Ruokavalio -- outo asia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Habu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Nyt kun olen selaillut faq:ia jo jonkin aikaa, heräsi pari kysymystä. Saan parhainakin päivinäni n: 2500 kilokaloria ja peruskulutukseni on n: 2700 luokkaa. Joten tarvitsisin palautusjuomia treenien jälkeen. Kysymys kuuluukin miten, kuinka paljon ja mitäköhän mallia pitäisi hankkia :nolo:

Toinen kysymys käsittelisi mitä ruokaa pitäisi syödä ennen juoksutreeniä(jos mitään) tai ennen punttitreeniä. Ja entäs juoksun jälkeen(juoksen yleensä illalla) Vetelen ennen ja jälkeen juoksua hiilareita.

kiitos jos vaivaudutte vastaamaan :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei mitään hitaasti sulavaa ennen treeniä. On kamala juosta jos mahassa löllyy grillattu broileri ja litra vettä:urjo: Jotain hiilihydraattia esim. hedelmiä tai joku hiilarijuoma on ok, mutta ei niitäkään mielellään välittömästi ennen treeniä. Ennen punttitreeniä olisi hyvä ottaa vaikka heraprotsku drinkki (aminohappojen takia)+ hiukka hiilaria. Ja aina palautumisjuoma. Senkin koostumukseen vaikuttaa hyvin pitkälti se mitä harjoitukseltasi haet. Mutta varmaan sulle vois sopia aika hyvin joku paukku jossa olis protskut ja hiilarit suhteessa 1:1. Pakkiksen kaupasta löytyy paljon hyviä vaihtoehtoja.

Löyty verkkokaupasta n-Large 2 palautusjuomaa. Sitä siis käytettäisiin punttitreenien jälkeen. Annostusohje löytyy kai pakkauksesta. kuinka kauan tuollainen kestää(1,7 kiloa)

Itse asiassa muistelisin, että asiaa on tutkittu ja ennen treeniä suositellaan otettavaksi ainoastaan pieni määrä proteiinia. Esim. BCAAt sopivat tähän hyvin, samaten pieni määrä (n.20g) heraproteiinia. Muistaakseni tämän todettiin edistävän proteiinisynteesiä jopa paremmin kuin palautumisjuoman, mutta molempi parempi. Henkilökohtaisesti en ole ajatellut tinkiä kummastakaan.

Ennen punttitreeniä ei mielestäni kannata ottaa mitään hiilaripitoista. Etenkin nopeasti imeytyvät hiilarit (niistä aiheutuva insuliinipiikki) pakkaavat väsyttämään, mikä ei ole hyvä asia treenatessa. Palautumisjuoma onkin sitten erittäin tarpeellinen.

rafael30 sanoi:
Itse asiassa muistelisin, että asiaa on tutkittu ja ennen treeniä suositellaan otettavaksi ainoastaan pieni määrä proteiinia. Esim. BCAAt sopivat tähän hyvin, samaten pieni määrä (n.20g) heraproteiinia. Muistaakseni tämän todettiin edistävän proteiinisynteesiä jopa paremmin kuin palautumisjuoman, mutta molempi parempi. Henkilökohtaisesti en ole ajatellut tinkiä kummastakaan.

Ennen punttitreeniä ei mielestäni kannata ottaa mitään hiilaripitoista. Etenkin nopeasti imeytyvät hiilarit (niistä aiheutuva insuliinipiikki) pakkaavat väsyttämään, mikä ei ole hyvä asia treenatessa. Palautumisjuoma onkin sitten erittäin tarpeellinen.
Hiilihydraatti-proteiinijuoma ennen treeniä pakottaa lihakset kasvuun. Eli tästä oli iso juttu uusimmassa Kuntosali&Fitness lehdessä. Eli hiilihydraatit auttaa insuliinin erityksessä , mikä on tärkeä lihasta kasvattava hormoni. Hiilihydraatit toimivat myös lihasten kasvun hormonina. Tiedä sitten, mutta näin on viisaat kirjoittaneet :jahas:

Ateriasta vähintään joku 1.5tuntia suoritukseen. Vähän enne treeniä voi ottaa juuri sitä proteiini/hiilarijuomaa 1:1 suhde, tai niinkuin terveydenhoitaja mulle sanoi, että vaikka leipää ja banaania tai vastaavaa.

Tylerd sanoi:
Hiilihydraatti-proteiinijuoma ennen treeniä pakottaa lihakset kasvuun. Eli tästä oli iso juttu uusimmassa Kuntosali&Fitness lehdessä. Eli hiilihydraatit auttaa insuliinin erityksessä , mikä on tärkeä lihasta kasvattava hormoni. Hiilihydraatit toimivat myös lihasten kasvun hormonina. Tiedä sitten, mutta näin on viisaat kirjoittaneet :jahas:

Saattaa olla vaan suht perseestä jos kesken treenin väsähtääkin. Meinaan jos on aluksi vetänyt jotain nopeita hiilareita ja verensokeri noussu kohinalla..

tseif sanoi:
Saattaa olla vaan suht perseestä jos kesken treenin väsähtääkin. Meinaan jos on aluksi vetänyt jotain nopeita hiilareita ja verensokeri noussu kohinalla..
Niinno mahdollisesti, ite en oo huomannu mitään väsähtämistä vaikka oonkin joskus joskus ottanut kunnon Gainerin ennen treeniä, ja huom. JOSKUS. Paitsi että siinä on ollut hiilarina malto eikä esim. dextro joka juuri aiheuttaa julmetun insuliini piikin. Eikä siinä jutussa tainnut olla mainintaa että pitäisi just nopeita hiilareita ottaa, eli maltollahan tuo insuliini nousee pikkuhiljaa.... saatan olla väärässäkin :jahas:

tseif sanoi:

Ei sovi mulle toi hiilarien otto ennen reeniä, mä vedän yleensä hiilarit n. 2-3 tuntia ennen reeniä ja sitten vielä sitä heraa jotain 0,5-1 h ennen reeniä. Tälleen ainakin mulla toimii hyvin. Ja palautusjuoma sitten heti reenin jälkeen. Hiilaria 30-40 grammaa ja heraa 40-50 grammaa.

Timba79 sanoi:
Ei sovi mulle toi hiilarien otto ennen reeniä, mä vedän yleensä hiilarit n. 2-3 tuntia ennen reeniä ja sitten vielä sitä heraa jotain 0,5-1 h ennen reeniä. Tälleen ainakin mulla toimii hyvin. Ja palautusjuoma sitten heti reenin jälkeen. Hiilaria 30-40 grammaa ja heraa 40-50 grammaa.
Ei se kaikille sovi, sillon harvoin kun "testimielessä" noin teen niin ei ole ongelmia ollut. Tosin kyllä otan hiilaria vielä 2-3 tuntia ennen treeniäkin, koska syön sen 4700-5000kcal päivässä niin sitä on "pakko" ottaa. Ja palkkariin sen verran että protskua laitan 40g ja hiilaria 100g. Menee jo vähän :offtopic: mutta menköön.....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tylerd sanoi:
Ei se kaikille sovi, sillon harvoin kun "testimielessä" noin teen niin ei ole ongelmia ollut. Tosin kyllä otan hiilaria vielä 2-3 tuntia ennen treeniäkin, koska syön sen 4700-5000kcal päivässä niin sitä on "pakko" ottaa. Ja palkkariin sen verran että protskua laitan 40g ja hiilaria 100g. Menee jo vähän :offtopic: mutta menköön.....

:offtopic: Jatkuu... :D

On sulla kalorit ainakin kunnossa, mä vedän sen 3500-4000 tällä hetkellä plussajaksolla syklitellessä ja tuntuu että tossakin on vetämistä ja rahaa palaa ihan tarpeeks ja vaimon mielestä vähän liikaakin...

Timba79 sanoi:

On sulla kalorit ainakin kunnossa, mä vedän sen 3500-4000 tällä hetkellä plussajaksolla syklitellessä ja tuntuu että tossakin on vetämistä ja rahaa palaa ihan tarpeeks ja vaimon mielestä vähän liikaakin...
:offtopic: sori kun jatkuu........Sillä määrällä tän hetkinen paino(100kg) nousee hyvin, hyvin hitaasti ja ziisus sitä raha määrää mitä kauppaan palaa... Ja kyllä saa ison osan vuorokaudesta viettää hellan ääressä ja ruokapöydässä.

Timba79 sanoi:

:offtopic: jatkuu vieläkin ;) sorry...

Mikä sulla on tuon plussajakson aikana protsku/hiilari/rasva jakauma yhden päivän aikana? Kiinnostaisi tietää, kun olen itsekin hieman syklitellyt ja strategiset mitat ovat melkein samat.

Tylerd sanoi:
Hiilihydraatti-proteiinijuoma ennen treeniä pakottaa lihakset kasvuun.

No jos se kerran pakottaa ne kasvuun, niin pakkohan se on ottaa. :jahas:
Pitääkin ettiä tuo lehti jostakin.

:offtopic: Tylerd, minkälaisissa rasvoissa olet?

the m sanoi:
:offtopic: jatkuu vieläkin ;) sorry...

Mikä sulla on tuon plussajakson aikana protsku/hiilari/rasva jakauma yhden päivän aikana? Kiinnostaisi tietää, kun olen itsekin hieman syklitellyt ja strategiset mitat ovat melkein samat.

Täytyy tunnustaa että en ole niin tarkasti laskenut että osaisin sen tähän heittää... :nolo:

Tiedän aika tarkkaan mitä miltäkin aterialta tulee kaloreita ja sen mukaan saan näppituntumalla ton koko päivän kalorit. Protskua +200 grammaa, rasvaa n. 100 grammaa (joskus ehkä enemmänkin) ja loput hiilareista. Ja noita hiilareita sitten pääosin vähentelen kun mennään miinusviikolle. Vois noi suhteet joskus laskee tarkemminkin jos vain jaksais... :nolo:

rafael30 sanoi:
No jos se kerran pakottaa ne kasvuun, niin pakkohan se on ottaa. :jahas:
Pitääkin ettiä tuo lehti jostakin.

:offtopic: Tylerd, minkälaisissa rasvoissa olet?
Arvioisin että nyt mennään jossain max 15% rasvoissa, en ole aikoihin mitannu. Viimeksi oli pihdeillä 8,5%, mutta siitä on massaa tullu 10kg lisää ja pakkikin hivenen luonnollisesti kasvanut... Laitoin just jotain räpellyskuvia tonne kuvagalleriaan.......
:offtopic: muuten jatkuu jatkumistaan :lol2:

Habu sanoi:
Nyt tuli ostettua heraproteiinia. Pitäiskö palautusvälipälää tehdessä ottaa jotain hiilari pitoista.
Kyllä kandee, palautusvälipala :lol2: veikeä nimi välipalalle. Paa maltoa sekaan tai syö hedelmiä ym.

noin siis punttipäivinä proteinii ja hiilareita treenin jälkeen. Ilalla maitorahkaa vaikka, mutta entäs "välipäivät"(juoksen silloin). Mitäs silloin otetaan? Helvetisti hiilareita juoksun jälkeen!

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom