Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kerrotkos samointein myös miksi?Joo no malton kyllä voi jättää pois kaikesta muusta paitsi palkkarista.
j.uhis sanoi:Kerrotkos samointein myös miksi?
Toki sen hiilarin voi ammentaa myös esim. viljatuotteista ja hedelmistä, mutta helpoin tapa lisätä lähes huomaamatta kaloreita on heittää protskujuomaan vaikkapa puolet tai 2/3 maltoa sekaan... tai ostaa jauhetta jossa malto jo valmiiksi mukana.
Babaar sanoi:Voisko joku fiksu tähän vielä lisätä että mitä eroa on dextrolla ja maltolla, sekä missä vaiheessa päivää näitä tulis käyttää ja minkä kanssa?
Jospa kuitenkin lähdettäisiin siitä, että kunnollinen malto on lähes 100% pitkäketjuista hiilihydraattia ja täten vaikuttaa verensokeriin tosin nopeasti, mutta suht pitkään ja tasaisesti. Sopii hyvin esim. hiilihydraattitankkaukseen mikäli ei maha ole sen suhteen herkkä. Ja joskus herkkyys saattaa johtua myös liian vahvasta sekotussuhteesta nestemäärää kohden.Siksi että malto on nopeaa hiilaria ja heilautteleen näin insutasoja ylös ja alas. Ja kun ne tasot turhaan nousee ylös, tuppaa sitä rasvaakin kertymään vyötärölle ja kun ne taas tipahtaa alas, rupeaa väsyttämään ja heikottamaan. Eli tuo verensokeri olisi hyvä pitää mahdollisimman tasasena koko päivän ja tämä on mahdollista vain jos nauttii riittävän hitaita hiilareita riittävän usein. Maltoa ei todellakaan lasketa näihin hiilarituotteisiin, kärjistäen sama asia kun vetäisi päivän hiilarit irtokarkeista.
JSmith sanoi:Tuohon malton pitkään vaikutukseen liittyen voi itse tehdä testin eli vetäisee tyhjään mahaan vaikkapa sata grammaa maltoa ja fiilistelee jokusen aikaa sen jälkeen. Omalla kohdallani ainakin jo pienempikin määrä palautusjuomassa aiheuttaa naaman valkoiseksi vetävän verensokerin romahtamisen sitten kun se "pitkäkestoinen" vaikutus loppuu eikä ole ehtinyt jostain syystä syömään. Aikaa menee ehkä tunti. Enkä muuten ole ainoa joka samaa sanoo
Joku vois tähän googlata verensokerikäppyrät maltomällin jälkeen, mä en pikaiseen löytänyt.
Timba79 sanoi:Ja kun ne tasot turhaan nousee ylös, tuppaa sitä rasvaakin kertymään vyötärölle
Jos oikeasti haluaa massaa hankkia, niin kyllähän sinne vyötäröllekin sitä hieman tuppaa samalla kertymään :DPerusteluja olisi kiva kuulla.
Timba79 sanoi:Bulkatkaa mun puolestani miten tykkäätte. Jos sitä on kiva kerätä myös iso määrä läskiä sivussa ja olla sitten 4-6 kk dieetillä niin siitä vain. Itse olen tuon kahdesti tehnyt (ilman maltokin ;) ) ja enää en vapaaehtoisesti tuohon rupea.
Eipä ole ikinä ollut ongelma saada riittävä määrä hiilareita ruokavaliosta vaikke ne maltot on pysyneet visusti siellä palkkarin puolella.
Eli kukin tyylillään, eipä tuo multa ole pois vaikka sitä maltoa vetäisitte jokaisella aterialla. Keväällä saadaankin lukea kun samat jampat pistää ketjuja dieetistä ja vitutuksesta. ;)
Dobermann sanoi:Pointti oli se, että miten se korkea verensokeri sitä läskiä aiheuttaa? Läskiä kertyy kroppaan kun syö enempi kuin kuluttaa..