Moi!
Oon yrittänyt selailla mutta en löytänyt toivottua vastausta. Eli lyhykäisesti:
Olen:
Mies 32v, 188cm, 101 kg, nyt 4 viikon aikana pudottanut painoa 4 kg ja tarkoitus olisi 90:iin päästä. Olen syönyt 1600 Kcal/päivä ja oikeastaan säikähdin kun laskin kalorit että aika vähänlaisesti on joten nostin nyt n. 2750 Kcal:iin. Toivoisin että jos joku jaksaisi lukea läpi ja kertoisi parannusehdotuksia koska olen superaloittelija enkä ymmärrä näistä ravinto- ja treeniasioista mitään.
Ruokavalio:
Aamupala: Puuro, rahka+ananasta+pellavansiemenrouhe, 1 viipale reissumiestä+2 kalkkunaleikkeleviipaletta
Välipala: 5 munan munakas, omena
Lounas: 200g naudan paistijauhelihaa+50g tummaa pastaa (Myllyn Paras sydänmakaroni), iso läjä salaattia (salaatti+tomaatti+kurkku+ruohosipuli)
Välipala: Rahka+ananasta, kasviksia
Illallinen: 50g tummaa pastaa (Myllyn Paras sydänmakaroni), 200g Broilerinfilee pippurimarinaadissa.
Iltapala: Purkki tonnikalaa öljyssä, purkki raejuustoa ja ruokalusikallinen oliiviöljyä.
Lisäravinteet: Aamulla monivitamiini+Friggsin omega3. Illalla 30mg sinkkiä ja 350mg magnesiumia sekä 1 Friggsin omega3
Näistä siis yhteensä noin 2750 Kcal, rasva n.134 hiilari n.163 ja proteiini n.248
Palautusjuomaksi otan MASS:in recoverya kunhan polkaisen salitreenin käyntiin.
Treenannut olen pelkästään aerobista (kävely ja pyöräily) mutta tarkoitus olisi ensi viikolla aloittaa niin että 3 kertaa viikossa salia ja joka päivä kevyt aerobinen.
Tässä treeniohjelma:
Päivä1
Penkki 4x8-12
Vinopenkki käsipainoilla 2x8-12
Ristikkäistalja 3x8-12
Vipunostot eteen ja sivuille 4x8-12
Olkapääpunnerrus tangolla 3x8-12
Ranskalainen ojentajapunnerrus 4x12
Ojentajat taljassa 2x8-12
Päivä2
Hack-kyykky 3x10
Jalkaprässi 3x10
Etureidet 4x12
Takareidet 4x12
Pohkeet 4x max
Vatsat 4x 15-25
Päivä3
Leuat 3x max
Ylätalja 5x10
Pull over 3x10
T-kulmasoutu 3x10
Hauis scotissa 4x12
Keskitetty hauis taljassa 3x15
Alaselän perusliike 3x15
Lisähuomiona sellainen että minulla on välilevynpullistuma (pieni) alaselässä ja tarkoitus olisi myös kuntouttaa sitä sen lisäksi että haluan mahan ja kylkiläskit pois.
Lämpimät kiitokset jos joku vaivautuu vastaamaan ja jeesaamaan!
- - - Updated - - -
Niin ja sellainen vielä että tuosta 2750 ajattelin pudottaa 100 Kcal per viikko aina 2000:een asti.
Oon yrittänyt selailla mutta en löytänyt toivottua vastausta. Eli lyhykäisesti:
Olen:
Mies 32v, 188cm, 101 kg, nyt 4 viikon aikana pudottanut painoa 4 kg ja tarkoitus olisi 90:iin päästä. Olen syönyt 1600 Kcal/päivä ja oikeastaan säikähdin kun laskin kalorit että aika vähänlaisesti on joten nostin nyt n. 2750 Kcal:iin. Toivoisin että jos joku jaksaisi lukea läpi ja kertoisi parannusehdotuksia koska olen superaloittelija enkä ymmärrä näistä ravinto- ja treeniasioista mitään.
Ruokavalio:
Aamupala: Puuro, rahka+ananasta+pellavansiemenrouhe, 1 viipale reissumiestä+2 kalkkunaleikkeleviipaletta
Välipala: 5 munan munakas, omena
Lounas: 200g naudan paistijauhelihaa+50g tummaa pastaa (Myllyn Paras sydänmakaroni), iso läjä salaattia (salaatti+tomaatti+kurkku+ruohosipuli)
Välipala: Rahka+ananasta, kasviksia
Illallinen: 50g tummaa pastaa (Myllyn Paras sydänmakaroni), 200g Broilerinfilee pippurimarinaadissa.
Iltapala: Purkki tonnikalaa öljyssä, purkki raejuustoa ja ruokalusikallinen oliiviöljyä.
Lisäravinteet: Aamulla monivitamiini+Friggsin omega3. Illalla 30mg sinkkiä ja 350mg magnesiumia sekä 1 Friggsin omega3
Näistä siis yhteensä noin 2750 Kcal, rasva n.134 hiilari n.163 ja proteiini n.248
Palautusjuomaksi otan MASS:in recoverya kunhan polkaisen salitreenin käyntiin.
Treenannut olen pelkästään aerobista (kävely ja pyöräily) mutta tarkoitus olisi ensi viikolla aloittaa niin että 3 kertaa viikossa salia ja joka päivä kevyt aerobinen.
Tässä treeniohjelma:
Päivä1
Penkki 4x8-12
Vinopenkki käsipainoilla 2x8-12
Ristikkäistalja 3x8-12
Vipunostot eteen ja sivuille 4x8-12
Olkapääpunnerrus tangolla 3x8-12
Ranskalainen ojentajapunnerrus 4x12
Ojentajat taljassa 2x8-12
Päivä2
Hack-kyykky 3x10
Jalkaprässi 3x10
Etureidet 4x12
Takareidet 4x12
Pohkeet 4x max
Vatsat 4x 15-25
Päivä3
Leuat 3x max
Ylätalja 5x10
Pull over 3x10
T-kulmasoutu 3x10
Hauis scotissa 4x12
Keskitetty hauis taljassa 3x15
Alaselän perusliike 3x15
Lisähuomiona sellainen että minulla on välilevynpullistuma (pieni) alaselässä ja tarkoitus olisi myös kuntouttaa sitä sen lisäksi että haluan mahan ja kylkiläskit pois.
Lämpimät kiitokset jos joku vaivautuu vastaamaan ja jeesaamaan!
- - - Updated - - -
Niin ja sellainen vielä että tuosta 2750 ajattelin pudottaa 100 Kcal per viikko aina 2000:een asti.