vihanneksia ja hedelmiä. Vitamiinipillereitten popsiminen ei vain ole yhtä terveellistä kuin niiden saanti luonnonantimista (niistä saa myös antioksantteja ja kuituja).

ruumiinkuva muuttuu lyhyessä ajassa niin radikaalisti etten itse ainakaan huomannu "lihaksen" olevan pelkkää läskiä 0-tasosta siis lähdin liikkeelle. sitä vaan tuijotti senttejä ja oli ilonen , ku vuodessa on kasvanu 40cm hauis :D nyt 2vuotta myöhemmin, kun katsoo vanhoja kuvia niin nauru pääsee aina. Nyt, ku tytötki sanoo komeeksi niin uskoo itsekin lihasmassan kasvaneen ja läskin lähteneen alta karkuun.

Ei varmaan ollenkaan huono idea nuo vihannekset ja hedelmät,olen vain aina vierastanut niitä ja pitänyt ilmeisesti kalliina,mutta eiväthän ne pahalle maistu:)
Tuolla yllämainitsemallani ruokavaliolla olen nyt yrittänyt mennä,en ole vaa'alla jaksanut käydä.
Tuo saattaa olla minun painoiselleni ns.dieetti ruokavalio,mutta väliäkös sillä sitten jos paino putoaa - proteiinia tuossa ainakin on tarpeeksi,kunhan "voima"tasot nousevat :thumbs:

Edit:Tuo bulkkaaminen jäi päähäni siitä,kun luin jatkuvasti että kynikset eivät syö tarpeeksi.Seuraava virheeni varmasti on alkaa treenata liian kovaa ja hajottaa paikat,koska no pain no gain - no toivottavasti ei!

Edit2:Hauikseni ei ole kasvanut kuin jonkun 2-3cm :(

Hei! Itse vaihtaisin iltapalasi esimerkiksi maitorahkaan, raejuustoon tai muuhun hitaammin imeytyvään proteiiniin. Jos tuon 0,7l vedät nestettä illalla saat juosta kusella koko yön ja uni on sitten mitä on... vaihda vaikka proteiinidrinkin ja jonkun maitorahkavälipalan paikkaa.. Voisit myös lisätä ruokavalioosi esimerkiksi täysjyväleipää(real) ja vihanneksia, esimerkiksi hernemaissipaprikaa vähän aterioille mukaan..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmm tuollaiseen ongelmaan en ole törmännyt,koska tuossa edellisessä ruokavaliossa tuli juotua ravintoa noin 4,5l/vrk...alkoi tosiaan ne juomat oksennuttamaan niin piti vaihtelua miettiä.
Eikös tuon maidon ja öljyn pitäisi kuitenkin hidastaa tuon heran imeytymistä?Helpompaa minulle ainakin on iltapalalla juoda ja ottaa vähän öljyä - menee nopeeta alas ja päivä on hyvä päättää melkein pro slown makuiseen juomaan :D

Hei! Itse vaihtaisin iltapalasi esimerkiksi maitorahkaan, raejuustoon tai muuhun hitaammin imeytyvään proteiiniin. Jos tuon 0,7l vedät nestettä illalla saat juosta kusella koko yön ja uni on sitten mitä on... vaihda vaikka proteiinidrinkin ja jonkun maitorahkavälipalan paikkaa.. Voisit myös lisätä ruokavalioosi esimerkiksi täysjyväleipää(real) ja vihanneksia, esimerkiksi hernemaissipaprikaa vähän aterioille mukaan..

no jaa.. monesti tulee vedettyä 1-1,5l colaa ennen nukkumaan menoa ja kusettaa kyllä vasta aamulla. kusettaa toki niin perkeleesti, että saa "juosta" vessaan, mutta ei tuo ainakaan minulla unta häiritse.

Se on varmasti yksilöllistä tuo kusetus :) jos mä joisin ees 4 desiä illalla nestettä ni varmasti parin tunnin sisää heräisin kusihätään.. jos kusella juoksemista ei tapahdu kyseisessä tapauksessa niin voisit drinkin vaihtaa herasta johonkin muuhun juotavaan, hitaammin imeytyvään. :kippis1:

Voi helvetti paino senkun nousee :( :D :david:
Olen tällainen kynäniska ja painan muka yli 100 haha kyllä nyt taas vituttaa.

Siis mitä kaikkee hyötyä treenaamisen kannalta tällä diettaamisella on? Siinähän kroppa laihtuu, vai eikö? Mutta eikö ne lihakset ala painua kasaan jos vaihtaa yhtäkkiä radikaalisti sitä ruokavalioa? Itse en treenaa kuin leuanvetoa,juoksua,vatsalihaksia,selkälihaksia,punnerruksia eli tälläistä kotitreeniä niin että minkäslaista ruokavaliota mun kannattaisi noudattaa? Jos joku voisi auttaa niin olisin erittäin kiitollinen.

Siis mitä kaikkee hyötyä treenaamisen kannalta tällä diettaamisella on? Siinähän kroppa laihtuu, vai eikö? Mutta eikö ne lihakset ala painua kasaan jos vaihtaa yhtäkkiä radikaalisti sitä ruokavalioa? Itse en treenaa kuin leuanvetoa,juoksua,vatsalihaksia,selkälihaksia,punnerruksia eli tälläistä kotitreeniä niin että minkäslaista ruokavaliota mun kannattaisi noudattaa? Jos joku voisi auttaa niin olisin erittäin kiitollinen.

No esimerkiksi jos massaa haluat kasvattaa niin sinun kannattaa käydä laskemassa peruskulutuksesi päivän aikana osoitteessa kalorilaskuri.fi
ja lisätä siihen noin 300-500kcal.
Onhan tällä palstalla paljon asiaa ravinnosta,mutta tuossa minun ruokailuni päivän aikana ja jossain threadissa oli hekottajan laatima bulkkiesimerkki :)

Onhan täällä dietistäkin paljon asiaa,jos siis haluat ylimääräisestä rasvasta eroon:thumbs:

no mitäs järkee jotain massaa on rueta kasvattamaan, mitä siitä oikein hyötyy muuta kuin että näyttää sitten himo korstolta? Ja mitäs tosta tietistä on hyötyä? Jos treenaa leukoja,juoksua niin ei kai tosta diettaamisesta haittaa ole?

no mitäs järkee jotain massaa on rueta kasvattamaan, mitä siitä oikein hyötyy muuta kuin että näyttää sitten himo korstolta? Ja mitäs tosta tietistä on hyötyä? Jos treenaa leukoja,juoksua niin ei kai tosta diettaamisesta haittaa ole?

Oma keho siitä hyvä asia,että voi itse rakentaa itsensä näköisen - mikäli motivaatio riittää:thumbs:

Eihän siitä ylimääräisestä läskistä mitään hyötyä ole,kunhan saisi vähän lihaa sekaan niin voisi alkaa olemaan oikeassa suunnassa - on minulle siitä niin paljon vittuiltu:evil:

tähän on pakko heittää kyllä, että :kuvia:

Kuvia en mihinkään kehtaa laittaa,mutta mitat saat,kun ne tänään otin aamulla:(

AAMUPAINO:101,8KG
vyötärö navan kohdalta: 104cm
vyötärö yläkohta:95cm
hauis vasen:33cm
forkku vasen:29cm
rinta ylhäältä:103cm
hauis oikea:33,5cm:rock:
forkku oikea:29cm
hartiat etupuolelta päästä päähän:56cm

Jalkoja en vielä saanu mitattuu :wanha: